Formula 1 – liveseuranta

  • 1 145 665
  • 23 234

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En itse muista seuranneeni ikinä F1:stä, jossa yksi auto olisi ollut noin ylivoimainen kuin tuo nykymersu. Kertoohan se jo jotain, kun farmitalli on puhtaassa tahdissa lähin haastaja.

Mä muistan hyvin. 1998 Mclaren oli alkukaudesta aivan yhtä ylivoimainen, mutta silloin kehitys ja testaus oli vapaampaa, joten Ferrari sai etumatkan kiinni kesään mennessä. Nyt tämä ei ole mahdollista ja Mersu tulee säilymään koko kauden yhtä ylivoimaisena.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Kimi jälleen tallikaverinsa edellä kisassa. Vaikka aika-ajossa tulee pataan niin kyllä on edelleen ykköskuski kisatilanteissa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Valtteri Bottas on hieman parempi versio Coulthardista: parhaimmillaan aivan lyömätön mutta niitä päiviä tulee harvoin ja taso ailahtelee liikaa. En minä David Coulthardia ollenkaan turhana kaverina pidä, en pidä Valtteriakaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Sitähän tässä on nyt neljättä vuotta odotettu, että Bottas näyttäisi sitä tappajan asennetta ja nostaisi racecraftinsa sille tasolle jossa mestaruuden voittaminen on mahdollista. Ei vaan tunnu ikinä onnistuvan, vaikka nopea kuski yhdellä kiekalla onkin.
No tässä on kolme kisaa ajettu ja kumpikin on tehnyt yhden virheen. Hamiltonilla oli vielä onni puolellaan ettei keskeyttänyt itävallassa Albornin kanssa kokkaroinnissa. Bottas on ihan top-tier kuski mutta kun on vastassa GOAT niin ei se helppoa tule olemaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No tässä on kolme kisaa ajettu ja kumpikin on tehnyt yhden virheen. Hamiltonilla oli vielä onni puolellaan ettei keskeyttänyt itävallassa Albornin kanssa kokkaroinnissa. Bottas on ihan top-tier kuski mutta kun on vastassa GOAT niin ei se helppoa tule olemaan.

Tämä kausi on alkanut ihan samoin kuin kaikki muutkin Valtterin Mersu-kaudet ja mikään nyt nähty ei anna olettaa trendin muuttuvan.

Jälleen kerran kannattaa katsoa tulosten taakse, mitä radalla oikeasti on tapahtunut. Kun Bottas voitti ensimmäisen kisan, Hamilton oli koko ajan ihan siinä sekunnin päässä kyttäämässä. Kun Hamilton voitti tokan kisan samalla radalla, Bottas jäi 14 sekuntia. Se kertoo vaan siitä, että toinen on kisoissa aina sen hitusen nopeampi ja kun siihen päälle laskee vielä sopivan röyhkeyden ja rohkeuden radalla niin toiselle niitä ohituspaikkoja siunaantuu, toinen taas jää kierrostolkulla hitaampien taakse kun ei osaa tehdä itse niitä paikkoja.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tämä kausi on alkanut ihan samoin kuin kaikki muutkin Valtterin Mersu-kaudet ja mikään nyt nähty ei anna olettaa trendin muuttuvan.

Jälleen kerran kannattaa katsoa tulosten taakse, mitä radalla oikeasti on tapahtunut. Kun Bottas voitti ensimmäisen kisan, Hamilton oli koko ajan ihan siinä sekunnin päässä kyttäämässä. Kun Hamilton voitti tokan kisan samalla radalla, Bottas jäi 14 sekuntia. Se kertoo vaan siitä, että toinen on kisoissa aina sen hitusen nopeampi ja kun siihen päälle laskee vielä sopivan röyhkeyden ja rohkeuden radalla niin toiselle niitä ohituspaikkoja siunaantuu, toinen taas jää kierrostolkulla hitaampien taakse kun ei osaa tehdä itse niitä paikkoja.
Ehkä sen ekankin kisan tuloksen taakse kannattaisi katsoa. Oliko kolme safety-caria ja Max tippui välistä pois tekniseen vikaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehkä sen ekankin kisan tuloksen taakse kannattaisi katsoa. Oliko kolme safety-caria ja Max tippui välistä pois tekniseen vikaan.

Joo, mutta ei Hamilton safety carien takia siinä peräpuskurissa ollut vaan jo ennen niitä. Ne safety carien jälkeiset onnistuneet restartithan olivat ainoa syy miksi Bottas pystyi estämään Hamiltonin ohitusyritykset.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jos Bottas on kerran huono kuski, niin kuinka surkea onkaan Lewis Hamilton, kun voittaa hitaan Bottaksen vain 0,1 erolla aika-ajossa?
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jälleen kerran kannattaa katsoa tulosten taakse, mitä radalla oikeasti on tapahtunut. Kun Bottas voitti ensimmäisen kisan, Hamilton oli koko ajan ihan siinä sekunnin päässä kyttäämässä. Kun Hamilton voitti tokan kisan samalla radalla, Bottas jäi 14 sekuntia. Se kertoo vaan siitä, että toinen on kisoissa aina sen hitusen nopeampi ja kun siihen päälle laskee vielä sopivan röyhkeyden ja rohkeuden radalla niin toiselle niitä ohituspaikkoja siunaantuu, toinen taas jää kierrostolkulla hitaampien taakse kun ei osaa tehdä itse niitä paikkoja.
Hamilton oli itse asiassa 0,5 sekunnin päässä, mutta radiosta tuli jonkinlaista huutoa, jolla ilmaistiin, että auto ei kestä ajamista. En sano, että Hamilton olisi mennyt varmasti ohi, mutta täysin selvää on, että ei saanut edes yrittää ohittamista, minkä takia RB oli selvästi nopein auto tuossa kisassa. Ikävästi vain Maxin RB levisi ja Alboni kolaroitiin ulos.

Mä muistan hyvin. 1998 Mclaren oli alkukaudesta aivan yhtä ylivoimainen, mutta silloin kehitys ja testaus oli vapaampaa, joten Ferrari sai etumatkan kiinni kesään mennessä. Nyt tämä ei ole mahdollista ja Mersu tulee säilymään koko kauden yhtä ylivoimaisena.
Olen vielä vähän liian nuori voidakseni sanoa, että 1998 olisin seurannut formuloita.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Joo, mutta ei Hamilton safety carien takia siinä peräpuskurissa ollut vaan jo ennen niitä.
Bottaksen autoon tuli ensin sensoriviat jolloin hamilton pystyi puristamaan eron noin 6.5- 3 sekunttiin. Tämän jälkeen tuli safety car. Jännää ettei Hamilton pystynyt tekemään ensimmäistäkään ohitusyritystä vaikka hänen pitäisi tehdä paikat itse.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jos Bottas on kerran huono kuski, niin kuinka surkea onkaan Lewis Hamilton, kun voittaa hitaan Bottaksen vain 0,1 erolla aika-ajossa?
Ei kukaan ole väittänyt Bottasta huonoksi kuskiksi. Hamiltonin kisavauhti ja virheettömyys ovat vaan niitä asioita, jotka erottavat nämä kuskit toisistaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Hamilton oli itse asiassa 0,5 sekunnin päässä, mutta radiosta tuli jonkinlaista huutoa, jolla ilmaistiin, että auto ei kestä ajamista. En sano, että Hamilton olisi mennyt varmasti ohi, mutta täysin selvää on, että ei saanut edes yrittää ohittamista, minkä takia RB oli selvästi nopein auto tuossa kisassa. Ikävästi vain Maxin RB levisi ja Alboni kolaroitiin ulos.


Olen vielä vähän liian nuori voidakseni sanoa, että 1998 olisin seurannut formuloita.
Muistatko kuka sen Albornin kolaroi ulos.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos Bottas on kerran huono kuski, niin kuinka surkea onkaan Lewis Hamilton, kun voittaa hitaan Bottaksen vain 0,1 erolla aika-ajossa?

Eihän tää oo mustavalkoista. Bottas on hyvä, ei huippu. Bottas on jopa erinomainen yhdellä kierroksella, mutta sulaa liian usein kisoissa ja siksi mestaruus ei omilla suorituksilla tule - se vaatii epäonnea muille. Kyllä mä toivon, että Bottas sen voittaa, mutta juuri tämän päiväisten esitysten jälkeen muistaa miksi se on niin epätodennäköistä.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä myös kaudella 1992 Williams-Renault oli alkukaudesta täysin ylivoimainen. Merkkimestaruus ja Mansellin mestaruus olivat käytännössä varmoja jo muutaman kisan jälkeen.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Valtterille varma kakkospaikka pisteissä tuo aina vuoden jatkon sopimukseen, joten mitäpä tässä murehtimaan. Voittaakin aina silloin tällöin, jos Hamilton tekee isomman virheen viikonlopun aikana. Se on kaikki mitä voi tässä sarjassa saavuttaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Bottas on jopa erinomainen yhdellä kierroksella, mutta sulaa liian usein kisoissa ja siksi mestaruus ei omilla suorituksilla tule - se vaatii epäonnea muille.
En minä varsinaisesti puhuisi mistään "sulamisesta". Kyllä se Bottas aikalailla omalla tasollaan ajaa, yksittäisiä heikkoja suorituksia toki tulee mutta niin tulee melkeinpä kaikille. Jos kokonaiskuvaa miettii niin Bottas kyllä hoitaa ruutunsa ihan hyvin.

En tiedä pystyisikö nykykuskeista kukaan oikeastaan tuon paremmin haastamaan Hamiltonia samalla autolla kuin mitä Bottas nyt. Verstappen ehkä, Leclercistäkään en vielä tiedä riittääkö kokonaisuus. Fakta on kuitenkin se että Hamilton on kaudesta 2014 ollut täysin suvereeni valtias formuloissa ja ainoa joka sitä valtaa on pystynyt horjuttamaan on Nico Rosberg. Häneltäkin tuossa tempussa täydellisen onnistumisen saaminen otti kolme kautta ja se vei miehen niin finaaliin että lopetti uransa.

Kyllä Hamilton on poikkeuksellisen hyvä kuljettaja ihan kaikki aikakaudet huomioiden ja jos Bottas onnistuisi miehen voittamaan MM-taistelussa niin se olisi heittämällä yksi kovimpia suomalaisia urheilusuorituksia ikinä. Käytännössä se vaatisi saman kuin Nicolla eli pitäisi ajaa ihan järjettömän kova alkukausi ja voittaa Hamilton putkeen useammassa kisassa ja vieläpä siten että sekaan mahtuu joku Hamiltonin keskeytyskin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jep, kuten joskus aiemmin totesin Bottakselle sorvataan noita vuoden jatkoja osin sen vuoksi ettei mies tee "Rosbergeja" ja ala luomaan talliin sisäisiä jännitteitä kun seuraavan kauden ajopaikka ei olekaan varma.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos kuvittelee tallin tekevän kaikkensa sen eteen, että mestari olisi Bottas, kannattaa harkita läkityksen vaihtoa. Rosberg sai yhden varastettua, kun talli ei osannut tuota odottaa.

Tää ei pidä paikkaansa. Rosbergin aikaan Mersu oli vahvasti kahden kuskin tiimi, joka oli vieläpä sisältä jakaantunut kahteen leiriin. Kun Rosberg voitti 2016, Hamilton sai erittäin kovaa kritiikkiä tallin johdolta toimistaan vikassa kisassa (yritti ajattaa Rosbergin Vettelin hampaisiin, toisin kuin talli käski - ja teki ihan oikein). Wolff antoi ymmärtää tuon kisan jälkeen, että Hamiltonin kanssa käydään neuvottelu siitä jatkaako tämä enää tallissa vai totteleeko jatkossa. Kun Rosberg yllättäen lopetti, muuttui tilanne täysin ja Wolff lensi tapaamaan Hamiltonia puhdistaakseen pöydän. Tästä asti talli on ollut käytännössä täysin Hamiltonin talli ja mitä hienompia suorituksia Lewis on pystynyt takomaan, sen vahvemmaksi luotto on koko ajan kasvanut. Ihan ymmärrettävästi sinänsä.

Bottas ei taatusti ole tallin prioriteetti, mutta Rosbergin aikaan tilanne oli toinen. Rosberg oli myös kuskeista se, joka oli ollut tallissa kauemmin, joten se asetelma oli lähtökohtaisesti erilainen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Rosberg oli myös kuskeista se, joka oli ollut tallissa kauemmin, joten se asetelma oli lähtökohtaisesti erilainen.
Lisäksi saksalaisena kuljettajana Mersulle tärkeä. Oli kuitenkin tuonut aikoinaan nyky-Mersun historian ensimmäisen voiton ja lisäksi kepitti vielä legenda-Schumin täysin pystyyn kun samaan aikaan ajoivat, niin olihan Rosberg ihan eri asemassa kokonaisuutena.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
PAALUTTAJA paljasti kisan jälkeen että hänelle oli Q3:ssa lipsahtanut "vahingossa" liikaa bensaa tankkiin ja jälkimmäisissä Itävallan aika-ajoissa auton ajokorkeus oli säädetty väärin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vähän kovalaismaista selittelyä nyt kyllä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Magnussen sai 10 sekunnin rangaistuksen lämmittelykierroksen varikkostopista, mikä tiputtaa hänet sijalle 10.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Magnussen sai 10 sekunnin rangaistuksen lämmittelykierroksen varikkostopista, mikä tiputtaa hänet sijalle 10.

Kuten jo tuossa toisessa F1-ketjussa totesin, niin tuo tuli molemmille Haaseille eikä suoraan itse stopista, vaan siitä että lämppärikierroksella talli ei saa ohjeistaa kuskeja mitenkään ja tätä Haas rikkoi kutsuessaan kuskit vaihtamaan renkaat.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten jo tuossa toisessa F1-ketjussa totesin, niin tuo tuli molemmille Haaseille eikä suoraan itse stopista, vaan siitä että lämppärikierroksella talli ei saa ohjeistaa kuskeja mitenkään ja tätä Haas rikkoi kutsuessaan kuskit vaihtamaan renkaat.
Selkeä sääntörikkomus, mutta mielestäni typerä sääntö. Harmittaa Haasin puolesta, vaikka en tallista erityisesti pidäkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös