Fiiliksesi?

  • 6 269
  • 34

Fordél

Jäsen
Tässä ketjussa puretaan ja jaetaan omia fiiliksiä.

Itsellä tunnetilat tuppaavat vaihtelemaan pahasti päivän aikana. Toki taustalla on koko ajan sellainen perusonnellinen olotila, joka on varmaan valtaosalla länsimaisista ihmisistä kun kaikki on pohjimmiltaan kuitenkin hyvin. Tänään kuitenkin jostain syystä on päivä alkanut ahdistuksella, joka tuli puun takaa. Ei vaan nappaa juuri mikään ja maailma tuntuu jotenkin täysin typerältä paikalta. Lueskelin nettilehdistä päivän otsikot ja vaikka niissä ei ollut mitään erityisen dramaattista niin taas alkoi miettiä, että mitähän järkeä tässä kaikessa on? Lisäksi stressaa remontointi ja muutto, jota on tämän viikkoa joutunut hoitamaan. Toisaalta eilen totesin, että nuokin asiat ovat kunnossa, mutta tänään taas ahdistaa. Ihmeellistä touhua, mutta loppupäivästi fiilis voi olla ihan erilainen kun tapahtuu joku ihan arkipäiväinenkin juttu kuten lenkki luonnossa ja saa taas hommasta kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toki taustalla on koko ajan sellainen perusonnellinen olotila, joka on varmaan valtaosalla länsimaisista ihmisistä kun kaikki on pohjimmiltaan kuitenkin hyvin.

Maailma on kuitenkin täynnä tutkimuksia missä kerrotaan afrikkalaisten olevan erittäin onnellisia. Siellä on kuitenkin kaiken paskan keskellä niin paljon hyvääkin.

Onkohan nykyisessä Q1, Q2, Q3, Q4 -pelleilyssä ihmeemmin edes mitään länsimaalaista perusonnellisuutta enää. Monia tuntuu lähinnä ahdistavan ja vituttavan aika lailla.
 

Fordél

Jäsen
Maailma on kuitenkin täynnä tutkimuksia missä kerrotaan afrikkalaisten olevan erittäin onnellisia. Siellä on kuitenkin kaiken paskan keskellä niin paljon hyvääkin.

Totta tämäkin. Kyse on varmasti siitä mistä vinkkelistä ja lähtökohdista asiaa katsoo. Kuitenkin näen, että onnellisuuskin on aika hetkittäistä ja menee fiiliksen mukaan. Nuo fiilikset puolestaan tuppaavat vaihdella aika lailla jopa päivänkin aikana. Varmasti tässäkin on ihmiskohtaisia eroja: ns. tunneihmiset vs. rationaalisemmat ihmiset.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Vituttaa kuin pientä oravaa talvella. Kävyt jäässä jne.

Ei oikein oo lähteny viimeiseen kahteen viikkoon päivät käyntiin. Henkinen hyvinvointi ei oikein ole kohdillaan.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Paska on fiilis. Uni ei meinaa tulla millään ja olo on kokoajan erittäin puutunut ja väsynyt. Viimeisen 3-4 viikon aikana vain muutamana yönä saanut nukuttua sellaisen 7 maksimissaan tuntia. Yleensä kuten tänään tuli saatua unta vain parin tunnin verran. Kesäduunitkin alkaa kohta niin olisi kiva, jos alkaisi uni taas maistua.
 

Fordél

Jäsen
Tuo on kyllä ihan totta, että paljon nämä fiilikset rakentuu ihan perusjuttujenkin varaan. Tärkeimpina tietysti ovat uni ja ravinto. Pitäisi vain jotenkin saada se kahdeksan tuntia nukutta niin olisi varmasti vähemmän heittelyä fiiliksissäkin. Viime yönä tuli kuuden tunnin yöunet ja se kyllä kostautuu tänään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä on hyvä fiilis vaikka aamulla töihin polkiessa reidet olivat varsin tukossa. Huomiset työhaastattelut vähän pyörii mielessä, mutta pyrin ettei niistäkään suurempaa stressiä tule, sillä nykyinen paikka on myös vakiduuni, joten täysin pakottavaa tarvetta työnvaihtoon ei ole.

Oikeastaan oma fiilis on ollut aika todella hyvä pidemmän aikaa, en sitten tiedä kuinka suuri osuus muuttuneilla elämäntavoilla on. Joulukuun alusta olen muuttanut ruokavalion ja liikunnan määrää selkeästi ja olo on koko ajan energinen ja öisin nukun 8-10 tuntia.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Yläpäätä särkenyt koko päivän eli vituttaa ja tämä kuumuus myös vituttaa. Vittu kun vituttaa.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Aivan loistavat fiilikset!

On lämmintä, kesätyöpaikkani on aivan loistava (hyvä ja hauska duuni, hyvä duuniporukka, ryhmähenki yms.) ja ei siihen oikeastaan muuta sitten tarvitakkaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jotkut valittavat marras-joulukuussa kaamosmasennusta, mutta itsessäni olen huomannut päinvastaisen ilmiön. Siis mitä tulee vuodenaikojen ja valon määrän vaihteluun. Nämä alkukesän viikot ovat jotenkin aivan perseestä. Liika valoisuus varsinkin illalla sekoitta omat fiilikset ja rytmit pahasti. Tuttua ja turvallista syksyä odotellessa.
 

Fordél

Jäsen
Oikeastaan oma fiilis on ollut aika todella hyvä pidemmän aikaa, en sitten tiedä kuinka suuri osuus muuttuneilla elämäntavoilla on. Joulukuun alusta olen muuttanut ruokavalion ja liikunnan määrää selkeästi ja olo on koko ajan energinen ja öisin nukun 8-10 tuntia.

Täällä on ollut myös sama vaikka nyt viime päivinä tilanne on ollut toinen. Fiilis on ollut pidempään hyvä johtuen juuri samoista seikoista. Unta on tullut palloon ihan kivasti, ruokavalio on suht kohdillaan ja mikä tärkeintä: paikat on kestänyt sen verran, että on päässyt lähes päivittäin lenkkipolulle. Liikunta on ainakin mulle todella tärkeä hyvän fiiliksen aiheuttaja. Tuolla luonnossa kun hölkkäilee, tuntuvat kaikki ongelmat paljon pienemmiltä ja mikään ei tunnu mahdottomalta. Nyt kun ei ole muutamaan päivään päässyt liikkumaan, on fiilis sen mukainen. No kenties huomenna, perjantaina viimeistään.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Olen hermostunut.. isäpuoleni vietiin teholle kello 19.30 yli kuuden tunnin ohitusleikkauksen jälkeen. Kymmenen aikaa äitini piti tiedustella sairaalasta tilannetta, mutta en saanut äitiäni enkä pikkusiskoakinkaan kiinni tiedustellakseni tilannetta. Nyt saa sitten mielikuvitus laukata koko yön, että mikä on tilanne, eikö kaikki olekaan kunnossa? Isäpuoleen on hyvät välit ja tullaan toimeen, joten kyllä hänen hyvinvointinsa koskettaa. Huomenna on myös edessä tärkeä työkeikka, joten hienosti taas sellainen henkisesti rääkätty olotila.

Tähän ketjuun kirjoittaessani mietin myös sitä, miten paljon sitä kaiken näennäisen hyvinvoinin keskellä joutuu potemaan kaikenmaailman ahdistusta.. En edes muista milloin viimeksi olisin tuntenut itseni erityisen energiseksi ja hyvinvoivaksi. Viimeisinä vuosina on aina ollut jotain ahdistusta lihassa ja sielussa, ja jotkin niistä pitkäaikaisia murheenaiheita. Totta kai matkalle mahtuu paljon hyvääkin, mutta kyllähän omassa ja läheisten elämässä on paljon murheita.

Ihmettelen siis kaiken ahdistuksen määrää.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Oikein hyvä fiilis oli eilen ja tänä aamulla. Nyt aivan mieletön ikävä ja surullinen olo. Helvetin haikea fiilis.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Laskusuhdanne painaa kuten aina kesäisin. Toisinaan tulee niitä päiviä, jolloin melkein voi sanoa, että on tyytyväinen elämäänsä ja pystyy jotenkin nauttimaan päivästä, mutta nämä päivät ovat vähissä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Liikunnan jälkeen on aina mahtava fiilis. Juuri 5 kilsan juoksulenkki takana. Hyvää teki! Ja aamulla jo pyöräilin 20 kilsaa.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Umpiväsynyt. Töitä on painettu ties kuinka monta päivää putkeen ja juuri äsken tulin töistä kotiin. Työ ei ole raskasta, mutta jotenkin tämä päivä on ollut tosi väsynyttä.

Niin ja sinkkuna olo maistuu nyt taas vaihteeksi puulta, vaikka se välillä on ollut tosi kivaa. Nooh, pitää yrittää pysyä hereillä vielä tovi kun huomenna on iltavuoro...ehkä se tästä vielä
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Kaksijakoiset.

Pariviikkoa sitten tuli vaihdettua työpaikka pienestä firmasta isoon firmaan. Työ isossa firmassa on aika lailla puuduttavaa ja sitä samaa tylsää työtä koko ajan, kun olin jo tottunut siihen aikaisimmassa työpaikassa, että yksikään päivä ei ikinä ole samanlainen ja aina riittää tekemistä. Tosin palkka se tässäkin asiassa ratkaisi kaiken, joten eiköhän tilipäivänä ole hienoa olla töissä nykyisessä paikassani.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Aavistuksen - vain aavistuksen - vituttaa. Eilisestä asti ollut kurkku niin kipeä, ettei mitään järkeä. Yöllä taisi kuume olla pahimmillaan 39:n tuntumassa ja sain nukuttua vain muutaman tunnin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän väsynyt ja "pettynyt", kun päivä on kohta ohi. Eilisten tupareiden jälkilöylyissä tuli valvottua aamun asti ja sitten tulikin nukuttua pitkälle iltapäivään. Tämmöiset päivät ovat kyllä persestä.
 

Fordél

Jäsen
Liikunnan jälkeen on aina mahtava fiilis. Juuri 5 kilsan juoksulenkki takana. Hyvää teki! Ja aamulla jo pyöräilin 20 kilsaa.

Hienoa kuulla, että sielläkin tulee liikunnasta hyviä fiiliksiaä. Itellä parhaat fiilikset (housut jalassa) tulee juuri liikunnasta. Lenkin jälkeen fiilis on poikkeuksetta levollinen kun kroppa ja mieli on jotenkin yhtä. Huolet ovat poissa ja on kaikkivoipa olo.

Tänään kävin lenkillä ja se toi päivään paljon hyvää fiilistä. Viime viikot ovat tosin olleet haipakkaa, joten pikkasen on kireä fiilis ja nyt pitäisi päästä paremmin kiinni hetkeen, jotta vain olla. No toivottavasti lomalla tämä ajatus toteutuisi.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Aamulla kirjaimellisesti hypin onnesta, olin niin älyttömän onnellinen kun pääsin opiskelemaan AMK:hon ja yliopistosta voi tulla vielä parempi paikka perjantaina. Nyt yhtäkkiä iski mieletön ahdistus minun 1,5kuukauden takaisesta parisuhteestani ja kaikki alkoi siitä, kun näin että mun exäni on päässyt kouluun kans. Aloin miettimään kaikkia vanhoja asioita ja aivan hirveä fiilis. Nyt on mennyt pari viikkoa todella mainiosti, mutta nyt alkoi nousta kaikki tuolta sisältä ylös. Mutta sellainen se ihmisen mieli vissiin vaan on, että välillä käydään noita huonoja ajatuksia mielessä, että voi päästä lopullisesti joskus yli vanhoista asioista. Onneksi nyt alkaa pikkuhiljaa taas nuo paremmat asiat painamaan vaakakupissa enempi, tätähän mä olen halunnutkin :) Nämä kuukautiset on perseestä, kun tunteet muuttuu näin nopeasti, ;)
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aamulla kirjaimellisesti hypin onnesta, olin niin älyttömän onnellinen kun pääsin opiskelemaan AMK:hon ja yliopistosta voi tulla vielä parempi paikka perjantaina. Nyt yhtäkkiä iski mieletön ahdistus minun 1,5kuukauden takaisesta parisuhteestani ja kaikki alkoi siitä, kun näin että mun exäni on päässyt kouluun kans. Aloin miettimään kaikkia vanhoja asioita ja aivan hirveä fiilis.

Plaah. Syksyllä kun aloitat AMK:ssa tai yliopistossa opiskelut ja menet täysillä mukaan kaikkeen opiskelijatoimintaan, niin löydät paljon uusia ystäviä, pääset juhlimaan paljon ja hyvin todennäköisesti tulee nainen/naisia mukaan kuvioihin ja ensi jouluna et edes muista tuota exääsi. Nauti opiskeluajoista, ainakin itse muistelen omiani erittäin suurella lämmöllä.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Plaah. Syksyllä kun aloitat AMK:ssa tai yliopistossa opiskelut ja menet täysillä mukaan kaikkeen opiskelijatoimintaan, niin löydät paljon uusia ystäviä, pääset juhlimaan paljon ja hyvin todennäköisesti tulee nainen/naisia mukaan kuvioihin ja ensi jouluna et edes muista tuota exääsi. Nauti opiskeluajoista, ainakin itse muistelen omiani erittäin suurella lämmöllä.

Näin olen itsekin asioita nyt kelaillut! :) Hirveää ristiaallokkoa tunteet tällä hetkellä, tuo kouluunpääsy oli kuitenkin sellainen juttu, että oikeasti tuli hyvä mieli ja pystyin olemaan kunnolla ylpeä itsestäni varsinkin tällä yo-todistuksella.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Nyt on aika kaksijakoiset fiilikset. Meni eräs päätös läpi jota olen odottanut n. 2kk. Mutta koska ko. aihetta hoitaa vain yksi ihminen ja hän sattuu olemaan lomilla niin päätöstä ei voi allekirjoittaa... Että jep. Ei tiiä mitenpäin tässä ois.

-Tinke-80
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös