Youtubessa törmäsin
videoon, jossa tehtiin ennustuksia viime viikon testien perusteella. Renkaiden vaikutus oli laskettu pois, jotta saatiin suurinpiirtein vedenpitäviä tulkintoja:
- Red Bull vaikuttaa olevan edelleen selkeä ykkönen, ehkä jopa suuremmalla erolla kuin viime vuonna.
- Ferrari yleisen konsensuksen mukaan "best of the rest", mutta silti noin 0,4 sekuntia Red bullia hitaampi kierroksella. Molemmat kuskit kehuivat autoa paljon edellisvuotista paremmaksi.
- Mersulla Russell kommentoi uutta autoa "erittäin hyväksi pohjaksi" ja Hamilton piti sitä paljon ajettavampana. Mersu lähtökohtaisesti kauden alussa kolmanneksi paras auto ja luottamusta on, että autoa on helpompi kehittää kuin viime kauden menopeliä.
- Mclaren ja Aston Martin edellä mainittuja hieman perässä. Mclaren ajoi toiseksi vähiten kierroksia kaikista talleista teknisistä ongelmista johtuen. Norrisin mukaan Mäkki on "erittäin kaukana" Red Bullista ja "kaukana" Ferrarista. Aston Martinilla uskotaan olevan suurinpiirtein samassa tilanteessa.
- Kärkiviisikon jälkeen loput autot ovat 0,3-0,4 sekuntia hitaampia kierroksella, kuin Mclaren ja Aston Martin.
- Alpine vaikuttaa suurimmalta pettymykseltä. Sekä RB että Williams uskotaan menneen ohi ja bottom 3:en muodostaa Alpine, Sauber ja Haas. Alpinella auto on rakennettu kokonaan uudelleen, mutta kaikki osat eivät ole vielä valmiina ja kehitystä on tulossa vasta muutaman kilpailun jälkeen.
- RB/AlphaTauri/ToroRosso/mikälie, ei ole "viime kauden Red Bull", mutta verrattuna viime vuoteen, pitäisi olla suorituskykyisempi suhteessa muihin.
- Haas ajoi testeissä ylivoimasesti eniten kilometrejä, mutta autot olivat myös hitaimpia. Hitaus johtui toisaalta myös siitä, että talli keskittyi hakemaan kisa-asetuksia, eikä ajanut juurikaan nopeita aika-ajovetoja.
- Yksikään tiimi ei vaikuta olevan kriisissä luotettavuuden tai nopeuden kanssa kuten yleensä. Kustannuskaton uskotaan vaikuttaneen tähän, mikä on esim auttanut Williamsia nostamaan tasoaan.