Finaalit: kummalle sympatiat mistäkin?

  • 1 939
  • 36

TML

Jäsen
Korppi kirjoitti:
JYP -> HPK

Kannattajat ratkaisevat asian kerhon eduksi.

Minulla taas kannattajat ratkasevat sen Ässien eduksi. Ässä-fanit ovat tuoneet väriä katsomoon koko playoffien ajan.
Kerho yleisön kaikki tietää ja mitä he pahimmillaan ovat. Maineensa vankeja. Katsomosta löytyy varmasti fiksujakin kerho faneja mutta kaikki peesaavat ja jälki on huonon kuuloista.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
TML kirjoitti:
Minulla taas kannattajat ratkasevat sen Ässien eduksi. Ässä-fanit ovat tuoneet väriä katsomoon koko playoffien ajan.
Kerho yleisön kaikki tietää ja mitä he pahimmillaan ovat. Maineensa vankeja. Katsomosta löytyy varmasti fiksujakin kerho faneja mutta kaikki peesaavat ja jälki on huonon kuuloista.
Todellakin samaa mieltä. Itse en näe mitään mieltä siinä, kun Kerhofanit huutaa "ämmälauma", "ämmälauma" aina vähän väliä. Ässillä sentään on kunnon kannustusta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ässät.

Ässät taklaa ja taistelee. Itse ainakin toivon Ässien historian ja taustojen takia niille mestaruutta. Ässissä pelaa monta kovaa ja mielenkiintoista pelaajaa. Lisäksi vaikuttaa olevan mahtava fiilis hallissa ja faneilla.
HPK on lähinnä kikkaileva mikkihiirijengi, vaikkakin yllättävän hyvin on vastannut Ässien fyysisyyteen. Mua vähän kummastuttaa sen Jalosen kommentitkin haastatteluissa. Eikä mua oikein huvita katsella esim. sen Leinon kiemurteluja, eikä se anna anteeksi vaikka on kovat tehot saanut aikaan.

Noh, tämä siis vain mun mielipiteeni. HPK tosin näyttää olevan nyt parempi, ja ainakin lähempänä mestaruutta.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Veli-HN

En toivo Mika Toivolalle menestystä

Ihan uteliaisuudesta, miksi näin?

Eipä toki sillä, että Toivola itsellenikään mikään varsinainen suosikki (tai sen paremmin inhokki) olisi.


Ranger
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun kerran oma suosikkini ei finaaleissa pelaa, on nykyinen asetelma lähes paras mahdollinen. Kumpi tahansa kannua sitten kohotteleekaan, on suurin voittaja suomalainen jääkiekkokulttuuri! (Jaa miksi? No, pienillä resursseilla operoivien seurojen menestys todistaa, että menestyä voi ilman suuria pääomia, ja urheilullisuuden kannalta on parasta, että mahdollisimman moni voi uskottavasti taistella mestaruudesta.) Korkeintaa aina sympaattisen Saipan tai Tapparan farmiseura Jypin menestys olisi ollut vielä hienompaa.

Itse kysymykseen: ehkä sittenkin mieluummin Ässät - siksi että se on näistä kahdesta vielä "pienempi".
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy sanoa että ennen Kärppä- fani(e)n valitusvirsiä kannatus oli 50-50. Nyt se on 100-0 Ässien puolesta. Ei tosin vituta vaikka Kerho mestaruuden voittaisi.
 
Kyllä se HPK on taitokiekon ystävänä. Ja liiallinen hehkutus porilaisesta hulluudesta ym. alkaa jo vituttamaan. Sama kun sportin kannatusta mainostetaan joka paikassa. Liika on liikaa. Tosin ässienkään voitto ei suuremmin harmittaisi. Pienten seurojen finaalissa peluu tuo uskoa jopa SaiPa fanille...
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
HN kirjoitti:
En varmaankaan osaa asetella sanojani niin, että ajatukseni välittyisivät oikein, mutta summataan nyt vaikkapa siten, että arvostan herrasmiehiä ja Toivola ei ole herrasmies. Classless.

En varmaankaan osaa itsekään asetella sanojani niin, että ajatukseni välittyisivät pomminvarmasti oikein, mutta summataan nyt vaikkapa siten, että kuvittelisin aika lailla täysin ymmärtäväni, mitä tarkoitat.


Ranger
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
TPS -> Ässät, vaikka finaalijoukkueiden ratkettua ei enää ollut niin väliä kumpi voittaa. Vihdoin ja viimein kaksi pienen budjetin seuraa finaalissa, se tuo varmasti pitkässä juoksussa lisää uskottavuutta SM-liigalle ja sen tasolle.

Esim. Elitserienissä pikkuseurat ovat voittaneet aina silloin tällöin mestaruuksia ja se taitaa kuitenkin olla Euroopan kovatasoisin liiga?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Esim. Elitserienissä pikkuseurat ovat voittaneet aina silloin tällöin mestaruuksia ja se taitaa kuitenkin olla Euroopan kovatasoisin liiga?

Miten nyt määritellään se kovatasoisin liiga mutta tulosten perusteella Venäjän liiga taitaa kuitenkin olla se kovatasoisin, kahtena kautenahan seurajoukkueiden mestaruus on mennyt Venäjälle mikäli nyt oikein muistan. Ruotsalaiset taitavat tässä kohdin tietty vedota siihen ettei Elitserienin joukkueita ole oikein kiinnostanut kyseiset turnaukset mutta se nyt on aivan oma lukunsa - kiinnosti tahi ei jos ei menestystä tule niin silloin tämän mittarin mukaan Elitserien ei ainakaan se kovatasoisin liiga ole.

Eiköhän tuo Venäjän liiga ole kuitenkin kokonaisuudessaan ainakin vielä kovatasoisin mutta sen jälkeen käydään tiukkaa taistelua Tsekin ja Ruotsin liigojen välillä ja jossain myös kotoinen SM-liigammekin pyörii joukon jatkona.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
vlad kirjoitti:
Miten nyt määritellään se kovatasoisin liiga mutta tulosten perusteella Venäjän liiga taitaa kuitenkin olla se kovatasoisin, kahtena kautenahan seurajoukkueiden mestaruus on mennyt Venäjälle mikäli nyt oikein muistan. Ruotsalaiset taitavat tässä kohdin tietty vedota siihen ettei Elitserienin joukkueita ole oikein kiinnostanut kyseiset turnaukset mutta se nyt on aivan oma lukunsa - kiinnosti tahi ei jos ei menestystä tule niin silloin tämän mittarin mukaan Elitserien ei ainakaan se kovatasoisin liiga ole.

Eiköhän tuo Venäjän liiga ole kuitenkin kokonaisuudessaan ainakin vielä kovatasoisin mutta sen jälkeen käydään tiukkaa taistelua Tsekin ja Ruotsin liigojen välillä ja jossain myös kotoinen SM-liigammekin pyörii joukon jatkona.

vlad.

Tunnen Venäjän liigaa niin huonosti, etten ala tästä väittelemään. Pidän kuitenkin Ruotsin jääkiekkoilun ja ko. maan sarjojen tasosta jonkinlaisena osoituksena sitä, että paikallisen mestiksen pelaaja mahtuu huippu-olympiaturnauksessa kultaa voittaneen maan avainpelaajistoon. Esim Suomesta ei ihan heti ketään Mestis-pelaajaa olisi voinut kuvitella näkevänsä Torinossa.
 

Salama44

Jäsen
tintti83 kirjoitti:
Kyllä se HPK on taitokiekon ystävänä. Ja liiallinen hehkutus porilaisesta hulluudesta ym. alkaa jo vituttamaan. Sama kun sportin kannatusta mainostetaan joka paikassa. Liika on liikaa.
Tästä olen samaa mieltä. Taitava ja hyvin liikuva joukkue menestyy missä tahansa hornan kattilassa. Hienoa että yleisöä on paljon, mutta peli voi olla olla yhtä hyvää tai parempaakin vaikka on vähän rauhallisempaa. Onhan noita irokeeseja tietenkin mukava pitää päässään hopean kunniaksi, mutta samaan lopputulokseen pääsee ilmankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös