Fingerpori – oma suosikkisi?

  • 780 649
  • 1 428

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Minulle ei kyllä aukene nyt ollenkaan. Mikä tässä on se juttu?

Siitä se aukeaa kun vähän pyörittelee kaverin nimeä ja lausuu vaikka itse ääneen. Elias Tapani karhu. Eliasta pani karhu. Ei mikään huippulaadukas fingerpori mutta toimii.

E: Hidasta saatana..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En kyllä itsekään tuota Elias Tapani Karhua tajunnut, ennen kuin tyhmälle taas väännettiin rautalangasta täällä. Tuntuu nyt todella ääliömäiseltä. =)

Hyvä strippi kyllä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Vähän aikaa tuli kelailtua ennen totaalista repeämistä. Jotenkin tuo vitsi parani juuri siitä, että tuli koettua onnistumisen huumaa. Vaikkakin se huuma johtui karhun rakkausleikeistä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Helvetin hieno strippi, hah haa! Alkuun piti itsekin pohtia, mutta sitten se valkeni suhteellisen nopeastikin. Allan on rautaa!
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Vapaan juutalaisen saippua taisi tälläkin palstalla herättää keskustelua aikanaan. Jarla avaa tuoreessa blogissaan vähän taustoja asiaa koskien. Jutun lopussa selviää, etteivät nämä stripit (yllätys-yllätys) ole ihan yhtä iskeviä vieraalle kielelle käännettyinä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämänaamuinen oli taas näitä sanaleikkejä parhaasta päästä: Juhannussimaa
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Helvetti kun minä olen tyhmä.

Fingerpori - HS.fi

a) eläimet pakenevat kauhuissaan koska meetwursti on hevosmakkaraa
b) joku muu, mikä

Eih. Näitä on nyt ihan liian usein - ja minä kun olen aina pitänyt itseäni nokkelana. Taitaa olla parempi alkaa juomaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helvetti kun minä olen tyhmä.

Fingerpori - HS.fi

a) eläimet pakenevat kauhuissaan koska meetwursti on hevosmakkaraa
b) joku muu, mikä

Eih. Näitä on nyt ihan liian usein - ja minä kun olen aina pitänyt itseäni nokkelana. Taitaa olla parempi alkaa juomaan.

Koirat ja kissat tulevat paikalle, kun kuulevat jääkaapin oven avautuvan. Tässä tapauksessa jääkaapin avausääni(narsk) tuo jääkaapin viereen kaikki maailman eläimet.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Koirat ja kissat tulevat paikalle, kun kuulevat jääkaapin oven avautuvan. Tässä tapauksessa jääkaapin avausääni tuo jääkaapin viereen kaikki maailman eläimet.
Oikeasti!? No en sitten IKINÄ olisi keksinyt tuota. Meillä kissat ei ikinä tule keittiöön jääkaapin oven avautuessa.

Kiitos selityksestä!
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Helvetti kun minä olen tyhmä.

Fingerpori - HS.fi

a) eläimet pakenevat kauhuissaan koska meetwursti on hevosmakkaraa
b) joku muu, mikä

Eih. Näitä on nyt ihan liian usein - ja minä kun olen aina pitänyt itseäni nokkelana. Taitaa olla parempi alkaa juomaan.

Mä funtsin tota kans ihan perkeleesti, ja kuvittelin sitten että noi elukat tulee innoissaan mestoille kun eihän tuolla arkissa voi kovinkaan paljon ruokaa olla saatavilla.

Ei meilläkään koirat koskaan jääkaapille tule, paskat ne sieltä mitään saa kuitenkaan.

Eli ihan paska strippi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oikeasti!? No en sitten IKINÄ olisi keksinyt tuota. Meillä kissat ei ikinä tule keittiöön jääkaapin oven avautuessa.
Eläimen ehdollistumista on käsitelty Fingerporissa ennenkin, esimerkiksi kuuluisassa kassien avaus -stripissä.

Linkin kuvaus: Oheinen linkki vie suomalaisella Helsingin Sanomat -sivustolla sijaitsevaan .gif -tiedostoon. Tiedosto sisältää kolmesta eri ruudusta muodostuvan käsinpiirretyn kuvasarjan, josta voidaan myös käyttää nimitystä "sarjakuva" (engl. "comic strip"). Asiasisältönsä ja tyylilajinsa perusteella kyseinen sarjakuva kuuluu ensisijaisesti komediagenreen. Tämän sarjakuvan komediallisuus perustuu tiivistetysti suomen kielen sanan "kassi" kaksoismerkitykseen siten, että sanan konventionaalinen muoto rinnastetaan tahallisesti ilmiasultaan samanlaiseen mutta sisällöltään täysin erilaiseen arkikieliseen ja jossakin määrin vulgaariin ilmaisuun monikossa.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Tai sitten takana on Neuvosto-Viron (miksei koko NL:n) kauppojen tarjonta trendikkäiden muotiluomusten osalta, ja yleensä itäisen naapurin muoti. Voin hyvin olla väärässäkin
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Todennäköisesti tuo on vain huono. Heimolle Viro on ulkomaita jne. Toivottavasti joku fiksumpi tulee lyttäämään tämän ja paljastaa tuon stripin hienouden.
Tällä tavoin minäkin tämän ymmärsin. Ei todellakaan hyvä strippi jos näin on. Toki toivon, että olen pahasti väärässä jälleen kerran.
 

Duffman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chelsea, Florida Panthers, Azzurri
Minun mielestäni tässä on nyt kyse nimenomaan kuumasta muodista, eli varastetusta tavarasta, jota sitten idästä lähdettiin hakemaan.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itselle tuli tuosta mieleen piraattituotteet. Eli siinä vikassa ruudussa Heimo olisi menossa ostamaan Adidaksen nappiverkkareiden halppiskopioita tms., vaikka suosittellija tuskin tätä tarkoitti ulkomaisella muodilla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minun mielestäni tässä on nyt kyse nimenomaan kuumasta muodista, eli varastetusta tavarasta, jota sitten idästä lähdettiin hakemaan.
Kaukaa haettua. Ei Kaubamajassa tietääkseni mitään varastettua tavaraa ole myyty, vai tätäkö väität? Tuonnehan nuori Heimo Vesa viimeisessä kuvassa rynnistää.

En tiedä onko Kaubamaja koskaan erityisesti kunnostautunut edes tuoteväärennysten saralla, mutta jos on niin sitten jonkinasteinen "kuuma" tavara voisi tulla kyseeseen. Tosin jos tuosta on ollut kyse, niin tässä tapauksessa stripin idea olisi todella huono.

Väittäisin, että stripissä on tehty lähinnä hupia siitä, että Heimon nuoruudessa (noin 20-25 vuotta sitten) Viro oli jotain muuta kuin muodin Mekka. Ei se ole sitä tietysti vieläkään, mutta neuvostoaikana ja vähän sen jälkeen Virossa tarjolla ollut vaatemuoti oli erityisen ankeaa. Kyllä sieltä kelpasi 90-luvun alussa hakea halpaa juotavaa jo silloinkin, ynnä joitakin elintarvikkeita. Mutta ei muotivaatteita.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän tuo nyt ollut vaan banaali strippi, jossa ei ollut muuta sanomaa kuin 80-luvun(Duran Duran-asu) Amerikan ja Neuvostoliiton muodin ero.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eikös tuossa juuri kerrota, että ulkomailla on kuuminta muotia. Viro on ulkomaa ja sitä päätetään lähteä siis sieltä hakemaan ja varastettuna se on kuitenkin kuumaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös