Formula 1 – kausi 2017

  • 312 635
  • 1 872

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomalaiset on niin tottuneita formuloiden seuraajia, että ne ketkä aikanaan on maksupaketin ottaneet niin seuraavat lajia yllättävän mielellään muutenkin kuin vain suomalaisten menestyksen kannalta.
Uskon että tässä on pari hiukan eri leiriä, jo edesmennyt faijani oli tuota vanhempaa leiriä joka oli elänyt junnuna Eltsun ajat, sitten Keimolan ajat ja siellä fiilistellyt kuskeja jotka ajoivat samalla sekä Formula2 että Formula1 sarjoissa. Tuntui että siltä pohjalta seurasi pitkälle 90-luvulle joka kisan ja tiedän monia 40-50 luvulla syntyneitä jotka ovat jatkaneet näin tähän päivään saakka. F1 ja rataluokat oli kuitenkin hyvin eri maineessa tuolloin 60-80 luvulla kun polttoainetta sai ja pitikin polttaa kunnolla, bensa sai haista ja ääntäkin sai tulla kuin hävittäjistä jäkipoltolla. Autot oli todellisia raketteja verrattuna siviiliautoihin, kuskit gladiaattoreita jotka vaaransivat henkensä joka kerta kun olivat radalla. Nykyään kaikki on niin siloteltua, pitää miellyttää kaikkia tahoja, olla ekologisia, miettiä globaaleja arvoja ja kaikkea muuta paskaa mikä on omasta mielestä täysin sivuseikka jos luodaan moottoriurheiluviihdettä. Vanha hyvä esimerkki on se että jos nämä 20 bensasyöppöä autoa kiertää pari tuntia rataa niin ne noin 500 miljoonan katsojan autot on paikoillaan ja ei kuluta yhtään bensaa.

Sen toki ymmärrän ettei ole suotavaa että kuskeja kuolee kun kärpäsiä radalla, mutta kaikki muu hybridihössötys ja bensan säästely on vienyt niin itseltä kuin monelta vanhanliiton uskolliselta fanilta paljon sitä mielenkiintoa lajia kohtaan.
Nyt seuraajat ovat suomessa joko puhtaasti suomalaisten kuskien kannattajia tai sitten moottoriurheiluun syvemmin perehtyneitä jotka fiilistelee ajolinjoista ja autonkäyttäytymisistä lähtien paljon eri asioita pitkin kisaviikonloppua.

En usko että nykyiset autot ovat kuninkuuslajin arvoisia(toivottavasti ensi vuonna otetaan uusi suunta), kulkeehan ne kovaa mutta kun siviilipuolellakin autot ovat tuplanneet nopeutensa ja puolittaneet kiihtyvyytensä tässä 30 vuodessa niin se tarvittava x-factor autoista puuttuu, uskon että se F1-kilpurienkin fanitus on hävinnyt kokonaan mitä oli vielä ainakin kasarilla.

_
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jossain luki että Williams käytti yksipuolisen optionsa Valtteriin eli eipä silloin ole ollut paljoa mahdollisuutta vailta Renaultin tai Williamsin väliltä. Vaihtoehdot on olleet Williams tai lopettaminen...
 
Itse asiassa suomalaisten määrällä ja mahdollisella menestyksellä on yllättävän vähän vaikutusta Maikkarin maksukanavien myyntiin. Toki jonkin verran vaikuttaa, mutta ei kanavien myynti mitenkään romahda. Olen ollut vuosien aikana enemmän tai vähemmän tekemisissä näiden kanavien myynnin kanssa, ja jos nyt miettii niitä pahimpia lamavuosia eli kausia kun mukana oli pelkästään Kovalaisen Hese Caterhamilla, niin siitäkin huolimatta paketteja meni hyvin kaupaksi. Suomalaiset on niin tottuneita formuloiden seuraajia, että ne ketkä aikanaan on maksupaketin ottaneet niin seuraavat lajia yllättävän mielellään muutenkin kuin vain suomalaisten menestyksen kannalta.

@Jupe tuossa jo toikin asiaan hyviä pointteja. Formulat ovat tosiaan muuttuneet muutamassa vuodessa aika reilusti. Ainoa pelastus olisi sarjan tasoittuminen, mikäli suomalaiskuskeja ei olisi. Nykyformulat ilman suomalaisia olisivat aivan käsittämättömän tylsiä, kun ainoa mahdollisuus nähdä joku muu voittaja kuin Mersu, on se, että kaksikko törmäilee keskenään tai tapahtuu jotain muuten mullistavaa. Muutama vuosi sitten sai vielä formulapaketteja maikkarilta, nykyään pitää olla MTV Sport -paketti tai Katsomo, kumpikin aivan käsittämättömän ylihintaisia pelkän formulan katsomiseen ja kun Suomi -hiihto ja mäkihyppy sakkaa, en ainakaan minä näe mitään järkeä maksaa pariakymppiä kuussa kanavapaketista. ~10€/formulakisa on vaan aivan liian kova hinta, varsinkaan mikäli "viihteen" taso on nykyinen, eikä olisi suomalaisia.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Bottaksella on jälleen kerran edessään uran tärkein kausi. Strollin lyöminen on ehdoton minimitavoite, enkä näe sille isoja esteitä. Massa on kuitenkin jäänyt yhä pahemmin Valtterin jalkoihin, ja hänkin on kaikesta huolimatta ihan hyvä F1-kuljettaja.

Joku espanjalainen media muuten väittää, että Esteban Ocon ajaisi ensi kaudella Force Indian toista autoa. Jos tämä pitää paikkaansa, niin olen hivenen pettynyt, koska Wehrlein on ajanut hyvin Manorilla ja saavuttanut jopa yhden pisteenkin.

http://www.thisisf1.com/2016/11/01/ocon-signs-2017-f1-force-india-deal/
Linkki ThisisF1-sivustolle, joka kertoo Ocon-kuviosta englanniksi.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan että Valtterilla ei ole ensi kaudella mitään mahdollisuuksia voittaa tuota Strollia jos se vaan pysyy radalla ja on kohtuu nopea. Strollit perheineen lyö niin paljon rahaa pöytään, että varmasti tulee saamaan tietynlaista erityiskohtelua. Onkohan toi 80 miljoonaa yksi historian suurimpia summia? Ja suu pyöreänä saa lukea noitakin tekstejä, että faija järjestää pojalleen testit sellaisilla radoilla, missä ei ole koskaan ajanut ja tietysti mekaanikot sun muut jutut siihen päälle. Maksaa muuten aivan vitusti. Toisaalta, eipä toi tunnu missään kun omaisuus mitataan miljardeissa, eikä miljoonissa.

Sitten vielä kun tuo Stroll on ostanut Williamsille jo uuden high tech simulaattorinkin, mikä on kuulemma ihan viimeisen päälle ja parasta mitä voi saada.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Stroll on varmasti ihan pätevä kaveri, mutta tässä tuleekin se juuri, että ottaako keskitason tiimi talliinsa kuskin, joka on sen pari kymmenystä nopeampi ja joka vaatii paria miljoonaa vuodessa vai sitten sen pari kymmenystä hitaamman, mutta joka tuo parikymmentä miljoonaa talliin vuodessa, joka esimerkiksi Williamsinkin tapauksessa on valtava summa, joka auttaa taas auton rakentamisessa ja kehittämisessä, jolla periaatteessa sen kuskien välisen pari kymmenystä saattaa kuroa kiinni.
Strollin tapauksessa tuleekin sitten huhujen mukaan 80 miljoonaa ja uutta simulaattoria sun muuta, joten massiivinen panostus on kyseessä ja aika hulluhan tuossa saa olla, jos ei tuollaista sopparia ottaisi jos vertaa vaikka huhuissa pyörineeseen Buttoniin, joka varmaan haluaisi aika mukavasti sitä palkkaakin.

Bottaksella on nyt iso paikka, kun teki vain vuoden jatkosopimuksen ja luultavasti kyttää Kimin paikkaa Ferrarilla, niin nyt on vähän huono rako. Jos voittaa Strollin vaikka pystyynkin, niin mitä sitten? Toinen on junnukuski, joka ajaa ensimmäistä kauttaan ja kukaan ei tiedä todellista tasoa vielä. Jos häviää tai homma on aika tasaista, niin se on sitten soronaa huipputalleista ja lopun uraa saa pyöriä keskitason tiimeissä ristiin rastiin.
Jotenkin vaan jää sellainen kuva, että vaikka Valtteri kuinka hyvin tahansa ajaisi niin ei ole minkään Ferrarin tai muun tallin ykkösehdokkaana. Ferrari näistä on oikeastaan ainoa vaihtoehto, jollei formuloissa tapahdu jotain massiivista siirtoa a'la Hamilton Ferrarille tai muuta.

Tässä kun miettii asioita isommassa kuvassa, niin harva kuski tuolla ykkösissä enää ajaa tai on ikinä ajanut, jolla ei olisi ollut jonkinlaista sponsoria takana tai isoja nimiä tukijoina. Osa suorastaan ostaa paikkansa miljoonilla ja osa sitten on päässyt jo pikkulapsena jonkun tallin siipien alle, kuten vaikka Hamilton.
Kimi taitaa ainakin yksi näistä mohikaaneista olla, joka on oikeasti raivannut tiensä formuloihin ja heikoista asemista, vaikka toki onhan sielläkin vaikutusvaltaiset Robertsonit olleet jo pitkään takana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän tuntuu että Bottaksella saattaa jäädä jopa luu käteen tästä Williamsin sopimuksesta ja saattaa Kovalaisen kohtalo olla lähellä ellei pysty selkeästi lyömään tallikaveriaan tai ainakin pitäisi tallin taistella sitten kärkikympissä ja satunnaisesti podiumista että pystyisi jotain näyttöjä antamaan. Jotenkin vain tunne että Williamsillakaan ei välttämättä ole hirveä into panostaa Bottakseen vaan saattaa jopa tahallaan jättää miehen kakkoskuskiksi ellei saa lyötyä jatkosopimusta jossain kohti.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin vain tunne että Williamsillakaan ei välttämättä ole hirveä into panostaa Bottakseen vaan saattaa jopa tahallaan jättää miehen kakkoskuskiksi ellei saa lyötyä jatkosopimusta jossain kohti.

Ööh? Eli tehdään jatkosoppari, vaikka ei ole mitään intoa panostaa Bottakseen, jossei saada jatkosopparin jatkosopparia heti väsättyä?

Fakta on se, että Bottas on tällä hetkellä helkkarin arvokas koko Williamsille. Kaikki kehitystyö (kuskien osalta) menee hänen puoleltaan ja hänellä on "tulosvastuu", koska Stroll ei alustavasti ole formuloissa muutakuin rahan ansiosta. Williamsin tehtävänä on takoa Valtterille vaan auto, jolla pystyy taistelemaan jostain muusta kuin yhdeksännestä sijasta, niin jatkosopparille löytyy haluja molemmin puolin. Jos taas kyyti on samaa tai huonompaa kuin tänä vuonna, niin Bottas katselee syystäkin muualle. Varsinkin kun ensi kauden jälkeen alkaa olemaan viimeisiä hetkiä saada sopimus isommasta tallista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ööh? Eli tehdään jatkosoppari, vaikka ei ole mitään intoa panostaa Bottakseen, jossei saada jatkosopparin jatkosopparia heti väsättyä?

Eiköhän siellä käytetty optio sen takia että saadaan varmasti toiseen autoon nopea kuski ja kokemusta, mutta se meinaa sitten sitä että pitäisi selkeästi pystyä lyömään tallikaverinsa tai rahanippu voittaa ja ura saattaa olla jopa siinä tai ainakin mahdollisuudet johonkin kunnolliseen kalustoon. Sen takia tässäkohti olisin nähnyt että monivuotinen sopimus Renaultin kanssa olisi ollut uran kannalta parempi vaikka se olisi voinut sulkea ovet kokonaan ferrarille tai muualle huippuautolle. Nyt voi tosiaan olla tilanne se että joko vauhti ei riitä huippuautoon ensikauden jälkeen tai sitten ei vapaudu tallipaikkoja kärkitalleista. Toki tässätapauksessa ilmeisesti ei oikein ollut edes mahdollista lähteä muihin autoihin tuon option takia tai ainakin rahaa tai muuta olisi tarvittu vaihdossa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fakta on se, että Bottas on tällä hetkellä helkkarin arvokas koko Williamsille.
Tässä on lyhyesti paljon asiaa. Kyllä mun mielestä kuskin ajamat MM-pisteet on myös sitä kuskin tuomaa rahaa sinne tallille. Stroll tavallaan tuo massit tullessa mutta arvokkuudesta tallille ensi kaudella paljolti määrää myös kisasijoitukset, MM-pisteet jotka ovat tallille silkkaa riihikuivaa niin kuin myös loppusijoitus MM-sarjassa minkä takia nyttenkin joka haastattelussa puhutaan Force Indian lyömisestä.
Bottaksen täytyy olla ensi kaudella Strollia nopeampi, ei kahta sanaa, ei ole vaihtoehtoa, muuten voi tulla jopa lähtö sarjasta taikka siirto korkeintaan toiseen keskitason talliin.

Strollin suurin kysymysmerkki on miten kestää paineet. Nyt meillä on Max vertailukohtana, joten parhaimmilaan jotain samansuuntaista, pahimmillaan ei kestä painetta mitä tulee medialta, taikka sitä muilta kuskeilta tulevaa jos kohellat siellä radalla. Ykkösissä ajaminen ei ole yks yhteen samaa kuin pikkuluokissa ajaminen.

_
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kimi taitaa ainakin yksi näistä mohikaaneista olla, joka on oikeasti raivannut tiensä formuloihin ja heikoista asemista, vaikka toki onhan sielläkin vaikutusvaltaiset Robertsonit olleet jo pitkään takana.
Alonso on myös tällainen kuljettaja, sillä hänen vanhempansa ja nuoruusaikaiset tukijoukkonsa eivät mitään kroisoksia olleet. Briatore tuli kuvioihin vasta vuosituhannen vaihteessa, ja loppuhan on niin sanotusti historiaa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Magnussen on tehnyt kahden vuoden sopimuksen Haasin kanssa ensi kaudesta alkaen ja korvaa Gutierrezin.
Hyvä homma!

Jolyon Palmer taas ilmoitti, että jatkaa Renaultilla myös ensi kaudella. Näin ne tallipaikat vaan rupeaa selviämään.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Uskon että tässä on pari hiukan eri leiriä, jo edesmennyt faijani oli tuota vanhempaa leiriä joka oli elänyt junnuna Eltsun ajat, sitten Keimolan ajat ja siellä fiilistellyt kuskeja jotka ajoivat samalla sekä Formula2 että Formula1 sarjoissa. Tuntui että siltä pohjalta seurasi pitkälle 90-luvulle joka kisan ja tiedän monia 40-50 luvulla syntyneitä jotka ovat jatkaneet näin tähän päivään saakka. F1 ja rataluokat oli kuitenkin hyvin eri maineessa tuolloin 60-80 luvulla kun polttoainetta sai ja pitikin polttaa kunnolla, bensa sai haista ja ääntäkin sai tulla kuin hävittäjistä jäkipoltolla. Autot oli todellisia raketteja verrattuna siviiliautoihin, kuskit gladiaattoreita jotka vaaransivat henkensä joka kerta kun olivat radalla. Nykyään kaikki on niin siloteltua, pitää miellyttää kaikkia tahoja, olla ekologisia, miettiä globaaleja arvoja ja kaikkea muuta paskaa mikä on omasta mielestä täysin sivuseikka jos luodaan moottoriurheiluviihdettä. Vanha hyvä esimerkki on se että jos nämä 20 bensasyöppöä autoa kiertää pari tuntia rataa niin ne noin 500 miljoonan katsojan autot on paikoillaan ja ei kuluta yhtään bensaa.

Sen toki ymmärrän ettei ole suotavaa että kuskeja kuolee kun kärpäsiä radalla, mutta kaikki muu hybridihössötys ja bensan säästely on vienyt niin itseltä kuin monelta vanhanliiton uskolliselta fanilta paljon sitä mielenkiintoa lajia kohtaan.
Nyt seuraajat ovat suomessa joko puhtaasti suomalaisten kuskien kannattajia tai sitten moottoriurheiluun syvemmin perehtyneitä jotka fiilistelee ajolinjoista ja autonkäyttäytymisistä lähtien paljon eri asioita pitkin kisaviikonloppua.

En usko että nykyiset autot ovat kuninkuuslajin arvoisia(toivottavasti ensi vuonna otetaan uusi suunta), kulkeehan ne kovaa mutta kun siviilipuolellakin autot ovat tuplanneet nopeutensa ja puolittaneet kiihtyvyytensä tässä 30 vuodessa niin se tarvittava x-factor autoista puuttuu, uskon että se F1-kilpurienkin fanitus on hävinnyt kokonaan mitä oli vielä ainakin kasarilla.

_

F1-sarjaan tuli ensimmäinen bensamäärän rajoitus jo vuonna 1984 (220L/GP). Kaudelle 1988 rajoitusta kiristettiin entisestään (150L/GP). Ei F1 tuohon kaatunut eikä kukaan vakavissaan puhunut kuninkuusluokan tappiosta. Mitä ääniin tulee, niin huomattavasti vähemmän niistä meteliä lähti kuin vapaastihengittävistä.

Jos 150 litraa bensaa riitti hyviin kisoihin vuonna 80-luvun lopulla, niin kyllä se riittäisi siihen vallan mainiosti 2010-luvulla. Ongelmat ovat vallan muualla kuin bensamäärissä ja hybridikoneissa tai ympäristöajattelussa. Esim. Indy-sarjassa on ajettu kilpaa alkoholi(e)n voimin jo 60-luvulta lähtien eikä kukaan ole vielä vakavissaan kritisoinut että tuo olisi mikään ongelma.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän tuntuu että Bottaksella saattaa jäädä jopa luu käteen tästä Williamsin sopimuksesta ja saattaa Kovalaisen kohtalo olla lähellä ellei pysty selkeästi lyömään tallikaveriaan tai ainakin pitäisi tallin taistella sitten kärkikympissä ja satunnaisesti podiumista että pystyisi jotain näyttöjä antamaan. Jotenkin vain tunne että Williamsillakaan ei välttämättä ole hirveä into panostaa Bottakseen vaan saattaa jopa tahallaan jättää miehen kakkoskuskiksi ellei saa lyötyä jatkosopimusta jossain kohti.
Nii no Kovalainen ajoi sentään huipputallissa joka taisteli voitoista. Mutta loppu-ura kovalaisheikillä oli toki sijoja ynnä muut ja ura hiipui alta pois. Eli tarkoitan sitä että Bottaksella ei välttämättä tule edes sitä tilannetta eteen että alla olisi voittaja-auto. Kovalaisella oli pidemmän aikaa tämä tilanne. Sekava sepustus, sori siitä:)
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Force India julkaisi Esteban Oconin toiseksi ensi kauden kuljettajakseen.

Päivitystä ensi kauden kuljettajatilanteeseen:

Mercedes: Lewis Hamilton - Nico Rosberg
Red Bull: Daniel Ricciardo - Max Verstappen
Ferrari: Sebastian Vettel - Kimi Räikkönen
McLaren: Fernando Alonso - Stoffel Vandoorne
Force India: Sergio Perez - Esteban Ocon
Williams: Valtteri Bottas - Lance Stroll
Renault: Nico Hulkenberg - Jolyon Palmer
Haas: ????? - ?????
Toro Rosso: Carlos Sainz - Danil Kvyat
Sauber: ????? - ?????
Manor: ????? - ??????

Aikaisempaan, Haas ei ole siis julkaissut Romain Grosjeanin jatkosopimusta, vaikka näin muistelinkin. Eli Haasilla on paperilla kaksi paikkaa auki, mutta 99,9999999% todennäköisyydellä ei kuitenkaan ole, koska kyllähän kaikki tietää jo sen että kuskiparivaljakko on Grosjean - Magnussen.

Sauberilla ja Manorilla paikat siis vielä täyttämättä. Marcus Ericsson vissiin aika lähellä jatkosopimusta Sauberin kanssa.

En olisi kyllä ihan heti uskonut, että ajoittain loistavasti ajaneelle Wehrleinille on jäämässä mustapekka käteen, eli siis todennäköisesti joutuu jatkamaan Manorilla.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Eikös tuo Magnussenin sopimus jo julkistettu? Kaksi seuraavaa vuotta?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, Haasin kaksikko pitäisi olla varma. Jotenkin veikkaan, että Sauber jatkaa samalla katraalla ja Manorilla jatkaa Wehrlein. Hyppäisikö toiseen autoon sitten Gutierrez, joka tarkoittaisi sitä, että koko ruudukossa olisi ainoastaan kaksi uutta miestä tämän kauden kuskeihin verrattuna (Button&Massa out, Vandoorne&Stroll in).
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nii no Kovalainen ajoi sentään huipputallissa joka taisteli voitoista. Mutta loppu-ura kovalaisheikillä oli toki sijoja ynnä muut ja ura hiipui alta pois. Eli tarkoitan sitä että Bottaksella ei välttämättä tule edes sitä tilannetta eteen että alla olisi voittaja-auto. Kovalaisella oli pidemmän aikaa tämä tilanne. Sekava sepustus, sori siitä:)

Joo no itse lähinnä enemmän tuota kovalaisen uran loppua että aika lähellä saattaa olla kohtalo että paikkoja enää huipputalleissa ei lopulta löydykään ja juuttuu häntäpään autoihin tai ehkä koko F1 ura loppuu. Onhan tuossa varmaan Renaultille mahdollisuus ensikauden jälkeen,mutta edes sinne pääsemiseen tarvitaan ensikaudella vähintään tallikaverin voittamista. Sehän myös tuossa vähän huono puoli että ei edes välttämättä riitä tallikaverin nöyryyttäminen sillä moni pitää Strollia vain maksukuskina joka pääsi lajiin isänsä rahoilla. Jos nyt olisi edes Renaultille päässyt niin siellä olisi pystynyt antamaan parempia näyttöjä tallikaveria vastaan vaikka auton vauhti ei aivan riittäisikään. Nyt pitäisi saada auton vauhdista vielä pykälä paremmaksi tästä kaudesta että pystyisi niissä huipputalleista ajaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Onhan tuossa varmaan Renaultille mahdollisuus ensikauden jälkeen,mutta edes sinne pääsemiseen tarvitaan ensikaudella vähintään tallikaverin voittamista.

Rellu-kuskeilla taitaa olla pidemmät sopimukset molemmilla? Muutenkin oikeastaan se Ferrarin tontti taitaa olla ehkä kärkitalleissa auki 2017 jälkeen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rellu-kuskeilla taitaa olla pidemmät sopimukset molemmilla? Muutenkin oikeastaan se Ferrarin tontti taitaa olla ehkä kärkitalleissa auki 2017 jälkeen.

Ei ainakaan pikaisesti löytynyt kun Palmerista mainintaa että ajaisi tuota ensikautta pitempään, että siinä varmaan on Bottaksen mahdollisuudet Williamsin ja Ferrarin lisäksi ensikauden jälkeen. Saa nähdä, eihän tuo juuri nyt näytä hyvältä suomalaisittain jos Räikköinen ensikauden jälkeen lopettaa ja Bottas ei löydä kilpailukykyistä autoa alle, toki ensikausi on taas uusi ja kaikki on mahdollista, Williamsilla vain todennäköisyydet saada parempi auto ensikaudella ei vain iso taida olla.

Mielenkiintoista myös jos uusi omistaja tulee sarjalle ja maikkarilla loppuu vuoteen 2018 sopimus, jos Kimikin lopettaa niin saa nähdä minkälaisen linjauksen kanava tekee tai kannattaako esim. maksukanava enää jatkaa. Varmaan ilmaiskanavilta toki kysyntää F1 olisi vaikka suomalaisia ei juuri näkyisi lajissa tai kärkijoukossa. Uusi omistajahan taisi linjata enemmän sitä että lajia pystyisi jatkossa maksumuurien takaa katsoa sarjan omilta sivuilta, mutta saapa nähdä. Mielestäni maksukanavat f1 ympärillä on jopa hyvä asia kunhan siinä sivussa myös muilla on mahdollisuus katsoa edes hyvälaatuinen jälkilähetys ilmaiskanavilta tai niin että hieman riisutumpaa lähetystä ja esim. aika-ajot tulisi vain maksukanavan puolelta ja harjoitukset ja muut lisälähetykset.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei ainakaan pikaisesti löytynyt kun Palmerista mainintaa että ajaisi tuota ensikautta pitempään, että siinä varmaan on Bottaksen mahdollisuudet Williamsin ja Ferrarin lisäksi ensikauden jälkeen.

Meni sekaisin täällä päässä tuon Magnussenin "julkaistun" Haas-diilin kanssa, joka kai oli 2 vuotta. Oudoltahan Palmerin pidempi sopimus olisi tuntunutkin, miestä kun Rellu ei olisi varsinaisesti halunnut, mutta sai ajaa kun Lotuksen nimissä tehtyä sopimusta ei haluttu ostaa ulos. Tietysti Renault saattaa tuohon himoita myös Oconia. Yksi vaihtoehto on mennä McLarenille jos Alonso lopettaa, mutta siinäkin on riskinsä. Alonson uskon lopettavan siinä tilanteessa jos Honda ei vieläkään saa tuotettua voimayksikköä joka pärjää muille huipputehoissa. Ja jos näin käy, niin McLaren lienee taas hetken pidempään pois voittokuvioista. Lisäksi tallikaveriksi asettuisi jo talon tavoille oppinut McLarenin oma suojatti Van Doorne, jolloin riski kokea Kovalaisen kohtalo voi uhata.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielenkiintoista myös jos uusi omistaja tulee sarjalle ja maikkarilla loppuu vuoteen 2018 sopimus, jos Kimikin lopettaa niin saa nähdä minkälaisen linjauksen kanava tekee tai kannattaako esim. maksukanava enää jatkaa. Varmaan ilmaiskanavilta toki kysyntää F1 olisi vaikka suomalaisia ei juuri näkyisi lajissa tai kärkijoukossa. Uusi omistajahan taisi linjata enemmän sitä että lajia pystyisi jatkossa maksumuurien takaa katsoa sarjan omilta sivuilta, mutta saapa nähdä. Mielestäni maksukanavat f1 ympärillä on jopa hyvä asia kunhan siinä sivussa myös muilla on mahdollisuus katsoa edes hyvälaatuinen jälkilähetys ilmaiskanavilta tai niin että hieman riisutumpaa lähetystä ja esim. aika-ajot tulisi vain maksukanavan puolelta ja harjoitukset ja muut lisälähetykset.

Jostain rivien välistä olen ymmärtänyt että FOX:illa olisi kiinnostusta lajiin. Siellähän on massia takana mutta vain yksi kanava tällä hetkellä eetterissä.

Ei pidä unohtaa kielimuuria, suomi ja suomalaiset käy esimerkkinä että suurin osa katsojista haluaa sen suomalaisen selostuksen, kommentoinnin ja Mervinkin. Joten vaikea nähdä että näinkin iso laji siirtyisi vain katsottavaksi jostain sarjan omilta sivuilta.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös