Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – liveseuranta

  • 1 272 798
  • 24 894

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Pakko toivoa, että kulukaton ylittämisestä johtuvat tuulitunnelirajoitukset rupeavat näkymään RB:n autossa kauden edetessä. Kun miettii kuinka paljon Mersu kehittyi viime kaudella, niin ainakaan itse en ole valmis julistamaan mitään mestaruuksia vielä mihinkään suuntaan.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ferrari on kyllä todellinen pettymys. Leclerc voisi lopettaa tuon valittamisen tiimiradioon. Tällä menolla tämä on selkeä 1. Max 2. Checo 3. Alonso.
Frederic Vasseurin voisi kenkiä saman tien ! Näytöt jo annettu. Günther Steiner sinne tilalle
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Pakko toivoa, että kulukaton ylittämisestä johtuvat tuulitunnelirajoitukset rupeavat näkymään RB:n autossa kauden edetessä. Kun miettii kuinka paljon Mersu kehittyi viime kaudella, niin ainakaan itse en ole valmis julistamaan mitään mestaruuksia vielä mihinkään suuntaan.
Ei se auta, että ne alkavay näkymään jossakin vaiheessa. Ero on ihan objektiivisestikin katsottuna aivan valtava. Tuo +sekunti on käytännössä Astoniin, muut tulee sitten missä tulee. Mersu on radasta riippuen siitä vielä muutaman kymmenyksen päässä. Tuollaisia eroja ei oteta kiinni ihan hetkessä. Loppukaudesta hyvällä tuurilla joku voi olla jo lähellä, mutta kyllä peli on pelattu.

Viime kausi oli eri tarina alusta lähtien. Silloin Ferrari ja Bull olivat vauhdin osalta käytännössä samoissa ja haaste oli aito. Toinen saattoi olla edellä toisella radalla ja toinen toisella. Jos tänään ei olisi ollut turva-autoa, niin tuo ero olisi ollut aivan hirvittävä Perezistä Alonsoon.

Eniten ahterista itselleni ei ole se, että Bull voittaa. Kunnon kisaa ei vaan pääse syntymään ellei Perez löydö cojoneksia ja ala oikeasti ajamaan härskisti kilpaa a'la Rosberg.

Katellaan ensi vuonna sitten asiaa.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saattaa tuo kolmossija mennä vielä uusjakoon. Käsittääkseni 10 sekkaa tulee tuosta rangaistuksen väärinkärsimisestä. Tai ainakin viime kisassa tuli.
Eniten ahterista itselleni ei ole se, että Bull voittaa. Kunnon kisaa ei vaan pääse syntymään ellei Perez löydö cojoneksia ja ala oikeasti ajamaan härskisti kilpaa a'la Rosberg.
Ei kai se kasseista ole kiinni, kun ero ajotaidoissa on aika merkittävä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
10 Sekkaa Alonsolle. Yläkerrasta tuli soitto viedä viimeinenkin positiivinen asia pois kisasta.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Ei kai se kasseista ole kiinni, kun ero ajotaidoissa on aika merkittävä.
No tämä on toki totta. Mutta on tämä tietyllä tavalla leimallista ja huvittavaa vuodesta toiseen, että yleensä yksi merkki pyyhkii tietyllä aikavälillä lattiaa muilla.

Asiasta seipääseen; Kyllä Neweyn näytöt ovat valtavan kovat F1:n osalta. Kun herra työskentelee jossakin tallissa, niin kyllä hän onnistuu luomaan voittaja-auton.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Vmp taas tuo Alonson 3.sijan vienti. Oisivat kisan aikana jo edes päättäneet tuosta. Naurettavaa
Nämä näissä vituttaa kyllä eniten kun viivyttelis sitten vaikka juhlallisuuksia sen verran että saadaan tarkistettua kaikki ja saadaan myös oikeat kaverit sinne ottamaan pystit ja juhlallisuudet vastaan...

Lisätään sen verran että olis kyllä nyt oikeesti tossa ajassa mitä kisaa oli jäljellä niin pitänyt se jo katsoa...
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Pakko toivoa, että kulukaton ylittämisestä johtuvat tuulitunnelirajoitukset rupeavat näkymään RB:n autossa kauden edetessä. Kun miettii kuinka paljon Mersu kehittyi viime kaudella, niin ainakaan itse en ole valmis julistamaan mitään mestaruuksia vielä mihinkään suuntaan.
Mutta jos Red Bull jatkaa tätä rataa, niin kasvattavat piste-eron mestaruustaistossa jo niin suureksi, että pieni notkahdus loppukaudesta ei tunnu missään. Siellä kuitenkin Mersut, Ferrarit ja Alonso ajavat toisiltaan pisteitä pois, eikä kunnollista kakkostallia synny pitämään eron Red Bulliin tarpeeksi pienenä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ei se auta, että ne alkavay näkymään jossakin vaiheessa. Ero on ihan objektiivisestikin katsottuna aivan valtava. Tuo +sekunti on käytännössä Astoniin, muut tulee sitten missä tulee. Mersu on radasta riippuen siitä vielä muutaman kymmenyksen päässä. Tuollaisia eroja ei oteta kiinni ihan hetkessä. Loppukaudesta hyvällä tuurilla joku voi olla jo lähellä, mutta kyllä peli on pelattu.
Tuo erohan nyt ei tule olemaan läheskään tuota luokkaa jokaisella radalla. Jeddahin rata oli kuin tehty Red Bullille, koska moottorissa on niin paljon enemmän tehoa kuin muilla. Lisäksi auto on riittävän hyvä nopeissa tai hitaissa mutkissa, muttei gridin paras.

Viime kaudella RB:n dominanssi alkoi kesätauon jälkeen, sitä ennen eivät oikeastaan pystyneet säännöllisesti ottamaan edes paaluja. Toki kuten @Ralph totesi, niin piste-eron pystyvät luultavasti kasvattamaan aika suureksi jo alkukauden aikana, mutta siltikään en suostu julistamaan vielä yhtään mitään.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Alonsolle loppujen lopuksi kuitenkin tuo kolmossija, kun tuo 10 sekunnin rangaistus kumottiin, kun Aston Martin onnistui esittämään todisteita, että ei ollut sopimusta siitä, että pelkkä autoon koskeminen tarkoittaisi, että auton parissa työskenneltiin.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alonsolle loppujen lopuksi kuitenkin tuo kolmossija, kun tuo 10 sekunnin rangaistus kumottiin, kun Aston Martin onnistui esittämään todisteita, että ei ollut sopimusta siitä, että pelkkä autoon koskeminen tarkoittaisi, että auton parissa työskenneltiin.
Toivon, että tuo sääntö muutetaan jatkossa sellaiseksi, ettei saa koskea. On paljon selvempi niin, kun nyt tuntuu olevan vaikeuksia tiimeillä (ja FIA:lla) sen suhteen, että mitä saa tehdä.

Kaiken kaikkiaan hyvä, että Alonso sai pitää podiuminsa, mutta kyllä tällainen sekoilu kuuluu ihan muualle kuin autourheilun kuninkuuslajiin.
 
Alonsolle loppujen lopuksi kuitenkin tuo kolmossija, kun tuo 10 sekunnin rangaistus kumottiin, kun Aston Martin onnistui esittämään todisteita, että ei ollut sopimusta siitä, että pelkkä autoon koskeminen tarkoittaisi, että auton parissa työskenneltiin.
Onko vastaavasti joitain talleja rangaistu siitä, että autoon olisi koskettu? Oliko viime kisassa vastaava tilanne... muistelin, että jotain vastaavaa olisi ollut?
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Onko vastaavasti joitain talleja rangaistu siitä, että autoon olisi koskettu? Oliko viime kisassa vastaava tilanne... muistelin, että jotain vastaavaa olisi ollut?
Pelkästä koskemisesta ei ole.

Oconille kyllä annettiin Bahrainissa 10 sekuntia tuosta virheellisestä suorittamisesta, mutta silloin mekaanikko aloitti etusiiven irroittamisen liian aikaisin. Ja esim. viime vuonna Zhou sai kanssa 10 sekuntia, kun tunkkimies nosti autoa ennen rangaistuksen suorittamista.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Hollantilaiset pysyy tyylilleen uskollisina. Niin kauan ollaan kavereita kun sä maksat.
Tämä on kyllä ehkä spinnauksen maailmanmestaruuden arvoinen, mutta Nicolta nyt ei oikein muuta voi odottaa. Jos nyt on mitä on, mutta Maxin osaltahan noista ei mikään pidä paikkansa. Max oli koko viikonlopun vatsataudissa, jonka takia tuli koko kisaan myöhässä ja minkä takia tiimi pisti herran lepäämään heti aika-ajojen jälkeen, minkä takia ei päässy debriefiin. Muutenkin vähän huvittava ajatus, että kaveri on eka hymyssä suin antamassa haastatteluja ja sitten lähtisi raivona pois.

Max myös onnitteli Checoa pari kertaa cooldown-kierroksella ja lisäksi ennen haastatteluaan kisan jälkeen, mutta vissiin väärin onniteltu tai jotain. Max myös onnitteli tiimiä radiossa heti kisan jälkeen, mutta vissiin pitäisi kiitellä kovemmin, vaikka viikonloppu meni vähän pilalle auton leviämiseen. Taisi kuitenkin olla joka session nopein kuski. Eihän tuo ollut missään haastattelussa yhtään kiukkuinen. Maxille myös unohdettiin kertoa tiimin toimesta, mihin auto pitäisi ajaa kisan jälkeen.

Kahdesta kuskista Checo itse asiassa oli suolaisempi, koska hänen mielestään Max ei olisi saanut ajaa nopeinta kierrosta ja tästä pitää nyt käydä keskusteluja tiimin kesken. Tämä siitä huolimatta, ettei kyllä kukaan viestinyt missään vaiheessa, etteikö näin saisi tehdä. Edellinen ohjeistus Checollekin oli "you are free to push".
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Peresikö oli se Maxin haastaja tänä vuonna?
 

Ralph

Jäsen
Jos tuosta esim. Leclerc jäisi myös radanvarteen ennen ensimmäistäkään kierrosaikaa, niin miten määräytyisi kumpi lähtee paremmasta ruudusta - Leclerc vai Perez? Kolmansien harjoituksien tulos?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös