Juusela avautui liikennesumpusta ekan osion loppuun, kun melkein kaikki autot lähtevät viimeiselle nopealle vedolle samaan aikaan, ja sitten siellä vedellään possujunana kun arvotaan kuka lähtee ensimmäisenä vetämään letkaa.Mitä se nyt sanoi? Vaikken just nyt häntä kuuntelekaan niin minusta pahinta Juuselassa on ollut aina se, että luulee tietävänsä jotain lajista jota selostaa.
Tuttuun tapaan paasasi siitä, että miksi kaikki tiimit ovat niin tyhmiä, että eivät lähde aikaisemmin radalle aika-ajoissa, kun osion aika on loppumassa. Oikarinen ymmärtää sen, että kukaan ei halua mennä ensimmäisenä radalle, koska siinä häviää paljon aikaa, mutta Niki luulee tietävänsä paremmin.Mitä se nyt sanoi? Vaikken just nyt häntä kuuntelekaan niin minusta pahinta Juuselassa on ollut aina se, että luulee tietävänsä jotain lajista jota selostaa.
Hiekkaa on vähennetty sen takia, että jos auto osuu hiekalle poikittain, niin se lähtee herkästi pyörimään ympäri, jolloin auto tuhoutuu täysin ja kuljettaja on suuressa vaarassa. Nurmikollakaan ei ole pitoa, joka johtaa siihen, että ulosajot ovat pahempia. Nurmikko on silti toki ihan hyvä vaihtoehto hiekkaan nähden.Lähellä oli Kimi. Hyvin korostui tuo että heti on vaikeuksissa kuski kun siellä ei olekkaan sitä vitun asfalttia pelastuksena. Kyllä monelle radalle saisi sen asfaltin tilalle laittaa hiekkaa tai edes nurmikkoa....
Voi että kun ei ole noita juttuja ikävä. Olisi ollut kiva jos olisi lähtenut "Tami Tamminen"-episoodin jälkeen, mutta kun ei niin ei.Tuttuun tapaan paasasi siitä, että miksi kaikki tiimit ovat niin tyhmiä, että eivät lähde aikaisemmin radalle aika-ajoissa, kun osion aika on loppumassa. Oikarinen ymmärtää sen, että kukaan ei halua mennä ensimmäisenä radalle, koska siinä häviää paljon aikaa, mutta Niki luulee tietävänsä paremmin.
Tämä perustuu pitkälti imuapuun mikä nykyään aika marginaalinen.Oikarinen ymmärtää sen, että kukaan ei halua mennä ensimmäisenä radalle, koska siinä häviää paljon aikaa
Nehän jää Monzassa viisi sekuntia per kierros Mersuille, varikkomuurilla saattaa ukkoja hieman nolottaa tifosien edessä.Jos Ferrari on tällaisissa ongelmissa jo Spassa, niin millainen katastrofi onkaan edessä Monzassa? Aika älytöntä, että Ferrari on yhtäkkiä nopeuden suhteen Alfan ja Haasin tasolla, kun näissä on kuitenkin sama moottori kaikissa.
Mutta Leclerchän oli vajaa kymmenyksen päässä tippua Q2:sta, ei ihan vakuuttava esimerkki tämä.Tämä perustuu pitkälti imuapuun mikä nykyään aika marginaalinen.
Jos vaihtoehto on jono köröttely josta ei saa kunnon lähtöä kierrokselle ja siinä renkaidenkin lämmöt laskee hitaassa köröttelyssä niin ekaksi vain ehdottomasti kuten Leclerc teki.
Jos olisi jäänyt jonon keskelle olisi tippunut. Eli jäänyt Q1:seen. Ei halunnut ottaa riskiä siihen vikaan lämmittelykierroksen mutkaan mistä kirjoitin.Mutta Leclerchän oli vajaa kymmenyksen päässä tippua Q2:sta, ei ihan vakuuttava esimerkki tämä.
Vuonna 2014 Silverstonessa ainakin, todettiin C Moren lähetyksessä äsken.Koskas viimeksi molemmat Ferrarit ovat olleet top 10 ulkopuolella....
Onkohan tämä 105% sääntö vielä käytössä?Monzassahan tulee käymään niin, että Ferrari ei pääse tarpeeksi lähelle mersuja eikä saa edes lupaa aloittaa kilpailua.
Mutta käytännössähän noi sadekelikisat on vähän asia erikseen, siinä muistaakseni sadetta tuli ja lakkasi ja oli aika arpapeliä kuka oli milloinkin radalla.Vuonna 2014 Silverstonessa ainakin, todettiin C Moren lähetyksessä äsken.
Vuonna 2014 Silverstonessa ainakin, todettiin C Moren lähetyksessä äsken.
Ainakin pitäis kolmesta kerrasta tulla varoitus ja aika hylätä.Eiköhän se paalupaikka ollut siinä. On se vaan kova. Ei pysty apupoika Antero antaan vastusta. Muuten ei taida tulla mitään rankkua noiden valkoisten viivojen "ylittelystä". Surutta kaikki ajaa yli.
Ajatkin vähän "huononisi" jos niitä ei voisi vailla huolta ylittää vaan auton pitäisi pysyä valkoisten viivojen välissä
Kaikissa mutkissa niitä ei erityisesti tarkkailla. Taisi olla vain ysimutka ja viimeinen mutka, joissa rajojen ylitystä tarkemmin pidetään silmällä.Eiköhän se paalupaikka ollut siinä. On se vaan kova. Ei pysty apupoika Antero antaan vastusta. Muuten ei taida tulla mitään rankkua noiden valkoisten viivojen "ylittelystä". Surutta kaikki ajaa yli.
Ajatkin vähän "huononisi" jos niitä ei voisi vailla huolta ylittää vaan auton pitäisi pysyä valkoisten viivojen välissä