Formula 1 – liveseuranta

  • 1 145 826
  • 23 234

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lähellä oli Kimi. Hyvin korostui tuo että heti on vaikeuksissa kuski kun siellä ei olekkaan sitä vitun asfalttia pelastuksena. Kyllä monelle radalle saisi sen asfaltin tilalle laittaa hiekkaa tai edes nurmikkoa....
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä se nyt sanoi? Vaikken just nyt häntä kuuntelekaan niin minusta pahinta Juuselassa on ollut aina se, että luulee tietävänsä jotain lajista jota selostaa.
Juusela avautui liikennesumpusta ekan osion loppuun, kun melkein kaikki autot lähtevät viimeiselle nopealle vedolle samaan aikaan, ja sitten siellä vedellään possujunana kun arvotaan kuka lähtee ensimmäisenä vetämään letkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä se nyt sanoi? Vaikken just nyt häntä kuuntelekaan niin minusta pahinta Juuselassa on ollut aina se, että luulee tietävänsä jotain lajista jota selostaa.
Tuttuun tapaan paasasi siitä, että miksi kaikki tiimit ovat niin tyhmiä, että eivät lähde aikaisemmin radalle aika-ajoissa, kun osion aika on loppumassa. Oikarinen ymmärtää sen, että kukaan ei halua mennä ensimmäisenä radalle, koska siinä häviää paljon aikaa, mutta Niki luulee tietävänsä paremmin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ymmärtääkseni Kimi jäi ekalla sektorilla noin 0.150 parhaastaan. Joka ois nostanut pari sijaa sijoitusta. Meniköhän siihen lämmittelykierroksen köröttelyn piikkiin? Ruuhkaa vikassa mutkassa. Naurettavaa pelleilyä.

Ainoa hupi tuosta on kilvanajo eli paikkojen haku lämmittelykierroksella, siellä jo melkein blokattiin hitaampia ettei ota paikkaa edestä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähellä oli Kimi. Hyvin korostui tuo että heti on vaikeuksissa kuski kun siellä ei olekkaan sitä vitun asfalttia pelastuksena. Kyllä monelle radalle saisi sen asfaltin tilalle laittaa hiekkaa tai edes nurmikkoa....
Hiekkaa on vähennetty sen takia, että jos auto osuu hiekalle poikittain, niin se lähtee herkästi pyörimään ympäri, jolloin auto tuhoutuu täysin ja kuljettaja on suuressa vaarassa. Nurmikollakaan ei ole pitoa, joka johtaa siihen, että ulosajot ovat pahempia. Nurmikko on silti toki ihan hyvä vaihtoehto hiekkaan nähden.
 

ijuka

Jäsen
Tuttuun tapaan paasasi siitä, että miksi kaikki tiimit ovat niin tyhmiä, että eivät lähde aikaisemmin radalle aika-ajoissa, kun osion aika on loppumassa. Oikarinen ymmärtää sen, että kukaan ei halua mennä ensimmäisenä radalle, koska siinä häviää paljon aikaa, mutta Niki luulee tietävänsä paremmin.
Voi että kun ei ole noita juttuja ikävä. Olisi ollut kiva jos olisi lähtenut "Tami Tamminen"-episoodin jälkeen, mutta kun ei niin ei.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
vahvaa tekemistä tuttiritareilta. Miten ne on noin kujalla
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oikarinen ymmärtää sen, että kukaan ei halua mennä ensimmäisenä radalle, koska siinä häviää paljon aikaa
Tämä perustuu pitkälti imuapuun mikä nykyään aika marginaalinen.
Jos vaihtoehto on jono köröttely josta ei saa kunnon lähtöä kierrokselle ja siinä renkaidenkin lämmöt laskee hitaassa köröttelyssä niin ekaksi vain ehdottomasti kuten Leclerc teki.

Se miksi yleisesti mennään session lopussa ajaa nopein aika on että siellä on kumia=pitoa radassa enemmän kuin session alussa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jos Ferrari on tällaisissa ongelmissa jo Spassa, niin millainen katastrofi onkaan edessä Monzassa? Aika älytöntä, että Ferrari on yhtäkkiä nopeuden suhteen Alfan ja Haasin tasolla, kun näissä on kuitenkin sama moottori kaikissa.
Nehän jää Monzassa viisi sekuntia per kierros Mersuille, varikkomuurilla saattaa ukkoja hieman nolottaa tifosien edessä.
 

ijuka

Jäsen
Tämä perustuu pitkälti imuapuun mikä nykyään aika marginaalinen.
Jos vaihtoehto on jono köröttely josta ei saa kunnon lähtöä kierrokselle ja siinä renkaidenkin lämmöt laskee hitaassa köröttelyssä niin ekaksi vain ehdottomasti kuten Leclerc teki.
Mutta Leclerchän oli vajaa kymmenyksen päässä tippua Q2:sta, ei ihan vakuuttava esimerkki tämä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mutta Leclerchän oli vajaa kymmenyksen päässä tippua Q2:sta, ei ihan vakuuttava esimerkki tämä.
Jos olisi jäänyt jonon keskelle olisi tippunut. Eli jäänyt Q1:seen. Ei halunnut ottaa riskiä siihen vikaan lämmittelykierroksen mutkaan mistä kirjoitin.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Koskas viimeksi molemmat Ferrarit ovat olleet top 10 ulkopuolella....
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ole hirveästi Ferrarin moottoreita käyttäviä Q3:ssa. Hihi. Onhan tää nyt aika surkeeta, ja pakko tuossa autossa on olla muutakin perseellään kuin vain paska moottori.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Noh Noh. Italialaisilla on syytä juhlaan, kun sentään Alpha Tauri oli lähellä Q3 paikkaa.
 

ijuka

Jäsen
Vuonna 2014 Silverstonessa ainakin, todettiin C Moren lähetyksessä äsken.
Mutta käytännössähän noi sadekelikisat on vähän asia erikseen, siinä muistaakseni sadetta tuli ja lakkasi ja oli aika arpapeliä kuka oli milloinkin radalla.

Esim. Vettel tuli silloin aika-ajon toiseksi mutta Q1:ssä oli 16. ja viimeinen jatkoonmenijä. Ferrarithan jäi siihen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vuonna 2014 Silverstonessa ainakin, todettiin C Moren lähetyksessä äsken.

katson nimeltä mainitsematonta striimiä kun ei oo c morea. Menee vaan hermo kun läppärillä Dna:n kanssa tökkii suht pahasti. Onneksi Elisa on kännykässä. Se toimii vähän paremmin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eiköhän se paalupaikka ollut siinä. On se vaan kova. Ei pysty apupoika Antero antaan vastusta. Muuten ei taida tulla mitään rankkua noiden valkoisten viivojen "ylittelystä". Surutta kaikki ajaa yli.
Ajatkin vähän "huononisi" jos niitä ei voisi vailla huolta ylittää vaan auton pitäisi pysyä valkoisten viivojen välissä
 

ijuka

Jäsen
Eiköhän se paalupaikka ollut siinä. On se vaan kova. Ei pysty apupoika Antero antaan vastusta. Muuten ei taida tulla mitään rankkua noiden valkoisten viivojen "ylittelystä". Surutta kaikki ajaa yli.
Ajatkin vähän "huononisi" jos niitä ei voisi vailla huolta ylittää vaan auton pitäisi pysyä valkoisten viivojen välissä
Ainakin pitäis kolmesta kerrasta tulla varoitus ja aika hylätä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän se paalupaikka ollut siinä. On se vaan kova. Ei pysty apupoika Antero antaan vastusta. Muuten ei taida tulla mitään rankkua noiden valkoisten viivojen "ylittelystä". Surutta kaikki ajaa yli.
Ajatkin vähän "huononisi" jos niitä ei voisi vailla huolta ylittää vaan auton pitäisi pysyä valkoisten viivojen välissä
Kaikissa mutkissa niitä ei erityisesti tarkkailla. Taisi olla vain ysimutka ja viimeinen mutka, joissa rajojen ylitystä tarkemmin pidetään silmällä.

Kyllä Valtterilla mahdollisuudet vielä on. Toki ei ole mikään Valtterin lempirata, joten hirveän korkeita odotuksia ei minullakaan ole.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No aika naurettavaahan toi on jos vaan parissa mutkassa niitä tarkkaillaan. No sama se on kaikille, mutta selkeä sääntö joka radalle. Valkoisten välissä on pysyttävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös