Finanssitalot ja kokonaisasiakkuus?

  • 1 956
  • 11

Minkä vakuutusyhtiön asiakas olen?

  • If

    Ääniä: 23 23,7%
  • Tapiola

    Ääniä: 13 13,4%
  • Pohjola

    Ääniä: 30 30,9%
  • Lähivakuutus

    Ääniä: 4 4,1%
  • Fennia

    Ääniä: 5 5,2%
  • Nordea

    Ääniä: 4 4,1%
  • Joku muu?

    Ääniä: 4 4,1%
  • Huolehdin riskeistäni itse!

    Ääniä: 14 14,4%

  • Äänestäjiä
    97

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Itse työskentelen pankki- ja vakuutusalalla myyntitehtävissä. Uteliaisuudesta kyselen minkä vakuutusyhtiön asiakas olet? Mitkä tekijät ovat valintaasi vaikuttaneet? Oletko valmis keskittämään pankki- ja vakuutusasiasi "saman katon alle"? Nykyisin vakuutusyhtiöt eivät ole enää pelkkiä vakuutusyhtiöitä vaan koko asiakkaan talouden hoito on haluttu yhden katon alle. Kilpailu asiakkaiden "sieluista" on koventunut entisestään viimesyksyisen OKO:n Pohjola-kaappauksen jälkeen. Alalla eletään varsin mielenkiintoisia aikoja kun finanssitalot tarjoavat asiakkailleen erilaisia "etuja".

Vaihtoehtoina käytän perinteisiä vahinkovakuutusyhtiöitä joihin yhdistetään myös tietyt henki- ja eläkevakuutusyhtiöt sekä nykyisin myös pankit. Esimerkkeinä OKO-Pohjola, Sampo-If, jne. Pienimmät toimijat jätettäköön vaihtoehdon "Joku muu" alle.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minä en osallistu jatkoajalla galluppiin jota voi käyttää kaupallisessa tarkoituksessa.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
fastasashark kirjoitti:
Minä en osallistu jatkoajalla galluppiin jota voi käyttää kaupallisessa tarkoituksessa.

Oma tarkoitukseni ei todellakaan ole kaupallinen vaan keskustelun herättäminen. Tietyllä tavalla haluaisin kommentteja omasta alastani ja sen kehityksestä muualtakin kuin omasta työympäristöstäni. Mielipiteitä ja näkemyksiä on monia. Ehkäpä jatkoaikalaisia ei todellakaan kiinnosta kuka heidän riskinsä kantaa. Kyseessähän ei todellakaan ole mikään seksikkäin toimiala.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Itse olen Pohjolan asiakas, mutta pankkitilit ovat ja pysyvät Nordeassa. Voisin kuvitella kyllä vaihtavani vakuutusyhtiötä esimerkiksi If:iin, koska sieltä saisin kotivakuutukseni ehkä halvemmalla.
 

masaala

Jäsen
Pohjolan asiakas vakuutusasioissa. Sampo pankkiasioissa. Molempiin olen kohtuu tyytyväinen.

Oli muuten kiva yllätys tuo vuodeksi irtaimistovakuutus ilmaiseksi Pohjolalta. Sen siis sai kun on Pohjolan kotivakuutuksen kanssa samaan aikaan pankkitili Osuuspankissa. Itsellä oli tili käytössä siellä yli kymmenen vuotta sitten, ja silti sain tuon edun. Ei ole koskaan tullut ajatelleeksi, että pankki ei sulje käyttämättömiä tilejä. Rahaa siellä ei muistaakseni ollut joitakin pennejä lukuunottamatta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Harmi kun Teollisuusvakuutus siivosi meidät asiakkaiksi 'liukuneet' pois. Tosin kokonaisasiakkuuden kanssa tuolla ei ollut mitään tekemistä.
 

scholl

Jäsen
Joskus Kansallis-Osake-Pankki oli porvarin pankki ja vakuutukset menivät sitä kautta Pohjolaan. Itselläni on Pohjolassa yhä 2xauto-, koti-, matka-, tapaturvavakuutukset nyt ainakin. On toki vakuutuksia muissakin yhtiöissä. En niin tarkkaan jaksa pitää kirjaa noista vakuutuksina, vaan maksan laskut silloin, kun niitä tulee. Tavoitteena se, ettei kovin suurta riskiä noissa asioissa joudu kantamaan itse.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Oikeat yhtiöt

Niin, itse vaihdoin juuri vakuutusyhtiötä siitä syystä, että taannoin erään rahoitus- ja vakuutusyhtiön kesken tehdyn kaupan takia saan vakuutukset huomattavasti edukkaammin tästä uudesta putkasta.

Pankkia en ole vaihtamassa, koska olen aina ollut ko. pankin asiakas, eikä sen toiminnassa ole sen enempää moitteen sijaa, kuin muidenkaan pankkien, eli miksi vaihtamaan.

Täältä tähän
 

Rumble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Auton vakuutukset ovat Pohjolassa, kotivakuutus Tapiolassa.

Vuoden päivät sitten oli tarkoitus laittaa nuo vakuutukset saman katon alle, mutta Tapiola ilmoitti heti kättelyssä, ettei pysty kilpailemaan autovakuutuksessa. Sitten menin Pohjolan nettisivuille tekemään kotivakuutusta. No siellä oli tasan kaksi vaihtoehtoa vakuutusarvolle. Soitin asiakaspalveluun ja kysyin, että olisiko mahdollista valita joku eri summa arvoksi. Aspa-täti meni samalle nettisivulle, missä minä olin, ja sanoi että näyttää siltä että nämä kaksi ovat ne vaihtoehdot. Minä kiitin hyvästä asiakaspalvelusta ja olen edelleen kahden vakuutusyhtiön asiakas.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Kertokaapas mitkä asiat ovat vaikuttaneet vakuutusyhtiönne tai pankkinne valintaanne? Itse olen ollut saman pankin asiakas syntymästäni asti. Vakuutusyhtiö on vaihtanut kertaalleen, nykyinen se missä työskentelen.

Onko valintaanne vaikuttanut ehkäpä keskinäisyys tai osakeyhtiömuotoisuus? Osuustoiminnallisuus? Paikallisuus? Imago?
 

Rumble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
teemu_s kirjoitti:
Kertokaapas mitkä asiat ovat vaikuttaneet vakuutusyhtiönne tai pankkinne valintaanne? Itse olen ollut saman pankin asiakas syntymästäni asti. Vakuutusyhtiö on vaihtanut kertaalleen, nykyinen se missä työskentelen.

Onko valintaanne vaikuttanut ehkäpä keskinäisyys tai osakeyhtiömuotoisuus? Osuustoiminnallisuus? Paikallisuus? Imago?
Ei mikään mainituista.

Pankkitili on ollut OP:ssa ihan siitä asti kun isukki kävi avaamassa juuri kastetulle tilin.

Autovakuutus Pohjolassa kun sieltä sai hyvät bonukset.

Ei tää näillä nappuloilla pelatessa niin syvällistä oo.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Vakuutukset ja pankkipalvelut sopivasti hajallaan. Jos tyttöystävän palvelut lasketaan mukaan niin homma on vielä enemmän levällään. Tällä hetkellä järkevintä näin ainakin jos puhun pelkästään omasta puolestani, mutta sitten kun ehtii sen perheen ihan oikeasti perustaa niin varmaan tulee keskitettyä kaikki jonnekin. Se on sen ajan murhe.

Niin ja ne perustelut. Pankki on valittu joskus aikoinaan äidin toimesta, toimii ja palvelee hyvin joten miksi vaihtamaan. Ihmisvakuutuksen paikan määritteli aikoinaan harrastustoiminta, joka ei juuri jättänyt vaihtoehtoja. Autovakuutuksen paikan puolestaan määräsi suhteiden avulla saatu erinomainen tarjous.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös