Ajattelin tässä, että voisi kirjoitella jotain Panthersin draftista. Jonkin aikaa, ehkä pari/kolme kautta on tullut seurailtua Floridaa ja lähes joka päivä tulee luettua uutisia yms. joukkueeseen liittyen. Ja mahdollisia otteluita kauden aikana. En nyt sanoisi kannattavani Panthersia, mutta sympatiat menee kyllä tälle joukkueelle. Jonathan Huberdeau on luultavasti sen verran hyvin tiedossa, että kirjoitetaan muista Floridan varauksista.
2. kierroksen alussa valittiin siis numerolla #33 äärimmäisen taitava sentteri Rocco Grimaldi. Itse olen nähnyt hänet pelaamassa Yhdysvaltojen paidassa ja täytyy sanoa, että vaikka on pienikokoinen (ilmeisesti noin 168-senttinen), pärjää fyysisessä pelissä yllättävän hyvin. Luistelee hyvin, kuten tuon kokoisen pelaajan kuuluukin, ja laukaus on myös korkealla tasolla. Itse pidän tästä varauksesta paljon, koska Grimaldilla on paljon potentiaalia. Ensi kaudella hän tulee pelaamaan North Dakotan yliopistojoukkueessa.
Florida varasi Grimaldin lisäksi toisella kierroksella ruotsalaisen puolustaja Rasmus Bengtssonin, joka pelasi menneen kauden Röglessä Allsvenskanissa. 47 pelissä tehot 2+7. Hänetkin olen nähnyt pelaamassa pari kertaa ja silloin olin vakuuttunut. Hyvä kahteen suuntaan, lukee peliä hyvin, ja kun kokoakin löytyy (6´2"), niin täytyy todeta, että pidän tästäkin varauksesta.
3. kierroksella Florida varasi neljä pelaajaa. Sentteri Vincent Trocheck (#64) pelasi vahvan kauden OHL:ssä Saginaw Spiritin joukkueessa, jossa teki runkosarjassa yli piste per peli, sekä playoffeissa 12 ottelussa 6+5. Pelasi ilmeisesti sekä yli- että alivoimalla ja oli tasainen suorittaja. Lisäksi kamppailee hyvin, joten kuulostaa vankalta varaukselta. Toinen kiinnostava hyökkääjä tältä kierrokselta on QMJHL:ssä pelaava isokokoinen Logan Shaw (#76), joka teki heikossa Cape Bretonin joukkueessa 26 maalia. Numerolla 87 varattu pakki Jonathan Racine on aika jännä nimi, koska on tehnyt QMJHL:ssä Shawiniganin paidassa vain kaksi maalia. Puolustavana pakkina häntä on joka tapauksessa pidetty. Itselläni ei ole ainakaan vielä paljon odotuksia tämän varauksen kohdalla.
Vielä löytyy kolmannelta kierrokselta yksi nimi, josta voi olla ainakin jonkin verran iloa tulevaisuudessa. NHL.comin mukaan 5´8" pitkä hyökkääjä Kyle Rau valittiin Minnesotan Mr. Hockeyksi tänä vuonna. Hän on tehnyt kahdella viime kaudella USHS:ssä lähes kolme pistettä ottelua kohden. Kuluneella kaudella hän kävi pelaamassa USHL:ssä Sioux Cityn joukkueessa, jossa teki myöskin mukavasti pisteitä.
5. kierroksella Panthers varasi numerolla 124 venäläishyökkääjä Yaroslav Kosovin, jolla ainakin raamit ovat kunnossa: 190-senttiä ja 100-kiloa. Pelasi MHL-juniorisarjassa, jossa teki ihan hyvät pisteet 43 ottelussa (11+10). Lisäksi varattiin vielä kahdella viimeisellä kierroksella USHS:ssä Burnsville High Schoolissa kaksi viime kautta pelannut pakki Eddie Wittchow, sekä KalPan hyökkääjä Iiro Pakarinen. Osaisiko joku kertoa muuten jotakin Pakarisesta? Olen kyllä nähnyt hänet pelaamassa nuorten MM-kisoissa, mutta muuten en oikeastaan.