Formula 1 – liveseuranta

  • 1 143 146
  • 23 229

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No kyllä oli. Jostain syystä Bottas ja Kovalainen kaikesta huolimatta ovat päässet ajamaan Mercedekselle ja McLarenille aikakaudella, jolloin nämä tallit ovat olleet aivan huipulla, niin eiväthän he nyt oikeasti ole niin paskoja, vaikka eivät maailman parhaalle kuljettajalle pärjää.
No riippuu nyt toki miten huippukuski määritellään. Kovalainen kuitenkin ajoi kaudella 2008 saman tallin autolla millä voitettiin maailmanmestaruus ja sijoitus tuon kauden MM-sarjassa oli seitsemäs. Ei tuo nyt millään mikään huippukuskin suoritus ole, toki varmasti Kovalainen oli paras vaihtoehto McLarenille tuolloin. Aivan kuten Bottaskin oli Mersulle.

EDIT:

Ja itse siis määrittelen huippukuskin jotenkin niin että niitä on kerrallaan yleensä joku kolmesta neljään.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No riippuu nyt toki miten huippukuski määritellään. Kovalainen kuitenkin ajoi kaudella 2008 saman tallin autolla millä voitettiin maailmanmestaruus ja sijoitus tuon kauden MM-sarjassa oli seitsemäs. Ei tuo nyt millään mikään huippukuskin suoritus ole, toki varmasti Kovalainen oli paras vaihtoehto McLarenille tuolloin. Aivan kuten Bottaskin oli Mersulle.

EDIT:

Ja itse siis määrittelen huippukuskin jotenkin niin että niitä on kerrallaan yleensä joku kolmesta neljään.

Missä minä olen huippukuskista puhunut? Sanoin, että jostain syystä Bottas sekä Kovalainen ovat kuitenkin päässeet aikakautensa huipputalleihin, että eivät he ihan niin paskoja sentään ole, mikä taas oli vastaus sinun viestiisi.

Ei Kovalainen taikka Bottas huippukuskeja ole, mutta eivät kyllä sarjan huonoimpiakaan. Sellaisia mukavia Barrichelloja, jotka todelliset huiput pitävät mielellään tallikavereinaan voittavilla autoilla, kun tietävät että ykköskuskin asema on sinetöity.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Missä minä olen huippukuskista puhunut?
Sori, minä ymmärsin viestiemme vaihdon nyt väärin. Itse siis kirjoitin:

No ei Kovalainen missään nimessä mikään huippukuski ollut, mutta jos nyt ihan tosissaan Kovalaista tai Bottasta pidetään "kaikkien aikojen huonoimpana kuskina" niin onhan se jo väitteenä melko absurdi. Toki uskon että sullakin nyt jonkin verran sarkasmia oli matkassa.

Ja sinä jatkoit tähän:

No kyllä oli. Jostain syystä Bottas ja Kovalainen kaikesta huolimatta ovat päässet ajamaan Mercedekselle ja McLarenille aikakaudella, jolloin nämä tallit ovat olleet aivan huipulla, niin eiväthän he nyt oikeasti ole niin paskoja, vaikka eivät maailman parhaalle kuljettajalle pärjää.

Tarkoitit siis nimenomaan tuot sarkasmikohtaa ja minä ymmärsin että tarkoitit tuota minun huippukuski -heittoa. Minun mokani nyt!
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarkoitit siis nimenomaan tuot sarkasmikohtaa ja minä ymmärsin että tarkoitit tuota minun huippukuski -heittoa. Minun mokani nyt!

Vähän hölmösti aloitin viestiin vastaamaan viimeisestä virkkeestä. Otetaan siis myös tänne ilmaisusta pahoittelut.

Mielipide varmasti jokatapauksessa sama Bottas-Kovalainen akselilta!

Edit. Ja Bottas ja Kovalainen myös siinäkin mielessä hyviä vaihtoehtoja olleet, että pystyvät tallille tuomaan tärkeitä pisteitä merkkimestaruus kisassa.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saksan GP on nyt jo toista vuotta kulminaatiopiste. Viime kaudella siellä haihtuivat Vettelin toiveet mestaruudesta. Ja tänä vuonna Bottaksen toiveet mestaruudesta. Sillä erotuksella, että Vettelillä oikeasti oli viime vuonna mahdollisuus mestaruuteen. Bottaksen saumat mestaruuteen on ihan samaa luokkaa kuin mitä oli Barrichellolla Schumacheria vastaan. Teoriassa kyllä, mutta käytännössä ei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Edit. Ja Bottas ja Kovalainen myös siinäkin mielessä hyviä vaihtoehtoja olleet, että pystyvät tallille tuomaan tärkeitä pisteitä merkkimestaruus kisassa.
No Bottas kyllä, mutta Kovalainen ei kyllä oikeasti ollut mikään kovin vahva tekijä kun McLarenille piti pisteitä tuoda. Kaudella 2008 Ferrari voitti McLarenin pisteissä 172-151 ja McLarenin sisällä pisteet jakautui Hamiltonille 98-53. Jos nyt verrataan "kakkoskuskeja" niin Räikkönen sai kuitenkin Ferrarilla 75 pistettä eli tuossa oli se ratkaiseva ero tallien välillä.

2009 meni sitten vielä huonommin, toki McLaren oli vajonnut paljon kausista 2007 ja 2008 mutta tuolloin McLarenin pisteet Hamilton 49 ja Kovalainen 22. Hamilton jopa voitti pari kilpailua, Kovalaisen paras sijoitus oli neljäs.

Mutta onhan se toki muistettava ettei McLarenilla varmasti juurikaan parempia vaihtoehtoja siihen tilalle ollut. Alonso oli lähtenyt tallista pois eli ei ollut vaihtoehto ja samalla Räikkönen ja Massa oli kiinnitetty Ferrarille pitkillä sopimuksilla. Sama taisi päteä myös Button-Barrichello -kaksikkoon Hondalla (ja myöhemmin Brawnilla) ja jos jotain Red Bullia miettii niin olivat suht tuore talli ja heilläkin oli oma akatemiajärjestelmänsä. Kovalainen oli turvallinen vaihtoehto koska tiedettiin mukavaksi mieheksi ja Hamiltonilla oli oma kylmä sotansa Alonson kanssa edellisellä kaudella, joten konfliktit haluttiin välttää.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Ricciardo p18. Huh huh ei ole tulot suhteessa suorituskykyyn ihan kohdallaan
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kimi hienosti kolmanteen osioon ja jälleen tallikaverista päänahka.

Russellista kuullaan kyllä vielä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Verstappenilla tuntuu kulkevan melkoisen mukavasti - uusi rataennätys tiskiin Q3:ssa.

Tuleekohan Jeesuksen kaveri vielä ja vetää tästä-kin paremman ajan?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Verstappenilla tuntuu kulkevan melkoisen mukavasti - uusi rataennätys tiskiin Q3:ssa.

Tuleekohan Jeesuksen kaveri vielä ja vetää tästä-kin paremman ajan?
Ei tullut Jeesuksen kaveri ohi vaan oli kolmas. Bottas toinen ja Verstappen massiivisella 18 tuhannesosan erolla paalulle.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Huikea Verstappen, ei voi muuta sanoa. Kisassa RB:n vauhti ollut yleensä vielä parempaa.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei jäänyt Valtteri paljoa Verstappenille. Bottaksen iskun paikka on huomenna lähdössä, kun Verstappenilla on ollut viime kisoissa aivan luokattomia lähtöjä
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Bottas jäi harmittavaisen vähän Verstappenista. Hamilton taasen yllättävän vaisu. Olikohan flunssa tai yskä tällä kertaa syypäänä?
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jumalauta, tässähän alkaa itsestä kuoriutumaan pienimuotoinen Verstappen-fani. On se kova.
Tunnustan samaa. Bottakselle tuntuu ylitsepääsemättömälle horjuttaa Hamiltonia kisassa, viimeistään varikkopysähdyksien tai taktiikoiden kanssa tulee kömmähdyksiä, mutta Verstappenin suhteen ei ole samaa pelkoa. Aivan uskomatonta ajamista viimeiset kisat ja tämän hetken kunnossaan sarjan paras kuski ottamatta huomioon kalustoista syntyviä eroja, vaikka pitemmän ajanjakson tarkastelussa Hamilton onkin edelleen edellä.

Bottaksen aika-ajovauhti on kyllä hyvää. On lyönyt monta kertaa Hamiltonin tällä kaudella ja ne ovat nekin hyviä näyttöjä jatkosopimusta ajatellen.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Koska kukaan ei pysty haastamaan Mersua, pitää jostain löytää Hamiltonille haastaja tallin sisälle. Bottas ei ole siihen kyennyt.
Tänään on pakko ottaa enemmän pisteitä kuin Hamilton. Bottakselle on tullut paha tapa sijoittua kisassa pykälän kaksi huonommin kuin aika-ajossa. Tänään siihen ei ole varaa.
Optimi: startissa ohi Verstappenista, joka kolaroi Hamiltonin kanssa.
Kauhu skenaario: häviää sijan heti lähdössä ja ajelee hissun kissun maaliin.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Koska kukaan ei pysty haastamaan Mersua, pitää jostain löytää Hamiltonille haastaja tallin sisälle. Bottas ei ole siihen kyennyt.
Tänään on pakko ottaa enemmän pisteitä kuin Hamilton. Bottakselle on tullut paha tapa sijoittua kisassa pykälän kaksi huonommin kuin aika-ajossa. Tänään siihen ei ole varaa.
Optimi: startissa ohi Verstappenista, joka kolaroi Hamiltonin kanssa.
Kauhu skenaario: häviää sijan heti lähdössä ja ajelee hissun kissun maaliin.

Miksi Mercedeksen pitää löytää haastaja Bottakselle tallin sisälle? Mercedeksen kannaltahan on optimi, että toinen kuski on hyvä - muttei liian hyvä. Rosberg vs. Hamilton taistelu osoitti sen kuinka hankalaksi kaksi liian tasaväkistä kuskia voi osoittautua. Mercedeksen kannalta tilanne on nyt helppo: Hamilton voittanee taas mestaruuden - ja Bottas ottaa riittävän paljon ja tasaisesti pisteitä, että tallimestaruus saadaan myös taskuun hyvissä ajoin. Toisaalta Bottas on pian (ellei nyt jo) jäänyt niin paljon pisteissä Hamiltonin perään jotta tilanne voidaan rauhoittaa hyvissä ajoin ennen kauden loppua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miksi Mercedeksen pitää löytää haastaja Bottakselle tallin sisälle? Mercedeksen kannaltahan on optimi, että toinen kuski on hyvä - muttei liian hyvä.
Juuri näin, voidaan hyvinkin verrata Ferrarin aikaan 2000-luvun alussa kun Rubens Barrichello oli Schumin luotettava kakkoskuski. Eihän Ferrarillakaan ollut mitään tarvetta vaihtaa Barrichelloa johonkin toiseen kuskiin siinä toivossa että saisi paremman haastajan Schumacherille.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Niin että siinä ei sitten ole mitään vikaa, että Hamilton voittaa kaikki kisat, ei ohituksia ja kisan jälkeen Hämis kehuu "parhaan yleisön ikinä missään"? Kyllä edes tallin sisälle pitää saada kilpailutilanne.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Hienosti kuuluu känniset suomihuudot Unkarissa kuskiparaatin aikana. Loistavaa että hollantilaiset saadaan hiljennettyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös