Vegas, Tampa ja Rangers. Siinä kolme aika vakuuttavaa voittoa putkeen.
Yöllä olisi seuraavaksi Canadiens vastassa kotona. Nämä pelit ovat olleet yleensä viihdyttävää seurattavaa.
Ehkä ärsyttävin piirre Panthersin pelissä on se, että tuntuvat aina pelaavan vastustajan tasolla. Kolme todella vakuuttavaa ottelua kovia joukkueita vastaan putkeen, joten tänään todennäköisesti Montrealilta turpaan koska Sasha vetää kiikareilla, jotta Huberdeaulle ei tule paha mieli syöttöennätyksen menettämisestä.
Mutta - olipahan taas aikamoinen Aleksander Barkov show. Mä aloin nyt joululomilla katsomaan pelejä kokonaan (aikaisemmin runkosarjapelit pitkälti highlightsien varassa) ja on kyllä ukolta aivan mieletöntä dominointia kentällä, helposti liigan top5 pelaaja. Pitää yrittää enemmän katsoa runkkaripelejä jatkossa, kun highlightseista ei saa juuri irti muuta kuin maalit, ja tänne on ollut mukava kirjoitella omia ajatuksia.
Alaketjujen tehokkuudessa on paljon toivomisen varaa, mutta mä en ole tästä vielä liian huolissani. Ehkä olen tyhmän naiivi. Viime vuonna meni melkein koko kausi saada uusi pelitapa toimimaan ja kun tämä oli iskostettu, niin jälki oli varsin vakuuttavaa. Tälle kaudelle on selvästi haluttu saada puolustus- ja alivoimapeli kuntoon ja tässä on onnistuttu erinomaisesti. Siinä missä liigassa on tiettyjä joukkueita jotka painavat kovaa runkosarjaa, mulle on tullut Mauricen Panthersesistä sellainen fiilis, että tässä nyt harjoitellaan pleijareita varten ja tuodaan peliin uusia osa-alueita. Erinomainen alivoima mahdollistaa sen, että Florida voi pelata omaa aggressiivista peliään.
JOS saadaan yhdistettyä tämän kauden kliininen puolustus- ja avpeli viime kauden fyysisyyden ja kovan korvauksen kanssa (joka on tullut paremmin esille viimeisissä peleissä), niin mulla on isot odotukset kevääseen. Puolustus toimii ja siellä on 8 NHL tason kaveria joille jakaa minuutteja (+Carlsson). Kunhan Tkachuk, Lundell ja Luostarinen saadaan heräteltyä syväjäästä ja deadlinella tehdään 1-2 täsmähakua hyökkäykseen, niin hyvä tästä tulee.
Ja pitää vielä erikseen kehua Mikkolaa. Ollut juuri sellainen fyysinen oman pään luuta, mitä tuo kakkospari on kaivanut ja tuonut tämän päälle vielä ilahduttavan paljon hyökkäyspäähän. Miten noin iso järkäle pystyy luistelemaan noin sulavasti? Ekblad ja Tkachuk voisivat kesällä mennä hänen luistelukouluun.