Ymmärtääkseni tuo RB on älyttömän vaikea ajettava. Se, että Max pystyy ajamaan vaikeasti ajettavalla autolla muita paremmin ei suoranaisesti tarkoita, että auto olisi rakennettu Maxille. Maxin setupit ovat myös äärimmäisen aggressiivisia, minkä takia tallikaverit eivät edes pysty noita kopioimaan kuroakseen eroa kiinni. Muutenkin esim. Albon on kyllä sanonut, että puheet siitä, että auto on rakennettu Maxille ovat aika yliampuvia.Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, että miten Max suorittaisi jonkun muun tallin autolla, jota ei ole tehty hänen ajotyylilleen sopivaksi. Putoaisiko vauhti reilusti, vai pystyisikö sopeutumaan?
Onhan se RB:n puolelta sanottu suoraan varsin monta kertaa, että auto on rakennettu Maxin toiveiden mukaan ja Maxin ajotyyli on hyvin poikkeava. Se auto ei ole Maxille vaikea ajettava, vaan nimenomaan Maxille sopiva, koska se on suunniteltu hänen toiveita kuunnellen.Ymmärtääkseni tuo RB on älyttömän vaikea ajettava. Se, että Max pystyy ajamaan vaikeasti ajettavalla autolla muita paremmin ei suoranaisesti tarkoita, että auto olisi rakennettu Maxille. Maxin setupit ovat myös äärimmäisen aggressiivisia, minkä takia tallikaverit eivät edes pysty noita kopioimaan kuroakseen eroa kiinni. Muutenkin esim. Albon on kyllä sanonut, että puheet siitä, että auto on rakennettu Maxille ovat aika yliampuvia.
Veikkaan, että Max ajaisi mieluummin McLarenilla kuin tuolla RB:llä. Ja jos RB:n taso pysyy tällaisena, niin saatetaan piankin nähdä Max toisessa tallissa.
Max on valittanut vuoden putkeen, että auton balance on paska. Nytkin menetti toisen sijan lähdössä, kun auto tappeli mutkassa niin paljon vastaan. Muutenkin jos tuota menoa katsoo, niin joutuu tappelemaan aivan liian paljon auton kanssa. Eli on todellakin on tällä hetkellä Maxille vaikea auto ajettavaksi.Onhan se RB:n puolelta sanottu suoraan varsin monta kertaa, että auto on rakennettu Maxin toiveiden mukaan ja Maxin ajotyyli on hyvin poikkeava. Se auto ei ole Maxille vaikea ajettava, vaan nimenomaan Maxille sopiva, koska se on suunniteltu hänen toiveita kuunnellen.
Auton filosofia ei poista sitä, että Maxin setupitkin ovat ymmärtääkseni aggressiivisia ja tekee autosta helposti vielä herkemmän. Monesti kakkoskuskit kopioivat nopeamman kuskin setuppeja, mutta Maxin setupeilla ei kai juuri muut pysty ajelemaan. Maxin ajaessa simracingia kaverilla on myös käsittääkseni hyvinkin uniikit asetukset.Max ei tarvitse älytöntä setuppia saadakseen auton sopimaan omiin käsiin, mutta tallikaverit joutuvat vääntämään setupin kanssa ihan älyttömästi, että auton saisi edes jotenkin ajettavaan kuntoon. Tämä johtaa siihen, että setupilla taistellaan auton vahvuuksia vastaan ja lopputuloksena auto ei ole lähellekään niin nopea kuin se on Maxin käsissä.
Rikkinäisellä jatkaa.Saiko Leclerc uuden etusiiven vai rikkinäiselläkö ajaa? IL liveseuranta ei vaihtoa ainakaan ole maininnut.
Totes, että turhia palasia ne vaan Maranellossa autoon lisäilee. (hymiö)Hyvin painaa Leclerc vaikka pala puuttuukin.
Ja heti tuli IL seurantaan maininta "Hän on jopa hajonneella etusiivellä Hamiltonia nopeampi."Rikkinäisellä jatkaa.
Ei Max nyt vuotta putkeen ole valittanut balanssista. Nyt toki valittaa, kuten valitti viime kauden jälkimmäisellä puoliskolla, kun auto ei ollutkaan enää ruudukon paras, joka aiheutti lisää painetta saada setupilla jotain ihmeitä aikaan. Ymmärtääkseni auto ei nytkään ole varsinaisesti vaikea ajettava (Maxille), mutta sillä on vaikea ajaa niin kovaa kuin Max haluaisi, koska auto ei ole riittävän suorituskykyinen. Ei riitä, että autosta ottaa 100% pihalle, kun Max yrittää ottaa siitä väkisin 130%, jolloin niitä ongelmia tulee väkisinkin.Max on valittanut vuoden putkeen, että auton balance on paska. Nytkin menetti toisen sijan lähdössä, kun auto tappeli mutkassa niin paljon vastaan. Muutenkin jos tuota menoa katsoo, niin joutuu tappelemaan aivan liian paljon auton kanssa. Eli on todellakin on tällä hetkellä Maxille vaikea auto ajettavaksi.
RB:n auto on filosofisesti ollut samantyylinen jo ennen Maxia, vaikka Max tykkääkin keulaherkistä autoista. Toki varmaan kehitystä koskevat hienosäädöt tehdään nopeamman kuskin mukaan, mutta noin se varmaan menee muuallakin eli filosofisesti keulaherkästä autosta on varmaan tehty vähän keulaherkempi. RB oli kuitenkin ymmärtääkseni tyyliltään tuollainen jo ennen kuin Max sinne tuli. Tämä on käsittääkseni osasyy, miksi Ricciardolla oli niin paljon vaikeuksia muualla, kun muiden valmistajien autot ei olleet ihan yhtä keulaherkkiä.
Auton filosofia ei poista sitä, että Maxin setupitkin ovat ymmärtääkseni aggressiivisia ja tekee autosta helposti vielä herkemmän. Monesti kakkoskuskit kopioivat nopeamman kuskin setuppeja, mutta Maxin setupeilla ei kai juuri muut pysty ajelemaan. Maxin ajaessa simracingia kaverilla on myös käsittääkseni hyvinkin uniikit asetukset.
Kuinka on, vaihdetaanko etusiipi stopilla vai jatketaanko kevennetyllä mallilla? Ripeitä ukkojana ne on vaihtamaan mutta ottaa aikansa, valistumaton arvaus että kymmenisen sekuntia. Eihän tuo turvallisuusrisi ole kun ei mitään roiku liki irtoamassa.Totes, että turhia palasia ne vaan Maranellossa autoon lisäilee. (hymiö)
Jos on sekuntikamppailussa mersun kanssa niin tuskin vaihtavat siipeä, kun eivät ekallakaan pysähdyksellä.Kuinka on, vaihdetaanko etusiipi stopilla vai jatketaanko kevennetyllä mallilla? Ripeitä ukkojana ne on vaihtamaan mutta ottaa aikansa, valistumaton arvaus että kymmenisen sekuntia. Eihän tuo turvallisuusrisi ole kun ei mitään roiku liki irtoamassa.
Ihmeen kauan Perezkin RB:llä sai ajella jämäpisteitä, jos ei seinään kisa päättynyt.Lawsonin meno on kyllä surullista. Jos sama jatkuu kisasta toiseen, niin tuskin saa kovin pitkään jatkaa RB:n ratissa.
Perezin kohdalla taisi olla rahaa sen verran takana, että oli vaikeampi yhtälö RB:llä.Ihmeen kauan Perezkin RB:llä sai ajella jämäpisteitä, jos ei seinään kisa päättynyt.
Tätäkö tämä kausi tulee olemaan vaihteeksi.. Olisi jo ensi kauden autot näiden risteilyaluksien tilalta. Tätä leveämmäksi moottoriradaksi radat ei muutu, ja mitään kilvanajoa ei käytännössä ole top 6.Melko murheellinen gp tänään. Ei ole tapahtunut käytännössä mitään.
Horner ollut vaikeuksissa RB:llä, vaikka auto on ollut nopea ja talli sarjan kärjessä. Aika helppoa on kuvitella, että vaikeudet voivat eskaloitua nopeasti, jos auton suorituskyky ei ole riittävää ja toinen kuskeista matelee letkan hännillä.Mielenkiintoista nähdä, miten RB lähtee kehittämään hommaa. Verstappen ei taistele voitoista ja Lawson ei pääse mihinkään. Newey lähti ja hänen mukanaan iso osa auton kehityksestä.
Pitkästäaika on Horner & co vaikeassa paikassa
Hyvin ratakohtaistahan tämä on, eli ei koko kausi ole jonoajelua kuitenkaan. Toisaalta tämä kisa tuskin mahtuu edes TOP5 tylsimpien kisojen joukkoon tämän kauden aikana.Tätäkö tämä kausi tulee olemaan vaihteeksi.. Olisi jo ensi kauden autot näiden risteilyaluksien tilalta. Tätä leveämmäksi moottoriradaksi radat ei muutu, ja mitään kilvanajoa ei käytännössä ole top 6.
Sky lähetyksessä puhutaan vaan "babysittingistä" renkaiden suhteen. Luulin, että noita nanny ohjelmia olisi muualla kuin F1 lähetyksessä.
Insinöörit kuriin ja kilvan-ajo takaisin!
Vähän vaan huolestuttaa, kun seurata ei voi näillä autoilla vieläkään alle sekunnin sisässä. Kiina kuitenkin on ohittamiseen ihan niitä parhaita ratoja. Sadekisa taisi pelastaa Australian. Se on posia, että autot ovat kyllä melko tasaväkisiä vauhdiltaan.Hyvin ratakohtaistahan tämä on, eli ei koko kausi ole jonoajelua kuitenkaan. Toisaalta tämä kisa tuskin mahtuu edes TOP5 tylsimpien kisojen joukkoon tämän kauden aikana.
Tässä kisassahan nähtiin ihan hyvä määrä ohituksia, jonka vuoksi tämä ei ollutkaan mikään kauden tylsin kisa.Vähän vaan huolestuttaa, kun seurata ei voi näillä autoilla vieläkään alle sekunnin sisässä. Kiina kuitenkin on ohittamiseen ihan niitä parhaita ratoja. Sadekisa taisi pelastaa Australian. Se on posia, että autot ovat kyllä melko tasaväkisiä vauhdiltaan.