Mutulla sanoisin että melko normaali tilanne, kun ikääntynyt seuralegenda kokee pystyvänsä jatkamaan vielä kovalla tasolla useamman vuoden, mutta seura taas on sen suhteen vähän skeptinen. Vastaava tilanne oli Patrick Marleaulla, kun 37-vuotiaana olisi halunnut Sharkseilta myös about 3x6M sopimuksen, johon eivät suostuneet. Sai sitten 3x6,25M sopparin Torontoon, josta ostettiin ulos ennen viimeistä kautta. Palasi vielä parilla minimisopparilla takaisin Sharkseihin tuon jälkeen.Olin 100% varma, että Marchand päästettiin kannujahtiin. Kun niin halvallakin lähti. Mutta ilmeisesti jatkosta ei oltukkaan päästy sopuun? Ja ottivat mitä saivat? Aika outoa kun puhutaan yhdenlaisesta seuralegendasta.
Jos ei muisti petä niin onhan näitä liuta aiemminkin ollut, mutta jääneet kiinni kun testattu jotain olympialaisia tai MM-kisoja varten, eikä noista ole tainnut koskaan mitään pelikieltoa tulla NHL:n puolelle. Testaustakin useasti pidetty täytenä vitsini, niin hauska, että jäänyt edes kiinni. Tuo 20 peliä on ilmeisesti ihan ns. suoraan sääntökirjasta oleva rangaistus kuitenkin.En ehkä sanoisi, että pitkä kakku, kun kirmaa jo pudotuspeleissä jäällä. Useimmissa lajeissa palaisi tositoimiin parin vuoden päästä. NHL- mittapuulla toki pitkä.
Tämähän tässä on se hauskin juttu. NHL testaaminen on niin vitsi, niin miten edes jäät kiinni?Jos ei muisti petä niin onhan näitä liuta aiemminkin ollut, mutta jääneet kiinni kun testattu jotain olympialaisia tai MM-kisoja varten, eikä noista ole tainnut koskaan mitään pelikieltoa tulla NHL:n puolelle. Testaustakin useasti pidetty täytenä vitsini, niin hauska, että jäänyt edes kiinni. Tuo 20 peliä on ilmeisesti ihan ns. suoraan sääntökirjasta oleva rangaistus kuitenkin.
Lainasin oleellisen. Ei enää ala, vaan onhan tuo ollut käytäntö jo pidempään täälläkin.Alkaako täälläkin tälläinen klikkiotsikkohuoraaminen, eikö pelaajista voi kirjoittaa ihan nimellä otsikkoon? Säälittävää...
Ja myös hakata Zadorovia sen jälkeen, kun tuomareilla on ote Zadorovista.Hiukan erikoinen episodi kolme sekkaa ennen loppua. Bennett ottaa matsia Zadorovin kanssa, mutta päättää kesken kaiken repiä toisella kädellä Pastaa paidasta.
Ei halunnut satuttaa/loukata itseään parempaa tappelijaa vastaan. Niin yritti räpiköidä karkuun. Sitten kun tuomarit välissä niin yllättäen löytyikin halukkuutta. Hieman on kyllä itsellä alkanut Bennet nostattamaan tempauksillaan oksennusta kurkkuun.Ja myös hakata Zadorovia sen jälkeen, kun tuomareilla on ote Zadorovista.
Mä en vaan ikinä totu noihin Toronton kotituomareihin, vaikka samat huumorijäähyt toistuvat joka kerta.
Huolimattomuus näkyi myös Habsin kolmannessa maalissa, kun Bennett antoi kiekon oman maalin takaa suoraan siniviivalle. Vaikka Samoskevich stunttaa ihan hyvin kakkosketjussa, kyllä mä odotan vesi kielellä Tkachukin ja Marchandin paluuta pelikuntoon.Olipa jotenkin kuriton ja huolimaton ottelu. Aivan järkyttävä määrä kiekonmenetyksiä. Ei myöskään kauhean hyvin paikkoja saatu luotua. Ykköskenttä oli ihan hyvä, mutta iso miinus Barkoville tuosta 0-2 maaliin johtaneesta kiekonmenetyksestä.
Pelaa kyllä sen verta hyvin, että en tiedä onko enää kyse mistään stuntista. Kemiat kohtaa Bennettin kanssa erittäin hyvin ja poika on vetänyt noin piste per peli tahdissa jo tovin. Melkeen istuttaisin Marchandin kolmosketjuun tuomaan laajuutta, jonka jälkeen bottom 6 näyttäisi tältä:Vaikka Samoskevich stunttaa ihan hyvin kakkosketjussa, kyllä mä odotan vesi kielellä Tkachukin ja Marchandin paluuta pelikuntoon.
No miksi sitten se kolmosketjun kemia pitää rikkoa? Bumblebee-ketju toimii juuri tuossa koostumuksessa hyvin, kun Boqvist on suomalaisten kanssa. Positiivisesta ongelmasta ei pidä tehdä ongelmaa, vaan pistää parhaat pelaamaan parhaiden kanssa. Marchand ei ole mikään kolmosketjun työmyyrä. Se on sitten makuasia, pelaako kolmosen laidalla Boqvist vai Samoskevich. Rodriguesia en siinä kovin mielelläni näkisi, kun se ei vaan toimi.Pelaa kyllä sen verta hyvin, että en tiedä onko enää kyse mistään stuntista. Kemiat kohtaa Bennettin kanssa erittäin hyvin ja poika on vetänyt noin piste per peli tahdissa jo tovin. Melkeen istuttaisin Marchandin kolmosketjuun tuomaan laajuutta, jonka jälkeen bottom 6 näyttäisi tältä:
Luostarinen-Lundell-Marchand
Rodrigues-Sturm-Boqvist
Oishan noi nyt ihan jäätävän kovat alaketjut.
Nyt, kun Ekblad kusi runkosarjan lopun itseltään, Seth Jonesin hankinta oli paljon tärkeämpi kuin itse osasin odottaa. Myönnän aliarvioineeni hänet. Kyllä tää nippu saattaa ihan hyvin nostella kannua toista vuotta putkeen.
Ykkösessäkö se pelasi? Tkachukin saikun aikana ollut kakkosessa kuin tatti mun mielestä ja ekan erän kokoonpanoissa myös Verhaeghe-Barkov-Reinhart.Katselin eilen yhden erän tuota peliä ja ihmettelin, että millä kannuksilla Rodrigues pelaa ykkösessä?
Ykkösessäkö se pelasi? Tkachukin saikun aikana ollut kakkosessa kuin tatti mun mielestä ja ekan erän kokoonpanoissa myös Verhaeghe-Barkov-Reinhart.