Football Manager 2007

  • 83 581
  • 598
Taitaa olla pakko hommata tämä peli kun näin kovasti kehutaan. En ole pelannut aiempia osia ja miten nopeasti tähän pääsee sisälle? Onko peli englannin kielinen?
Ostat pelin, lataat 7.02 -päivityksen ja asennat vaikka tämän pelaajapäivityksen, sitten vaan pelaamaan.

Aloittelijalle suosittelisin jotain alemman keskikastin pääsarjajoukkuetta, sillä pelaajia on helppo hankkia eikä menestyspaineet ole turhan suuret. Jollain Chelsealla voisi tulla äkkiä potkut, ja Ruotsin kakkosdivari voisi olla liian turhauttavaa alkuun.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anderlecht tarina jatkuu. Mestareiden liigassa pääsin siis sensaatiomaisesti jatkoon alkulohkosta ja ensimmäisellä kierroksella vastaan Liverpool, jolta puuttui loukkaantumisten takia Kuyt ja Gerrard.

Ensimmäinen peli kotona ja 1-0 voitto, vaikka 2-0 olisi ollut ansaitumpi. Painoin koko pelin väsynyttä Liverpoolia vastaan. En ymmärrä miksei tietokone lepuuta pelaajiaan, jos edellinen peli on 3 päivää ennen? Itse pelaan aina edeltävän pelin (jos ei ole taukoa välissä) kakkosmiehistöllä ja pelaan mestareiden liigaa levänneellä ykkösryhmällä. Tosin Belgian liigan taso on sen verran heikko, että tämä on mahdollista sarjapisteitä menettämättä.

Toinen osa-ottelu. Tässä tuleekin se ongelma. Kotona pystyn haastamaan euroopan huippijoukkueita, mutta vieraissa nuori joukkueeni on vaikeuksissa. Usein vastustaja tekee 1-0 ensimmäisestä hyökkäyksestä ja niin nytkin, ensimmäisellä minuutilla Crouch puskee sisään. Ihme kyllä tällä kertaa joukkueeni ei romahda, kuten edelliskaudella 4-0 Chelsealle, vaan 1-1 tasoitus tulee ensimmäisen puoliajan lopussa. Liverpool tarvitsee siis kaksi jatkoon. Toisen puoliajan puolessa välissä 1-2 Anderlechtille. Liverpool tarvitsee kolme maalia. Sitten niitä rupeaa tippumaan. 2-2 ja 3-2, kun 80 minuuttia pelattu. Vedän liiinat totaalisesti kiinni, time wasting melkein max ja toinen kärki pois sekä yksi puolustaja lisää. Seuraavasta vastaiskusta teen 3-3. Huhhuh.

Joukkueen budjetti on 28 miljoonaa ja reilut 2 miljoonaa kilahtaa kassaan. Budjetti kertaheitolla voiton puolella. seuraavalla kierroksella vastaan Chelsea. Olis perkele tullut mikä tahansa muu joukkue.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mistähän tämän Football Manager 2007:n saisi edullisesti. Pelasin jonkun aikaa "lainatulla" versiolla, mutta se ei tuntunut oikealta, joten deletoin sen. Hetken aikaa mietin, että odottelen 2008:ia, mutta nyt kun näyttää, että se tulee vasta jouluksi, ei pysty.

Cdon.comin hinta on ainakin aika kallis. Mistä muualta?
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Mistähän tämän Football Manager 2007:n saisi edullisesti. Pelasin jonkun aikaa "lainatulla" versiolla, mutta se ei tuntunut oikealta, joten deletoin sen. Hetken aikaa mietin, että odottelen 2008:ia, mutta nyt kun näyttää, että se tulee vasta jouluksi, ei pysty.

Cdon.comin hinta on ainakin aika kallis. Mistä muualta?
Megastore Finlandissa hinta on 28,00€ + postikulut. Mielestäni aika ok.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselläni on myös ollut vaikeuksia löytää se joukkue, jolla oikeasti viitsisi pelata pidempäänkin. Suosikkijoukkuetta (ManU) en enää viitsi kokeilla, koska se haasteellisuus putoaa suht reippaasti. Esimerkiksi Zlatanin hankkiminen käytettävissä olevalla budjetilla kävi suht kivuttomasti ja vielä jäi rahaa säästöönkin. Tosin jäin Valioliigassa "vasta" kolmanneksi, mutta sitten seuraavana kesänä oli taas rahaa vaikka millä mitalla käytettävissä esimerkiksi Casillasiin.

Niinpä olen kierrellyt joukkueita aika kovaan tahtiin viime aikoina kiinnostuksen hiipuessa viimeistään yhden kauden jälkeen. Aina vain pelin deletointi ja uutta kehiin. Napolilla aloitin nyt viimeksi ja katsotaan riittääkö mielenkiinto viemään joukkue aina entiseen loistoonsa asti.

Kuinka puristeja Jatkoajan FM-pelaajat muuten ovat? Pelaatteko pelit normaalilla nopeudella ja kaikki kentän tapahtumat jatkuvasti näkyvillä vai meneekö matsi läpi 15 minuutissa pelkkien maalien katselun muodossa ja vaihdot tehdään sitten Player Ratingsin kautta tms? Itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään eli katson pelin läpi alusta loppuun asti. Siinä menee sellainen tunti, mutta fiilis on kyllä ihan erilainen kun saa kirota vääriä paitsiotuomioita tai ohi meneviä laukauksia.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Taitaa olla vieläkin halvempi, 16e + kulut?
Oho, niin näyttää olevan. Tosin ruotsalainen painos (ruotsinkielinen ohjekirja). Itse näin vain toisella sivustolla mainoksen tuosta pelistä ja siellä se on 28€, mutta todellisuudessa hinta on siis vain vähän reilut puolet tuosta.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ohjekirja nyt ei sinänsä ole mikään välttämätön tässä pelissä, koska ei tarvitse mitään näppäinyhdisteliä sun muita opetella. Kaikkea pelissä esiintyvää tekstiä voi periaatteessa klikkailla. Toki joku pelaajien tutorointi on hyvä selvittää ohjekirjasta, mutta muuten sillä ei paljon tee.

Mielestäni alussa kannattaa ottaa rauhassa. Yleensä kun aloitan uuden pelin niin vähintään tunti menee ensin käydessä läpi kaikki joukkueen vahvuudet/epäkohdat, scouttaukset ja budjetit. Sitten katsotaan otteluohjelmaa, tehdään harjoitusotteluihin ja omiin harjoituksiin muutoksia, selataan junioritiimit läpi pelaaja pelaajalta ja laitetaan jätkät laina- tai siirtolistalle jne. Vielä pitäisi tarkastella muita joukkueita, jos lähtee jollain vähän tuntemattomalla tiimillä pelaamaan itselle oudossa sarjassa. Eli heti ensimmäisenä ei kannata painaa sitä "continue" nappulaa. Parhaimmillaan noissa alkuvalmisteluissa menee tosiaan se tunti-pari ennenkuin lähden peliä viemään eteenpäin.
 
Kuinka puristeja Jatkoajan FM-pelaajat muuten ovat? Pelaatteko pelit normaalilla nopeudella ja kaikki kentän tapahtumat jatkuvasti näkyvillä vai meneekö matsi läpi 15 minuutissa pelkkien maalien katselun muodossa ja vaihdot tehdään sitten Player Ratingsin kautta tms? Itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään eli katson pelin läpi alusta loppuun asti. Siinä menee sellainen tunti, mutta fiilis on kyllä ihan erilainen kun saa kirota vääriä paitsiotuomioita tai ohi meneviä laukauksia.
Huh huh, ei itsestäni kyllä olisi moiseen. Itse katson otteluista vain highlightsit ja pyrin muutenkin pelaamaan aika nopeasti, sillä etanointi vain vituttaa.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huh huh, ei itsestäni kyllä olisi moiseen. Itse katson otteluista vain highlightsit ja pyrin muutenkin pelaamaan aika nopeasti, sillä etanointi vain vituttaa.

Niin onhan se kieltämättä ajoittain tuskallisenkin hidasta, mutta toisaalta FM:n hyvä puoli on siinä, että peliä ei voi eikä tarvitse ns. "pelata läpi" eli mitään sellaisia selkeitä tavoitteita ei ole vaan voi selailla milloin missäkin. En minäkään jossain Grand Theft Autossa muuten vain jaksa lähteä ajelemaan kaupungille vaan pelaan tehtävien mukaan, mutta FM:ssä sellaista pakkoa ei ole.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Kuinka puristeja Jatkoajan FM-pelaajat muuten ovat? Pelaatteko pelit normaalilla nopeudella ja kaikki kentän tapahtumat jatkuvasti näkyvillä vai meneekö matsi läpi 15 minuutissa pelkkien maalien katselun muodossa ja vaihdot tehdään sitten Player Ratingsin kautta tms? Itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään eli katson pelin läpi alusta loppuun asti. Siinä menee sellainen tunti, mutta fiilis on kyllä ihan erilainen kun saa kirota vääriä paitsiotuomioita tai ohi meneviä laukauksia.

Ei kyllä pysty pelejä kokonaan katsomaan, alkaa liikaa vituttamaan hazardit yms. Jotkut isot pelit olen joskus tsekannut. Ja uusia taktiikoita kokeillessa ainakin kärkeen näkisin järkevänä katsoa ainakin extended highlitsit. Saa vähän näkemystä mikä siinä pelissä toimii ja mikä ei.

Vaihdot tulee aika paljon tehtyä noiden ratingsien mukaan, vähän kuitenkin pelisilmää käyttäen. Jotkut pelaajat, jotka ovat näyttäneet arvonsa aikaisemmin saavat enemmän anteeksi kuin sellaiset squad playerit.

Pian tuo avovaimo painaa taas arkipäivät töitä Helsingissä ja itselle jää tuota luppoaikaa täällä 150km päässä enemmän. Täytynee jatkaa sanasotaa Valencian Mancinin kanssa.
 

J.Petke

Jäsen
Itse lähdin pelailemaan FC Zürichillä. Hieman mielekkyyttä lisätäkseni päätin panostaa omaan joukkueeseeni 10miljoonaa siirtorahaa. Tämä vain siksi koska muuten ei oikein löytynyt seuraa millä olisin jaksanut lähteä jauhamaan.

Ensimmäinen kausi meni aika penkin alle. Sijoitus oli kolmas ja voittajaa n.20 pistettä jäljessä. Columbiasta tuli vanha tuttu Sherman Cardenas vahvistamaan keskikenttää ja hyökkäykseen hankin Nikita Andreevin. Suurimman osan kautta kulutin sijoilla 5-8 mutta pienen loppuspurtin ansiosta kirin lopulta kolmanneksi.

Nyt on juuri toinen kausi lähtenyt käyntiin ja ei ole ruusuisesti mennyt tämäkään kausi. 6 peliä pelattu ja olen kolmanneksi viimeisenä. Tälle kaudelle olen hankkinut ehkä liikaakin vahvistuksia joten siinä voi olla osasyy tähän menestymättömyyteen. Mm. Younes Kaboul, Stiven Rivic, Thomas Necid, Kerlon, Eduardo Ratinho, Garry Bocaly ja lainalla Roman Eremenko, Schumacher ja Marchisio ovat liittyneet vahvuuteen. Tihinen lähti Saksaan ja muutama muukin kaveri löysi mieluisemman osoitteen. Ehkäpä tuo tästä kun joukkue hitsautuu yhteen ja päästään kautta pidemmälle. Ensi kaudeksi ei tarvitse kyllä enää ketään hommata paitsi jos nyt joku iso kala olisi saatavissa.

Myös joukkueen valmennusta ja skouttausta on ollut vahvistettava sillä yhdellä skoutilla ei pidemmän päällä pitkälle mennä. Ja markkinatkin kasvavat kun saa lisää skoutteja eri "spesiaali-alueilla". Jos vielä uuden managerin saisi hommattu joka saisi joukkueen menestymään....eikun..
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Innostuin taas jokin aika sitten. Aloitin vaihteeksi suomalaisella seuralla ja valitsin JJK:n. Ensimmäisellä kaudella nousu Veikkausliigaan karsintojen kautta. AC Oulu sai tippua tieltäni Ykköseen. Ykkösen voitti Rovaniemen ylpeys. Nyt on liiga cuppia pelailtu ennen kauden alkua ja ei kovin ruusuiselta näytä, sillä yhden maalin tappiota on tullut muilta paitsi TamU:n voitin 3-0 mikä oli sinänsä aika ihme. Taistelu tippumista vastaan jatkuu...
 

nikozwan

Jäsen
Ei kyllä pysty pelejä kokonaan katsomaan, alkaa liikaa vituttamaan hazardit yms. Jotkut isot pelit olen joskus tsekannut...

Sama itsellä. Edellisessä versiossa valmensin Suomen A-Maajoukkueen EM-Finaalin ja tuo pelihän oli katsottava sitten kokonaan.

Nyt aloitin 07:ssa uuden kauden Championshipistä. Mutta ensin kävin leikkimässä hieman editin kanssa. Watford katosi maan päältä kokonaan ja polkaisin tilalle uuden, keksityn joukkueen nimeltä Essex United ja potkin (editillä) suurimman osan pelaajista pois, jätin lähinnä jotain junnuja plus muutaman laatupelaajan joukkueeseen. Sitten parantelin hiukan seuran taloudellista tilannetta jonka jälkeen aloitin pelin ja käytössä oli n. 19 miljoonaa puntaa hankintoja varten. Nyt rosteri on kasassa ja muutama peli pelattuna. Kokoonpanosta löytyy esim. Forssell, Litti, Dario Srnja, Naybet, Igor Tudor ja J-F Hasselbaink.

Ja matka kohti Valioliigaa voi alkaa...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Andelechtillä mestareiden liiga jatkui kuin unelma. Toisella pudotuspelikierroksella vastaan Chelsea. Kotona 4-1 voitto ja vieraissa 1-2 voitto ja semifinaaleissa Arsenal vastaan. No kolmas brittijengi oli liikaa ja Arsenal jatkoon. Kotona 0-2 pataan ja vieraisiin pahasta asetelmasta. Voitto mahtavan taistelun jälkeen 2-3, mutta ei riittänyt.

Mestareiden liigassa mahtavia voittoja, mutta Belgian liigassa loppukaudesta pientä takeltelua. Liigamestaruus toki varmistui jo 5 kierrosta ennen loppua, mutta nihkeitä voittoja ja muutama tappiokin tullut viime peleissä. Toki osasyynsä on mestareiden liigalla, kun pelaan kakkosmiehistöllä, mutta ei oikein reservimiehistön nuoret lupaukset ole vastanneet huutoon. 26-2-4 saldo tällä hetkellä. Ensi kaudella tavoite hävitä max 1 peli.

Seuraavanlainen ihmetyksen aihe pelistä. Pelaan pääasiassa target man (to head) taktiikalla, eli pääpeliin kykenevä kaveri (Eddie Johnsson) voittaa pääpallot ja vikkelä hyökkääja ja laitalinkit pääsevät näihin palloihin. Ongelma on ollut lähinnä se, että valitettavan useasti omalta alueelta lähtevät kaaripallot tavoittelevat sitä nopeaa kaveria, joka häviää ne aivan 100-0. Millä ihmeellä saisi ne osoitettua target manille.

Välillä tuntuu, että kahdella nopella ja heikon pääpelin omaavaa hyökkääjää on aivan turha peluuttaa samaan aikaan.
 
Ongelma on ollut lähinnä se, että valitettavan useasti omalta alueelta lähtevät kaaripallot tavoittelevat sitä nopeaa kaveria, joka häviää ne aivan 100-0. Millä ihmeellä saisi ne osoitettua target manille?
Olethan laittanut puolustajien ohjeisiin "Cross Aim - Target Man"?
 

Cube

Jäsen
Nyt kun elokuun lopussa siirtoikkunan sulkeuduttua saadaan taas uudet pelaajapäivitykset, niin pitäisi manageriakin varmaan taas pelailla. Kysyisin kuitenkin sellaista, että onko mitään tapaa saada peli alkamaan vasta kaudesta 2007-08? Muistelisin, että jokunen vuosi sitten, kun tätä sarjaa vasta aloin pelaamaan oli tällainenkin mahdollisuus olemassa. Tiedä sitten muistelenko omiani. Joka tapauksessa olisihan se mukava, että pelaajien iätkin olisivat kunnossa oikeiden rostereiden ohella. Varsinkin nuorilla jengeillä pelatessa se yksi ekstravuosi kehityksessä on vähän turhaa lisää varsinkin, jos myös arvoja on päivitelty jonkin verran.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olethan laittanut puolustajien ohjeisiin "Cross Aim - Target Man"?

Itse asiassa kokeilin sitä heti viestini jälkeen, mutta minulla on kaikilla pakeilla ohjeena crossing-rarely. En tiedä olisiko pakeill parempi cross from deep-mixed. Pelaan kolmen miehen alakerralla, eli minulla ei ole laitapakkeja lainkaan.

2 A
1 AMR
1 AMR
1 MC
2 DM
3 D

Toimi hyvin mestareiden liigassakin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voi hyvinkin olla jo käsitelty tässä ketjussa, mutta eipä kykene sitä lähteä selaamaan. Aikaisemmissa versioissa pystyi muuttamaan pelaajan pelipaikkaa harjoitusten kautta. Itse esimerkiksi pelaan kolmella topparilla, joten laitapakeista ei ole mitään iloa. Tietenkään tämä pelipaikan muutos ei kaikilta suju kovin hyvin, mutta löytyykö tällaiseen harjoittamiseen mahdollisuus uudesta FM:stä?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi hyvinkin olla jo käsitelty tässä ketjussa, mutta eipä kykene sitä lähteä selaamaan. Aikaisemmissa versioissa pystyi muuttamaan pelaajan pelipaikkaa harjoitusten kautta. Itse esimerkiksi pelaan kolmella topparilla, joten laitapakeista ei ole mitään iloa. Tietenkään tämä pelipaikan muutos ei kaikilta suju kovin hyvin, mutta löytyykö tällaiseen harjoittamiseen mahdollisuus uudesta FM:stä?

Löytyy toki. Ongelmana on varmaan vaan se, että laitapakeilla on yleensä heikommat marking, heading, jumping, tackling arvot, jotka toppareilla ovat välttämättömät.
 

Fakap

Jäsen
Nyt kun elokuun lopussa siirtoikkunan sulkeuduttua saadaan taas uudet pelaajapäivitykset, niin pitäisi manageriakin varmaan taas pelailla. Kysyisin kuitenkin sellaista, että onko mitään tapaa saada peli alkamaan vasta kaudesta 2007-08?

Itse olen aloittanut pelin, mutta en ole liittynyt minkään joukkueen manageriksi. Sitten vain vuodeksi lomalle ja voi aloittaa kaudesta 07-08. Kauan kestää ladata, mutta eipä muutakaan mahdollisuutta taida olla.

Minulla on sellainen ongelma, että uudelle Chileläiselle vahvistukselleni ei ole vieläkään myönnetty työlupaa Valioliigaan, vaikka olen pelannut kautta jo ~10 peliä. Äijä on kuitenkin pelaajaluettelossa ja treenaa joukkueen mukana, mutta ei saa pelata. Pelaajan vieressä lukee vain "WP", eli needs a work permit. Valitin ennen siirtoikkunan umpeutumista, kun miehelle ei työlupaa myönnetty. Mutta ei ole kuulunut vieläkään mitään. Voiko työlupaa hakea jotenkin, siirtoikkunan ollessa kiinni?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Löytyy toki. Ongelmana on varmaan vaan se, että laitapakeilla on yleensä heikommat marking, heading, jumping, tackling arvot, jotka toppareilla ovat välttämättömät.

Näinhän se on, mutta jos nuorena jo lähtee treenaamaan, niin kai nämäkin voivat kehittyä. Onnistuuko tämä pelipaikan vaihtaminen sitten miten? Ennen sen pystyi selkeästi määrittämään, jos halusi esimerkiksi tehdä pelaajasta keskuspuolustajan. Voinhan nyt laittaa laitapakin keskuspuolustajien harjoitusohjelmaan, mutta ei kai pelaajan pelipaikka näin muutu mihinkään? Mistä tällainen määritellään?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän se on, mutta jos nuorena jo lähtee treenaamaan, niin kai nämäkin voivat kehittyä. Onnistuuko tämä pelipaikan vaihtaminen sitten miten? Ennen sen pystyi selkeästi määrittämään, jos halusi esimerkiksi tehdä pelaajasta keskuspuolustajan. Voinhan nyt laittaa laitapakin keskuspuolustajien harjoitusohjelmaan, mutta ei kai pelaajan pelipaikka näin muutu mihinkään? Mistä tällainen määritellään?

Otat pelaajan henkilökuvan, josta näkyy kaikki attributesit yms. ja katsot ensin positions. Sieltä näkee mitä paikkoja kaveri osaa pelata ja kuinka hyvin, sekä pelaajan heikomman ja vahvemman jalan. Tämän jälkeen valitset samasta pystyvalikosta training josta kolmanneksi ylin palkki, eli new position, josta haluttu pelipaikka määritetään. Jotkut omaksuvat uuden pelipaikan muutamissa viikoissa, jotkut eivät oikein koskaan.

Aika usein treenautan esim. Vasemmille laidoille myös oikean laidan tai toisinpäin. En tiedä vaikuttaako tuo laidan vaihto siihen, että heikompi jalka rupeasi kehittymään?

Yksi itselläni esiintyvä ongelma treenaamisessa on se, että nuorilla pelaajilla on usein säälittävät stamina ja pace arvot ja vaikka kuinka treenaat niitä, niin mitään ei tapahdu. Mulla on monta kaveria junnuissa, joista voisi tulla huippupelaajia, mutta sitten löytyy stamina 5 ja kaveri ei perkele jaksa pelata 15 minuuttiakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös