Mä olen Sportin matseissa sen 12 vuotta käynyt, ja täytyy sanoaa että tämä oli makein voitto ennen kuin Sport pesi Kärpät runkosarjassa 97-98(?) lukemin 4-0.
Jos tän voiton jollekin antaa niin, ei ole kahta vaihtoehtoa. Se on meidän päätykatsomo, joka on tällä hetkellä Suomen paras katsomo. Piste. Niin kauan tätä oikeata voittoa, eli Divarin paras vastaan Liigan huonoin on täällä odotettu, ja nyt saadaan se unelma toteen. Hienoin Sport-joukkue mitä minä olen ikinä kokenut, siitä ei kahta sanaa. Hienoja pelaajia on nähty monia, mutta tämä oli joukkue, jota minä en pystynyt alkukaudesta ymmärtämään. Helvetin surkeita matseja, typeriä tappioita. Sitten tuli nousut 0-3 tilanteesta 4-3 voittoihin, ja tiesin että tällä jengillä voidaan mennä pitkälle. Divarin voittoon en kuitenkaan uskonut ennen tätä päivää. Luulin, että tätä päivää ei Vaasassa tulla koskaan näkemään, niin kuin jotkut KooKoo(?) kannattajat pari vuotta sitten väittivät. Nyt se homma on kuitenkin plakkarissa, ja kukaan ei pysty enää ikinä sanomaan että Sportin pitäisi voittaa se Divari ennen kuin se pystyisi Liigasta edes puhumaan.
Jokipojille myös kiitos näistä finaaleista. Paljon nuoria pelimiehiä, joista varmasti kuullaan myöhemmin. Nuoruus ei kuitenkaan pystynyt tällä kaudella kokemusta ja materiaa voittamaan, ehkäpä ensi kertaa Divarin historiassa.
Ps. Oliko muuten Mestiksen kaikkien aikojen yleisökeskiarvo finaaleissa?