Sovitaan vaan, 84 -vuotiasta kun ei ole muutenkaan sopivaa pojutella. Enemmänhän se alkaa olemaan pappa-iässä...
Se on muuten ensimmäisen kerran nostettu voittajan toimesta vuonna 1951. Mestaruudesta on toki pelattu kauemmin, mutta Kanada malja on tuon ikäinen.
Sitä miksi Lasch oli viattomana "kohun keskellä" en ymmärrä, itse hän ei näitä kohuja ainakaan järjestä, vaan lähtee metsästämään kiekkoa takaisin itselleen ilman makailua. Välillä tuntuu, ettei ukko ole ehtinyt tippua edes jäähän kun se on jo menossa uudestaan. Sellainen pelaaja on Ryan Lasch, Pelicans.
Minä ymmärrän aivan täysin miksi Lasch on viattomana kohun keskellä. Syy on Suikkasessa, jonka pelikirjaan kuuluvat pienet ja isommat filmit.
Aiemmin olen haukkunut monia pelaajia ämmiksi ja ties miksi, mutta tämän kevään Ässät sarja avasi silmäni. Ässissä nimittäin pelasi mies nimeltä Mark Lee, jonka toiminta edellisen kauden pudotuspeleissä meni aivan naurettavasti, oli nimittäin katollaan puhalluksesta. Tällä kaudella pudotuspeleissä eri joukkueessa ja eri valmentajan alaisuudessa pelaaminen oli aivan eri planeetalta. Ässissä Mark Lee pelasi edelleen pikku sikaa ja antoi kaikkensa, mutta kontaktin saatuaan seurauksena ei ollut komea kaatuminen, vaan mies yritti pelata tilanteen loppuun asti.
Toki jalkapalloilijoita löytyy myös jääkendon puolelta, mutta useinmiten kyseessä on valmentaja, joka vaatii näitä näyttelemisiä, liioittelemisia ja valekuolemia.
Jääkiekon hienous minulle kulminoituu mielestäni upeimpaan maaliin ikinä:
Mario ei halua ylivoimaa, saatana se haluaa tehdä maalin!
Tarkoitan siis sanoa että Jarkko Ruudut ovat erittäin harvinaisia neitejä tämän lajin parissa. Valitettavasti SM-liigaan on päässyt pesiytymään valmentajia, jotka vaativat pienestäkin kontaktista kaatumista ellei tarjolla ole todella hyvä maalintekopaikka.
Mitä tulee tähän itse sarjaan, näkisin että Pelicans on ehdoton suosikki. Pelicansin hyökkäys ja puolustuksen hyökkäävä osa on laadukkaampi kuin meillä. Suikkanen on parempi pelaamaan peliä psykologian kautta, oli sitten kohteena oma joukkue, vastustaja tai tuomarit. Maalivahdeissa on vaikea sanoa kummalla on parempi. Jos Hovinen on kunnossa on molemmilla veskareilla mahdollisuus varastaa sarja omalle joukkueelleen. Jos Hovinen ei ole kunnossa etu on JYP:n. Puolustus menee sitten JYP:lle, otetaanpa huomioon pelkät puolustajat, hyökkääjien puolustustaito, pelitapa ja sen toteuttaminen tai vaikka kaikki yhteensä.