Hyvä kaveri maltillisella sopparilla, mutta jos cuppi nyt tulee niin voi olla että jonkun heikomman jengin millit sen jälkeen maistuvat.
Juu, mutta Kyle Okposo on kuitenkin yli 1000 ottelun veteraani ja ollut kapteeni tai kapteeniston jäsen. Nämä painavat tässä hetkessä merkittävästi. Pelillisesti täyttänyt tonttinsa tässä hetkessä.Tällain Tapparan miehenä näkisin, että Waltteri Merelä voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen kortti tonne Floridan alaketjuihin. Varmasti ajaisi Lorentzin/Okposon tontin ja kehityksen varaakin on.
Joo, emmä sitä väheksy. Mutta jotenkin itse näkisin tossa paikalla tällä hetkellä Lombergin/Cousinsin. Okposon kilometrit kuitenkin näkyy tossa liikkeessä. Mutta varmaan valmennusjohto tietää meikäläistä paremmin.Juu, mutta Kyle Okposo on kuitenkin yli 1000 ottelun veteraani ja ollut kapteeni tai kapteeniston jäsen. Nämä painavat tässä hetkessä merkittävästi. Pelillisesti täyttänyt tonttinsa tässä hetkessä.
Siellä on penkin takana Paul Maurice. Ei osaa valmentaa ja vihaa suomalaisia.Joo, emmä sitä väheksy. Mutta jotenkin itse näkisin tossa paikalla tällä hetkellä Lombergin/Cousinsin. Okposon kilometrit kuitenkin näkyy tossa liikkeessä. Mutta varmaan valmennusjohto tietää meikäläistä paremmin.
Missä universumissa Aaron Ekblad on riippakivi Floridalle? Ykkösparin tärkeä palanen, joka pelaa 23 min per peli postiivisilla tilastoilla. Joo, ei ole tehnyt 6+19 pistettä (Evan Bouchardin tehot) näissä tämän kauden 17 pof-ottelussa, mutta on kyllä melkoisesta soopaa arvostella riippakiveksi.Onko Floridalla ja Zitolla pokkaa heivata riippakiveä nimeltä Ekblad ulos, kun on sentään "franchisetason pelaaja"? Heikoin lenkkihän tuo on ollut jo vuosia, mutta suostutaanko Floridan urheilujohdossa näkemään tämä vai vedelläänkö siellä silmät kiinni jatkosopimus jos tämä kausi tuo tullessaan mestaruuden.
En usko että saavat mahtumaan Reinhartin, Lundellin ja Montourin ensi kauden cappiin. Lundell jatkaa kyllä ja voi olla aika maltillinen siltasoppari. Montour tai Reinhart sitten lähtee, kun ei ole varaa molempiin. Kumpikin elintärkeä pelaaja Panthersille ja vaikea sanoa kummasta luopua. Montour ei tehnyt tehopisteitä samaan tahtiin kun edellisellä kaudella, mutta kuinkakohan monta kolmossyöttöä silläkin mahtaa tältä kaudelta olla. On myös hyvä kiekon liikuttaja ja Mikkolan kanssa muodostanut todellä pätevän 1B parin. 1A ollut sitten Ekblad - Forsling, jotka kykenevät nollaamaan vastustajan kärkipelaajat.Siirränpäs tämän osuuden tänne tuolta Sasha-ketjusta. Raukeavien pakkien lisäksi avainhyökkääjistä Reinhartin soppari loppuu tähän kauteen. Muut ovat syvyyspelaajia ja luotan Zitoon, että ikkuna on auki jatkossakin. Stenlundin näkisin kyllä mielelläni jatkossakin kissapaidassa.
Mutta miten suuri se vaihtuvuus sitten lopulta on ja keistä pidetään kiinni? Pakeista Montour ainakin, vaikka tämä kausi ei ihan yhtä vahvasti mennyt tehojen puolesta kuin tuo suonenvetokausi. OEL ja Kulikov ovat ihan täysin korvattavissa. Olikos tuolla prospect-poolissa ketään tarjolla? Noi minor-nimet ei sano mulle yhtään mitään. Eikä Björnfot osunut omaan silmään, vaikka yksi matsi tilastoihin onkin merkattuna.
Onhan Forsling helvetin hyvä puolusta, mutta en minä häntä ihan top 5:een sijoittaisi. Ehkä tuonne Toewsin, Werenskin ja Morrisseyn joukkoon. Werenskillä näistä tosin palkka siellä Quinn Hughes-tasolla. Mutta yllättävän halvalla joo suostui ruotsalainen tekemään pitkän sopimuksen. Tosin! Syynä varmasti myös se, että on todellinen late boomer ja vasta kolme viime kautta Panthersissa ovat olleet tasokasta tekemistä. Neljä ensimmäistä ammattilauskautta menivät hyppien farmin ja NHL:n välillä - Chicagossa. Tällä sopimuksella silläkin on jo talous turvattu loppuiäksi. Toiset tyytyvät vähempään.Zito sai jo 5.75m capilla kiinnitettyä koko liigan top-5 puolustajan seuraavaksi kahdeksaksi vuodeksi, joten eiköhän Reinhart ja Montour saada jatkamaan sopuhintaan.
Vaikea Floridan ensi kauden cappiin on mitenkään saada koko kolmikkoa Lundell, Reinhart, Montour mahtumaan, elleivät pelaajat todella halua jatkaa Floridassa ja anna alennusta. Reinhart 8M, Lundell 3M ja Montour 5.75M niin noilla summilla voisi ehkä jotenkin onnistua.
Tällaisessa lapussa haiskahtaisi kyllä vahvasti Huberdeau part 2. Floridassa nähdyn tykkikauden jälkeen hillitön lappu kouraan, ja sitten ihmetellään uudessa seurassa joulukuun tienoilla että mitä ihmettä, eihän tämä olekaan tekemässä meillä sitä 50+ maalia mitä odotettiin. Laatuäijähän Reinhart on ja tehnyt tasaisesti tuota noin 25-30 maalia, mutta vähän vaikea nähdä että paukuttaisi tästä lähtien joka vuosi tuota tuplana tämän kauden tapaan.Esim. Daily Faceoffin projektioissa Reinhart saisi vapailta markkinoilta 8 x 11,3M
Minä uskon että Tarasenko on valmis ottamaan ison "kotiseutualennuksen" että saa jatkaa Floridassa.Laitetaan nyt vielä tuosta samasta Daily Faceoffin listalta Ekman-Larsson 3 x 4,1M ja Tarasenko 2 x 4.15M. Tarasenko nyt varmasti oli alunperinkin rental eikä jatkosta edes keskustella.
Mä en kaivannut edes treidin aikaan ja sain siitä rapaa niskaani. Myönnän kyllä, että Montourin tehot ja Forslingin kehityskäyrä tulivat mulle yllärinä. Optimisti olin, mutta parempaa tuli.PS. Kaipaako joku Mackenzie Weegaria?
Minä uskon että Tarasenko on valmis ottamaan ison "kotiseutualennuksen" että saa jatkaa Floridassa.
En tiedä mikä idea Tampalla olisi myydä Merelä Floridaan ja paljonko Florida olisi hänestä valmis maksamaan. Ei nuo näytöt kuitenkaan AHL:ssä niin vakuuttavia ole ollut, vaikka hyvän kauden onkin pelannut.Tällain Tapparan miehenä näkisin, että Waltteri Merelä voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen kortti tonne Floridan alaketjuihin. Varmasti ajaisi Lorentzin/Okposon tontin ja kehityksen varaakin on. Ja muutenkin Floridan näköinen pelaaja.
Vuori on iso ja näkyy kauas. Luotettava maamerkki suunnistaessa vieraassa maastossa. Vuori myös melko pysyvä ja kestävä ettei murru. Hyvin luotettava. Sitähän sää kysyit.No niin kuin sanoin, luotan Zitoon kuin vuoreen. Outo sanonta muuten. Miten vuoreen muka voi luottaa?
No ei ole vain omaa päähänpinttymää, vaan kyllä tää on just se Ekblad, jonka minä näen lähes jatkuvasti. Ainoa vahvuus tällä hetkellä on fyysinen presenssi. Heikkoutena kyllä sijoittuminen ja aivan käsittämättömän heikot purut ulos puolustusalueelta ja paineistetut syötöt omalla alueella. Kummatkaan jälkimmäisistä eivät saavuta tavoitettaan.Monesti huokaisen syvään, että "ei vittu mitä taas teki, pura nyt kunnolla prkl, miks toi on taas jäällä jne." Ja nämä purskautukset tulevat siis usein juuri kun Ekblad on jäällä. Voi olla, että sattuu aina ne negatiiviset mun silmiin kun en koko pelejä katso. Mutta ilmeisen paljon tekee myös positiivistakin..
Mutta siis itse nähnyt usein hönkivän tilanteista ulos itsensä. Huitovan/koukkivan kun ei jalka riitä. Sijoittuvan heikosti ja aiheuttaen näin vaaranpaikkoja sekä useita lepsuja purkukiekkoja. Tähän päälle tuo 7.5milj caphit.
Niin ainakin omaan silmään hävitään paljon itse pelissä. Sekä koko joukkueen rakentamisessa. Mutta kuten todettu, taitaa olla enemmän vain omaa päähänpinttymää.