Finaalit: kummalle sympatiat mistäkin?

  • 1 940
  • 36

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tässä kun olen seuraillut median ja yleisön reagointia finaalisarjan tapahtumiin, olen tullut lähes siihen tulokseen, että asetelma on Hämeenlinna vs. muu Suomi. Kerho ei paljoa sympatiapisteitä kerää. Henkilökohtaisesti tämä on yhdentekevää, mutta olisi mielenkiintoista tehdä pikku tutkimus, että minkä joukkueen leireistä sympatiaa saa Ässät ja mistä taas Kerho.

Eli lyhyesti: suosikkijoukkueesi -> ketä kannatat finaalissa

Esim. TPS -> Ässät tai SaiPa -> HPK
 

Bandana

Jäsen
Periaatteessa mulle on nyt aika sama kumpi sen voittaa, mutta jos pitää valita niin kyllä se HPK:n puolelle kallistuu. Siellä on kummiskin tehty monta vuotta hyvää duunia ja kaiken maailman pronssien jälkeen siellä ansaittaisiin mestaruus.

Kai se kummalle sympatiat menee, on paljon kiinni asenteesta. Haluaako palkita joukkueen joka on monta vuotta ollut lähellä mestaruutta vai haluaako kruunata kevään tähdenlennon?

Itse käännyn tässä HPK:n puolelle ja muutenkin vähän tuntuu että Ässät on muuttunut vähän puuksi. Käynyt oikeastaan samalla tavalla kuin Conanin Suomi-vitseille. Aluksi ihan hauskaa ja piristävän mukavaa, mutta ajan myötä muuttunut kyllä jo aika tylsän puhkikuluneeksi ja jopa ärsyttäväksi. Kaikissa medioissa ja ohjelmissa hehkutetaan porilaista hulluutta ja käydään haastattelemessa paikallisia jne jne. Menee jo vähän yli. Vielä kun media on ollut aika törkeän yksipuolisesti Ässien puolella. Otsikoissa ei puhuta Kerhon hienoista voitoista vaan Ässien kirvelevistä tappioista.

Mutta kyllähän sen tavallaan ymmärtää. Ässien ja porilaisten on pakko ottaa kaikki irti tästä huikeasta keväästä, sillä seuraavat kaudet tulevat olemaan varmaankin aikamoista tuskaa. Koko pajatso pelaajistoa ja valmennusta myöten tyhjenee, kun kaikki käyttävät tilaisuuden hyväkseen ja lähtevät Porista vittuun, urallaan eteenpäin ja rahaa keräämään. Myös porilaisten odotusarvot tulevaan nousevat, joten senkin kautta tulee jo lisää paineita, ja kun joukkueella on jo valmiiksi kylläinen olo tästä keväästä, niin ei voi kyllä kovin hyvää tulevaisuutta ennustaa Porin suuntaan. Nauttikaa nyt tästä keväästä. Sen olette ehdottomasti ansainneet.

Kokonaisuutena Ässien kevät on kuitenkin ollut hyvä piristysruiske jääkiekkoilulle. Ilman Ässien huumaa moni asia olisi toisin. JanJ:kin olisi täällä vielä spämmäilemässä meidän kanssa jos ei tie olisi vienyt finaaleihin...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Blues -> HPK

Hämeenlinnassa on tehty pitkään hyvää duunia ilman kirkkainta mitalia. Nyt sen suon mielelläni sinne. Ässät ei vaan sytytä.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Jostain syystä kannatan HPK:ta. En olisi koskaan tätä uskonut, koska Kerhon voittaessa joudun kuuntelemaan vittuilua suhteellisen paljon monen Hämeenlinnassa asuvan sukulaisen taholta.

Alkaa vaan ottamaan päähän monen Ässä-kirjoittajan puusilmäisyys ja tämä lähes säälittävyyksiin mennyt Ässä-hehkutus.

Lisäksi Nikke näyttää uskomattoman landelta se kypärä takaraivollaan. Mikä siinä on, että kaikki hatut (esim. lippikset) pitää siellä maalla aina olla takaraivolla?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ketjuun tullut kolme ensimmäistä vastausta, kaikki Blues -> HPK. Mielenkiintoinen havainto vaan tähän väliin.
 
Toivon että menee viidenteen peliin ja se on tasainen. Voiko neutraalia tunnetilaa olla täysin, ei ehkä, ehkä pieni impulssin väre kallistuu Ässille.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
HIFK -> Assat

Oon aina ihaillut HPKn tapaa tehda kiekkoa omalla tavallaan ja menestya. Siina on opittavaa ihan jokaisella (KRHM!!!) liigajoukkueen johdolla. Suomen paras jengi rakentuisikin kaavasta: HPKn osaaminen ja johtoporras, Jokerien rahat ja halli seka HIFKn medianakyvyys ja fanit.

Mutta se siita. Pelillisesti enemman kiehtoo Assat. Myos yllatyskertoimella on tekemista asian kanssa. Toisaalta finaali ei jostain syysta kiehdo tana vuonna. En muista pelin tuloksiakaan talta istumalta.
 

Lahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hetkeäkään miettimättä: HPK. Taitokiekko, me like. Ja pitäähän täällä työttömyyden kehdossa olla edes joku ketä ei porilainen hulluus nappaa.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Blues -> HPK

Sympatiat Kertsille, niin monta vuotta on tehty duunia ja pronssi on ollu paras suoritus, nyt ansaitsevat mestaruuden. Tosin eipä hirveästi harmita jos Ässät voittaa.
Tunnen vaan niin paljon enemmän Ässäfaneja. :)
 

scholl

Jäsen
HPK:ssa ei ole suoraan sanottuna yhtään mitään positiivista. Ässät sen sijaan on taisteleva, pitkään vaikeuksissa oleva seura, jolle toivoisi menestystä nyt kun oma suosikkijoukkue on pudonnut.

Jos HPK voittaa niin vitutus on melkein pahinta luokkaa. Korkeintaan Jyp, SaiPa tai KalPa saisivat samanlaisen vitutuksen noista liigaseuroista.

EDIT: Ja yhtään peliä en ole katsonut enkä katso.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jääkuutio kirjoitti:
Lisäksi Nikke näyttää uskomattoman landelta se kypärä takaraivollaan. Mikä siinä on, että kaikki hatut (esim. lippikset) pitää siellä maalla aina olla takaraivolla?

Johtunee siitä, että ihmiset siellä ovat tottuneet liikkumaan ilman visiiriä ja sitten kun laitetaan visiirillinen lippis päähän, niin se on pakko pitää takaraivolla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Alussa olin Ässien puolella, mutta Jokelan komean taklauksen myötä on sympatiat kääntyneet HPK:n puolella. Se on sitä oikeaa kovuutta enemmän kuin vihellyksien jälkeen hakkaamiset (vaikkei niissä sinänsä mitään pahaa olekaan).
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Ässille meni sympatiat nykyisen asuinpaikan mukaan. Nyt kun kuulin että mahdollisiin voitonjuhliin tulisi esiintymään Dingo ja Yö, ja juontajana toimisi Simo Frangen niin alkoi epäilyttämään koko touhu. Sanotaan että toivotaan paremman joukkueen voittoa.

Mietin vaan sitä "kaunista" näkyä kun tuhatpäinen porilaisjoukko hoilaa karhupäissään Joutsenlaulua muna pystyssä Niken kuvat silmissä niin johan alkoi pelottamaan koko touhu.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
JYP -> HPK Olisiko tullut aika... ei ole Ässiäkään vastaan mitään, mutta HPK on yrittänyt päästä siitä pronssisesta leimasta eroon useampaan otteeseen, kerralla kirkastuu kultaiseksi. Ja toinen syy on siinä että olen pelannut rahapeliä HPK:n puolesta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
TPS -> HPK

Olisi varmaan luontevampi olla Ässien puolella, mutta lähinnä David Schneiderin takia olen kerholainen vielä tämän päivän. Eikä nämä Ässäkannattajien kirjoitukset Jutasta, hamekankaasta ja video-Kerhosta ainakaan ole vähentänyt sympatioita Kerhoa kohtaan.

Tänään homma poikki ja Deelle kultamitali kaulaan.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Blues -> Ässät

Jotenkin on vain sytyttänyt tuo Ässien hurmos ja Isomäen yleisö. Vaikka monet puhuvat Rinkelinmäen hyvästä tunnelmasta, niin itse en näe Rinkelinmäkeä läheskään Isomäkeä vastaavana.
Lisäksi tässä on Iso vs Pieni asetelma, joka kallistaa vaakakupin Poriin. HPK:lla on taitojoukkue ja Ässillä taklaava. Jotenkin vain pidän enemmän tuosta rymistelevästä ja nimettömistä pelaajista koostuvasta Pataryhmästä. Valmentajapuolellakin jotenkin Toivolan Mika sytyttää enemmän kuin Jalonen.

Ja se Matt on hauska.
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS -> Ässät

Ässien puolella olen, vaikka ei mitään elämää suurempaa ole Kerhoa vastaankaan. HPK on itselleni jotenkin neutraali joukkue, Ässien tyylistä taas pidän enemmän.

Toisaalta, ei nyt niin kamalasti harmita jos Kerho voittaa. Saapahan Schneider kultamitallin kaulaan.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
HIFK -> sekä että

Ässille menee sympatiat siitä, että se on jättänyt tappalut (yms. turhautumisen merkit) pois ja keskittynyt pelaamiseen. Pointsit myös porilaishuumasta, joka on tervettä vaihtelua jääkiekkoon. Miinukset siitä, että itketään siitä että HPK käyttää ässien vahvuuksia (kovat, puhtaat pommit = tapaus jokela)

HPK:lle pointseja siitä, että pelaavat vihdoin finaalissa (vaikka voittivatkin semareissa tuurilla ja tuomaripelillä itseään paremman joukkueen = minäkö huono häviäjä?). Sympatiaa myös siltä kannalta, että HPK on vastannut ässien fyysisyyteen (kuitenkin ilman jäähyjä)


Loppujen lopuksi se on ihan sama kumpi voittaa...
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dana77 kirjoitti:
Alussa olin Ässien puolella, mutta Jokelan komean taklauksen myötä on sympatiat kääntyneet HPK:n puolella. Se on sitä oikeaa kovuutta enemmän kuin vihellyksien jälkeen hakkaamiset (vaikkei niissä sinänsä mitään pahaa olekaan).
Jumalauta, dana. Veit suoraan ajatukset päästäni. Lähes näillä samoilla sanoillakin meinasin kirjoittaa asian tuossa aamuyöstä kunnes kuukahdin.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
SaiPa -> HPK

En tiedä miksi näin. Ässätkin pelaa ihan viihdyttävää kiekkoa, mutta olen helvetin kyllästynyt tähän koko kansan Ässähuumaan.

HPK:lle suo mielellään mestaruuden, koska se on pysynyt huipulla niin pitkään saamatta voittoa.

Sympaattisia jengejä molemmat, mutta toivottavasti HPK vie.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tappara -> Ässät

Vaikka Tappara Ässillä kirvelevästi hävisikin, porilaisia kannustetaan tässä taloudessa. Voihan sen niinkin ajatella että jos on pakko puolivälierissä hävitä niin mielellään sitten tulevalle mestarille.

Yleensä jos Tappara ei pelaa, olen altavastaajan ja/tai "pikkuseuran" puolella ja tässä tapauksessa Ässät on molempia HPK:hon verrattuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös