Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Formula 1 – liveseuranta

  • 1 273 269
  • 24 894

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juusela meinas että ei haittaa vaikka olis pitkääkin taukoa kun aurinko laskee Monacossa vasta 21:30. Mutta siis eikö näissä ole aikaraja kisan alusta jonka sisällä kisa täytyy ajaa loppuun? Mun mielestä siitä ei ihan älyttömän pitkään edes ole kun oli niin pitkää taukoa että ajettiin sit vähemmän kierroksia kun aikaraja tuli vastaan. Vai oliko se aikaraja sillon muka sit just auringonlasku..
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hyvä tekemisen meininki Monacon autoclubin toimitsijoilla. "Pleksin palaset" vielä ilmassa kun pojat juoksee paikalle ja hihat heilumaan.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Hieman muuten ihmettelin, että millaista nousua Bottas tuossa pääsi tekemään, kun oli Perezin ja Haasien edellä kolarin aikana. Mutta näköjään Haasit oli hylätty aika-ajojen jälkeen. Eilen siis katselin aika-ajot ja nyt pääsin lähetykseen mukaan juuri ennen starttia.

Mutta no, aika hyvin siis joka tapauksessa, jos oli aika-ajojen 19 ja nyt tulee olemaan ehkäpä 14-16 välillä uudessa startissa, riippuen vähän miten lähdetään ja mitä autoja on saatu takaisin ajokuntoon. Toki eipä se Monacossa oikein auta vaikka olisit sijalla 11, kun ohi ei pääse millään. Toki jos lisää kolareita tai teknisiä murheita ilmaantuu, niin siten on mahdollista nousta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juusela meinas että ei haittaa vaikka olis pitkääkin taukoa kun aurinko laskee Monacossa vasta 21:30. Mutta siis eikö näissä ole aikaraja kisan alusta jonka sisällä kisa täytyy ajaa loppuun? Mun mielestä siitä ei ihan älyttömän pitkään edes ole kun oli niin pitkää taukoa että ajettiin sit vähemmän kierroksia kun aikaraja tuli vastaan. Vai oliko se aikaraja sillon muka sit just auringonlasku..
3 tuntia taitaapi olla nykyään se aikaraja.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Voisiko viivästys tuoda sadetta? Parina vuonna on sade alkanut puolisen tuntia kisan jälkeen. Ei ennuste nyt pahempia lupaile mutta vuorien päällä kestopilvet hengailee...
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Sainz pelastui punaisen lipun ansiosta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sainz pääsee starttaamaan kolmantena eli lähdetään vanhalla järjestyksellä.

Eka mutka jätettiin tuomarien toimesta katsomatta eli Sainz v Piastri, mutta Kmagin sukellus taisi olla tokassa mutkassa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Monacon kisasta tulee usein mieleen jonkun vuoden Suomen MM-kisojen lippujen hinnoista noussut valitus, Kummola vertaili kasuaalisti Mocanon GP-lipun hintaan ja kas, kiekkopelihän oli halpaa kuin saippua kun Monacon kaviaarikatsomon lippuun vertasi.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Zhou meinas taklata turva-autoa. Se olisi ollut melkoista touhua se.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Magnussen selittelee..selittää jotain ettei uskonut Perezin painavan häntä seinään.

Entistä suuremmalla syyllä äkkiä kilpailukieltoon kaveri joka ei ymmärrä edes teeveekuvasta tehneensä väärin. Ei voi käsittää miksi Perez ajatti hänet seinään.

Oli muuten tosi vaarallinen tilanne kun Perez jäi Magin keulan ja seinän väliin, tuuria matkassa kun ei kukaan loukkaantunut ilmeisesti ainakaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: iLUZ

iLUZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
K-Mag vieritti syyn luonnollisesti Perezille. Ei jättänyt hänelle tilaa.

Vaikea yhtyä Magnussenin näkemykseen, kun oli noin 3/4 autoa Perezin takana.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
K-Mag vieritti syyn luonnollisesti Perezille. Ei jättänyt hänelle tilaa.

Vaikea yhtyä Magnussenin näkemykseen, kun oli noin 3/4 autoa Perezin takana.
Tähän voisi heittää sitten vastakysymyksen, että kuinka paljon pitää olla rinnalla, että pitää jättää tilaa?

Magnussenilla oli kuitenkin eturenkaat osittain Perezin takarenkaiden etupuolella, ja aiemmin on määritelty, että jo pelkkä etusiiven saaminen takarenkaiden tasalle on riittävä.

Toki omasta mielestä ykkösten tilanjättämissäännöt ovat olleet perseestä jo usean vuoden, kun ulostulossa saa painaa vierellä olevan ulos ilman seurauksia.
 

iLUZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tähän voisi heittää sitten vastakysymyksen, että kuinka paljon pitää olla rinnalla, että pitää jättää tilaa?
Eihän nämä tietenkään yleisesti ottaen ole mustavalkoisia tilanteita ja tämän takia varmaan myös tuomaristossa tulee eriäviä päätöksiä kilpailujen välillä.

Tässä tilanteessa itse kuitenkin näen Magnussenin syylliseksi juuri siitä syystä, että oli "reilusti" taaempana. Ajatteli itsekin, että olisikohan pitänyt jarruttaa, mutta teki sen riskaabelimman päätöksen.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näköjään medium-kaveritkin yrittävät säästellä pysähtymättä. Niin hitaasti matelee yrjö. Ei tuo kaarlekaan kuitenkaan yritä ajaa lujaa, että sielläkin säästellään nakit päätyyn asti.

Landolle ehkä ilmainen stoppi tulossa, joten saattaa käydä jopa varikolla.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Eihän nämä tietenkään yleisesti ottaen ole mustavalkoisia tilanteita ja tämän takia varmaan myös tuomaristossa tulee eriäviä päätöksiä kilpailujen välillä.

Tässä tilanteessa itse kuitenkin näen Magnussenin syylliseksi juuri siitä syystä, että oli "reilusti" taaempana. Ajatteli itsekin, että olisikohan pitänyt jarruttaa, mutta teki sen riskaabelimman päätöksen.
Totta tuo, että harmaan sävyjä löytyy rutkasti. Mun mielestä parempaa kilvanajoa tulee sillä, että mahdollistetaan rinnakkain ajamista mahdollisimman paljon, eli tilaa pitää jättää sille kaverille. Minun mielestä siis etusiipi takarenkaan tasalla ja oli se sitten suoralla, mutkassa, jarrutusalueella tai mutkan ulostulossa.

Ja selvennytksenä vielä, ettei munkaan mielestä Magnussen tuohon kolariin täysin syytön ollut, siis siinä mielessä, että järkevämpää olisi ollut tunkematta sitä nokka sinne. Toisaalta sitten kun se nokka siellä oli eikä sitä sinne millään järjettömällä kevätjuhlaliikkeellä saatu, niin Perezin olisi se pitänyt ottaa huomioon, etenkin kun siellä vasemmalla oli melkein kahden auton verran tilaa vasemmalla. Vaikka koko termi onkin ärsyttävä, niin mun mielestä tämä oli ns. racing incident.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: iLUZ
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös