FIFA-sarja

  • 313 104
  • 1 319

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Tuo on kyllä koko Fifan syöpä tuo L1+kolmio syöttö (pleikkkarilla tämä näppäinyhdistelmä). Onneksi ne on sen tehoa hieman laskeneet. Viimevuotisessa se oli aivan murhaavan tehokas ja porukka heitteli sitä omalta alueelta ja kävi laittamassa palloa maaliin. Tosiaan kyllä harmittavan harvan joukkueen peli perustuu esim. Pro Clubissa oikein kunnon pelinrakenteluun. Yleensä sieltä tulee koko pelin ajan vaan noita korkeita kukkupalloja. Samaa se on kyllä muissakin pelimuodoissa.

Kyllähän tuo jalkapalloon kuuluu ja onhan se mukava välillä linjan yli antaa kroosmaisia syöttöjä, mutta minua häiritsee eniten se että puolikkaat ovat onlinessa liian lyhyitä jotta voisi rauhassa puolustaa ja odottaa kun alloutattackille pääsee iskemään vastaan. Myös stamina tuntuu olevan liian hyvä onlinessa kun Ibrahimovic käy kolme kertaa peräkkäin R2 pohjassa hakemassa keskikentältä pallon ja lähtee hyökkäämään. Eli minun kokemukseni mukaan tuota läpi syöttöä pystyy kyllä puolustamaan, mutta silloin ei kerkeä juuri montaa hyökkäystä itse pelissä rakentamaan.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Onhan tämä aivan loistava peli.Todella monta vuotta on tullut mentyä änärin parissa,silloin tällöin pelaten Fifaa,mutta nyt täysin keskittyneenä tähän,niin onhan tämä kuin eri planeetalta verrattuna bugiseen,itseään toistavaan rahastus änäriin.

FUT:ia suurin osa tullut pelattua ja vähitellen kun vähät taidot karttuu niin on pystynyt asettamaan enemmän manuaalikontrolleja peliin.

Onnistumiset manuaaliohjauksella todella tekee höpöä.

edit: ps4 siis myllytän jos sillä nyt mitään väliä on kenellekkään.
 
Viimeksi muokattu:

Ribals

Jäsen
Millasilla squadeilla porukka tykkää FIFA15:ssa pelailla tuolla FUT:in puolella? Itse olen koittanut BPL ja Serie A squadeita, jotka olivat kohtuu halpoja, mutta en oikein tykännyt. Nyt mennään BBVA squadilla. Itse olen tykännyt BBVA squadista eniten, joka tosin on ollut vähän kalliimpi, kuin BPL ja Serie A tiimit.

Olen myös huomannut sellaisen asian, että olen aivan paska tässä Fifassa. Viime Fifassa statsit olivat jopa hyvät, mutta nyt tunnun saavan turpaan joka toisessa pelissä ja olen vasta 7 divarissa. Saattaa myös olla niin, että nuo parhaimmat eivät ole vielä nousseet ylempiin divareihin, kun tuntuu tulevat tosi kovia ukkoja vastaan. Ostin tosin viime Fifan vasta jouluna, joten ehkä sekin vaikutti asiaan.

PS4:lla siis pelailen.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Millasilla squadeilla porukka tykkää FIFA15:ssa pelailla tuolla FUT:in puolella? Itse olen koittanut BPL ja Serie A squadeita, jotka olivat kohtuu halpoja, mutta en oikein tykännyt. Nyt mennään BBVA squadilla. Itse olen tykännyt BBVA squadista eniten, joka tosin on ollut vähän kalliimpi, kuin BPL ja Serie A tiimit.

Olen myös huomannut sellaisen asian, että olen aivan paska tässä Fifassa. Viime Fifassa statsit olivat jopa hyvät, mutta nyt tunnun saavan turpaan joka toisessa pelissä ja olen vasta 7 divarissa. Saattaa myös olla niin, että nuo parhaimmat eivät ole vielä nousseet ylempiin divareihin, kun tuntuu tulevat tosi kovia ukkoja vastaan. Ostin tosin viime Fifan vasta jouluna, joten ehkä sekin vaikutti asiaan.

PS4:lla siis pelailen.

Itse pelaan myös vasta 6. divarissa ja nokkaan tulee ihan reilusti.Kovasti ottaa itsetunnon päälle kun änärissä tottunut voittamaan huomattavasti enemmän kun häviämään mutta tässä mennään vielä toisinpäin.

Tällä hetkellä squad on yhdistelmä PSG:tä,Newcastlea ja valioliiga pelaajia.Kemiat taisi olla 95 tai 97.Oma tähti tällä hetkellä,David Luiz pelastavana sankarina puolustuksen lukkona.

edit: tätä nykyistä jengiä ennen pelasin about 20 peliä pääosin bundesliiga squadilla jossa de Bruyne ja Shaqiri oli kovimmat pelurit.

2:n edit: olen myös huomannut olevani täysin paska tässä Fifassa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koukuttava on...

Pojan (11v) kanssa hakataan xboxilla ja työnjako on selvä. Mä hoidan pääsääntöisesti pelaajahankinnat, sopparit yms. ja poika saa sitten kikkailla mitä haluaa pelipaitojen yms. kanssa. Toki kun on paljon fyrkkaa niin mennään tsekkaa kimpassa ja ostetaan minkä poika haluaa.

Pelillisesti meillä on vähän eri näkemyksiä. Poika tykkää pelata kun voittaa 10-0 helpommalla vaikeusasteilla ja mä taas tykkään tasaisista väännöistä eikä haittaa vaikka tulisi nenäänkin välillä. Pelataan siten tossa single player sarjassa aina helpointa sarjaa, tosin tarkoituksena siinäkin yrittää nousta mahd.pikasesti ylemmäs. Hakkasinko tänään aamulla 6 peliä että noustiin 4.divariin. Voi sitten poika jatkaa siitä kun on sarja taas alussa. Semi pro jengejä vastaan tai sitten verkossa.

Verkkopeliä sitten siinä rinnalla myös, 2 kautta pelattu ja paikkana nyt 8div. Alkushokin jälkeen (1.peli 10-divarissa 1-12) ruvennut pelikin kulkemaan vielä tällä tasolla kun muistaa pelata toista ihmistä vastaan kuten futista oikeasti pitää pelata. Kyllähän tossa pikkuhiljaa itsekin kehittyy vaikka aika noviisi onkin.

Yövuoron unien jälkeen täytyy varmaan pari kolme, neljä... matsia hakata, ehkä yrittää nousta seiskaan.

Valioliigajätkiä löytyy pumpusta, Soldado, Lallana, Dzeko Wellbeck... pari italialaista, pari brassia. Hradecky kakkosveska ja Eremenko + Moisander tiimissä myös. Torres + Villa kävivät kylässä mutta saivat lähteä parempien tieltä.

Onhan tää vähän eri tason peli kuin joku C64:n Microprose soccer. Toki aikoinaan pikkunassikkana tuli noitakin hakattua paljon. Nykyään oma xbox pelaaminen on aika kausittaista. Pääsääntöisesti yöllä kun muu jengi nukkuu. Tai sitten päivällä pojan kanssa muutama matsi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Alkaa olemaan animaatio ja pelaajien "valintapankki" aika hyvässä tasapainossa. Eilen tuli tehtyä juuri tähän liittyen maali. Pääsin puolittain läpi ja olin jo vetämässä, kun huomasin että Bacca on vapaana maalin edessä, noh yritin syöttää, mutta liian taaksehan se meni, Bacca sitten joutui kääntymään selin maaliin ja sai niin pallon haltuun parilla askeleella. Tässä tilanteessa ajattelin vain että "noh maalivahti on huonossa asennossa/asemassa kun syötin sen pihalle" ja koitin vain vetää Baccalla. Tässä sitten kaveri viritteli kunnon kantsuvedon joka upposikin juuri maalivahdin syöksyessä pelastamaan tilannetta. Pakko sanoa että tuli kyllä kunnon intoa tuosta ratkaisusta.

Samoin pallon fysiikka näkyy kivasti kun pääset vetämään hyvästä pompusta volleyta, niin vähän heikommallakin vedolla varustettu pelaaja voi osuessaan tehdä hienon vedon. Itse sain kaksi kertaa kulmassa ns. pomppupallon boxin kulmille, toisella täydellinen unelmaveto maalin kulmaan kauhealla pommilla ja toisella sitten Shefki Kuqimainen veto jonnekkin katsomon yläriveille...
 

Barney

Jäsen
Nyt pitää kyllä kehua EA:ta. AI alkaa pelissä olemaan sitä luokkaa, että offline-pelaaminen on oikeasti viihdyttävää. Aikaisemmissa Fifoissa jaksoin pelata Career Modea korkeintaan 10 peliä, koska AI pelasi joka pelissä ihan samalla tavalla. Uusimmassa Fifassa AI tekee oikeasti jopa virheitä (myös huippujoukkueet!), joten pelaaminen on kokonaisuudessan mukavempaa ja realistisempaa. Unitedilla olen pelannut varmaan jonkun 15 peliä, ja sarjakärjessä mennään yhdessä Chelsean kanssa. Vähän harmittaa, että World Classin ja Legendaryn ainoa ero tuntuu olevan, että Legendarylla AI tekee vain välillä ihan epäreiluja maaleja, muuten AI:n taso ei tunnu vaikeammalta. Legendarylla peli menee jo vähän ärsyttäväksi, joten World Classilla on tullut pelattua.

Sen verran pitää sanoa, että Radamel Falcao on aivan helvetin hyvä pelaaja Career Modessa. Nyt Unitedilla joku n. 15 peliä takana ja Falcao on paukutellut jonkun 20 maalia. Tykkään.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
En olis uskonut, että sytyn enemmän Fifaan kuin änäriin. Edellinen futispeli mitä on tullut pelattua enemmän on PES4. Uuden boksin mukana tuli kuitenkin Fifa ja päätin antaa sille mahdollisuuden. Noi online club pelithän on hauskoja.
Murheena on ainoastaan se että oma äijä on melkonen puupökkelö. Mikään kikka ei tunnu irtoavan, vedot lähtee katsomon yläriveille ja vaikka juoksuvauhti ei päätä huimaa niin kunto loppuu hetkessä. Sen verran olen koittanut esim. barcalla pelata että hyvillä pelaajilla saan jotain myös aikaan.

Onko aloittelevalle fifa/klubipelaajalle jotain vinkkejä tuon oman online pro:n kehittämiseen? Tuolla kyllä lukee että mitä kaikkea pitää tehdä että esim veto kehittyy mutta tuntuu aika utopistiselta vedellä volleymaaleja 16m rajan ulkopuolelta. Joku juttu tässä täytyy olla kun 10. ja 9. divarin vastustajat riplailevat miten haluavat ja vedotkin on hieman eri luokkaa.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Pitäisikö tänne alkaa keräämään listaa psn-tunnareista, siis sellaisista pelaajista jotka pelaa noita friendlyjä (seasonia) ja HUTia manuaalit päällä? Olis mukava kerätä jonkinnäköinen peliporukka tuonne kaverilistalle.

Itse pelaan molempia, vaikka olenkin todella paska. Eniten mulla on mennyt aikaa tuon hutin parissa, ja sielläkin tuo treidauspuoli on vienyt leijonanosan ajasta. Jotenkin tuo managerin parissa vietetty nuoruus puskee väkisin päälle. Mun Psn on TouhoTippa (hassunhauska näin yli kolmekymppisille perheelliselle miehelle, mutta tuo on ollut jo vuosikaudet käytössä), saapi lisätä jos siltä tuntuu.

Jos nakkelette noita tunnuksia, niin voin koota vaikka tähän samaan viestiin jos ajatus saa kannatusta.
 

RDivis

Jäsen
Onko aloittelevalle fifa/klubipelaajalle jotain vinkkejä tuon oman online pro:n kehittämiseen? Tuolla kyllä lukee että mitä kaikkea pitää tehdä että esim veto kehittyy mutta tuntuu aika utopistiselta vedellä volleymaaleja 16m rajan ulkopuolelta. Joku juttu tässä täytyy olla kun 10. ja 9. divarin vastustajat riplailevat miten haluavat ja vedotkin on hieman eri luokkaa.
Ainakin kannattaa tsekata EASFC Catalogue, josko joitakin Online Pro buusteja saisi auki. Toki jos FIFAaa ei aiemmin paljoa pelaillut ei EASFC leveleitäkään juuri ole. Jos joku ystäväsi on korkeammalla levelillä, hän voi lahjoittaa muille Clubilaisille buusteja.
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Pitäisikö tänne alkaa keräämään listaa psn-tunnareista, siis sellaisista pelaajista jotka pelaa noita friendlyjä (seasonia) ja HUTia manuaalit päällä? Olis mukava kerätä jonkinnäköinen peliporukka tuonne kaverilistalle.

Itse pelaan molempia, vaikka olenkin todella paska. Eniten mulla on mennyt aikaa tuon hutin parissa, ja sielläkin tuo treidauspuoli on vienyt leijonanosan ajasta. Jotenkin tuo managerin parissa vietetty nuoruus puskee väkisin päälle. Mun Psn on TouhoTippa (hassunhauska näin yli kolmekymppisille perheelliselle miehelle, mutta tuo on ollut jo vuosikaudet käytössä), saapi lisätä jos siltä tuntuu.

Jos nakkelette noita tunnuksia, niin voin koota vaikka tähän samaan viestiin jos ajatus saa kannatusta.
Pelailetko siis PS4:llä? Jos niin, voisin kyllä lisäillä teikäläisen tossa jossain välissä, kun kerkeän. Yritin nimittäin kolmena tai neljänä iltana (parisen tuntia yhteensä) etsiä vastustajaa manuaaleilla ja YKSI sellainen vain löytyi, joten en ole sen jälkeen tuon parissa viettänyt aikaa ollenkaan. FUT:n parissa läträsin vain markkinoita ja kasailin Serie A:n ja Suomen maajoukkueen.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Pelailetko siis PS4:llä? Jos niin, voisin kyllä lisäillä teikäläisen tossa jossain välissä, kun kerkeän. Yritin nimittäin kolmena tai neljänä iltana (parisen tuntia yhteensä) etsiä vastustajaa manuaaleilla ja YKSI sellainen vain löytyi, joten en ole sen jälkeen tuon parissa viettänyt aikaa ollenkaan. FUT:n parissa läträsin vain markkinoita ja kasailin Serie A:n ja Suomen maajoukkueen.

Jep PS4 on alustana. Pistä kutsua tulemaan. Oon pysytellyt aika visusti offlinen puolella, kun manuaalilla pelaajia on niin vaikea löytää.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tätä on saatettu kysellä montakin kertaa tässä ketjussa mutta pystyykö Fifa 15 peliin lisäämään omia kappaleita? Alkanut ärsyttää nuo original renkutukset pelissä. Niin mietin että olishan se hienoa saada vähän Panteraa ja Maidenia soittolistalle :-)
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Taas vaihteeksi tajusi kuinka ärsyttävää paskaa tuossa FUTissa on nuo kortit joilla boostataan pelaajien nopeutta yms. Kiva pelata jotain jengiä vastaan, kun kaikilla on sprint speed 95+. -_-

Aloituksesta kaveri vaan koittaa juosta koko puolustuksen läpi. Ei mitään tekemistä jalkapallon kanssa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Itsekin koittaa aina pelata mahdollisimman realistista peliä, eikä tuota RT pohjassa hyökkäykseen juoksemista. Parhaat fiilikset saa juuri noista pitkän syöttödrillin päättävistä maaleista. Yksi asia mikä itseä tässä suunnattomasti vituttaa on maalin jälkeinen vastustajan aloitus, jossa pääsee käytännössä suoraan juoksemaan maalille kun omat CPU-pelaajat yksinkertaisesti jäätyvät paikalleen ja katselevat vierestä.
 

Gretzky99

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL:n suomalaiset
Haluaisiko joku vaihtaa minun 50k FUT-coinssia HUT-puckseihin? Pucksien määrästä voidaan neuvotella. Myös pelaajat käyvät vaihdossa.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä yv:llä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Haluaisiko joku vaihtaa minun 50k FUT-coinssia HUT-puckseihin? Pucksien määrästä voidaan neuvotella. Myös pelaajat käyvät vaihdossa.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä yv:llä.

Pelialusta ois ehkä hyvä mainita, kun niitä on 4 erilaista.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tosiaan unohtui kokonaan. Elikkäs PS4 kyseessä.

Ok. Väärä alusta sitten mulle. Xbox Onella vastaavaa kauppaa voi tänne yv:llä ehdottaa, tosin niin päin että mulle tulee 50k coinsia FUT:ssa ja annan sitten 50k coinsia HUT:ssa vaihtona.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pakko antaa risuja FIFA 14 kohdalla. Aloitin uran Lukas Hradeckylla, kuten edellisessäkin versiossa. Nyt on neljä peliä takana ja niissä on tullut yhteensä kaksi vetoa ja nekin samassa pelissä. Ärsyttää suunnattomasti varsinkin viimeisin peli kun arvosanaksi tuli 4.0, vaikka yhtään vetoa ei tullut maalia kohden. Miten on mahdollista, että arvosanaksi tulee heikoin mahdollinen jos ei muutamaa perille mennyttä syöttöä lukuunottamatta ole päässyt osallistumaan peliin lainkaan. Yritä siinä sitten täyttää vaatimuksia.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mulla on jo nyt toiseksi vaikein, mutta pitää varmaan koittaa vaikeimmalla. Tuo arvostelun lasku on ainoastaan vieraspeleissä. Usein jo kymmenen minuutin pelin jälkeen ollaan alle viiden, vaikka peli olisi ollut koko kympin toisessa päässä. Todella raivostuttavaa. Sitten ärsyttää se, ettei omat osaa tehdä maaleja. Viisi peliä sarjaa takana. Kolme kertaa 0-0 ja kahdesti 1-1.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt loppu ton paskan pelaaminen. Veskariuran takia pelin ostin muutama päivä sitten, enkä millään säädöillä onnistunut saamaan tilanteita omaan päähän riittävästi. Vähän katoaa hommasta juju, jos joutuu vaikeimmalla tasolla tilanteita omiin saadakseen säätää vastustajan kenttäpelaajat reippaasti pallovarmemmiksi ja nopeammiksi eikä siltikään tule riittävästi. Kotipeleissä arvostelut saa joka pelissä lähelle seiskaa tai yli, mutta vieraissa ei meinaa millään päästä edes kuuteen. Ja kun tavoitteeksi uudelle kaudelle iskettiin keskiarvo 7,5, niin saa riittää. Turha ostos oli.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Koskas tässä FUT:ssa voi saada noita team of the week pelaajia pakoista?Vai onko ne aina saatavilla?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koskas tässä FUT:ssa voi saada noita team of the week pelaajia pakoista?Vai onko ne aina saatavilla?

Muistaakseni voi saada aina sen kyseisen viikon pelaajia. Eli yksi team of the week on pakoissa viikon ajan, jonka jälkeen kyseisiä versioita pelaajista ei voi saada pakoista enää ikinä. Ei sinällään ole väliä milloin pakkoja avaa, mutta esimerkiksi jostain tietystä IF-pelaajasta ei kannata haaveilla jos hän ei ole sen viikon team of the weekissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös