Alonso on kovan luokan kuljettaja mutta luonteeltaan yksi vitun itkupilli joka ei koskaan näe omissa toimissaan mitään väärää, ja jokainen epäonnistuminen on jonkun muun vika. Ei Alonso kyllä tuosta pienestä kolarista oikein voi muita syyttää kuin itseään. Tilaa oikealla oli reilusti ja Kimi pyrki estämään osuman väistämällä jopa nurmikolle saakka, mutta silti Alonso onnistui telomaan takarenkaansa Kimin etusiipeen. "All the time you have to leave the space" vai miten se nyt menikään... Mutta Alonson keskeytys oli joka tapauksessa mahtava juttu koska nyt hyvässä vauhdissa oleva Vettel on jo muutaman pisteen päässä ja toivottavasti tuo Oviedon ihmiskyrpä ei tälläkään kaudella mestaruutta vie, vaikka se täytyy myöntää että ajosuoritusten puolesta sen voisi hänelle suodakin. Mutta persoona on vaan niin vastenmielinen että mieluummin aina joku muu kuin Alonso.
Grosjeanin kohdalla täytyy kyllä asettua kohta Johnny Herbertin kannalle että ehkä Lotuksen kannattaisi alkaa katsella jotain muuta miestä tuohon kakkosautoon. Nopeutta löytyy kyllä kiitettävästi mutta 9 kolaria ensimmäisellä kierroksella 15 kilpailussa on aivan liian paljon. Ja kun esim. Maldonadon "pastoroinneissa" on ollut kyse lähes pelkästään yliaggressiivisuudesta ja yliyrittämisestä niin Grosjeanin kohdalla minun mielestäni ei voi edes syyttää mitään yliaggressiivisuutta vaan syynä noihin kolareihin on yleensä ollut ennemminkin karkea arviointivirhe joita ei enää tällä tasolla saisi sattua. Toki jokaiselle joskus sattuu noita arviointivirheitä, mutta liika on liikaa ja pistää jo miettimään että onko Grosjeanilla oikeasti jotain ongelmia hahmottamiskyvyssä kun jatkuvasti tulee näitä ihan käsittämättömiä peräänajoja ja kiilauksia. Lotuksella olisi täydet mahdollisuudet haastaa Ferrari tallien kolmannesta sijasta (ja miksei myös McLaren kakkossijasta) jos Grosjean ei jatkuvasti töpelöisi omaa kisaansa noihin kolareihin.
Kobayashin kolmossija oli mahtava juttu, etenkin kun tuo ensimmäinen palkintopallisijoitus tuli miehen kotitantereilla. Katsomoissa olleen tunnelman pystyi kyllä tietokoneen ruudunkin kautta aistimaan, kun porukka huusi yhteen ääneen "Kamui, Kamui...". Oli varmaan aika käsittämättömän hieno fiilis seistä palkintopallilla tuollaisen yleisön edessä, vaikka päälle päin Kobayashi vaikuttikin aika viileän rauhalliselta.
Kimillä edelleen teoriassa mahdollisuudet mestaruuteen mutta se alkaisi nyt jo vaatimaan epäonnea sekä Alonsolle että Vettelille. Aika lailla maksimin Kimi näyttää tuosta autosta repivän joka kisassa irti mutta kun nuo huipputallit näyttää nyt karanneen Lotukselta ja Sauber, Williams ja Force Indiakin näyttää menneen vauhdissa ohi niin vaatisi jo melkein yli-inhimillisiä suorituksia tai rutkasti epäonnea muille tuoda tuo auto voittajana maaliin. Mutta Kimin valttina on varmuus (ainoa kuljettaja joka on tuonut autonsa maaliin jokaisessa kilpailussa tällä kaudella), ja jos Lotus pystyisi vielä tuomaan jotain uutta joka lisäisi heidän vauhtiaan, niin ei sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Red Bullillakin on ollut jonkin verran teknisiä ongelmia tällä kaudella, ja Ferrarinkaan vauhti ei ihan kärkitasoa ole niin pienellä onnenkantamoisella Kimi voi pysyä mestaruustaistossa mukana ihan loppuun saakka. Epätodennäköistä se on mutta mahdollista joka tapauksessa, ei sitä piste-eroa kuitenkaan ole kuin vähän rapiat 30 pistettä.
Massalta oli vaihteeksi erinomainen kisa. Näinköhän Massa onnistuu vielä kuitenkin pelastamaan paikkansa Ferrarilla? Viime aikoina on kulkenut varsin hyvin (Viimeisestä 5 kilpailusta enemmän pisteitä kuin Alonsolla) vaikka alkukausi oli aivan katastrofaalinen.