Jotakuinkin näin. Enpä kamalasti yllättyisi, jos Red Bullia ohjastaisi ensi kaudella Red Bullin oma kasvatti Carlos Sainz. Checon en usko tuolla enää jatkavan, siirtyi Max sitten muualle tai ei.Oonko ymmärtänyt oikein: Helmut Marko siis vuosi ne Horner-viestit? Ja nyt sekä hän että Verstappen ovat Wolffin tutkalla Mersulle siirron osalta?
Ennen korvaajaksi otettiin arpisia kehäraakkeja malliin Mika Salo tai Luca Badoer, nyt pääsee lapset Ferrarin rattiin.Sainzin kannalta ikävä juttu ja pikaista paranemista sinne, mutta on kyllä katsojien kannalta mielenkiintoinen tilanne, kun 18-vuotias keltanokka ajaa ensimmäisen F1-kilpailunsa Ferrarin ratissa.
Toisaalta taisi Ferrarille tulla aika kiire hommata Sainzille korvaaja ja Bearman Ferrarin akatemia kuskina oli paikalla ja taitaapa tuo olla varakuljettajakin, ainakin osassa kisoista.Ennen korvaajaksi otettiin arpisia kehäraakkeja malliin Mika Salo tai Luca Badoer, nyt pääsee lapset Ferrarin rattiin.
Kertoo Red Bullin ylivoimasta kun kaksi kisaa jopa Perez ajanut toisena maaliin. Ei ollut läpihuutojuttu viime vuonna.Jaahas, pitäisikö sitä samantien vaan lopettaa F1TV tältä kaudelta. Voi jeesus mitä paskaa kaksi ensimmäistä kisaa.
Perez voitti viime kaudella viidestä ensimmäisestä kisasta kaksi ja oli kolme kertaa toinen. En tiedä ajatteliko tuossa vaiheessa voivansa haastaa Verstappenin mestaruustaistossa ja homma meni yliyrittämisen puolelle.Kertoo Red Bullin ylivoimasta kun kaksi kisaa jopa Perez ajanut toisena maaliin. Ei ollut läpihuutojuttu viime vuonna.
Ei ole hyvä tälle lajille tämän hetkinen tilanne, katsojat kaikkoaa pikkuhiljaa. Edes Schumin tai Hamiltonin vallan aikana ei ollut ihan näin selvää kuka kisan tulee voittamaan mitä tällä hetkellä on.
Jotakuinkin näin.
Perez voitti viime kaudella viidestä ensimmäisestä kisasta kaksi ja oli kolme kertaa toinen. En tiedä ajatteliko tuossa vaiheessa voivansa haastaa Verstappenin mestaruustaistossa ja homma meni yliyrittämisen puolelle.
Ennen tilanne oli se, että testimääriä ei juurikaan rajoitettu, ja Ferrarin testikuskit höyläsivät Fioranoa ympäri melkein yötä päivää. Koska testeillä oli paljon merkitystä, niin tallit valitsivat yleensä testikuljettajiksi kokeneita kilpa-ajajia ja oli sitten aika loogista, että kun varakuljettajaa tarvittiin, niin kyseessä oli joku heistä. Nykyisin ei käytännössä enää testata ollenkaan, joten ei edes kannata pitää reservissä mitään kokeneita kuljettajia, eikä kukaan kokeneempi varmaan sellaiseen rooliin edes halua koska se tarkoittaa lähinnä simulaattorissa hinkkausta. Siksi nuo varakuljettajat on nykyisin lähinnä näitä akatemiakuljettajia ym. junnuja.Ennen korvaajaksi otettiin arpisia kehäraakkeja malliin Mika Salo tai Luca Badoer, nyt pääsee lapset Ferrarin rattiin.
Ainakin Badoerin tapauksessa oli erikoista, että kaikesta testaamisesta huolimatta oli todella huono kaudella 2009, kun piti Massaa tuurata pari kisaa (sijat 17 ja 14). Samoissa kisoissa Kimi ajoi kuitenkin molemmissa podiumille, voittaen jälkimmäisen kisan. Sitten tajuttiinkin, ettei Badoerista hirveästi hyötyä taida ollakaan ja sai monoa.Ennen tilanne oli se, että testimääriä ei juurikaan rajoitettu, ja Ferrarin testikuskit höyläsivät Fioranoa ympäri melkein yötä päivää. Koska testeillä oli paljon merkitystä, niin tallit valitsivat yleensä testikuljettajiksi kokeneita kilpa-ajajia ja oli sitten aika loogista, että kun varakuljettajaa tarvittiin, niin kyseessä oli joku heistä. Nykyisin ei käytännössä enää testata ollenkaan, joten ei edes kannata pitää reservissä mitään kokeneita kuljettajia, eikä kukaan kokeneempi varmaan sellaiseen rooliin edes halua koska se tarkoittaa lähinnä simulaattorissa hinkkausta. Siksi nuo varakuljettajat on nykyisin lähinnä näitä akatemiakuljettajia ym. junnuja.
Ja onhan nuo kuljettajat muutenkin nuorentuneet, että F1:n portteja aletaan kolkuttelemaan heti kun on tultu täysi-ikäiseksi.
Vaikka nyt tölkkifirman pääpomo ilmeisesti ilmoitti ettei Markoa hyllytetä, niin joku tuolta lähtee ulos ellei tuo pääpomo ole joku fakiiri. Tuo vuoto oli niin selkeä puukko Hornyrin selkään etten oikein tiedä miten nuo kaksi voivat jatkaa yhteistyötä.
Fisicohan tuli tilalle, eikä hänelläkään nyt juuri paremmin loppukausi mennyt. Sijat 9, 13, 12, 10 ja 16. Knoppina toki, että Force Indialla paineli tuossa Kimin voittamassa kisassa toiseksi. Itseasiassa tuota kisaa lukuunottamatta keskiarvo sijoitus Force Indialla oli 12,8 ja Ferrarilla 12.Ainakin Badoerin tapauksessa oli erikoista, että kaikesta testaamisesta huolimatta oli todella huono kaudella 2009, kun piti Massaa tuurata pari kisaa (sijat 17 ja 14). Samoissa kisoissa Kimi ajoi kuitenkin molemmissa podiumille, voittaen jälkimmäisen kisan. Sitten tajuttiinkin, ettei Badoerista hirveästi hyötyä taida ollakaan ja sai monoa.
Käsittääkseni tuo 2009 Ferrari oli aika susi ja jollakin ihmeellä Räikkönen sai siitä revittyä loppukaudesta niinkin paljon suorituskykyä irti. Fisichellahan ei onnistunut kovin paljon Badoeria paremmin, ja hänellä sentään ei ollut vuosien tauko kilpailemisesta kuten Badoerilla, ja oli saman kauden aikanakin ajanut jopa yhden podiumin.Ainakin Badoerin tapauksessa oli erikoista, että kaikesta testaamisesta huolimatta oli todella huono kaudella 2009, kun piti Massaa tuurata pari kisaa (sijat 17 ja 14). Samoissa kisoissa Kimi ajoi kuitenkin molemmissa podiumille, voittaen jälkimmäisen kisan. Sitten tajuttiinkin, ettei Badoerista hirveästi hyötyä taida ollakaan ja sai monoa.
Onhan tuo formula ollut tylsää katsottavaa jo vaikka kuinka kauan, mutta jos se sama auto johtaa kisasta toiseen, kierroksesta toiseen, niin alkaa väkisinkin kiinnostus jos ei nyt loppumaan, niin ainakin vähenemään.Tästä kaudesta tulee mestaruuksien osalta kaikin puolin tylsempi kuin koskaan aikaisemmin
Jep! Mielestäni on nyt trendi parikertaa toistunut että kauden alussa Perez on hyvin mukana Maxin kyydissä, mutta kauden alkupuoliskon aikana sitten jossain vaiheessa jää. Mielestäni taisi olla Albon joka haastattelussa kertoi että aina jossain vaiheessa autoa aletaan kehittämään Maxin suuntaan, ja käytti tosiaan sanaa "lead driver" Maxin kohdalla, että voisiko tässä olla osasyy Perezin vaikeuksiin kuten oli Albonilla. Kuitenkin Maxillahan oli aina ongelmia Ricciardon kanssa kuka ei kuitenkaan ollut mikään ihmeellinen kuski, ja ymmärrykseni mukaan tälläistä politiikkaa ei silloin vielä Red Bullilla harrastettu Maxin hyväksi.Tämä. Olihan Perez tosiaan viime kaudellakin Miamiin asti jonkinlaisella etäisyydellä, mutta tuon kisan häviön jälkeen homma lähti täysin lapasesta väärään suuntaan.
Oli kyllä hieno nähdä Hamilton onnittelemassa Bearmania, taisi vetää hänet ulos autostakin kun oli niin rankka kisa hänelle ensikertalaisena. Hieno mies tuo Hamilton täytyy kyllä sanoa. En ole niin pitkään sarjaa seurannut, mutta tuo kuski on aina erottunut edukseen käytöksellään ja oikeastaan vähän kaikella, jotenkin tosi vilpitön ja nöyrä persoona, ja tämä vaikka on ilmeisesti menestynein kuljettaja aktiivikuljettajista. Erittäin esimerkillinen persoona, sarjan nuorille kuljettajille varmasti tosi hyvä roolimalli.Bearman ajeli kyllä hienosti. Kierrosajat parani loppua kohden ja ajeli lähes samoja mitä Leclerc vaikka siinä jo hieman säästeltiin lopussa. Kuvissa näkyi hyvin kun kisan lopussa ei niskalihakset enää jaksaneet vaan kypärä nojasi ohjaamoon ulkokaarteen puolelle. Onhan tuo iso hyppy g-voimissa ja kisamitassa, vieläpä radalla jossa paljon kovavauhtisia mutkia.
Ei suomalainen tykkää kun jumalaa kiitetään kaikesta. Samalla hengaillaan räppäreitten yms kanssaOli kyllä hieno nähdä Hamilton onnittelemassa Bearmania, taisi vetää hänet ulos autostakin kun oli niin rankka kisa hänelle ensikertalaisena. Hieno mies tuo Hamilton täytyy kyllä sanoa. En ole niin pitkään sarjaa seurannut, mutta tuo kuski on aina erottunut edukseen käytöksellään ja oikeastaan vähän kaikella, jotenkin tosi vilpitön ja nöyrä persoona, ja tämä vaikka on ilmeisesti menestynein kuljettaja aktiivikuljettajista. Erittäin esimerkillinen persoona, sarjan nuorille kuljettajille varmasti tosi hyvä roolimalli.
Tekee myös mieli tässä kysyä samalla muilta palstalaisilta jos joku haluaa avata vähän ajatuksiaan, niin mistä johtuu että Hamilton on täällä palstalla jotenkin niin vihattu henkilö? En ole täällä niin pitkään kirjoitellut, mutta tämä on aina pistänyt jotenkin silmään kovasti, ja olen tätä suuresti aina sivussa ihmetellyt, kun luulisi että Hamiltonin kaltainen jalat maassa tyyppinen persoona juurikin vetoaisi varsinkin täällä Suomessa?
Simppeli vastaus on varmaankin dominointi. Sama homma kuin nyt Verstappenilla ja aiemmin niin Vettelillä kuin Schumillakin. Tai no Schumi toki oli myös se Häkkisen ja Räikkösen alku-uran päävastustaja, mutta yleisesti, lajissa kuin lajissa, aletaan dynastioita vihaamaan koska "aina sama voittaa". Vettelistä kuoriutui erittäin pidetty kuski, mutta oikeastaan vasta kun ei enää kairannutkaan mestaruuksia parhaalla autolla ja Hamiltonilla sama polku menossa paraikaa.Tekee myös mieli tässä kysyä samalla muilta palstalaisilta jos joku haluaa avata vähän ajatuksiaan, niin mistä johtuu että Hamilton on täällä palstalla jotenkin niin vihattu henkilö? En ole täällä niin pitkään kirjoitellut, mutta tämä on aina pistänyt jotenkin silmään kovasti, ja olen tätä suuresti aina sivussa ihmetellyt, kun luulisi että Hamiltonin kaltainen jalat maassa tyyppinen persoona juurikin vetoaisi varsinkin täällä Suomessa?
Oli kyllä hieno nähdä Hamilton onnittelemassa Bearmania, taisi vetää hänet ulos autostakin kun oli niin rankka kisa hänelle ensikertalaisena. Hieno mies tuo Hamilton täytyy kyllä sanoa. En ole niin pitkään sarjaa seurannut, mutta tuo kuski on aina erottunut edukseen käytöksellään ja oikeastaan vähän kaikella, jotenkin tosi vilpitön ja nöyrä persoona, ja tämä vaikka on ilmeisesti menestynein kuljettaja aktiivikuljettajista. Erittäin esimerkillinen persoona, sarjan nuorille kuljettajille varmasti tosi hyvä roolimalli.