Fillari varastettiin ennätysajassa - vinkkejä vastaisuuden varalle?

• 12 117
  • 55

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Googlailin tietoutta polkupyörien lukoista ja huomasin sitten että onhan täällä JA:ssakin asiasta vanha ketju.

Minkälaisia lukkoja käytätte pyörissänne? Kysymys on etupäässä osoitettu hieman hintavampia pyöriä omistaville tai muuten vain omaisuudestaan tarkoille palstalaisille.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minkälaisia lukkoja käytätte pyörissänne?
Mulla on Abus Bordo Lite -lukko, joka pitäisi olla kohtuullisen vaikeasti murrettava. Taittuu kivasti kasaan eikä paina kauheasti, ja teline menee vakiokokoisiin ruuvireikiin rungossa. Toisaalta, jos varas pyörän haluaa viedä, niin kyllä se sitten mukaan lähtee, lukosta riippumatta. Tuo on vakuutusyhtiöiden hyväksymä, joten omavastuulla selviää siitä lystistä. Oma pyörä on lukitussa sisävarastossa yöt, kaupungille sitä ei jätetä kuin kauppareissun ajaksi.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kryptoniten klassinen malli löytyy. Siitä huolimatta en jätä pyörää ikinä talon varastoon/telineeseen. Parvekkeella sen on hyvä olla.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mua alkoi kyrpimään se, että itse lukot ovat tukevia ja kestävänoloisia, mutta itse avaimet ovat hempuloita. Varsinkin talvella saattaa lukkopesä olla vähän jäässä ja sinnehän se avain on sitten katkennut. Kokeilluksi tuli ainakin kolme erilaista avainmallia.

Nyt on sitten vajaan metrin kieppi ketjua ja ikivanha Abloyn munalukko mukana, eikä tartte kiroilla ainakaan avaimen kanssa. Lisäksi ketju on sen verran pitkä, että saa aina johonkin kiinni, jos ei muuhun niin vaikka lyhtypylvään ympärille.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin sanotusti "parempiin" pyöriin kannattaa käyttää kahta lukkoa.
Jollain vakuutusyhtiön hyväksymällä lukolla runko kiinni johonkin kiinteeseen ja perusvaijerirullalukolla vanteet ym "irtoavat osat" kiinni runkoon

Dave S

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, Sport, Wa1ld Royals
Abus Bordo Lite ja yksi pidempi vaijerilukko etukiekon kiinnitykseen. Abus lähinnä sen takia, että tosiaan menee suoraan kiinni rungon pullotelineeseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy