Formula 1 – kausi 2018

  • 301 194
  • 1 853

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Veikkaan tässä käyvän niin, ettei vormuloiden kiinnostus Suomessa lopulta paljon laske, koska Suomessahan kaikki tulevat seuraamaan tätä monacolaista junnua! Ja suomalaisethan seuraavat häntä sen takia, että voivat juhlia, jos sillä sattuisi menemään hommat persiilleen! Ja mitä enemmän ne sattuisi menemään vituiksi, sitä tyytyväisempää sakki Suomessa olisi. Pitäisihän sitä päästä ojentamaan Fiatia, että olisitte perkele pitäneet Kimin!!! Eli kaikki katsovat ja odottavat katastrofia, mitä juhlia, ja jälkiviisaana muistuttaa Kimistä.
Vahva eri. Toivon, että pistää tuttifruttia pataan heti kun saa tilaisuuden. Vaikka sitten 2020, tai 2021 ;)
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Mikäli Kimi nyt jättäisi formulat, niin kyllähän tämän monacolaisen junnun bandwagoniin on äärimmäisen helppo hypätä. Persoonana juuri suomalaisen formulafanin makuun ja lisäpointseja tulee Suomi-kytköksestä (Charlesin täti isän puolelta on suomalais-ranskalainen).

Silti ensisijaisesti toivoisin Kimin jatkoa, koska Kimi nyt vaan sattuu olemaan niin viihdyttävä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Mikäli Kimi nyt jättäisi formulat, niin kyllähän tämän monacolaisen junnun bandwagoniin on äärimmäisen helppo hypätä. Persoonana juuri suomalaisen formulafanin makuun ja lisäpointseja tulee Suomi-kytköksestä (Charlesin täti isän puolelta .

Ööö.. No ei. Ei voisi vähempää kiinnostaa joku Leclerc.

Onko Kimillä nyt mitään muita mahiksia Ferrarin jälkeen, vai onko se sitten todennäköisesti tässä?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Ööö.. No ei. Ei voisi vähempää kiinnostaa joku Leclerc.

Onko Kimillä nyt mitään muita mahiksia Ferrarin jälkeen, vai onko se sitten todennäköisesti tässä?

Haas, Force India, Williams, Sauber ja Toro Rosso joten eiköhän se ollut sitten tässä Kimin ura.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Leclercin pitää saada ensin vähän vuosia vyön alle, sitten siitä voi kiinnostua. Todennäköisesti yksi tulevaisuuden kovista nimistä kyllä. Tavallaan aika odotettu sukupolvenvaihdos Ferrarilta.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Toi Red Bull kuvio voisi olla jopa mahdollinen Hondan myötä. Kimi tunnetusti on supersuosittu Aasiassa ja sitä kautta Hondalle mieluisa mannekiini.
Aika epätodennäköinen kuvio, mutta mahdollinen kuitenkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tapahdu ikinä. Red Bull ei ole ajattanut käytännössä 10 vuoteen, eli sen jälkeen kun tulivat sarjaan, seniorikuskeja, vaan aina ollut ratissa kaksi nuorta kaveria.
Olihan siellä Webber, jolle Red Bull oli F1-uran päätepysäkki vuonna 2013 37-vuotiaana.
Kimi lopettaa, uskoisin ja pidän sitä oikeana päätöksenä.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Toi Red Bull kuvio voisi olla jopa mahdollinen Hondan myötä. Kimi tunnetusti on supersuosittu Aasiassa ja sitä kautta Hondalle mieluisa mannekiini.
Aika epätodennäköinen kuvio, mutta mahdollinen kuitenkin.
Joo pidän myös epätodennäköisenä, mutta eikös Kimin ralliseikkailussakin Redbull ollut mukana?
 

Outsider

Jäsen
Ei tapahdu ikinä. Red Bull ei ole ajattanut käytännössä 10 vuoteen, eli sen jälkeen kun tulivat sarjaan, seniorikuskeja, vaan aina ollut ratissa kaksi nuorta kaveria.

Mark Webber ajoi Red Bullilla jostain 31 vuotiaasta 37 vuotiaaksi asti, mutta en minäkään kyllä usko Kimin sinne menevän. Sillon paluun aikoihin taisi jotain keskusteluja olla, kun Red Bull oli rallin puolellakin Kimin sponssina, mutta tuskin oli sillonkaan kovin lähellä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Joo pidän myös epätodennäköisenä, mutta eikös Kimin ralliseikkailussakin Redbull ollut mukana?

C4:ssä oli vahvat Red Bull teippaukset.... Ois kyllä aika raju veto jos menis muka Red Bullille... Eiköhän se ole Kimin ura taputeltu tähän kauteen
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu ajoi se Webber siellä, mutta talli oli tuolloin juuri tullut ykkösiin, kun Webber sinne siirtyi. Alkuun mentiin kokeneemmalla kaksikolla Webber - Coulthard, sen jälkeen poimittu vain omasta akatemiasta kuskeja.

Eikai oikeasti joku luule, että Red Bull kusisi heidän akatemian toiseksi kirkkaimman tähtensä silmään ilmoittamalla ensin, että pääset ykköstalliin ja sitten ”eiku sori et pääsekkää”.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli Kimi nyt jättäisi formulat, niin kyllähän tämän monacolaisen junnun bandwagoniin on äärimmäisen helppo hypätä. Persoonana juuri suomalaisen formulafanin makuun ja lisäpointseja tulee Suomi-kytköksestä (Charlesin täti isän puolelta on suomalais-ranskalainen).

Silti ensisijaisesti toivoisin Kimin jatkoa, koska Kimi nyt vaan sattuu olemaan niin viihdyttävä.
Leclercin on tosiaan helppo toivoa menestyvän.

Koko tämä case miten on ollut Jules Bianchin ystävä jostain 10-vuotiaasta, menettänyt sitten nuorena oman isänsä ja tulleen sitä kautta ikään kuin omaksi pojaksi Bianchin perheeseen.

Sitten Ferraria kohti urallaan edennyt Bianchi traagisesti menehtyi, jolloin sillä näkökannalla Leclerc periaatteessa ns. perisi tuon ystävälleen aikanaan suunnitellun paikan Ferrarin nuorena tykkinä.

Suorastaan romanttinen tarina ja pakko toivoa, että Vettel ja koko Ferrarin touhu sidosryhmineen ja tifosoineen eivät syö Leclercia elävältä unohduksiin punaisesta autosta.

Mutta kyllä mä silti Kimiä haluaisin vuoden lisää Ferrarissa katsella ja sitten nuori Leclerc puikkoihin.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Olenko ainoa joka pitää Leclerc-hypeä yliampuvana? Onhan se lupaava kuljettaja ihan jo alempien luokkien perusteella ja F1:ssäkin väläytellyt, mutta toisaalta ei mitään totaalista dominointia ainakaan kilpailuissa tiimikaverin suhteen. Mun laskujen mukaan aika-ajot menee Leclercille selvästi 11-3, mutta kisat vaan 7-6 (myös keskeytetyt kisat huomioitu, en jaksanut erotella keskeytysten syitä). Ja Ericssonin on tainnut pestä enemmän tai vähemmän selvästi jokainen sen tiimikaveri.

Onhan näitä superlupauksia tietysti nostettu aiemminkin melko nopeasti huipputalleihin, Hamilton ja Verstappen esimerkkeinä. Tosin näistäkin Max aloitti toisen kautensa "junioritiimissä" ja sai ylennyksen vasta Kvyatin töppäilyjen jälkeen. Enkä ainakaan vielä menisi nostamaan Leclerciä edellä mainittujen tasolle. Ja pitää huomioida, että paineet Ferrarilla on kuitenkin vielä kertaluokkaa kovemmat kuin Mclarenilla tai Red Bullilla. Mikäli Leclerc tosiaan siirtyy ensi kaudeksi Ferrarille ja pari ensimmäistä kisaa menee penkin alle, niin aika äkkiä alkaa (Italian) media spekuloimaan potkuilla.

Ja tämä ei liity mitenkään Räikköseen. Tai totta kai katselisin Kimiä ajamassa ympyrää vielä vuoden verran mielelläni, mutta ymmärrän toisaalta hyvin mikäli haluavat laittaa Kimin vaihtoon. Tässä sitten herää kysymys että mikä vika Ricciardossa oli? Vettel ei varmaan olisi tykännyt, mutta sitten kai se olisi ihan sama ajattaa Kimiä vielä vuosi jos ainoa tavoite on pitää ykköskuski tyytyväisenä.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Ja tämä ei liity mitenkään Räikköseen. Tai totta kai katselisin Kimiä ajamassa ympyrää vielä vuoden verran mielelläni, mutta ymmärrän toisaalta hyvin mikäli haluavat laittaa Kimin vaihtoon. Tässä sitten herää kysymys että mikä vika Ricciardossa oli? Vettel ei varmaan olisi tykännyt, mutta sitten kai se olisi ihan sama ajattaa Kimiä vielä vuosi jos ainoa tavoite on pitää ykköskuski tyytyväisenä.

Olisko tuttiritarille tullut pelko puseroon, ettei tule koskaan voittamaan mestaruutta Ferrarilla niin kauan kuin Kimi on mukana. Kimi antaa Sebille painetta, jota hän ei kestä (kts. vaikka Monzan GP). Leclerc olisi hyvä kakkoskuski Sebille, mutta huono tallille. Kokematon kuski ei pysty tuomaan tasaisesti pisteitä ja italialaismedia alkaa heiluttamaan pomojen palleja. Aika kaksiteräinen miekka tuo tilanne tällä hetkellä.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Olisko tuttiritarille tullut pelko puseroon, ettei tule koskaan voittamaan mestaruutta Ferrarilla niin kauan kuin Kimi on mukana. Kimi antaa Sebille painetta, jota hän ei kestä (kts. vaikka Monzan GP). Leclerc olisi hyvä kakkoskuski Sebille, mutta huono tallille. Kokematon kuski ei pysty tuomaan tasaisesti pisteitä ja italialaismedia alkaa heiluttamaan pomojen palleja. Aika kaksiteräinen miekka tuo tilanne tällä hetkellä.
Johon löytyy hyvin yksinkertainen ratkaisu. Kimille ens kaudelle 1.kuskin status ja mestaruus takataskuun
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olisko tuttiritarille tullut pelko puseroon, ettei tule koskaan voittamaan mestaruutta Ferrarilla niin kauan kuin Kimi on mukana. Kimi antaa Sebille painetta, jota hän ei kestä (kts. vaikka Monzan GP). Leclerc olisi hyvä kakkoskuski Sebille, mutta huono tallille. Kokematon kuski ei pysty tuomaan tasaisesti pisteitä ja italialaismedia alkaa heiluttamaan pomojen palleja. Aika kaksiteräinen miekka tuo tilanne tällä hetkellä.

Räikkönen on kyllä ollut käytännössä ihanteellinen tallikaveri & kakkoskuski sekä Vettelin & Ferrarin kannalta - erityisesti tällä kaudella. Aiemminhan Räikköstä on kritisoitu juuri siitä ettei kykene tuomaan tarpeeksi pisteitä tallimestaruutta silmälläpitäen. Tämä kausi on ollut sen sijaan erinomainen Kimiltä - ja kyllä Kimi on sen kakkoskuskin roolin ihan hyvin vetänyt ilman liikoja paineiden antamisia Vettelille. Pitää muistaa ettei Ferrarilla ole lähdöissä tallimääräyksiä - eli kilpaa saa (ja pitääkin) ajaa alussa. Italian GP nyt ei vaan mennyt suunnitelmien mukaan Ferrarilta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pari sanaa vielä monesti käydystä Monzasta johon @Jesus Shaves ns viittaa...

Turhaan aivan turhaan Vetteli kritisoi et Kimi ei antanu tilaa niissä ekoissa mutkissa ja omalla kohelluksella pilasi oman kisansa...
Jos se Vetteli ois pitäny laskea ohi niin ehkä paras mesta olisi ollut Lesmojen jälkeinen pitkä suora ennen Ascaria tai sitten pääsuoran jälkeen jarrutuksessa..

No turha spekuloida. Kisa meni miten meni ja Vettel saa olla tyytyväinen et oli edes 4s. Ilman turva-autoa ei olis ollut ?
 

BaronFIN

Jäsen
Ferrarille on jäänyt jonkinlainen trauma vuoden 2001 Kimistä. Kimi ajoi ensimmäisen kauden Sauber-Ferrarilla ja silloin spekuloitiin kovasti, että Kimi siirtyisi Ferrarille, kiitos Sauberin moottorisidoksen. Mutta niin vain kävi, että McLaren-Mercedes iski väliin ja Peter Sauber sai tuliterät Mercedes rekat tallilleen korvaukseksi Kimin ulkoistamisesta McLarenille kesken sopimuskauden Häkkisen tilalle.

Ferrari menetti silloin nuoren lahjakkuuden ja nyt on usko kova, että Charles on samanlainen lahjakkuus jota ei sovi päästää käsistä. Aiempaa virhettä ei toisteta, mutta kaiken järjen mukaan Kimi on Ferrarin kuskina Irveneä kovempi, joten sinällään vaihto olisi käsittämätön: väitän ettei Leclerc aja neljää podiumia enempää ensi kaudella. Toki paljon riippuu Hondan iskukyvystä Red Bullin alla.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Turhaan aivan turhaan Vetteli kritisoi et Kimi ei antanu tilaa niissä ekoissa mutkissa ja omalla kohelluksella pilasi oman kisansa...
Eikä kritisoinut. IS:n kaltainen paskafirma vaan laittoi nämä sanat Vettelin suuhun. Hän sanoi vaan kisan jälkeen, että Kimi oli hänen edessään ensimmäiseen shikaaniin tultaessa ja hän oli ihan tyytyväinen siinä kakkossijalla. Kohelluksesta samaa mieltä, mutta Vettelillä on aikaisempaakin kokemusta näistä ensimmäisellä kierroksella koheltamisista. Siinä tulee ero kahden nelinkertaisen maailmanmestarin välillä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Mitäköhän se Ferrari kuhnii. Leclercin sopimus pitäisi olla valmis ja perusteetkin on vaihdellut jokapäivä. Milloin on sitä ja milloin on tätä.
Kimikin postailee vaan jotain metsämaisemia ja lapsuuskuvia instagramiin. Vai lieneekö rouvan vastuulla tuo tili?
Perhana alkaa tympimään tämä odotus.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Mitäköhän se Ferrari kuhnii. Leclercin sopimus pitäisi olla valmis ja perusteetkin on vaihdellut jokapäivä. Milloin on sitä ja milloin on tätä.
Kimikin postailee vaan jotain metsämaisemia ja lapsuuskuvia instagramiin. Vai lieneekö rouvan vastuulla tuo tili?
Perhana alkaa tympimään tämä odotus.

Mä pohdin että noinkohan siellä on vieläkään valmista noiden sopimuskuvioiden kanssa. Mun veikkaus on että Leclercillä olisi tosiaan ollut se soppari jo valmiina Marchionen kanssa. Nyt kun Marchionesta aika jätti ja uudet omistajat + Arrivabene ovat Kimin jatkon puolesta, yritetään tuota sopparia saada siihen muottiin että Kimi kuitenkin vielä jatkaisi ja Leclercin nosto tulisi kauden-parin päästä. Jotenkin näen että syystä tai toisesta Marchionella oli hirvittävä tarve päästä Kimistä eroon ja siksi tuo soppari on tehty Leclercille. Ja mikä on sitten Vettelin kanta asiaan? Onko se muuttunut Monzan myötä? Mä olen edelleen sitä mieltä että Vettelillä on joku ykköskuskipykälä sopparissaan ja varmasti sanansa sanottavana. Marchionen aikakaudella oli jokseenkin selvää kuka soittelee ykkösviulua (ja näkee kilometrien päähän että esim Arrivabeneä tämä vituttaa). Toki edelleen, Vettel lienee nopeampi kuski kuin Kimi tai Leclerc tasaväkisillä autoillakin.

EDIT: Korjataan sen verran, ettei Vettelillä mitään ykköskuskipykälää välttämättä ole, mutta saa isolta osin vaikuttaa siihen kuka on tallikaveri.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Nyt liikkuu ihan tosissaan huhua, että Leclerc olisi jatkamassa Sauberilla ja näin ollen Kimi jatkaisi Ferrarilla! Leclerc kuitenkin saisi pitää palkkansa, joka hänelle olisi maksettu Ferrarilla. Huhuja kaikki mutta oma uskoni ei horju vaan uskon siihen, että Räikkönen gridillä on myös ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös