Formula 1 – kausi 2017

  • 313 981
  • 1 872

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Valtteri on huomattavasti parempi kisakuski kuin Kovalainen oli ikinä, joten näitä on vähän epäreilua verrata. Muilta osin Hamiltonin kanssa samaan talliin joutuminen/pääseminen voikin sitten mennä huonossa tapauksessa samalla tavalla sillä kovempaa mittatikkua ei ehkä Alonson lisäksi tosta porukasta tällä hetkellä löydy. Todella kovaan kouluun Bottas pääsee, mutta toivottavasti yllättää kaikki.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan Valtteri jo siinä muutaman päivän takaisessa tulosruutu haastattelussakin niin hymy herkässä, että kyllä toi Mercedes diilin pitäisi olla selvä. Hyvä että pysyi housuissaan. Ja nyt sakemannit ja brassit kertoo joka suunnasta, että Felipe Massa on hyväksynyt Williamsin diilin ja jatkaa uraansa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jaahas mitä uutisointia.
Saksalaislehden väite: Lewis Hamilton haluaa Bottaksen tallikaverikseen | Sportti.com

Kun vedetään mutkia suoraksi näin lajitermein niin saadaan Pascalista Valtteria nopeampi kuljettaja ja se on nimenomaan syy Bottaksen valintaan ja Lewisin toive myös, saada hitaampi näistä kahdesta tallikaveriksi.

Tässä joku bildin uutinen mahdollisesta siirrosta. Mielestäni myötäilee viime viikon uutista missä Claire Williamsin kommentit ja siihen nyt lisätty huhut että siirto olisi jo varma.
Rosberg-Nachfolger gefunden? | Williams lässt Bottas zu Mercedes -
Formel 1 -
Bild.de


Totuushan nopeudastahan on melkein päinvastainen, nopeus ykkösissä tarkoittaa että tulee olla 9kk nopea eikä suonenvetoja siellä täällä, Bottaksen varmalla suorittamisella jota en kutsuisi missään muodossa hitaaksi tuodaan varmemmin se tallimestaruus kuin Pascalin kanssa. Tallin täytyy myös käydä skenariot läpi jos Hamilton vaikkapa loukkaantuisi, silloin kakkoskuljettajan arvo(myös pr arvo) ja suorittaminen on elintärkeää tallille.

_
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas mitä uutisointia.
Saksalaislehden väite: Lewis Hamilton haluaa Bottaksen tallikaverikseen | Sportti.com

Kun vedetään mutkia suoraksi näin lajitermein niin saadaan Pascalista Valtteria nopeampi kuljettaja ja se on nimenomaan syy Bottaksen valintaan ja Lewisin toive myös, saada hitaampi näistä kahdesta tallikaveriksi.

Tai ainakin ottaa Bottaksen mielummin tallikaverikseen kuin vaikkapa Alonson :)

Tallin täytyy myös käydä skenariot läpi jos Hamilton vaikkapa loukkaantuisi, silloin kakkoskuljettajan arvo(myös pr arvo) ja suorittaminen on elintärkeää tallille.

Bottaksen PR arvoa ei varmaankaan nähdä merkitsevänä tekijänä, koska se on varsin olematon... Eikös Wehrlein saksalaisena kuskina olisi PR-arvoltaan houkuttelevampi valinta Mersun näkökulmasta? Luulen että tässä halutaan varmistaa että mestaruuskamppailussa on kaksi kykenevää kuskia. Valtteri on vieläpä varsin rauhallinen eikä luultavasti aiheuta mitään draamaa tallin sisällä ja napsii pisteet tasaisesti kotiin.

Voisin jopa veikata että Mersun johto ei usko siihen, että Bottas pystyy tosissaan haastamaan Lewisin. Tarpeeksi hyvä, muttei liian hyvä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voisin jopa veikata että Mersun johto ei usko siihen, että Bottas pystyy tosissaan haastamaan Lewisin. Tarpeeksi hyvä, muttei liian hyvä.

Näin itsekin luulen, Mersulla ajatellaan, että nyt rauhoitetaan tilanne. Wehrleinhan on huhujen mukaan myös aika hankala tyyppi radan ulkopuolella, joten sillekin varmaan tekee ihan hyvää muutaman vuoden kypsyminen ennen huipputalliin pääsyä.

Mutta olisihan se hienoa jos Bottas yllättäisikin myös meidät ja ajelisi ihan tasaisesti Hamiltonin kanssa. Lewis kuitenkin on yksi kaikkien aikojen nopeimmista kuskeista, sen uskaltaa jo nyt kymmenen vuoden uran jälkeen sanoa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös Wehrlein saksalaisena kuskina olisi PR-arvoltaan houkuttelevampi valinta Mersun näkökulmasta?
Itse näen F1 -tallit kotimaan kenttää suurempana toimijana ja Valtterin pr-arvon nimenomaan kokeneena kuljettajana jolla vielä hyvät saavutukset(CV) viime kausilla Williamsilta ja kelpo statsit kokeneeseen Massaan verrattuna.

En saa millään Wehrleinista vastaavaa arvoa irti vaikka onkin saksalainen. Maxikin tulleessaan ykkösiin oli voittanut paljon enemmän.
Pascal Wehrlein – Wikipedia
Mulle Wehrleinista paistaa läpi saada saksalle uusi next one, iso nimi, mutta mulla ei ole jostain syystä kovin suuret odotukset Pascalin suhteen. Vaikka en ole suuri Bottas fani hmv-luonteesta johtuen niin uskon juuri tämän luonteen piirteen olevan siellä talleissa haluttu pelinappula, F1-sirkuksen Jere Lehtinen MVP. Heh.

_
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Nyt kun näyttää siltä että Bottas tuon Mercedes paikan saa niin täytyy sanoa, että aika kovalla prosentilla Suomikuskit ovat ajaneet itselleen paikan huipputallista.
Keke - McLaren
Mika - McLaren
JJ - Benetton
Salo - Ferrari (tosin vain keikkakuskina, mutta kuitenkin)
Kimi - McLaren,Ferrari
Heikki - McLaren
Valtteri - Mercedes?

Leo Kinnunen ainoana ei päässyt koskaan huippuauton rattiin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Keke - McLaren

Muistetaan että Williamskin oli Keken tullessa sinne huipputalli joka kamppaili mestaruuksista. Useampi kausi Hondan turbomyllyä kehitettäessä vähän tietysti tulosten vuoksi hämää.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun näyttää siltä että Bottas tuon Mercedes paikan saa niin täytyy sanoa, että aika kovalla prosentilla Suomikuskit ovat ajaneet itselleen paikan huipputallista.
Keke - McLaren
Mika - McLaren
JJ - Benetton
Salo - Ferrari (tosin vain keikkakuskina, mutta kuitenkin)
Kimi - McLaren,Ferrari
Heikki - McLaren
Valtteri - Mercedes?

Leo Kinnunen ainoana ei päässyt koskaan huippuauton rattiin.
Lasken Renaultin myös huipputalliksi KovalaisHeikin tulokaskauden aikoihin. Tuliko siinä sitten jotain suuria sääntömuutoksia autoihin ja Rellu ei sitten enää ollut mestari-iskussa kun Kovalainen alkoi kisoja ajamaan. Mutta ei nyt mikään ruputalli missään nimessä.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lasken Renaultin myös huipputalliksi KovalaisHeikin tulokaskauden aikoihin. Tuliko siinä sitten jotain suuria sääntömuutoksia autoihin ja Rellu ei sitten enää ollut mestari-iskussa kun Kovalainen alkoi kisoja ajamaan. Mutta ei nyt mikään ruputalli missään nimessä.

Renault voitti vielä 2006-2007 sekä kuskien että tallien MM-tittelin. Kovalainen oli testikuski eli käytännössä pääsi huippuauton rattiin. Suurin muutos 2007 Kovalaisen liittyessä Fisichellan pariksi tuli renkaisiin. Aiemmin kaksi valmistajaa kilpaili keskenään Renaultin ollessa Michelinin ykköstalli. Siirto Ferrarin jo aiemmin käyttämiin Bridgestonen renkaisiin oli Renaultille katastrofi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pat Symonds jättää Williamsin. Vastahan tuo kovasti kommentoi Williamsia ja sitä kuinka Bottasta ei saa menettää. Olisikohan Valtterin lähtö sitten ollut viimeinen silaus ehkä jo mielessä kypsyneeseen päätökseen.
Tarkoittaa kyllä aika varmasti sitä, että Williamsille huhuttu Paddy Lowe tulee kuin tuleekin Mersulta ja ottaa Symondsin paikan.

Kyllähän tämä niin selvästi haiskahtaa, että Valtterista tulee Mersun mies. Eilenkin jo osa lehdistöstä tiesi kertoa, että Massa on hyväksynyt Williamsin tarjouksen ja kun samaan aikaan Valtterin siirto Mersulle saa yhä vahvempia linkkejä, niin eiköhän se ole siinä.
Saa nähdä kauan Mersu meinaa faneja piinata. 3.1. on ainakin minimi, tämän ovat itse sanoneet, sillä silloin palaa tehtaanväki lomiltaan. Joissain oli juttuja, että saattaisivat ilmoittaa vasta jopa tammikuun lopussa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pat Symonds jättää Williamsin. Vastahan tuo kovasti kommentoi Williamsia ja sitä kuinka Bottasta ei saa menettää. Olisikohan Valtterin lähtö sitten ollut viimeinen silaus ehkä jo mielessä kypsyneeseen päätökseen.
Tarkoittaa kyllä aika varmasti sitä, että Williamsille huhuttu Paddy Lowe tulee kuin tuleekin Mersulta ja ottaa Symondsin paikan.

Kyllähän tämä niin selvästi haiskahtaa, että Valtterista tulee Mersun mies. Eilenkin jo osa lehdistöstä tiesi kertoa, että Massa on hyväksynyt Williamsin tarjouksen ja kun samaan aikaan Valtterin siirto Mersulle saa yhä vahvempia linkkejä, niin eiköhän se ole siinä.
Saa nähdä kauan Mersu meinaa faneja piinata. 3.1. on ainakin minimi, tämän ovat itse sanoneet, sillä silloin palaa tehtaanväki lomiltaan. Joissain oli juttuja, että saattaisivat ilmoittaa vasta jopa tammikuun lopussa.
Yle huhuilee että Paddy Lowe siirtyisi samalla Mersulta Williamsille. Näinköhän tässä käy nyt niin että kun Bottas siirtyy Mersulle juuri silloin kun taustalta merkittävä tekijä siirtyy toiseen suuntaan jolloin siirto olisi loppujen lopuksi paha virhe?

Brasiliasta tosiaan kuuluu että Massan ja Williamsin sopimus olisi jo allekirjoitettu. Se olisi ainoa tapa millä Williams selviäisi Bottaksen lähdöstä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä tämän hetkisten huhujen mukaan rupeaa vaikuttamaan, siltä, että oli Valtterille onnenpotku jäädä Williamsille vuoden sopparilla. Itsekin taisin täälläkin huudella Renaultsopparin puolesta, joka mielestäni tilanteeseen peilattuna oli ainoa oikea vaihtoehto siihen aikaan. Rosberin lopettamisestahan kellään ei ollut mitään hajua, joten jos Valtteri nyt Mersulle pääsee niin onnistuttava on. Hamilton vauhdissa on vain pakko pysyä jos mielii huippuautoilla ja mestaruuksista ajella jatkossa. Niin sanotusti tuhannen taalan paikka edessä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeisimpien tietojen mukaan Massan soppari on allekirjoitettu ja astuu voimaan kun/jos Valtteri lähtee Mersulle. Ja Valtterin kohdalla tällähetkellä neuvotellaan yksityiskohdista ja lähinnä sopimuksen pituudesta. Bottaksen leiri haluaa kolmen vuoden sopparia ja Mersu tarjoaa 1+1... Elämme jänniä aikoja...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeisimpien tietojen mukaan Massan soppari on allekirjoitettu ja astuu voimaan kun/jos Valtteri lähtee Mersulle. Ja Valtterin kohdalla tällähetkellä neuvotellaan yksityiskohdista ja lähinnä sopimuksen pituudesta. Bottaksen leiri haluaa kolmen vuoden sopparia ja Mersu tarjoaa 1+1... Elämme jänniä aikoja...

Toivotaan että kumpiakin tyydyttävään ratkaisuun päästään. Jo tuo 1+1 antaisi Bottakselle hyvät avaimet. Hyvinkin mahdollista taitaa olla että kun tuossa taitaa ensikaudella paletti taas kuskimarkkinoilla liikkua niin myös Hamilton saattaisi lähteä menemään tallista jolloin Bottas saattaisi silti saada talliin jäädä vaikka heikompi kausi sattuisikin alle. Silti todennäköisesti jonkinlainen portti Renaultillekin jäisi. Hyvin on pullat uunissa kunhan nyt vain pääsee edes kaudeksi ajamaan. Elämän tilaisuus.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Montako autoa/kuskia saa ensi kaudella ajaa voitosta?
Kuluvan vuoden kaudellahan nähtiin jo 4/24 eri voittajaa.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tää Ferrarin henkilöpolitiikka on kyllä todella mielenkiintoista. Vettelillä puristaa vanne päätä, niin se lähtee varmaan siitä pois että muistaa haukkua miestä vähintään kuukauden välein mediassa: Ferrarin isolta pomolta tiukka ukaasi Sebastian Vettelille - Formula 1 - Ilta-Sanomat Horner on ainakin moneen kertaan todennut että jos talli pystyy järjestämään Vettelille hyvät oltavat niin mies on tolkuttoman nopea, mutta heti jos hänelle tulee olo että talli ei luota 110%:sti niin paletti alkaa leviämään. Tietysti tämä on selkeä heikkous kuljettajalla, mutta jos tuollaisen kuljettajan palkkaa niin eikö siitä kannattaisi pitää huolta että hänellä on mahdollisuus menestyä, eikä sahata omaa oksaa.

Mä oon ainakin todella huolestunut tuon tallin tilanteesta. Jotenkin toiminta vaikuttaa koko ajan liian ylimieliseltä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää Ferrarin henkilöpolitiikka on kyllä todella mielenkiintoista. Vettelillä puristaa vanne päätä, niin se lähtee varmaan siitä pois että muistaa haukkua miestä vähintään kuukauden välein mediassa: Ferrarin isolta pomolta tiukka ukaasi Sebastian Vettelille - Formula 1 - Ilta-Sanomat .

Taidettu kimiäkin loppukautta lukuunottamatta haukkua melkein kokoajan, sinällään varmaan siellä fanitkin tuota toimintaa vaatii, mutta eipä tuo varmaan kovin paljon motivoi ajamaan varsinkin jos samaan aikaan vielä tallikaveri pesee. Voisi varmaan jopa veikata että onkohan Vettel jopa käynnyt kulisseissa neuvotteluja tuosta Rosbergin paikasta. Kuitenkin Kimikin alkoi jo pistämään kampoihin loppukaudesta joten ei se tilanne ferrarillakaan helppo ole vaikka Hamilton toki olisi vieläkin pahempi vastus.

Sinällään tuon 2017 vuoden jälkeen ainakin jännä nähdä, vähän tuntuu että Vettel, hamilton ja Alonso kaikki ovat kyllästyneitä omiin talleihin, sitten on vielä mitä tekee Kimi, lisäksi Red Bullin kaksikon taitaa haluta melkein joka talli.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sanoisin että Ferrari saa muita talleja paljon enemmän paskaa niskaansa jos ei menesty, vastaavaa painetta pumppaavaa fanijoukkoa(tifosit) ja mediaa kuten italian lehdistö ei ole muilla talleilla omilla tahoillaan ,ainakaan enään. Tuota painetta ei pysty täällä käsittämään, maassa jonka media vähättelee F1-kuskeja ja ei arvosta lajia juuri ollenkaan.
Tämä paine ei tietenkään saisi näkyä tallin suorittamisessa mutta sanoisin että luo kyllä oman mausteensa soppaan kun ei olla siellä kärjessä ja pitäisi kehittyä mahdollisimman nopeasti haastamaan kärkitallit, Ferrarihan on auton kehityksenkin suunnitellut monesti Monzaa ajatellen vaikka tilanne olisi mikä tahansa sarjassa, siellä tulee voittaa ja heikoimmillakin kausilla tulee taistella podiumille. Tämä suuri panostus kulivan vuoden kehitykseen loppukaudellakin verottaa aina resursseja seuraavan vuoden kehityksestä.

Mielenkiintoinen pointti tuo Bottaksen sopimuskuvio. Onko siellä Mersu odottamassa 2018 vapautuvaa Vetteliä. Vettel on niin kärsimätön maailmanmestari joka ei jaksa pitkää monen vuoden kehitystyötä vaan käyttää hyödykseen mestaruuksiaan valitessaan itselleen voittavaa autoa, joten jos Ferrari ei ole voittava auto 2017 niin Vettel siirtyy, tähän liittyy myös hänen kiukuttelu ja omasta mielestään hänellä on varaa siihen.

_
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paddy Lowe ja moottorit vs Bottas. Valtterilla on elämänsä tilaisuus taistella kärkiautolla voitoista ja taitaa Williamskin jäädä voiton puolelle kivasti, vaikka tallin parempi kuski lähteekin. Rahaa kehitystyöhön pitäisi jäädä ihan eri tavalla kuin aiemmin, miinuspuolena mahdollisesti vähäisemmät tallipisteet Mm-sarjassa.
 

Byvajet

Jäsen
Valtterilla on elämänsä tilaisuus taistella kärkiautolla voitoista

Toivottavasti olen väärässä, mutta pahoin pelkään, että Valtteri jumittuu Hamiltonin uskolliseksi tukijaksi. Hän ajaa hyvin, mutta ei pysty haastamaan Hamiltonia kuin harvakseltaan.

Pahimmillaan tuota jatkuu vuosikausia. Siinä menee Valtterin maine, vaikka huippuautolla saakin ajaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti olen väärässä, mutta pahoin pelkään, että Valtteri jumittuu Hamiltonin uskolliseksi tukijaksi. Hän ajaa hyvin, mutta ei pysty haastamaan Hamiltonia kuin harvakseltaan.

Pahimmillaan tuota jatkuu vuosikausia. Siinä menee Valtterin maine, vaikka huippuautolla saakin ajaa.

Toisaalta sinällään tuokaan tilanne ei välttämättä ole huonoin uran ja maineen kannalta, miettii vaikka Barrichelloa, Massaa ja coulthardia, kaikki on jopa yllättävän suosittuja ja pidettyjä kuskeja ollut vaikka lopulta on jopa hävinnyt pystyyn jossain kohti tallikaverille. Tärkeintä taitaa olla että pystyy vakiintumaan paikkansa kärkitalleissa tässäkohti tai edes pääsee kokeilemaan. Bottas ei lopulta kuitenkaan ihan kärkitalentteja ole, ehkä enemmän muistuttaa Kovalaista kun vaikka Kimiä tai Häkkistä. Juurikin enemmän semmoiselta tunnolliselta kakkoskuskilta.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Pahimmillaan tuota jatkuu vuosikausia. Siinä menee Valtterin maine, vaikka huippuautolla saakin ajaa.

No maine ja maine, hyvä mahdollisuus olla kuitenkin sarjassa kakkosena joten ei se nyt ehkä mainetta ihan täysin pilaa. Ok, toki kakkospaikkakaan ei mikään kirkossa kuulutettu ole koska Red Bullit tulevat varmasti olemaan melko hyviä ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös