Mainos

Formula 1 – kausi 2017

  • 321 442
  • 1 872

Byvajet

Jäsen
Bottas ei lopulta kuitenkaan ihan kärkitalentteja ole, ehkä enemmän muistuttaa Kovalaista kun vaikka Kimiä tai Häkkistä. Juurikin enemmän semmoiselta tunnolliselta kakkoskuskilta.

Tuo kai palkkaamisen perusteena tallin näkökulmasta onkin. Bottas on perusnopea, perusvarma ja persoonana harmiton, joten hän ei aiheuta hämmennystä tallissa, mutta tuo kotiin suunnilleen ne pisteet, jotka on otettavissa. Sikäli melko täydellinen kaveri nopealle ja voitonnälkäiselle mutta kypsymättömälle ja lapselliselle Hamiltonille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista on kyllä selvitä kuinka pitkää ja minkätyylistä sopimusta sitten lopulta Bottas saa. Varmasti hakee taustajoukkoineen useamman vuoden sopparia, mutta hakeeko taas Mersu lähinnä vuoden sopimusta mahdollisella optiolla, jota voidaan sitten vuoden päästä miettiä? Siellä on kuitenkin mahdollisesti 2018 kaudella saatavissa aika isoja kaloja a'la Vettel tai Alonso esimerkkeinä. Eihän sitä tiedä mitä Hamiltonkaan haluaa tehdä pitkässä juoksussa, jos alkaa jo Mersu kyllästyttää ja kiinnostaisi vaikka Kimin paikka Ferrarilla 2018.

Vaikka Valtteri todennäköisesti onkin Mersun mies ensi kaudella, niin suorittaa täytyy hyvällä tasolla. Tuskin nyt kukaan odottaa Hamiltonin lyöntiä, mutta jos suoritukset on samaa tasoa mitä Heikillä Hamiltonin rinnalla, niin eihän sitä tiedä jos jää vaikka yhden kauden ihmeeksi Bottaksen Mersu-ura. Siitä onkin sitten vaikea siirtyä huipputalleihin. Toki Williamsilla varmaan on paikka auki, koska tuskin Massa ensi kautta pidempään ajaa.

Mitäs mieltä jengi Massan paluusta? Omasta mielestäni jopa aika surullista. Jäähyvästit jo heitetty ja ura aika jyrkässä laskussa, niin sitten tullaan vielä armopalan säestämänä takaisin kuvioihin, kun talli jo aiemmin kertoi, että enää ei palveluksia tarvita, kun Stroll-Bottas näytti varmalta parilta.
Vähän tulee sellainen väkisin pitkitetty ja koko uran arvostusta laskeva touhu tästä. Entinen kärkikuski ajelee keskivaiheilla ja ei tajua jo vain lopettaa.
Toki miljoonia paukkuu tilille ja saa pyöriä formulakuskina kisasta toiseen niin mikäs siinä.

Tähän mielipiteeseen vaikuttaa omat antipatiana toki. En ole ikinä oikein Massasta tykännyt ja ne Brasilian jäähyväisetkin oli vähän sellaista, että joko voitaisiin keskittyä itse kilpailuun, eikä itkuinen brassi herättänyt mitään fiiliksiä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mulle kyllä kelpaa, jos Massa palaa. Felipe on mainettaan parempi kuljettaja, joka pystyy ajamaan tasaisesti pisteille ja on tuttu mies Williamsille. Strollille tämä olisi sikäli hyvä juttu, että hän saisi uskottavan ja jo kyntensä näyttäneen mittatikun, jolle saa hävitäkin.

Ihan hyvä luotto minulla on Bottakseen, vaikka Hamilton olisikin talikaverina. Näytöt ovat kuitenkin kovemmat kuin mitä esim. Kovalaisella oli hänen siirtyessään McLarenilla.

Symondsin lähtöä en surkuttele yhtään. Vaikka Mosleyn ja Bernien jyräämä, sittemmin kumottu, elinikäinen toimintakielto olikin kohtuuton, en ole häntä paluunsa jälkeen kovin hyvillä mielin F1-varikolla katsellut. Niin edesvastuuton se Piquet-episodi oli.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs mieltä jengi Massan paluusta? Omasta mielestäni jopa aika surullista. Jäähyvästit jo heitetty ja ura aika jyrkässä laskussa, niin sitten tullaan vielä armopalan säestämänä takaisin kuvioihin, kun talli jo aiemmin kertoi, että enää ei palveluksia tarvita, kun Stroll-Bottas näytti varmalta parilta.
Vähän tulee sellainen väkisin pitkitetty ja koko uran arvostusta laskeva touhu tästä. Entinen kärkikuski ajelee keskivaiheilla ja ei tajua jo vain lopettaa.
Toki miljoonia paukkuu tilille ja saa pyöriä formulakuskina kisasta toiseen niin mikäs siinä.

Siinäpä se on kun ilmeisesti massallla oli jatkohaluja, kenties jopa katseli johonkin toiseen talliinkin vielä paikkaa niin onhan tuo miehellekin varmaan hieno juttu että lopulta sai vielä vuoden jatkon. Yhden vuoden eläkepäivillä myös vielä saa rahaa, ei sitä massankaan tapauksessa liikaa varmasti ole vaikka ei varmaan pienikään omaisuus ole. Varmaan avaa paremmin myös pestiä williamsilla uran jälkeen kun vielä kauden jatkaa. Lisäksi kun vielä Williamsia miettii niin realistisia vaihtoehtoja ei juuri ollut muita, Massa tuntee auton, taitaa olla todella pidetty kuski, varmaan massan kanssa jopa helpompi tehdä yhteistyökumppaneiden kanssa sopimuksia kun Bottaksen vaikka olisi hitaampi kuskina. Eiköhän tää ollut vaihtoehtona ainut jolla ei saa ketään suututettua, muuten olisi williamsilla oltu varmasti ongelmissa sponsoreidenkin kanssa eikä muutama milli moottoreista alennusta olisi sen jälkeen iso raha ollut. Williamsille tää massan sopimus taitaa olla kaikista paras kun ei hirveästi voimasuhteet välttämättä muutu alaspäin, mutta ison rahoituksen jatkon turvaamiseen silti saa. Miettii tilannetta kuinka tyytymätön bottas saattaisi olla jos sopimusta ei olisi tullut tai tule.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Massa on köyhän miehen Bottas. Kokemuksesta on varmasti hyötyä tallille auton kehittämisessä etenkin kun rinnalle tulee keltanokka. Vähän tylsä valinta Williamsilta, mutta samalla tuttu ja turvallinen. Eipä tainnut oikein muita realistisia vaihtoehtoja olla? Button ehkä, mutta eikös hänellä,ollut jotain muuta suunnitelmia McLarenin kanssa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Massa on köyhän miehen Bottas. Kokemuksesta on varmasti hyötyä tallille auton kehittämisessä etenkin kun rinnalle tulee keltanokka. Vähän tylsä valinta Williamsilta, mutta samalla tuttu ja turvallinen. Eipä tainnut oikein muita realistisia vaihtoehtoja olla? Button ehkä, mutta eikös hänellä,ollut jotain muuta suunnitelmia McLarenin kanssa.

Vissiin melkein Sutil, Maldonado ja pari muuta jotka pitänyt välivuosia ja sitten ne kuskit jotka tappelee Manorin paikoista, mutta ei sielläkään taida kokemusta olla tarjolla. Sinällään kun alkaa näitä vaihtoehtoja katsoa niin huomaa että ei mersullakaan hirveästi enää varteenotettavia kuskeja tuohon ellei halua jonkun kokemattoman ottaa. Bottas sinällään ihan varma valinta mutta ei varmaan lähellekään se ensimmäinen kuski jonka talli haluaisi, mutta paras joka olisi realistisesti saatavissa.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bottas sinällään ihan varma valinta mutta ei varmaan lähellekään se ensimmäinen kuski jonka talli haluaisi, mutta paras joka olisi realistisesti saatavissa.

Ketä siellä olisi listalla edellä? Ehkä Alonso, mutta tuo aina omat ongelmansa mukanaan ja jättää savuavat rauniot. Lisäksi on kallis ja ikääkin on. Vettel saksalaisena olisi tietysti melko unelmaratkaisu. Sen jälkeen ei tule ketään mieleen, joka Valtterin edellä olisi. Toto Wolff on tuota paikkaa Bottakselle todennäköisesti kaavaillut jo useamman vuoden. Ja onhan Mersu valmis aika ison summan Valtteriin tuhlaamaan, kyllä se kertoo että uskoa ja halua löytyy. Jos homma toimii, niin Bottas voi hyvinkin olla pitkäaikanen ratkaisu, Hamilton vaihtoon sitten aikanaan kun siirtyy räppäriksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ketä siellä olisi listalla edellä? Ehkä Alonso, mutta tuo aina omat ongelmansa mukanaan ja jättää savuavat rauniot.

Veikkaisin että Ricciardo, Verstappen, Vettel, Alonso ovat ne jotka ovat jokaisen tallin listalla kärjessä. Mutta realistisesti saatavilla olevista kuljettajista minä veikkaisin että Bottas oli kyllä ihan se kärkinimi, koska kuka siellä edellä tosiaan olisi? Bottas on osoittanut nopeutensa, on näyttänyt että suoritusvarmuus on todella korkealla tasolla, on persoonana sellainen ettei aiheuta todennäköisesti isompia ongelmia tallin sisällä, ja kokemustakin alkaa olla riittävästi huipputallin vaatimuksiin. Perez tulee mieleen kovimpana haastajana, mutta en tiedä kuinka helposti hänet olisi sitten saanut Force Indialta irroitettua.

Se, että Bottas on julkisuudessa vähän HMV ja tylsä, ei tarkoita sitä että hän olisi radalla nöyristelevä lapanen. Ei kuljettajan tarvitse olla koko ajan paskaa länkyttävä mulqvist kuten Hamilton, Alonso jne. ollakseen hyvä kuljettaja. Se että Bottas antoi viime kaudella radallakin vähän vaisun kuvan itsestään, johtuu luullakseni suurelta osin siitä että Williamsin autolla ei oikein pystynyt esittämään mitään kovin räiskyviä suorituksia. Ajaminen Williamsilla oli koko ajan vähän sellaista "puolustustaistelua" eli kovin hyökkäävästi ei tuolla autolla pystynyt ajamaan, ja toisaalta Bottas oli aika monesti sellaisessa tilanteessa että ajeli yksin siinä kärjen takana ilman että oli mitään mahdollisuutta pysyä kärjen vauhdissa mutta haastajia ei oikein takanakaan ollut ihan tuntumassa. Toi kuitenkin koko ajan auton varmasti maaliin hyvillä sijoituksilla, löi tallikaverinsa selvästi melkeinpä kaikilla osa-alueilla ja ajoi kokonaisuutena erittäin hyvän kauden.

Nyt jos tuo Mersu-soppari toteutuu saatetaan nähdä Bottaksestakin ihan uudenlaisia puolia. Minä odotan mielenkiinnolla miten hän suoriutuu.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veikkaisin että Ricciardo, Verstappen, Vettel, Alonso ovat ne jotka ovat jokaisen tallin listalla kärjessä. Mutta realistisesti saatavilla olevista kuljettajista minä veikkaisin että Bottas oli kyllä ihan se kärkinimi, koska kuka siellä edellä tosiaan olisi?

Juu, tilanteessa jossa koko gridi olisi jostain syystä ilman sopimusta Ricciardo ja todennäköisesti Verstappenkin olisivat Bottaksen edellä. Valtterin on kuitenkin huhuttu siirtyvän jossain vaiheessa Mersulle oikeastaan koko hänen uransa. Kyllä siellä on realistisen listan kärkipäässä oltu ihan kokoajan. Itse veikkaan Mersun toivelistan olleen jo ennen Rosbergin lopettamista about Vettel, Bottas ja huhujen mukaan tulevaisuudessa Sainz.

Perez tuskin kauhean paljon vaikeampi olisi irroittaa kuin Bottas. Vähän veikkaan että viime kauden Force India-kuskeista Hülkenbergkin olisi Perezin edellä saksalaisuuden takia, ajotaidoissa ei niin kauhean isoa eroa ole. Aika-ajot menneet 3 vuotta putkeen Hülkenbergille, kisat aikalailla tasan, mutta Perez on ollut aina se joka nousee satunnaisesti podiumille ja voittaa pisteet.

Niin ja onhan siellä Wehrleinkin. Mitenhän mahtaa Pascalin kausi sujua, kun ensin ei saanut Force India-paikkaa, sitten luuli varmasti hetken ajavansa Mersua, mutta nyt paikka löytynee taas Manorilta tai korkeintaan Sauberilta. Nyt mitataan sitä primadonnamaiseksi huhuttua asennetta. Meneekö koko homma kiukutteluksi ja yliyrittämiseksi, enpä ihmettelisi kauheasti jos jäisi jopa viimeiseksi kaudeksi ykkösissä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Wehrlein siirtyy Sauberille ensi kaudeksi.

Eli eipä tässä enää jää jännitykselle sijaa. Valtteri Bottas #77 Mercedes.
Miksi Sauberille? Luulisi, että kun Mercedes tekee kuitenkin jonkun verran yhteystyötä Manorin kanssa ja kun siellä on Mersun moottorit niin olisi jatkanut siellä. Nyt siirtyminen Sauberille, jonka suorituskyky luultavasti vanhoilla(?) moottoreilla saattaa jäädä ensi kaudella kaikkien taakse.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi Sauberille? Luulisi, että kun Mercedes tekee kuitenkin jonkun verran yhteystyötä Manorin kanssa ja kun siellä on Mersun moottorit niin olisi jatkanut siellä. Nyt siirtyminen Sauberille, jonka suorituskyky luultavasti vanhoilla(?) moottoreilla saattaa jäädä ensi kaudella kaikkien taakse.

Käsittääkseni Manorilla on talous vielä heikommassa hapessa kuin Sauberilla ja talli on myynnissä. Muistelen lukeneeni että jopa koko ensi kausi saattaisi olla vaakalaudalla. Jotain puhettahan oli pari viikkoa sitten että McLarenilta pois kengitty Ron Dennis olisi kiinnostunut hankkimaan Manorin itselleen mutta saapa nähdä mitä tapahtuu. Mutta luulen että tämän epävarmuuden takia Wehrleinin osoite on juuri Sauber eikä Manor. Ja vaikka Sauberin viime kausi oli tallin historian heikoimpia, ja rahat on sielläkin aika lailla vähissä, niin noiden Nasrin ajamien parin pisteen myötä sen budjetti ja resurssit edelleenkin on hieman Manoria suuremmat, ja Sauberilla on kuitenkin pitkä historia ja kyky nousta pahastakin sillasta taas parempiin suorituksiin. Vaikka kyllähän tuo tosiasia että ajavat Ferrarin viimevuotisilla moottoreilla laskee ennakko-odotuksia Sauberin kohdalla entisestäänkin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsittääkseni Manorilla on talous vielä heikommassa hapessa kuin Sauberilla ja talli on myynnissä. Muistelen lukeneeni että jopa koko ensi kausi saattaisi olla vaakalaudalla. Jotain puhettahan oli pari viikkoa sitten että McLarenilta pois kengitty Ron Dennis olisi kiinnostunut hankkimaan Manorin itselleen mutta saapa nähdä mitä tapahtuu. Mutta luulen että tämän epävarmuuden takia Wehrleinin osoite on juuri Sauber eikä Manor. Ja vaikka Sauberin viime kausi oli tallin historian heikoimpia, ja rahat on sielläkin aika lailla vähissä, niin noiden Nasrin ajamien parin pisteen myötä sen budjetti ja resurssit edelleenkin on hieman Manoria suuremmat, ja Sauberilla on kuitenkin pitkä historia ja kyky nousta pahastakin sillasta taas parempiin suorituksiin. Vaikka kyllähän tuo tosiasia että ajavat Ferrarin viimevuotisilla moottoreilla laskee ennakko-odotuksia Sauberin kohdalla entisestäänkin.

Niin ja Sauberhan taisi saada kokonaan uuden omistajapohjan viime kauden loppupuoliskolla, millä taloudellinen ahdinko kuitattiin. Nyt tulevaisuus näyttää jo selvästi valoisammalta ja tähtäin on muualla kuin jumbosijan välttämisessä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mersu paljastaa autonsa Silverstonessa helmikuun 23.päivä joten viimeistään silloin on faktaa ketkä ajaa Mersulla kilpaa ensi kaudella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin ja Sauberhan taisi saada kokonaan uuden omistajapohjan viime kauden loppupuoliskolla, millä taloudellinen ahdinko kuitattiin. Nyt tulevaisuus näyttää jo selvästi valoisammalta ja tähtäin on muualla kuin jumbosijan välttämisessä.

Kyllä. Siellähän joku sveitsiläinen investointifirma osti sekä Peter Sauberin että Monisha Kaltenbornin osuudet tallista, ja itse P. Sauber jäi käsittääkseni syrjään koko tallin toiminnasta. Kaltenbornhan siellä edelleen jatkaa. Sauberin johtaminen ei ole ollut aina ihan kovin ensiluokkaista, mutta tallin tekninen osaaminen on kyllä pikkutalliksi aina ollut varsin hyvällä tasolla, ja talli onnistuu tasaisin väliajoin tekemään yllättävänkin hyviä autoja. Tuo vuoden vanha (ja lähtökohtaisestikin Mersuja huonompi) Ferrarin moottori on tosiaan iso rajoite heille, mutta toisaalta jos käy niin kuten on ennakoitu että uusissa autoissa aeron merkitys tulee lisääntymään suhteessa moottoriin niin voi olla että on ollut jopa ihan fiksu valinta säästää moottoreissa ja sijoittaa ne rahat rungon kehitystyöhön. Että jos pitäisi Sauberin ja Manorin välillä valita niin kyllä minäkin ehkä tuonne Sauberin suuntaan kallistuisin.

Kun tuo Bottaksen Mersu-diili (ja Massan Williams-diili) näyttää nyt melko lailla varmoilta, ja Wehrleinin Sauber-sopimuskin on käytännössä varma tapaus niin ainoat vapaat paikat on sitten enää Manorilla, jos se nyt ylipäänsä mukana on. Kuskivalinnat riippuu varmaan vähän siitäkin kuka tallin lopulta kauden alkaessa omistaa mutta ainakin Ryo Haryanto oli jo ilmoittanut että ei tule ajamaan ensi kaudella F1:ssä missään tapauksessa. Monissa Manor-huhuissa on esiintynyt Jordan Kingin nimi joten hän lienee yksi vaihtoehto, isänsä kun taitaa edelleen olla Manorin toiminnassa vahvasti mukana. Viimevuotisista kuljettajista Nasr ja Gutierrez ovat vielä ilman tallipaikkaa mutta kun Banco do Brasil vetäytyi Nasrin taustalta niin voi olla että Nasr ei saa tarpeeksi rahoitusta Manorillekaan. Gutierrezilla rahoitusta varmasti löytyy mutta jossakin vaiheessa taisi ilmoittaa että Manor ei kiinnosta. Tosin silloin oli vielä parempiakin paikkoja auki joista Gutierrez varmaankin haaveili. Ja Alex Rossihan noissa Manor-huhuissa myös tasaisesti pyörii joten lienee hänkin jonkinlainen vaihtoehto.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Manorin tilanne näyttää huonommalta. SuomiF1 kertoo (muiden kautta) seuraavaa.

F1-sarjan peränpitäjätalli Manorin taloudelliset huolet ovat käymässä ylitsepääsemättömän vaikeiksi, uutisoi Sky News. Tallia uhkaa pahimmassa tapauksessa jopa alasajo.

Eri sivustojen mukaan alustavasti edenneet omistajavaihdosneuvotteltut ovat nyt katkenneet tuloksettomina, mikä asettaa tallin tukalaan ahdinkoon. Tallin oli tarkoitus siirtyä amerikkalaisen sijoitusryhmittymän omistukseen.

Talli jäi päättyneellä F1-kaudella valmistajien sarjan viimeiseksi, Sauberin ohitettua tallin karvaasti kauden toiseksi viimeisessä osakilpailussa. Pudotusken myötä Manor menetti miljoonien eurojen edestä FIA:n jakamaa palkintorahaa. Ne olisivat olleet erityisen tärkeässä asemassa tallin tulevan kauden budjetissa.

Manorin pakka on tällä hetkellä pahasti sekaisin. Se ei ole ilmoittanut vielä lainkaan ensi kauden kilpakuljettajiaan.

Mikäli uutta omistajaa ei löydy, tullaan talli asettamaan selvitystilaan. Tästä on vain hyvin lyhyt matka konkurssiin ja tallin kilpatoiminnan lakkauttamiseen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän tuo Manorin tilanne alkaa tosiaankin näyttää aika lailla taputellulta, jos ei nyt sitten Dennis, Capito ja kumppanit päätä ostaa tallia. Epätodennäköisenä pidän tätäkin, joten eipä tarvinne enää edes miettiä ketkä tallin autoilla ensi kaudella ajaa. Eli 20 auton gridiin ollaan taas ilmeisesti palaamassa. Sääli. Nyt olisi sitten viimeinenkin näistä kolmesta kaudelle 2010 mukaan tulleista uusista talleista kuollut ja kuopattu.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tuo meni vähän ohitse että juuri VW:ltä McLarenille siirtynyt Capito savustettiin sivuun Dennisin mukana. Jotenkin termi "ampuivat itseään jalkaan" tuntuu sopivalta McLarenin kohdalla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo meni vähän ohitse että juuri VW:ltä McLarenille siirtynyt Capito savustettiin sivuun Dennisin mukana. Jotenkin termi "ampuivat itseään jalkaan" tuntuu sopivalta McLarenin kohdalla.

Capito oli ilmeisesti liikaa "Ronin miehiä" niin piti laittaa hänetkin välittömästi syrjään niin saadaan aloitettua ihan puhtaalta pöydältä. Ehkä McLaren ampui tuossa itseään jalkaan, tai ehkä se muuttaa tallin toiminta parempaan suuntaan. Kyllähän tuo Ron Dennis aika joustamaton tyyppi on aina ollut, ja välillä joissakin asioissa tuntuu että herran pitäisi päivittää asennettaan/mielipiteitään nykypäivään, joten välttämättä ei ole viime vuosina ollut pelkästään hyväksi McLarenille. Esim. sponsoriasioissa Dennis halusi käsittääkseni vetää niin tiukkaa linjaa että lopulta McLaren ajeli pitkän aikaa käytännössä ilman pääsponsoria. Eikä siellä vieläkään mitään Philip Morrisin, Westin tai Vodafonen kaltaista suurtukijaa ole taustalla. Ja muutenkin Dennis huhujen mukaan osaa luoda talliin sen verran ahdistavan ilmapiirin että kaikki työntekijät ei siinä oikein viihdy.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Capito oli minusta ratkaisu joka olisi voinut tuoda McLarenille uutta työkulttuuria ja ehkä menestystä, mielessä kävi myös että Iso Ron haki Capitosta samanlaista muutoksentekijää kuin Jean Todt oli Ferrarille. Boullierin taidoista Lotus-aika ei hirveän mairittelevaa kuvaa antanut, vaikka Kimi ja James Allison menestystä saivatkin aikaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Capito oli minusta ratkaisu joka olisi voinut tuoda McLarenille uutta työkulttuuria ja ehkä menestystä,

Totta. Capito olisi todennäköisesti tuonut uutta McLarenille ja vienyt tallia eteenpäin. Mutta ilmeisesti tuo valtataistelu tallin sisällä on ollut niin kovaa, ja Ron Dennis niin hankala vastus, että katsottiin järkevimmäksi poistaa kaikki "Ronille lojaalit soturit" hänen vanavedessään niin saadaan katkottua kaikki Ronin lonkerot. Se olisi kyllä mielenkiintoista saada selville että mistä näin massiivinen välirikko esim. Mansour Oijjehin ja Dennisin välille on syntynyt, kun ovat käsittääkseni olleet hyviä ystäviä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niki Juusela.
Maikkari teki rajun kaappauksen Yleltä F1-selostajakseen | Formula 1 | Urheilulehti
Nyt on kyllä aika yllättävä siirto. Meinaakohan tämä sitä, että Juusela on sitten täysin pois YLE:n käytöstä? Se jos mikä ainakin minulle on erittäin sääli, koska pidän Juuselan selostuksista kovin.
Oho. Näin jälkikäteen Juuselan hiukan karheat selostukset junnukisoissa asettuvat uuteen valoon. Vaikka taisi se finaalipelissä olla jo ihan oma itsensä, ehkä Suomen paskuus vaan masensi Nikin.
Voi olla kyllä aika iso hyppäys kun formulat poikkeaa melko täysin muusta urheiluselostuksesta. Mutta selostajana Juusela on yksi maan parhaista ja jos hän on lajiniilo niin ehkä se siitä (vaikka sama se mulle on kun en mitään maikkarin kanavia osta).
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mitään tietoa siitä mitä Juusela tietää F1-sarjasta, mutta ainakin alustavasti varovainen peukku tälle. Olen tykännyt kovasti miehen selostuksista muissa lajeissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös