Mainos

Formula 1 – liveseuranta

  • 1 271 631
  • 24 894

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ei ole pelkästään tuo ajamattomuus ja keli, vaan ihan yleisesti on puhuttu, että tuossa päällysteessä on jotain erilaista. Ajamattomuus toki korostaa sitä, kuten myös viileä keli.
Kai siellä on sentään ihan FIA:n virkailijat tarkkailemassa, että rata päällystetään oikein? Kyllähän muillakin radoilla liukastellaan aina sateella, jos on uusi asfaltti alla, mutta silloin on yleensä "hieman" lämpimämpää noin muuten. Enemmän tämä näyttää siltä, että rata ei ole päässyt kumiutumaan yhtään, koska mitään pikkuluokkia tai muitakaan ei ole tuolla ajanut eikä mitään varsinaista kunnon ajolinjaakaan ole vielä. Viime yönä taisi joku paikallinen bensalenkkarikerho käydä sudittelemassa tuolla, mutta eihän se kauheasti enää tässä vaiheessa auta.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ei kun kello käyntiin. Taas kerran sinne radalle ei ole pakko mennä ollenkaan jos ei halua. Sadekkin loppunut.

Tää on just tätä nyky yhteiskuntaa. Ei puutu kuin että kuskit kävisivät polvistumassa pääsuoralla ja joku kuuluttaisi päivittäiset koronatartunnat.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tämä on väärä johtopäätös. Kyllä noilla autoilla voi ajaa todella hyvin sateessakin, mutta tämän radan uusi pällyste on nyt se ongelmatekijä, johon ei kukaan osannut varautua. Normaalisti uudet päällysteetkin on ihan ok, mutta nyt on ilmeisesti tehty jotain normaalista poikkeavalla tavalla.

Niinhän tuossa sanoinkin, että nyt oli muitakin ajamista vaikeuttavia tekijöitä. en tiedä, miksi uusi asvaltti on vedetty noin ns. sudeksi.

Autoista sen verran, että vielä 90-luvulla pystyttiin ajamaan ihan kunnollisesti ja autot pysyivät paremmin radalla vastavissa olosuhteissa, jotka olivat aika-ajojen alussa. Tämä on nähty myös muissa isoissa, missä on ollut kostea olosuhteet. Oliko silloin taitavampia kuskeja vai mikä on ollut syynä. Vai onko syynä, että sailloin autot eivät olleet täynnä ajamista helpoittavaa tekniikkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinhän tuossa sanoinkin, että nyt oli muitakin ajamista vaikeuttavia tekijöitä. en tiedä, miksi uusi asvaltti on vedetty noin ns. sudeksi.

Autoista sen verran, että vielä 90-luvulla pystyttiin ajamaan ihan kunnollisesti ja autot pysyivät paremmin radalla vastavissa olosuhteissa, jotka olivat aika-ajojen alussa. Tämä on nähty myös muissa isoissa, missä on ollut kostea olosuhteet. Oliko silloin taitavampia kuskeja vai mikä on ollut syynä. Vai onko syynä, että sailloin autot eivät olleet täynnä ajamista helpoittavaa tekniikkaa.
Silloin ei ajettu näissä olosuhteissa uusitulla radalla. Edelleen toistan, että normaalisti nykyisetkin autot pysyvät oikein hyvin radalla kovissakin sadekeleissä. Autojen nopeuteen nähden paljon paremmin kuin 90-luvulla.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kuivataanko lakaisukoneella niin kauan että voidaan mennä slikseillä..
Kyllä. Sen jälkeen radalle haetaan 200 siviiliautoa ajamaan 2 tuntia kumia rataan. Aika-ajot loppuvat kahdeksalta illalla kun viimein on niin hyvä pito, että saadaan Get in there Lewis eetteriin.

Kahvitkin jäähtyy stn.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vai onko syynä, että sailloin autot eivät olleet täynnä ajamista helpoittavaa tekniikkaa.
90-luvun alussa autoissa sai toisaalta olla paljon helpottavaa tekniikkaa, mitä nykyään ei ole. ABS-jarrut ja luistonesto olis varmaan ihan kivat nykyajallakin sateella.

14:55 jatkuupi
 
Viimeksi muokattu:

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä. Sen jälkeen radalle haetaan 200 siviiliautoa ajamaan 2 tuntia kumia rataan. Aika-ajot loppuvat kahdeksalta illalla kun viimein on niin hyvä pito, että saadaan Get in there Lewis eetteriin.

Kahvitkin jäähtyy stn.
Rata-alueelle tuodaan keinovalot jotta tuo onnistuu, toki patterit niissä riittää ainoastaan hammertimeen.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
90-luvun alussa autoissa sai toisaalta olla paljon helpottavaa tekniikkaa, mitä nykyään ei ole. ABS-jarrut ja luistonesto olis varmaan ihan kivat nykyajallakin sateella.

Hyvä juttu, että oikaisit vääriä tietojani. Mutta kyllä itse ainakin kaipaisin, että sadekelissäkin pystyisi ajamaan kunnolla. Eikä silloin harvoin, kun on märät olosuhteet, ajaminen näyttäisi lähinnä luistelulta. Kuivalla kelillä kisat ovat nykyään lähes poikkeuksetta äärimmäisen tylsiä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onneksi Kimi on noinkin hyvällä sijalla. Eiköhän Q2 paikka sieltä tule.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kultapoika pelastui jälleen!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kimi voitti Vettelin sekunnilla ja Leclercin kahdella sekunnilla. Vähemmän yllättäen jälleen paras kuski Ferrarin koneella ajavista.

Ja Kimi tapansa mukaisesti himmaili, kun tiesi ettei ole kiirettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös