Kai siellä on sentään ihan FIA:n virkailijat tarkkailemassa, että rata päällystetään oikein? Kyllähän muillakin radoilla liukastellaan aina sateella, jos on uusi asfaltti alla, mutta silloin on yleensä "hieman" lämpimämpää noin muuten. Enemmän tämä näyttää siltä, että rata ei ole päässyt kumiutumaan yhtään, koska mitään pikkuluokkia tai muitakaan ei ole tuolla ajanut eikä mitään varsinaista kunnon ajolinjaakaan ole vielä. Viime yönä taisi joku paikallinen bensalenkkarikerho käydä sudittelemassa tuolla, mutta eihän se kauheasti enää tässä vaiheessa auta.Ei ole pelkästään tuo ajamattomuus ja keli, vaan ihan yleisesti on puhuttu, että tuossa päällysteessä on jotain erilaista. Ajamattomuus toki korostaa sitä, kuten myös viileä keli.
Miksi? Yhtään autoa ei ole jäänyt radan varteen. Tekis vittu kunnon sadekelin pyöriä. Rengassota takaisin.
Niin ei pysytä radalla senkään vertaa?Hakkapeliitat alle!
Tämä on väärä johtopäätös. Kyllä noilla autoilla voi ajaa todella hyvin sateessakin, mutta tämän radan uusi pällyste on nyt se ongelmatekijä, johon ei kukaan osannut varautua. Normaalisti uudet päällysteetkin on ihan ok, mutta nyt on ilmeisesti tehty jotain normaalista poikkeavalla tavalla.
Silloin ei ajettu näissä olosuhteissa uusitulla radalla. Edelleen toistan, että normaalisti nykyisetkin autot pysyvät oikein hyvin radalla kovissakin sadekeleissä. Autojen nopeuteen nähden paljon paremmin kuin 90-luvulla.Niinhän tuossa sanoinkin, että nyt oli muitakin ajamista vaikeuttavia tekijöitä. en tiedä, miksi uusi asvaltti on vedetty noin ns. sudeksi.
Autoista sen verran, että vielä 90-luvulla pystyttiin ajamaan ihan kunnollisesti ja autot pysyivät paremmin radalla vastavissa olosuhteissa, jotka olivat aika-ajojen alussa. Tämä on nähty myös muissa isoissa, missä on ollut kostea olosuhteet. Oliko silloin taitavampia kuskeja vai mikä on ollut syynä. Vai onko syynä, että sailloin autot eivät olleet täynnä ajamista helpoittavaa tekniikkaa.
Ei kai nyt Hamiltonin paalua haluta riskeerata.Kuivataanko lakaisukoneella niin kauan että voidaan mennä slikseillä..
Kyllä. Sen jälkeen radalle haetaan 200 siviiliautoa ajamaan 2 tuntia kumia rataan. Aika-ajot loppuvat kahdeksalta illalla kun viimein on niin hyvä pito, että saadaan Get in there Lewis eetteriin.Kuivataanko lakaisukoneella niin kauan että voidaan mennä slikseillä..
90-luvun alussa autoissa sai toisaalta olla paljon helpottavaa tekniikkaa, mitä nykyään ei ole. ABS-jarrut ja luistonesto olis varmaan ihan kivat nykyajallakin sateella.Vai onko syynä, että sailloin autot eivät olleet täynnä ajamista helpoittavaa tekniikkaa.
Rata-alueelle tuodaan keinovalot jotta tuo onnistuu, toki patterit niissä riittää ainoastaan hammertimeen.Kyllä. Sen jälkeen radalle haetaan 200 siviiliautoa ajamaan 2 tuntia kumia rataan. Aika-ajot loppuvat kahdeksalta illalla kun viimein on niin hyvä pito, että saadaan Get in there Lewis eetteriin.
Kahvitkin jäähtyy stn.
90-luvun alussa autoissa sai toisaalta olla paljon helpottavaa tekniikkaa, mitä nykyään ei ole. ABS-jarrut ja luistonesto olis varmaan ihan kivat nykyajallakin sateella.
Toivottavasti rikkoi keltaisia lippuja.Tuomaristollakin oli munaa hylätä hamiltonin kierros joka ei vaikuttanut mihinkään. Hienoa jämäkkyyttä.