FIFA-sarja

  • 313 082
  • 1 319

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Sarjalle hopee ei oo häpee jatkoa, jos jotakuta kiinnostaa. :)

FIFA 14 - Hopee ei oo häpee - Brasilia - Montage (Hyök.) - 12 jakso - YouTube
(maaleja mm. Kelvinilta, Wallysonilta, Lucas Piazonilta, Jobsonilta ja Camilolta)

FIFA 14 - Hopee ei oo häpee - Eredivisie - Esittely - 13 jakso - YouTube
(Hopeinen Eredivisie esittelyssä, mukana isolla rahalla hommatut Depay & Klaassen)

FIFA 14 - Hopee ei oo häpee - Eredivisie - Montage (1/2) - 14 jakso - YouTube
( 1 osa Eredivisien montagesta, suurimpana tähtenä Luc Castaignos, chip-king master)

FIFA 14 - Hopee ei oo häpee - Eredivisie - Montage (2/2) - 15 jakso - YouTube
(2 osa Eredivisie montagesta, Victor Fischerin taidonnäytteitä videon loppupuolella, aivan käsittämättömän dominoiva LW)
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Kiitos näistä vinkeistä! Tarviikin heti kokeilla noilla vinkeillä, miten se lähtisi kulkemaan.

Ota kaikki asetukset manualille, se helpottaa pelaamista aivan tusti. Noiden helpotusten kanssa pelaaminen on vähän sama kuin ottaisi omat lapset mukaan pattayalle, mennään sieltä mistä aita on matalin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännä bugi tuli uusimmassa versiossa career modea pelatessa. Vastustaja sai pelin loppuhetkillä suht hyvästä paikasta vaparin, ja ennen tuon vaparin antoa käytin loput 2 pelaajavaihtoani. Pelin jatkuessa vain vastustajani pelaajavaihdot näytettiin ruudulla, mutta myös minun ukkoni vaihtuivat, tosin kumpikin näistä kentälle tulleista veteli verryttelykamoissa sininen liivi päällä. Toista näistä pystyin ohjaamaan ihan normaalisti, toinen istui keskiympyrän keskellä ja tuijotti kaukaisuuteen joten pelasin käytännössä vajaalla. No, seuraavalla pelikatkolla tuo vaihto sitten näytettiin ja se taisi olla pelille liikaa, kun jäätyi kesken animaation ja piti bootata koko pleikkari.

Noin muuten FIFA 14 PS4sella on ollut aivan huikeaa viihdettä, kuvittelin ettei tuota PS3-versiota juuri paremmaksi voi enää futispeli mennä. (tosin niin ajattelin jo PES 5 kohdalla) NHL15 demoa jaksoin pelata kokonaista 2 peliä ja sitten takaisin fifan pariin. Hienosti kone kyllä haastaa tässä, Southamptonilla pelatessa tulee vellit housuun suurseuroja vastaan viimeistään loppuminuuteilla pelin ollessa tasan/voitolla, kun vastustaja prässää julmetusti päälle eikä palloa meinaa saada kontrolloidusti enää yhtään mihinkään. Ja aika usein sieltä Rooneyt, Balotellit ja kumppanit runnovat sen lisäaikamaalin, tosin myös kovin usein noista pääsee herkullisiin vastahyökkäyksiin. Ihan kuin oikeata futista katsoisi, mutta pääsee vaan itse vaikuttamaan tapahtumiin. Ihana peli.
 

Komisario Fix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz
Itse kaipailisin Fifan Manager Modeen myös koneen ohjastamia managereita/valmentajia. Valmentajille tulisi omat arvot eri osa-alueille, esimerkiksi Diego Simeonella motivointitaidot olisivat 5/5, kun taas jollakin van Gaalilla taktinen osaaminen 5/5. Muita osa-alueita voisivat olla esimerkiksi joukkueen harjoituttaminen, pelin aikainen reagointi, nuorten pelaajien kehittäminen jne.

Valmentajille ja joukkueille voitaisiin myös määritellä niiden suosimat pelityylit, esimerkiksi Guardiolalla tiki-taka, kun taas toisessa ääripäässä olisi Tony Pulis tiiviillä puolustuksella ja pelin rikkomisella. Näiden väliin sitten muita pelityylejä, kuten vastahyökkäykset, Rodgersmainen pallonhallinta, perinteinen laitureita suosiva brittityyli jne. Joukkueiden pelityylit vaikuttaisivat myös koneen valmentajahankintoihin, eli esimerkiksi Barcelona ei palkkaisi mitään roiskimista suosivaa koutsia, vaan tiki-taka tai pallonhallinta -valmentajan.

Lisäksi tähän yhdistettäisiin se, että joukkueet tekisivät valmentajan pelityyliin sopivia hankintoja. Pelaajille voitaisiin vaikka tuolla 1-5 asteikolla määritellä sopivuus eri pelityyleihin. Kun taas itse aloittaisi managerin uran, voisi valita minkä tyylinen valmentaja on ja sen mukaan tulisi jotkin aloitusarvot, jotka sitten kehittyisivät pelin edetessä. Esimerkiksi "pelin aikainen reagointi" kehittyisi hyvillä vaihdoilla ja pelitapahtumien mukaisilla taktisilla muutoksilla.

Aidot managerit olisi tietysti hienoa saada vaikka Valio- ja Bundesliiga, La Liga ja Serie A -tasoille, lopuille joukkueille voisi määritellä niiden totuuden mukaiset pelityylit ja heittää niille jotkin keksityt valmentajat. Itselläni ei ole mitään hajua, kuinka hankalaa jotakin valmentajien nimenkäyttöoikeuksia on hankkia johonkin peliin, joten en tiedä olisiko tällaisessa visiossa mitään realistisia toteutumismahdollisuuksia.

Ainahan sitä kuitenkin voi haaveilla.

(EA voi vapaasti käyttää tätä ideaa FIFA-sarjan kehittämiseen.)
 

Mayday

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Jos täällä on pelaajia keitä kiinnostais fifa 15:sta tulla clubiin niin laitelkaa viestiä privana niin kerron asiasta tarkemmin. Konsolina PS4 ja pelaajalta toivoisin edes jonkinlaista kokemusta clubi peleistä.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Saako Fifassa futissa samalla tavalla vanhan pelaajan bonuksia kuin änärissä? Esim. Kun on vaikka kerännyt coinsseja/rosteria/pelejä tietyn määrän verran.
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Saako Fifassa futissa samalla tavalla vanhan pelaajan bonuksia kuin änärissä? Esim. Kun on vaikka kerännyt coinsseja/rosteria/pelejä tietyn määrän verran.

Ei ainakaan ennen ole saanut. Huomenna(?) julkaistavassa FIFA15 web appissa yleensä jotkut ovat saaneet enemmän ilmaispaketteja kuin toiset.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ei ainakaan ennen ole saanut. Huomenna(?) julkaistavassa FIFA15 web appissa yleensä jotkut ovat saaneet enemmän ilmaispaketteja kuin toiset.

Mikäs tällainen web app on? Ihan uusi juttu minulle. Fifan pelaamisen aloitin ekaa kertaa tällä vuosituhannella pelaamaan vasta world cupin aikana. Joten itse pelistä ja sen sisällöstä on vielä paljon oppimista.
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Mikäs tällainen web app on? Ihan uusi juttu minulle. Fifan pelaamisen aloitin ekaa kertaa tällä vuosituhannella pelaamaan vasta world cupin aikana. Joten itse pelistä ja sen sisällöstä on vielä paljon oppimista.

EA:n sovellus internetissä, jossa voi ostaa ja myydä pelaajia sekä ostella paketteja, mikäli ei konsolille pääse.

http://www.easports.com/fifa/football-club/ultimate-team
Tuossakin jotain tietoa kai http://www.easports.com/fifa/football-club

Tosin tuo myyminen ja ostaminen on ollut poissa käytöstä näiden coin sellereiden takia. Tuo pitäisi päivittää kai huomenna(vai seuraavana perjantaina) FIFA15, joten FIFA14:n pelaajat pääsevät jo tavallaan etukäteen käsiksi FIFA15:n Ultimate Teamiin. EA antaa päivittäin lahjoja siellä coinsien tai pakettien muodossa ja alkuun antaa ilmaispaketteja muutamia FUT14 pelaajille. Jotenkin vaikea selittää, ehkä joku osaa paremmin. Toivottavasti saa selvää, kun alkaa olla kiire hallille.

Taisit luoda origintunnukset konsolin kautta, kun alotit pelaamaan FIFAA? Niillä vaan kirjaudu sisään ja käy tutustumassa.
 
Viimeksi muokattu:

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Fifan managerimoodia enemmän pelanneille kysymys.

Jos valitsen Board Difficultyksi vaihtoehdon "strict", pieneneekö kaikkien joukkueiden siirtobudjetit vai annanko vain tasoitusta muille normaalisti saman budjetin joukkueille?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Siis mitä helvettiä nyt. Ihan oikeastiko turvakysymyksen HUT:ssa voi resetoida vaan sillä laitteella, jolla se on asetettu? Mulla ei kyseistä konsolia enää ole ja nyt mun pitää odottaa sitten vissiin vitun maanantaihin että voin soittaa EA:n aspaan resetoidakseni mun kysymyksen.

Ei vittu EA nyt jo oikeasti.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Minkälaista on FIFA14 Career Modessa maajoukkueen pyörittäminen? Onko pelaajien valikoiminen helppoa, vai saako niitä edes itse valita otteluihin? Tuossa on mahdollista, että Belgian maajoukkueen peräsimeen olisi saumoja.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkälaista on FIFA14 Career Modessa maajoukkueen pyörittäminen? Onko pelaajien valikoiminen helppoa, vai saako niitä edes itse valita otteluihin? Tuossa on mahdollista, että Belgian maajoukkueen peräsimeen olisi saumoja.

Käytännössä silloin tällöin tulee ilmoitus että on aika valita MJ-kokoonpano harkka-, karsinta- tai kisapeleihin ja valitset jengin. Sitten pelien alkaessa muokkaat sen kokoonpanon haluamaksesi ja pelailet/simuloit pelin. Aika perussettiä eikä ole mitään ihmeempää.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkälaista on FIFA14 Career Modessa maajoukkueen pyörittäminen? Onko pelaajien valikoiminen helppoa, vai saako niitä edes itse valita otteluihin? Tuossa on mahdollista, että Belgian maajoukkueen peräsimeen olisi saumoja.
Pelaajat saa kyllä itse valita, aina hieman ennen pelejä on deadline mihin mennessä joukkueen täytyy olla valittu. Tuo joukkueen valitsemis-ruutu aukeaa ihan automaattisesti kyseisenä päivänä. Maajoukkueen pyörittäminen on ihan hauskaa vaihtelua, vaikkei tuosta tosiaankaan olla kaikkea otettu irti. Vähän riisuttu on tuo maajoukkueen managerointi seurajoukkueeseen verrattuna.

Mielenkiintoisia bugeja tullut uramoodissa viime päivinä. Esim. pelasin Southamptonilla toisen kauden loppuun ja viimeisen matsin tappiolla onnistuin putoamaan europeleistä. Joukkueen johto ei ollut tuosta kovin tyytyväinen, mutta se ei estänyt heitä laittamasta tavoitteekseni päästä Mestareiden liigassa puolivälieriin. Tuon toteuttaminen tulee olemaan vähän hankalaa, saa nähdä mitä tulee arvosanaksi kauden lopussa kun ei ole peliäkään CL:ää pelattuna. Samoin selostajat ovat alkaneet puhua aikaisemmista peleistäni aina kuin olisin voittanut ne, vaikka peli olisi päättynyt miten. Taitaa olla mun tallennus aika sekaisin.

Hölmöä pelisuunnitteluakin tullut vastaan. Pelaajistani Schneiderlin ilmoitti kärsivänsä koti-ikävästä ja pitkän vatvomisen jälkeen pyysi siirtoa. Laitoin tuon välittömästi siirtolistalle ja n. viikkoa myöhemmin lautakunta ilmoitti myyneensä kaverin ManUun 3 miljoonaa markkina-arvoa halvemmalla. Aiemmin olen kyllä saanut itse yrittää myydä nämä ongelmatapaukset, ennen kuin ne myydään väkisin polkuhintaan. Lisäksi voisi kuvitella, että ranskalaisen pelaajan koti-ikävään ei erityisemmin auta siirto 300 kilometriä pohjoiseen saman liigan toiseen jengiin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Hölmöä pelisuunnitteluakin tullut vastaan. Pelaajistani Schneiderlin ilmoitti kärsivänsä koti-ikävästä ja pitkän vatvomisen jälkeen pyysi siirtoa. Laitoin tuon välittömästi siirtolistalle ja n. viikkoa myöhemmin lautakunta ilmoitti myyneensä kaverin ManUun 3 miljoonaa markkina-arvoa halvemmalla. Aiemmin olen kyllä saanut itse yrittää myydä nämä ongelmatapaukset, ennen kuin ne myydään väkisin polkuhintaan. Lisäksi voisi kuvitella, että ranskalaisen pelaajan koti-ikävään ei erityisemmin auta siirto 300 kilometriä pohjoiseen saman liigan toiseen jengiin.

Pelasin joskus Ipswich Townilla Careeria. Taisi olla 13-versiossa tämä kyllä, mutta anyways. Skottipelaajalleni tuli koti-ikävä ja hän kertoili että on todella vaikea sopeutua ilmastoon. No siellä Skotlannissa se varmaan onkin ihan erilaista. Periaatteessa ihan kiva, että on tuollaisia "tarinoita", mutta ei ne pelin käyttäytymiseen vaikuta mitenkään.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hölmöä pelisuunnitteluakin tullut vastaan. Pelaajistani Schneiderlin ilmoitti kärsivänsä koti-ikävästä ja pitkän vatvomisen jälkeen pyysi siirtoa. Laitoin tuon välittömästi siirtolistalle ja n. viikkoa myöhemmin lautakunta ilmoitti myyneensä kaverin ManUun 3 miljoonaa markkina-arvoa halvemmalla. Aiemmin olen kyllä saanut itse yrittää myydä nämä ongelmatapaukset, ennen kuin ne myydään väkisin polkuhintaan. Lisäksi voisi kuvitella, että ranskalaisen pelaajan koti-ikävään ei erityisemmin auta siirto 300 kilometriä pohjoiseen saman liigan toiseen jengiin.

Tämä tullut itselläkin vastaan. Jossain vaiheessa Espanjalainen kaveri ilmoitti pohtivansa jatkoa seurassa ja viikkoa myöhemmin siirtyi Real Madridiin ilman mitään kyselyä tai ilmoitusta? Luonnollisesti alihintaan. Muutenkin tuo koti-ikävä mietityttää että millä perusteella tuo arvotaan noille pelaajille. Yhden Brasilialaisen kaverin scouttasin junnuihin ja pelasi edustuksessa "muutaman" kauden ja 28-vuotiaana alkoi itkeä koti-ikävää. Jonkin aikaa nillitti ja sitten vaihtoi Saksasta Englantiin, sielläkö se koti nyt on..

Muutenkin tuo junnuscouttaaminen on aika outoa kun tuntuu että mistään muusta ei löydy tasaisella syötöllä laadukkaita pelaajia kuin Brasiliasta. Toki näitä ns. kakkoskorin maita on mistä jotain lupauksia löytyy kuten Saksa, Ranska ja Belgia. Suomea scouttailen myös jatkuvasti että saisi maajoukkueen tasoa nostettua. FIFA 14 alkaa olla siinä pisteessä että kaikki oikeat pelaajat ovat lopettelemassa uraansa niin kiva saada tuo uusi peli parin viikon päästä koneeseen.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Fifa15 demo julkaistu mm. Xbox Onelle. Pistäkäähän kokemuksia demon suhteen tulemaan. Itse vasta huomena saan sen ladattua. Miltä vaikuttanut?
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Fifa15 demo julkaistu mm. Xbox Onelle. Pistäkäähän kokemuksia demon suhteen tulemaan. Itse vasta huomena saan sen ladattua. Miltä vaikuttanut?
PS4:llä kokeiltuna, ei mitään tajunnan räjäyttävää muutosta havaittavissa. Pelaajat ovat ehkä hieman kömpelömmän oloisia kuin aikaisemmin, ja näkyvimpänä muutoksena on maalivahtien uudet torjunta animaatiot. Muutamassa pelatussa pelissä tuli oikein komeita koppeja sekä tein maalin laukomalla puikoista sisään, jossa maalivahti selvästi yritti pistää puikkoja kiinni, muttei kuitenkaan ihan tähän ehtinyt. Näytti kuitenkin hyvin aidolta.

Heittoja, kulmia ja vapaapotkuja antaessa pystyy uudessa versiossa myös siirtämään kuvakulman kentälle ja liikuttamaan pelaajia kentällä oman mieltymyksen mukaan ennen pelin jatkoa. Kulmatilanteessa esimerkiksi voit valita pelaajan boksin ulkopuolelta ja lähteä tällä juoksuun ennen kun laitat oikea aikaisen keskityksen kulmalipulta maalille. Erittäin miellyttävä uudistus!

Lisäksi Team Management valikot ovat muuttuneet entistä parempaan suuntaan, ja vanha PES:sta tuttu ominaisuus-kuusikulmio on mukava lisä.

Itse peli tuntuu pääosin vanhalta tutulta FIFAlta pienin parannuksin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei mitään valtavaa muutosta, mutta samalla taas melkeinpä kaikki muutokset tehty parempaan suuntaan. Pallonhallinta selvästi parempaa(näppärät kaverit pystyvät pienessä tilassa tosi hyvin pitämään palloa), syötöt parempia(oikeasti voit pistää kierrettä, enemmän voimaa jne.), vedoissakin enemmän kontrollia vetoon(pelaan kaikki manualilla). Tämän lisäksi kone nyt jopa rikkookin, kun aiemmissa versioissa tuntui ettei kone koskaan rikkonut. Pari matsia tosin vasta takana, mutta niissä kone saanut yhden punaisen ja yhden keltaisen, kun itse vain yhden keltaisen.

Tuo management-moodi kyllä paljon paremmin. Varsinkin se että voit eri roolin/pelipaikan mukaan ohjeistaa pelaajaa tyyliin "tule vastaan/juokse pystyyn" jne.

Eihän tämä mikään täysin uusi peli ole verrattuna FIFA 14:sta, mutta kun tätä demoa pelannut, niin onhan tämä selvästi parempi ja hyvä syy siirtyä 15:sta pariin pysyvästi ja kovasti tässä jo odottelee että peli julkaistaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Nyt sain itsekin Demon ladattua ja kyllähän peli hyvältä vaikuttaa. Kuten Eagle edellä totesi niin mitään valtavaa mullistusta en nähnyt mutta pikkujutuissa on menty kivasti eteenpäin.

Takana taitaa olla se kymmenkunta matsia ja on tullut kokeiltua eri vaikeustasoja. Haastetta ainakin itsellä löytyy kun laittaa vähän vaikeampaa tasoa ja tietokone tekee ihan hyviä ratkaisuja mm. purkaa pallon rajanyli raakasti jos antaa painetta eikä vastustajalle anna syöttöpaikkaa. Kone myös rappaa ja saa kortteja sekä sitä kautta on tullut haalittua muutamia vapareita hyvistä paikoista. Messillä ja kumppaneilla on kyllä kiva kikkailla ja jallitella menemään. Vedot on jotenkin tosi napakoita ja varsinkin kaukokudit on melkoisen hienoja pommeja. Maalivahdit pääasiallisesti hyviä ja itsekin tein yhden maalin maalivahdin längistä joka nosti kyllä hymyn huulille.

Tänään sitten illalla pari kaveria tulee kylään niin pääsee peliä testaamaan ihmispelaajaa vastaan ja miten se rullaa. Kun kuitenkin
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
FIFA 15 demo vihdoin ladattu ja pari tuntia sitä kokeiltu. Suurempaa pelillistä analyysiä teen vielä, kun saan lisää tunteja tuohon demoon kulutettua. Tässä kuitenkin joitakin uusia uudistuksia mitä tänä vuonna Fifaan on tullut. Ajattelin avata joitakin uusia juttuja ja antaa omia mielipiteitä uudistuksista videoilla, jotka joutuvat YouTubesta.

FIFA 15 DEMO - Pelaajien ohjeistukset - YouTube

FIFA 15 DEMO - Pelipäivä, fanit, tunnelma, grafiikka - YouTube

FIFA 15 DEMO - Uusia pikataktiikoita - YouTube
 

Teukka Teräs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Rangers
En ole se kovin jalkapallon pelaaja ja nyt huomasin, että vanhan fifa14 sais nyt tarjoushintaan alle 20€. Katoaako pelistä samantien kaikki pelaajat kun uusin versio ilmestyy? Onko tässä peliä tarpeeksi sunnuntaipotkijalle?
 

Schadowan

Jäsen
Haluaisko joku tarkentaa, mitä tarkoittaa: "Online seasons - competer online in a season format". Eli onko tämä custom online liiga vai tämä sama vanha, mikä oli FIFA14:ssakin? Ja tournament mode on varmaan vain offline?

Online liiga/Gm connected-tyylinen ratkaisu olisi toiveissa nimittäin...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Fifa 15 kokoversio ladattavissa EA Accessilla. Perus 6h peliaika yhteensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös