Vähän kuten vanha stop and go rangaistus. Tai kai se edelleen on olemassa, mutta sitä ei juurikaan käytetä.F1 voisi kyllä tuoda jonkun säännön, että joo saat 5 sekkaa rankkua, mutta se pitää tulla istumaan varikkopysähdyksen yhteydessä, vaikka kolmen kierroksen sisällä. Jos ei halua varikolle, niin sitten kunnon rangaistus.
Niin, huusin metsään, en sinulle. Mutta kyllä, eteenpäin.Niin metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Ei ollut sinultakaan kovin pitkälle mietitty tapa tuoda asia esiin ja siihen reagoitiin yhtä tunteella. Selkeästi katsoit tilanteen uusiksi ja tajusit mikä tilanne oikeasti oli. Kättä pystyyn virheen merkiksi molemmilta ja eteenpäin!
En tiedä olisiko? Toistaiseksi Leclerc on pysynyt hyvin Maxin perässä. AInakin jossain kohtaa Max varmasti haluaa repiä eroa yli 5sek, mutta en tiedä onko vielä yrittänyt.Ihan sama sikäli, että Max olisi ohittanut viimeistään kun drs aukeaa. Toki voi kysyä että miksei voi ajaa sääntöjen mukaan.
On ne vielä, mutta stop and go tosi kova rangaistus. Läpiajorangaistuskin aika kova. Ajattelin itse versiota, jossa saisi kyllä tuon yhteydessä käydä varikkopysähdyksellä. Mutta ei ehtisi repimään sitä rangaistuksen eroa kiinni ja joutuisi ehkä pysähtymään vähän huonossa vaiheessa.Vähän kuten vanha stop and go rangaistus. Tai kai se edelleen on olemassa, mutta sitä ei juurikaan käytetä.
Tosin tuotakin sai kiertää jos olet Michael Schumacher.
Joo kyllähän tämä rata oli renkaiden osalta lähtökohtaisesti parempi rata Ferrarille kuin normiradat. Ferrari tykkää, kun on kylmää, kun taas RB on muita kivempi renkaille lämpimällä säällä, mikä on kuitenkin F1:ssä se normi.En tiedä olisiko? Toistaiseksi Leclerc on pysynyt hyvin Maxin perässä. AInakin jossain kohtaa Max varmasti haluaa repiä eroa yli 5sek, mutta en tiedä onko vielä yrittänyt.
Max on ruuhkassa, että tiedä sitten kuinka paljon saa ajettua kiinni.Nyt on Ferrarin tilaisuus kusta voitto, jos pitävät Leclerciä liian pitkään radalla.
Onhan tuolla puolet gridistä teoriassa Maxin edellä. Melkein kaikki SC:llä pysähtyneet ovat edellä samalla stoppimääräällä. Renkaat toki muilla kuin Russellilla paljonkin vanhemmat.Russelkin ohitti Verstappenin varikkopysähdyksen aikana.
Perez yllättää ja ajelee noilla Hardeilla loppuun ja voittoon.Pitäisi riittää kevyesti maaliin asti Leclercillä noilla hardeilla. Vähän jopa toivoisin tähän tylsää loppua ilman turva-autoja sun muita.
Tai sitten Meksikon puolustusministeri kutsutaan jälleen apuun.Perez yllättää ja ajelee noilla Hardeilla loppuun ja voittoon.
Kolaroivat ja Max korjaa potin naureskellen.Perezillä nyt sitten tuoreemmat nakit ja pääsee teoriassa yrittämään Leclercin ohitusta. En vain ihan usko, että Perezillä riittää haastamaan, kun Ferrari on näyttänyt nopeammalta autolta.
Toki. Mutta toisaalta vauhti on ollut niin huonoa koko kisan ajan, että eiköhän niissä alun osumissa mennyt jotain rikki ja saa jäädä puolet autoista radan varteen, jotta voisi pisteitä odottaa.Yllättän Valtteri kerkes just ennen turva-autoa käymään varikolla?
Jos Maxin auto olisi täysin ehjä, niin melkein pitäisi todennäköisempänä, että Max ajaa Leclercin kiinni tuolta taaempaa kuin että Checo menisi ohi. Perezille kuitenkin tärkeät pisteet, kun varmistaa kakkossijan tulemalla toiseksi.Kolaroivat ja Max korjaa potin naureskellen.