Fingerpori – oma suosikkisi?

  • 780 640
  • 1 428

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo eilinen Porilaisten Marssi oli kyllä loistava, mutta ilolla olen huomannut että Jarlalla on muutenkin aika hyvä kausi menossa. Nyt on jo pidemmän aikaa ollut taso ilahduttavan korkealla, ja aina väliin tulee sitten näitä ihan huippustrippejä.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Nyt ei pysty kaivamaan, mutta muutama päivä sitten mullikassa (savon sanomat) oli aika hersyvä, kun Ola sai rynnäkkökiväärin.. "Olalle vie!" ja loput arvaattekin, ellette peräti tiedä.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Kannattaa, Baloun, korjata tuo linkki muotoon http://www.hs.fi/fingerpori/1135269311442, sillä tuolla nykyisellä linkilläsi huominenkin ja siitä eteenpäin olevat stripit aiheuttavat sinulle töissä naurukohtauksia, vaikka ne stripit olisivatkin ihan paskoja. Ihan vain näin vinkkinä.. :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Minä sulle homonyymit näytän

Tällainen graduun pohjautuva kirja on ilmestynyt jokin aika sitten.
Minä sulle homonyymit näytän. Kielellinen leikittely Pertti Jarlan Fingerpori-sarjakuvassa

Olen sitä lueskellut ja vaikka se on, ainakin alkuluvut aika tylsää ja osin täysin käsittämätöntäkin teksti, niin hiukan eri tavalla nyt luen Fingerporeja. Jopa vanhat F-kirjat on pitänyt lukea uudelleen uudenlaisella ajatuksella.

Jotain uuttakin sieltä oppii, mm. sen että HS:llä on ensijulkaisuoikeus Fingerporin strippeihin ja vasta 6 kk kuluttua siitä muut voivat niitä julkaista.
 

Nick Neim

Jäsen
Todellakin, muutama hyvä strippi mahtuu lyhyeen ajanjaksoon.

Kukaan ei ollut täällä maininnut Metsästäjiä, vaikka kyseinen tuotos oli mielestäni loistava.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tämän päiväinen taas naurahdutti.
Fingerpori - HS.fi

Tässähän Jarla viittaa sunnuntaistadarin sarjakuvapiirtäjä-Timppaan. Kieltämättä samaa näköä, mutta onko Timppa samaa mieltä ;-)

No, varmaan nauraa itsekin huomiolle.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Timppa Mäkelä oli ilmeisesti juuri nyt Jarlan mielessä ja taisi tuo strippi olla itseasiassa eräänlainen tribuutti hänelle, sillä Timppa viettää par´aikaa jonkinlaisia urajuhlia yms.

Jarla on ennenkin tributoinut muita julkkiksia Fingerporissa, esim. Spede Pasanen, Kimi Räikkönen, Mannerheim, Hitler ja tietysti Jeesus. Sarjakuvahahmoista esillä ovat olleet ainakin Mustanaamio, Hämähäkkimies, Uppo-Nalle, Mikki Hiiri, Simo Sisu, Rip Kirby ja Pekka Puupää.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fermi tutki kvanttimekaniikkaa, eli atomia pienempiä asioita noin yksinkertaistettuna. Mutta siiitä huolimatta tämä vitsi ei ole kovin hyvä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Vitsin puujalkaosuus on se että kaikki maailman patsaathan rakentuvat atomeista. Stripissä se esitettiin eräänlaisena uraaurtavana metodina tiedepuiston tarpeisiin.

Vitsien selittäminen on parasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Atomit rakennetaan protoneista, neutroneista ja elektroneista. Ne taas rakennetaan kvarkeista.
Okei. Eli on mahdotonta rakentaa mitään, mikä ei koostuisi atomeista - paitsi protoneita, neutroneita, elektroneja ja kvarkkeja.

Patsas ei ole protoni, neutroni, elektroni eikä kvarkki. Täten se siis on rakennettava atomeista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuka sinä olet taiteen muotoja määrittelemään!
Taide on katsojan silmässä. Olen katsoja, olen silmä. Olen taide, olen apuraha. Olen kriitikko, kritiikki ja Jukka Hauru. Olen kiasma, olen mykoplasma. Olen Psychoplasma.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Lisäksi protoneista rakennettu taide voisi olla melkein yhtä epästabiilia kuin Finlandia-talo.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Atomit rakennetaan protoneista, neutroneista ja elektroneista. Ne taas rakennetaan kvarkeista.

Hivenen väärin. Elektronit eivät koostu kvarkeista, vaan ovat alkeishiukkasia siinä missä kvarkitkin. Eli siis hiukkasia, joita ei kyetä nykytiedon mukaan jakamaan.

Neutronit ja protonit puolestaan koostuvat kvarkeista, kuten kerroitkin. Tunnustan, lunttasin Wikipediasta. Linkki on tässä:

Alkeishiukkanen – Wikipedia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös