"Finnish Flashin" paluu

  • 459 493
  • 1 796

Jartsamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermannin nuorisoseura
Niin miten on, epäilettekö Selänteen jatkavan viellä ensi kaudella?

Minusta olisi aika typerää tehdä loppukaudesta paluu ja sit taas lopettaa.

Olenko ainoa jonka mielestä koko tämä kesäkuusta asti jatkunut arpominen ja paluuajankohdan siirtäminen on suorastaan naurettavaa?

Mielestäni siinä ei ole kellään nokan koputtamista jos urheilija haluaa rauhassa miettiä jatkaako hän uraansa ja kokeilla että vielläkö jaksaa
 

polle

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Niin miten on, epäilettekö Selänteen jatkavan viellä ensi kaudella?

Minusta olisi aika typerää tehdä loppukaudesta paluu ja sit taas lopettaa.

Samoilla linjoilla.Eiköhän se teukka vielä ainakin yhen kauden jatka ilman mitään loukkaantumisia,varsinkin kun nyt on saanut pitää vähän lomaa
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Omasta mielestäni Selänne olisi voinut jättää tulematta takaisin. En ymmärrä tuollaista perseilyä että tullaan kesken kauden mukaan. Jos ei jaksa helvetti koko kautta tahkota niinkuin suurinosa pelaajista niin olkoot kotona vahaamassa Ferrareitaan. Meni maku koko kaverista tämän episodin takia ja arvostus tippui monta pykälää. Jos ei ole valmis tekemään töitä voiton eteen niin pysykööt kotona. Pelle kaveri vaikkakin tahkonut hienon uran ja onhan se pelimies mutta ei tuolla tavalla saa minun arvostusta ainakaan.

Saakelin vellihousu Teukka. Parros voisi vedällä sitä lättyyn niin saisi Teemukin sitä tunnettua "sydäntä" tuohon lajiin mitä hän varmasti niin paljon rakastaa kun tuolla tavalla pelleilee.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ainut asia, mikä tässä koko "farssissa" on mennyt naurettavuuksiin on tämä lähes jokaviikkoinen vatvominen, milloin Selänne palaa jäälle. Jos Selänne olisi alusta asti kertonut, että todennäköinen paluu on joskus vuodenvaihteen jälkeen, mikäli aikoo palata, niin tällaiselta turhalta arpomiselta olisi vältytty.

Itse olen hieman pessimistinen Temen paluusta. Jotenkin tuntuu, että hän ei ainakaan vielä tällä kaudella ehdi päästä mihinkään älyttömään iskuun, enkä oikein jaksa uskoa, että Ducks kannuakaan voittaisi. Sääli sinänsä, jos Teemun paluu ei ole onnistunut.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ihmeellistä kitinää, perisuomalaista kateutta tässä ketjussa.

Eipä tällainen puolen vuoden vapaan vietto aivan tavatonta ole veteraanistarojen osalta, joilla on mahdollisuus SAADA sopimus huippujoukkueeseen kesken kaudenkin. Forsberg on "vitkutellut" mm. ja Roenick lopetti koko uransa. Entä All Stars tauon ja Olympialaisten "loukkaantumiset", ettei tarvitse pelata? Ennen myös oli tavallisempaa kuin nykyään, että joillain vanhoilla staroilla kausi meni joululle asti täysin käteen (oli ylipainoa ja asenneongelmaa), mutta kun play offsit alkoivat lähestyä alkoi myös kunto olla tarpeellisella tasolla ja myös tahto (Tiki esim.). Kasvakaa aikuisiksi.

Teemu kuuluu Foppan ja Niedermayerin kanssa siihen kategoriaan pelaajia, jossa jannut ovat niin hyviä pelaajia, että voivat neuvotella itselleen kovan sopimuksen kesken kauden, voivat pitää puoli kautta vapaata ja vapaan pitäminen ei ole edes rahasta kiinni. Siinä ehkä yksi suurin syy olla vanhana miehenä pelaamatta syksyn "merkityksettömissä" tusinaotteluissa ja särkemättä paikkoja. Esim. Anaheimhan kuului syksyllä menetyksistään huolimatta ehdottomiin play offs joukkueihin ja jopa cup kandidaatteihin.

<EDIT> Pakko lisätä tähän tarinaa 80-/90-luvulta kahdesta suomalaisesta NHL-tähdestä. Rexa Ruotsalainen pelasi inhimillisemmissä olosuhteissa Sveitsissä, Bernissä NHL:n play offsejen alkuun asti kahtena kautena ja kävi molemmilla kerroilla pokaamassa itselleen Stanley Cup sormuksen. Jari Kurri taas kävi pelaamassa kauden verran Italiassa, Milano Devilsissä ja palasi seuraavaksi kaudeksi LA:han Väinön tutkapariksi. Eivät ainakaan omaa arvostustani pelaajina laske ko. kaverien liikut omalla pelaajaurallaan.<EDIT>

Viimeiseen asti kestänyt vitkuttelu "No, katellaan nyt..." saattoi johtua monestakin syystä. Ehkä Teemulla oli epäilys koko ajan nappaako homma enää. Toisena päivänä pelaaminen kiinnosti, toisena aamuna oli mukava makoilla omassa sängyssä pitkään, syödä rauhassa aamupala ja sen jälkeen saattoi mennä vaikka golf kentälle. Eivät pelaajat ole robotteja, kuten emme kukaan muukaan meistä ole. Joskus töistä on hyvä pitää vähän sapattia ja hakea näin uutta polttoainetta hommiin. Onhan myös sopimuksen teko saattanut olla Burken kanssa melkoista vääntöä. Ehdottomasti joukkueelle tärkeämpi eläkeläispalaaja oli kuitenkin Niedermayer. First Scott, second Teemu, third Cup.

Minulla on luottoa Teemuun. Jos fysiikka on ok kunnossa, niin kuukauden jälkeen rytmi on löytynyt. Aluksi pienemmällä peliajalla liikkeelle, sitten yv-aikaa lisää, myöhemmin ehkä hiukan alivoimaakin. Kyllä se siitä lähtee. Onhan noita vanhusten paluita pitkiltäkin sairaslomilta helmikuullakin nähty ja ovat olleet vielä play offseissa kovassa iskussa. Viime keväänä Teemulla ehkä jopa hieman alkoi polttoaine loppua Ottawa sarjassa kovan ja henkilökohtaisestikin onnistuneen Detroit sarjan jälkeen. Aina voidaan luoda negatiivisia skenaarioita, mutta voitaisiin epä-suomalaisesti rakentaa positiivisiakin skenaarioita paluuseen liittyen.

Loppukauden toive on, että Detroit ja Anaheim kohtaavat play offseissa (oli viime kevään ehdottomasti paras sarja) ja Sergei Fedorov-Columbus-Detroit pääsisivät sopimukseen Sersein siirrosta Punasiipiin.
 
Viimeksi muokattu:

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Omasta mielestäni Selänne olisi voinut jättää tulematta takaisin. En ymmärrä tuollaista perseilyä että tullaan kesken kauden mukaan. Jos ei jaksa helvetti koko kautta tahkota niinkuin suurinosa pelaajista niin olkoot kotona vahaamassa Ferrareitaan. Meni maku koko kaverista tämän episodin takia ja arvostus tippui monta pykälää. Jos ei ole valmis tekemään töitä voiton eteen niin pysykööt kotona. Pelle kaveri vaikkakin tahkonut hienon uran ja onhan se pelimies mutta ei tuolla tavalla saa minun arvostusta ainakaan.

Saakelin vellihousu Teukka. Parros voisi vedällä sitä lättyyn niin saisi Teemukin sitä tunnettua "sydäntä" tuohon lajiin mitä hän varmasti niin paljon rakastaa kun tuolla tavalla pelleilee.
Kyllä. Ylipäätään kaikki alle 300 jäähyminuuttia kaudessa keräävät kiekkoilijat ovat snobeja luusereita.

Black Adderin linjoilla tässä asiassa. Jos olet melkein nelikymppinen perheenisä joka on voittanut Stanley Cupin, ja olet yhä niin hyvä että saat päättää koska pelaat, mikset tekisi niin? Ymmärrettävästi vituttaa kaikkia tipattomassa tammikuussaan kärvisteleviä konttorirottia jotka tienaavat kaksi tonnia kuussa, mutta itse on jokainen polkunsa valinnut.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Black Adderin linjoilla tässä asiassa. Jos olet melkein nelikymppinen perheenisä joka on voittanut Stanley Cupin, ja olet yhä niin hyvä että saat päättää koska pelaat, mikset tekisi niin? Ymmärrettävästi vituttaa kaikkia tipattomassa tammikuussaan kärvisteleviä konttorirottia jotka tienaavat kaksi tonnia kuussa, mutta itse on jokainen polkunsa valinnut.
Kyllä, Selänne voi toimia miten haluaa, jos seura suostuu siihen tai on mukana toiminnassa. En ole monenkaan täällä nähnyt keksivän syitä, miksi näin ei voisi toimia.

Onneksi en ole vielä lähestymässä 40:ä, en vietä tipatonta, enkä vielä konttorissa ja tulen toivottavasti tienaamaan kahta tonnia enemmän kuussa, joten minua ei tarvitse vituttaa Selänteen säätäminen. Olen myös iloinen, kun saan ilmeisesti nähdä hänet vielä tositoimissa ja vielä iloisempi jos pääsee viime vuotiselle tasolleen. Silti vatvominen ja kauden aloittaminen helmikuussa on mielestäni naurettavaa ja laskee arvostusta muutaman pykälän minun silmissäni. Uskoisin että Selänne pystyy elämään tämän kanssa, jos sattuisi kuulemaan asiasta.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllä. Ylipäätään kaikki alle 300 jäähyminuuttia kaudessa keräävät kiekkoilijat ovat snobeja luusereita.
Vai kaikki muut paitsi Saku Koivu ovat luusereita? Meniskö lause niin siellä suunnalla?

Tottakai mies voi tehdä mitä haluaa enkä ole kateellinen Selänteelle. Miksi se katsotaan kateudeksi jos en hyväksi tuollaista puppelointia. Jos pelataan niin pelataan ja jos ei pelata niin ei pelata. Helppoa. Ei se minulta ole pois jos mies pelaa tai kiillottaa autoja kotona. Mutta antaa aika oudon kuvan miehestä ja miehen asenteesta tuollainen säätäminen.

EDIT: Ja ainiin muistin että täällä jatkoajassa porukka on kyllä välillä niin outoa. Heti jos jollakin on joku muu mielipide asioihin kun heidän omansa niin heti ollaan kurkussa kiinni. Ei tämän tarvitse niin vakavaa olla. Kravattia vaan löysemmälle saku ja kumppanit.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Täytyy kyllä sanoa, että olen ihan samaa mieltä Parkerin kanssa. Jos pelataan niin sillon pelataan, koko kausi. Niin juuri noin kuin sanoit täällä tuskin kauhean moni on kateellinen Temelle, mutta tuollaista toimintaa nyt vain on vähän vaikea kunnioittaa sellaisten, jotka NHL:ää seuraavat aktiivisesti. En tiedä mitä toivon näkeväni Teemulta, jos hän nyt palaa, mutta toivottavasti ei ainakaan Cuppiin pääse käsiksi tällä kaudella.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
EDIT: Ja ainiin muistin että täällä jatkoajassa porukka on kyllä välillä niin outoa. Heti jos jollakin on joku muu mielipide asioihin kun heidän omansa niin heti ollaan kurkussa kiinni. Ei tämän tarvitse niin vakavaa olla. Kravattia vaan löysemmälle saku ja kumppanit.
Sinä se nyt et osaa päättää miten mielipiteitäsi tuot julki. Kukahan se toivoi täällä Parrosin kouluttavan erästä Finnish Flashia? Ei täällä kukaan muu ole fyysisesti kurkkuun kiinni käymisestä höpöttänyt. Ollaan olevinaan niin kovaa enforcer asiantuntijaa ja itse ollaan pahempaa tuuliviirtä kuin yksikään tsekki chicken, kun teoista (sanomisista tässä tapauksessa) pitäisi ottaa vastuuta. Jos noin jyrkkiä mielipiteitä esittää pitää olla valmis vastamielipiteisiin. Tämähän on juuri keskustelua. Olet väärässä.
 
Viimeksi muokattu:

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sinä se nyt et osaa päättää miten mielipiteitäsi tuot julki. Kukahan se toivoi täällä Parrosin kouluttavan erästä Finnish Flashia? Ei täällä kukaan muu ole fyysisesti kurkkuun kiinni käymisestä höpöttänyt. Ollaan olevinaan niin kivaa enforcer asiantuntijaa ja itse ollaan pahempaa tuuliviirtä kuin yksikään tsekki chicken, kun teoista (sanomisista tässä tapauksessa) pitäisi ottaa vastuuta. Jos noin jyrkkiä mielipiteitä esittää pitää olla valmis vastamielipiteisiin. Tämähän on juuri keskustelua. Olet väärässä.
Hmm, nyt tais mennä pahasti ohi Kärppien kaverilla? Enhän mä mun mielipidettä ole mihinkään vaihtanut missään viestissä. Edelleen olen sitä mieltä että Selänne teki vähän raukkamaisen ratkaisun ja omasta mielestäni ei rehdin. Ja tavallaan tökkii muita silmään jotka joutuvat raatamaan sen koko runkosarjan ja pleijarit päästäkseen kiinni unelmaan.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kyllä, Selänne voi toimia miten haluaa, jos seura suostuu siihen tai on mukana toiminnassa. En ole monenkaan täällä nähnyt keksivän syitä, miksi näin ei voisi toimia.

Itse aikalailla samoilla linjoilla. Tässä asiassa juuri Brian Burkella ja Ducksilla on aika vahvasti näppinsä pelissä sen suhteen että milloin Selänne on palaamassa.

Tarkkaa matematiikkaa ja aikamoista säätämistähän tuo Ducksin toiminta on, mutta toisaalta tämä ei tule todennäköisesti se ainoa kerta olemaan kuin näin käy.. Tällä vitkuttelulla saatiin vanhempi Niedermayer ja Selänne mukaan vahvistamaan joukkuetta. Selännekkin kerkeää vielä hyvin pelirytmiin kiinni vaikka onkin missannut alkukauden!

Itsekin ihmettelin kesällä, että mikä Selänteen päätöksen teossa niin maksaa, mutta kyllähän tuo on tässä kauden edetessä aikalailla selvinnyt, eli Burkella on ollut tod.näk. todella suuri osa tässä "mietiskelyprosesissa" ja sen pitkittymisessä.

Niin tai näin, mutta itse olen ihan iloinen että Teemu vielä pelaa/palaa, toivottavasti saa itsestään vähintään yhtä paljon irti kuin viimekaudella.

EDIT. Tulikohan tästä viestistä nyt yhtään järkevä?!? Noh, toivottavasti sen ydinajatuksen kaikki saavat tekstistä irti..
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kuten jo monet arvelivat ja tiesivät. Teemu palasi juuri all-stars ottelun jälkeen. Todella mukavaa oli kuitenkin saada se lopullinen sinetti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa hienoa! Vaikka en todellakaan pitänyt siitä, että asiaa vatvottiin näin kauan, niin kyllä tuli sellainen "jes jes"-fiilis, kun luki että paluu on vahvistettu. Nyt vain sitten kiekkoa reppuun urakalla. Hyvä Teme!
 

Wing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Saa nähdä mitä Selänne tuo lisää Ducks-miehistöön. Taidot lienevät tallella, mutta miten vireen laita? Se on ainakin varmaa, että kaikki eivät tästä paluusta ihastu. Jotenkin tuntuu, että Anaheimin loppukaudesta on tulossa enemmän tai vähemmän pannukakku, ja Selänne päättää jatkaa uraansa vielä tämän kauden jälkeenkin. Eihän seuraaviin olympialaisiinkaan ole kuin 2 vuotta ja Teemua varmasti kiinnostaa kruunata uransa myös Suomi-paidassa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Nopean katsomisen jälkeen huomasin, että Duckeissa pitäisi olla viel 29 peliä jäljellä. Eiköhän Teemu tosta nyt verry ihan mukavaan pistevireesseen.
 

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Ei muutakuin onnea Temelle ja menestystä. Komiaa se on nähdä Selänteen pelaavan, oma kiinnostus änäriä kohtaan on tippunut tänä kautena turhan paljon, kun ei ole ollut oikein ketään suomalaista jota seuraisi. Tilanteen perimmäisiä faktoja Burken ja Selänteen kohdalla kun en tiedä, en rupea kommentoimaan paluun moraalia.

Jään odottamaan jos vaikka tuo Porttila paljastaa uusimmassa kolumnissaan kulkeneen pitkin syksyä Arrowhead Pondin käytävillä vakoilemassa.
 

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Hyvä että päätös tuli. Olisi se tosin voinut tulla huomattavasti aikasemmin. Itse olen erittäin kiinnostunut seuraamaan Anaheimin loppukautta nyt kun kasassa on noin kova jenggi ja Selänne on aina ollut pelaaja jota olen seurannut. Toivottavasti Selänne saa hyvän vireen päälle. Itsekkin toivon että Selänne saisi joskus voittaa jotain suurta Leijonapaidassa mutta muistan kesältä jonkun "ei enään leijoniin!" lööpin Iltiksessa ja Teemu kuvassa. Noh, saas nyt nähdä,kyllä se toinen Stanley Cup olisi hieno juttu,ja viellä ensikaudellakin mukana ja ohi Kurrin 601 maalin? :)


Go Teme!
 

Viljuri

Jäsen
Hieno päätös eli seurattavien joukkueiden listaan palannee Teemulla varustettu Ducks.

Teemulla lienee nyt ainakin mielessä joukkueensa kanssa pääseminen play-offseihin ja siellä dominointi, feat joka hänellä on jäänyt vielä saavuttamatta yksittäisiä otteluita lukuunottamatta, pitkästä urasta huolimatta. Ja kyllähän Ducks huippuvireistä Teemua kaipaakin, olkoonkin, että otteluakaan en ole Bertin ja Dougin Ducksia vielä seurannut.

Hienoa tietysti olisi, että jatkaisi vielä seuraavankin kauden, jos vaikka triplaa pääsisi tavoittelemaan. Sen sijaan Vancouveriin asti sinnitteleminen kuullostaisi vielä tässä vaiheessa epäuskottavalta, vaikka kuntoahan voisi pitää yllä vaikka Ilmalassa, jos sille tuntuu, onhan Teemun paidan (jos ei kalsarien) paikka varmasti myös Ilmalan katossa ennen pitkää! :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Taistelijat
Paluu voi mennä penkin alle pelituntuman ollessa kadoksissa, ja lisäksi hyppy loppukaudeksi "valmiiseen" tiimiin voi tuottaa henkistä kitkaa. Tämä tarkoittaa luultavasti sitä, että Teemu jatkaa vielä yhden kauden. Tai jatkaa ehkä joka tapauksessa onnistui tai ei. Uskon, että Teemulla riittää henkistä polttoainetta siivittämään häntä hyviin peliesityksiin, vaikka kropasta ei huippu-urheiluun tarvittavia viimeisiä tehoja löytyisikään. Hän tuskin pystyy pelaamaan enää koko kautta huipputehoilla, ja niinpä kunnonajoitukseen on todella keskityttävä. Sikälikin tämmöinen tynkäkausi voi sopia rankan mestaruusvuoden jälkeen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt sai taas mukavasti lisämielenkiintoa NHL:n seuraamiseen, koko liiga kun ei ole kiinnostanut pätkääkään Selänteen lopettamisen jälkeen.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Selänteellä on vain ja ainoastaan hävittävää paluussaan. Viime kaudella 48 maalia ja Stanley Cup, siinä olisi ollut kunniakas päätös uralle.

Mutta mies sitten päätti palata todella pitkän arpomisen jälkeen takaisin, mikä kielii siitä, että samanlaista intohimoa ei enää löydy. Teemulta ja Anaheimilta odotettaan viime vuoden toisintoa, mutta samanlaista menestystä tuskin on luvassa enää tällä kaudella. Eikä se ole sellainen lopetus Teemun uralle, jollaisen luulimme nähneemme vielä viime kesänä. Mies on kuitenkin päätöksensä tehnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös