Igor Larionov on sitä mieltä, että KHL-pelaajat eivät "lähitulevaisuudessa" tule ottamaan osaa EHT-turnauksiin. Larionovin mukaan parhaille pelaajille tulee liikaa pelejä ja rasitusta jo muutenkin.
Runkosarjassa on 56 ottelua ja siihen harjoituspelit päälle.Kuinka monta runkosarjapeliä KHL:ssä on?
Luulen että tässä on taustalla muutakin kuin huoli pelaajien liiallisesta rasittumisesta. KHL:n ja Venäjän kiekkoliiton välit eivät ole kovin hyvät. Kieltämällä KHL-pelaajien osallistumisen EHT:lle on yksi tapa näyttää että kuka on pomo, ja saada liitto enemmän KHL:n talutusnuoraan.Jos niitä ei ole paljon 60:tä enemmän on tämä mielestäni taas aika älyvapaata, sillä voisivat yhtä hyvin tehdä liiton/liigan sisäisen sopimuksen, jossa pelaajien kuormitusta kontrolloidaan rajoituksin. Toki matkustusrasitus ym. tekijät voivat olla voimakkaampia.
Jos homma on kiinni siitä että parhaat pelaajat saavat liikaa rasitusta, niin yksi tapa kiertää ongelma on peluuttaa neljässä eri turnauksessa mahdollisimman laajaa pelaajarinkiä. Venäjä voisi valita vaikka seuraavaan turnaukseen joukkueen, jossa ei pelaa yhtään Moskovan turnauksessa mukana ollutta pelaajaa.Minun puolestani voidaan vaikka neuvotella EHT-tasolla, että Venäjä saa nimetä isomman rosterin... tämä ei taida kuitenkaan olla muita miellyttävä kompromissi.
Luulen että tässä on taustalla muutakin kuin huoli pelaajien liiallisesta rasittumisesta. KHL:n ja Venäjän kiekkoliiton välit eivät ole kovin hyvät.