FIFA-sarja

  • 312 318
  • 1 319

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Onko muilla samoja ongelmia uudessa fifassa että ohjaimen asetukset eivät pysy. Ärsyttää koko ajan kun kun haluis pelata alternative asetuksilla mutta vaihtaa koko ajan classiciin. Ykkösohjain pysyy mutta kakkonen ei.

Ja tämä siis offlinessa kun pelaa esim kaverin kans 1vs1 matseja
Vaihdoitko ihan alkuvalikon asetuksista? Uusimmasta ei ole tietoa, mutta ainakin aiemmissa jos vaihtoi asetuksia siinä jouklueiden valinnan yhteydessä, niin asetukset pysyi vain sen matsin ajan. Sama homma jos kesken pelin jotain muutti.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Vaihdoitko ihan alkuvalikon asetuksista? Uusimmasta ei ole tietoa, mutta ainakin aiemmissa jos vaihtoi asetuksia siinä jouklueiden valinnan yhteydessä, niin asetukset pysyi vain sen matsin ajan. Sama homma jos kesken pelin jotain muutti.
Joo kaikkea on kokeiltu. Pelin aikanakin kun vaihtaa classicin alternativiksi ja poistuu peliin takaisin niin se on vaihtanut sinä aikana sen takaisin classiciin. Hiton rasittavaa ja miten voi taas olla että tuollainen asia päässyt valmiiseen peliin. Ja tosiaan jos alkuvalikossa vaihtaa niin se muuttuu heti takaisin kun poistuu. Eli toisella ohjaimella ei pysy muutetut asetukset voimassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Olen ollut erittäin tyytyväinen edelleen uuteen FIFAan. Pro Clubs-joukkue on löytynyt ja managerimuotoa on ollut hauska pelata koska uutuus jolla pystyi luomaan oman seuran oli yksi iso syy miksi hankin uuden FIFAn sen gameplayn parannusten ohella. FUTia en alun jälkeen jatkanutkaan koska oli Rivalsin uudistuksista huolimatta liikaa aikaa vaativa. Pro Clubsia ja careeria voin pelata vähemmällä ajankäytöllä.

Careerissä laitoin League Twohon ehkä liian ison siirtobudjetin alkuun joten nousin helposti League Oneen jossa sitten oli vaikeampaa mutta sielläkin tavoite eli sarjapaikka säilyi - tosin viimeisessä ottelussa lopulta vasta varmistui. Hyviä omia junnuja olen löytänyt ja pari myynyt eteenpäin sekä joitakin hyviä hankintoja. Meneillään oleva kolmas kausi on mennyt odotusten mukaan melkoisesti ja johdon tyytyväisyys on hyvällä tasolla. Kuitenkin tavoitteet nousevat koska edellisellä kaudella tulostavoite oli sarjapaikan säilyttäminen ja nyt taulukon keskivaiheille sijoittuminen. Eli kyllä haastetta jatkossa piisaa vaikka alussa seuran luodessani laitoin 5 miljoonan punnan siirtobudjetin joka oli liian iso League Twohon joten nousin melkoisen helposti ja tavoite oli asetettu liian alhaiseksi - sarjapaikan säilyttäminen.

Olen simuloinut useita pelejä joten siksi olen nopeasti kaksi kautta saanut päätökseen. Jatkossa mahdollisesti pelaan pelejä enemmän ja siten hitaammin etenen. Mukava oli yhteen versioon saada kausia pelattua koska pelejä pelaamalla en olisi välttämättä samalla tavalla useampia kausia pelannut loppuun. Joku voisi pitää tätä tapaa pelata erikoisena mutta sopinut itselleni vähemmän aikaa vaativana. Olen keskittynyt joukkueen rakentamiseen ja pelaajien kehittämiseen sekä kokoonpanoihin. Välillä olen fiilistellyt pelaamalla otteluita itse.

Yhden huvittavan mokan olen toistaiseksi. Delegoin yhden siirron palkkaneuvottelun ja vahingossa laitoin haarukkaan palkkatarjouksen yhteen puntaan. Vetäydyin tuosta joten en tiedä miten pelaaja ja agentti olisi reagoinut (joka olisi ollut hauska toisaalta katsoa) joten seurauksia ei tuosta tullut inboxiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tässä on PS3 kaivettu taas esiin ja Pessin lisäksi Fifaa pelaillut. Kokeilin tuossa ennen PS4 konsolin myyntiä Fifa21.

Nyt on pelinä Fifa13 ja maajoukkueiden mukanaolon vuoksi tähän satsaan. Pelaan pelkästään career modea pelaajalla ja tein puuttuvia pelaajia ja nostin sekä heidän että kovien nimien overalleja reilusti. Tuo tuntuu vähän pakolta jotta erottuvat. Tämä havaittu jo yhdellä kokeilukaudella. Håland, Mbappe, Jorginho, Kane ja tietty Messi&Ronaldo ja tietyt muut ovat 95-99.

Nyt löysin realistiset ja haastavat sliderit joita juuri tähän Fifa13 kehuttu ja kokeilin yhden pelin. Tasona world class.

Dortmundilla pelasin ja hävisin Tottenhamille 0-3. Hyvin realistinen ja haastava. Håland erottui itseltä ja vihulta Kane teki kaksi.

Jaarittelun pointtini on lopussa. Aion siis aloittaa pelaajauran ja pelaaja kehittyy tässä oikeastaan kuten fifa21 mutta ilman jatkuvaa treenihumppaa.

Kuitenkin alhaisella kokonaisuudella alkaa ja mietin että kannattaako slidereissa antaa pieni etu vaikkapa laukauksen tarkkuuteen ja ensimmäisen kosketuksen laatuun? Pelinopeuteen esimerkiksi ei voi koskea koska etu itselle näkyy heti.

Vai onko fiksua vain lähteä tällä kovalla haasteella etenemään ja näkyykö pelaajan kehitys sitten oikeasti ajan kanssa? Kärkenä aion pelata hyökkäyksen keskellä. Idea olla Suomen Håland eli isohko kaveri tekeillä.

Kiitän jo etukäteen jos joku pelaajauraa Fifoissa pelannut vastaa. Netissä on hyvin ristiriitaista näkemystä eikä oikein selkoa saa. Onneksi sliderit sentään sai kuntoon lyhyellä kokeilulla.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Nyt on pelinä Fifa13

FIFA13:a olen myöskin kuullut kehuja gameplayn osalta jota osa pidempään pelanneista pitää edelleen parhaana FIFAna koskaan. Olen myös kuullut esim. manuaaleista että tuolloin FIFA13:a manuaalit olivat vielä oikeasti manuaalit ja sittemmin manuaalit eivät ole oikeasti täysin manuaaleja uudemmissa FIFA-versioissa (pitäneekö paikkaansa mutta en ihmettelisi jos pitää).

On tullut uudemmissa FIFA-peleissä manuaaleilla jonkun verran pelattua. Kyllä ihan eri meininki niillä pelatessa (olivat sitten oikeasti täysin manuaaleja nykyään ta ei). Randomeita vastaan pitää pelata assistedeilla mutta kaverin kanssa pelaamme pelkästään manuaaleilla. Meillä on oma liiga jota olemme pelanneet kaksi kautta ja kolmas juuri alkoi. Pelaamme säännöllisen epäsäännölliseen tahtiin eli miten kumpikin ehtii. Versiona FIFA20 kun kaverilla on ainoastaan se toistaiseksi.

Tuohon liigaan on muutkin pelaajat tervetulleita. Jos saamme mukaan useampia niin jokaisella tulisi olemaan vain yksi joukkue. Nyt pelaamme niin että kummallakin on ykkös, kakkos ja kolmosjengit ja ykkösjoukkueella pelataan kaikki ottelut ja toinen sijaismanageroi muiden keskinäisissä toista joukkueista. Joukkueet ovat meillä ns. oikeita joukkueita eli FUTissa emme pelaa. Olemme säätäneet kaikkien OVR 85:n joten kaikki joukkueet ovat samanarvoisia. Pelinopeus on kunnon manuaalityyliin slow.

Kumpikaan meistä ei pelaisi assistedeilla enää jos randomeita vastaan löytyisi manuaaleilla pelejä. Valitettavasti manuaalihaulla pelejä en ainakaan itse ole löytänyt. Kaverilla on joskus joku yksittäinen löytynyt mutta äärimmäisen harvassa nekin ovat olleet. Oheisissa kuvissa liigamme taulukot edellisiltä kausilta. Hellas Verona on voittanut molemmilla kausilla mestaruudet.

Mielellään pelaisin manuaaleilla muidenkin kanssa mutta pelaajia on melkoisen hankala ollut löytää. Muita kuin tätä kaveriani vastaan olen yksittäisiä pelejä päässyt pelaamaan. Josko tätä kautta löytyisi edes pieni porukka manuaalipeleille.
 

Liitteet

  • VJ-League final table.png
    VJ-League final table.png
    83 KB · kertaa luettu: 148
  • VJ-League Season 2 final table.png
    VJ-League Season 2 final table.png
    37,7 KB · kertaa luettu: 148

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllä tämä Fifa13 noilla loistavilla slidereilla sytyttää. Ihan kokeilupohjalta testasin isoa pelaajaani ja West Hamin valikoin hatusta. Sieltä heti lainalle alasarjaan kun halusin nähdä miten pelaajani pärjää ja onko kehitykseen edellytyksiä.

Yksi harkkapeli, tein joukkueen ainoan maalin kun hävittiin 1-2. Vastustaja hallitsi liki koko pelin ja sain palloa muutamia kertoja, mutta mitään dominointia ei ollut. Oli pakko vain antaa fiksuja syöttöjä eikä voinut sooloilla.

Maali syntyi kulman jälkitilanteesta kun sain irtopallon 16 nurkilla, sain hetken aikaa kääntää vasemmalle jalalle ja kuti alakulmaan. Tuon lisäksi yhden läpisyötön sain tarjottua.

Täytyy siis aloittaa ihan oikea ura ajan kanssa kun ehtii. Arsenalin valitsen ja lainalle lähden avauskaudeksi. Tuo lainahomma on nyt hyväksi havaittu kehityksen kannalta. Kuitenkin vain 65ovr pelaaja niin saatava minuutteja sekä onnistumisia.

Kylläpä yllätti miten hyvän tästä Fifa13 gameplaysta sai.
 

Buster

Jäsen

FIFA nimi poistuu käytöstä. EA Sports FC on uusi nimi FIFA 23 jälkeen.
Ostin tässä uuden EASFC:n.... Joko oot kokeillut uutta EA Sportsin futista.... Otetaanko parit matsit EA-futista.... Osta nyt, EA Sports FC... Mikä se on? No johan nimikin sen kertoo.

Kyllä menee vaikeaksi. EA Sports ja Fifa nyt vaan kuuluvat yhteen. Molemmat yhtä sympaattisia ja epäahneita tahoja, joiden sanaan voi luottaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Vittu että meni tunteisiin. Fifa 22, aloitin paskimmalla mahdollisella jengillä englannin mutasarjasta ja kasailin propecteista hyvää porukkaa. Jotenkin onnistuin voittamaan FA Cupin ja pääsin euroliigaan. Noh ekalla kaudella tipuin Conferenssi Liigaan tms., mutta pitihän tuo tehdä uudestaan. Seuraavalle kaudelle isot panostukset ja FA Cuppi taas kotiin. Ja taas seuraavalla kaudella Euroliigaan. Voitinkin oman lohkon selvästi, mutta sitten EA iski likaiset näppinsä peliin. Koko ekaa kierrosta ei pelattu, eikä mun jengiä ole mukana koko jatkopeleissä.

Meni niin pahasti tunteisiin, että poistin koko paskan. Vittu että meni maku. Sama glich raportoitu Googlen mukaan jo tyyliin 2019.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Täysin vasemmalla kädella tuo on sutaistu mukaan. Pohjaidea on hyvä, mutta kun kiinnostaa EA:ta ylläpito kuin kilo paskaa, niin minkäs teet. Itse olen ollut pelaamatta pelin alusta alkaen. Futisforum on täynnä vastaavanlaisia tapauksia tuosta pelimuodosta. Joku 10v vanha bugi mm. edelleen mukana jne.

Tulkoon 2k ja Konamin (toivottavasti) täysin uusi manager mode...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Fifa 22 tuli hommattua ja player career luonnollisesti pelimuodoksi. Näköjään pelaajan kehittäminen kopioitu änärin puolelta ja samalla säilytetty tuota omaa treenimahdollisuutta aiemmista versioista.

Leytonista tuli aloitettua ja idea on puhtaasti saada vähän kevyempiä otteluita ja helpompaa pelaajan kehitystä nuorelle pelaajalleni. Saa nähdä miten nopeasti pelaaja kehittyy yli 80ovr. Muutenkin vähän realistisempaa aloittaa uraa alasarjasta.

Tasona legenda-ultimate-akseli ja sliderit kopioin suoraan fifa 21 kun Google tarjosi jonkun tekemät "uskomattoman realistiset sliderit". En uskonut tuota, mutta onneksi kokeilin. Ihan jäätävän haastavaa ja samalla miellyttävää. Peli muistuttaa jopa jalkapalloa.

Osaako joku player careeria pelannut sanoa että alkaako tarjouksia muihin seuroihin tulla ilman siirron pyyntöä itse? Sen verran alussa ura ettei luonnollisesti vielä mikään suurseura halua pelaajaani.

Ihan noin pelaamisen puolesta ero fifa 21 nähden on havaittavissa. Vaikkei nyt mikään maaginen ero ole. Tämä player career vaikuttaisi selvältä parannukselta.

No, tätä tulee nyt pelailtua kun sattuu ehtimään.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
On kyllä player careerilla upea peli fifa 22. Tosiaan nuo most realistic sliderit käytössä ja vaikeutena Legendary.

Aloitin 17 vuotiaana hyökkääjänä Hollannin sarjasta Fortunalla. Kausi alkoi etten saanut ekaan 5 otteluun kuin yhden maalin. Lopulta sijoituimme 11. sijalle ja tein 26 maalia sekä 4 syöttöä. Olin arvokkain pelaaja maalikuninkuuden lisäksi.

Kanerva valitsi minut mm-kisoihin ja Suomella jäimme alkulohkoon. Yksi voitto, kaksi tappiota. Tein yhden maalin. Italia vei kultaa.

No sitten oli treidin aika ja nyt olen Newcastlessa 84ovr pelaajana. Kuvittelin että nyt tulee tylsää kuin sain valioliigassa heti onnistumisia. Paskat.

Kaksi peliä simuloin ja putosin yhtäkkiä penkille 8 maalin miehenä 7 otteluun. Tämä sytyttää. Kanerva oli roastannut selvästi minua ja nyt on tekemistä että olen muutakin kuin 77min kentälle pääsevä jämä.

@mikko600 on mainittava. Kiitos kattavasta annista jalkapallo-osiossa. Toki muillekin kehuja. Tein ennen alkua liki kaikki treidit tähän saakka ja myös tylysti nostin kovien pelaajien tason yli 90ovr. Nuorille sitten potentiaali korkealle. Tämä siksi että oma pelaajani ovr osalta nousee helposti joten siksi haastetta lyötävä. Kuitenkin helpottaa hemmetisti kun jatkoajasta löytyy realistiset tiedot ja näkemykset pelaajista.

Kiitos @mikko600 siis vielä kerran. Ollut muutenkin hienoa perehtyä paremmin ihan irl jalkapallon käänteisiin. Ja toki muillekin kiitosta. Vaikka nyt @maken veivi jr. heitetään tähän.

Valioliiga kovin sarja ja satsasin toki muihinkin isoihin sarjoihin pelaajien overalit.

Kyllä tämä peli yllätyksiä tarjoaa ja Newcastle tuntuu juuri nyt paskalta paikalta, mutta niin pitääkin. Rooli on ansaittava vaikka 40k viikkoliksa onkin. Eli hienoa etten nyt 18 vuotiaana dominoi kovinta liigaa vaikka maaleja tullutkin heikompia vastaan. Managerikoutsi on mulkku, mutta ehkä junnuna pitääkin kitistä kohtaloa.

Sarjassa onneksi ollaan neljäntenä. Halusin Newcastleen nk. uuden nosteen vuoksi ja skippasin mm. Cityn ja Bayern Munchenin tuplaten isommat rahat.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Viimeistään alkuillasta konsolilla (mahdollisesti loppuiltapäivästä) joten tarkistan ja laitan tänne tietoa jos kukaan muu ei ole ennen sitä vahvistanut voiko enää 3vs3 offlinessa pelata.

@Philly22 4 ohjainta voi liittää molemmille puolille eli 4vs4 onnistuu FIFA22:a.
 

Liitteet

  • 182261c0e6865-screenshotUrl.jpg
    182261c0e6865-screenshotUrl.jpg
    589 KB · kertaa luettu: 130

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuli uusi FIFA poimittua kaupan hyllystä ja vähän hirvitti että onko uudistukset ja kehitys änärin tasoa. Pelaan lähinnä vain pelaajauraa ja siksikin mietitytti hankinta.

Ei enää.

Luonnollisesti ensihuumaa löytyy, mutta samalla näkee että sisältöä on tuotu lisää pelaajan kehityksestä jopa pieniin animaatioihin saakka. Varmasti näihinkin jossain kohtaa tottuu liikaakin, mutta änäri jää hyllyyn toistaiseksi. Kyllä tässä selkeää satsausta on ja esimerkiksi tässä ei voi uraa aloittaa kuin 2004 syntyneellä pelaajalla. Eli pelaajan saa varmasti joku niilo nopeasti kovaan overaliin, mutta oman pelaajani huipulle vienti kysyy takuulla 2 kautta ainakin. Ei siis tunnu pahalta nähdä itseään 20-21 vuotiaana valmiina olemaan huippu.

Aloittavaan kokoonpanoon ei myöskään ihan helpolla heti mennä vaikka treeni nyt tuokin iso herran hyväksyntää. Tuntuu että tuota on ylläpidettävä enemmän kuin edeltäjässä. Toki matkan edetessä voi olla että aloittavassa ollaan helposti koko ajan.

Pelattavuus on hyvää ja nyt myös joukkuekaverit tekevät itsenäisiä päätöksiä jopa hyvin. Eli vielä ei ole tarvinnut strikerina olla samaan aikaan paras toppari.

Ultimate on tasona ja sliderit nuo googlesta löytyvät most realisticit. Toimivat hyvin ja haastavat tarpeeksi.

Ihan lupaava alku.
 
Viimeksi muokattu:

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Millä konsolilla @ZayWest pelailet? Itsellä vielä PS4 ja uusimman painoksen kävin julkaisupäivänä hakemassa. Slidereina Operation Sportsin OS Community Sliderit, ja olen kyllä näihin tyytyväinen. Muutenkin koko peli muistuttaa enemmän jalkapalloa kuin edeltäjänsä. Plussaa myös siitä, että tactical defending toimii tässä huomattavasti paremmin kuin FIFA 21:ssa, joka oli ennen tätä viimeisin pelaamani FIFA.

Oman pelaajani pelipaikka on vielä CF, mutta olen vähän harkinnut tuon muuttamista CAM:ksi, kun ei nykyisen seuran Bournemouthin muodostelmassa ole paikkaa tuolle positiolle, vaan joudun pelaamaan strikerina (ts. saan palloa vähemmän ja tässä pelaajani vahvuudet eivät parhaalla mahdollisella tavalla nouse esiin). Toinen kausi menossa ja overall 80. Ensi kesänä toivottavasti isompiin ympyröihin 2. Bundesliigan ja Championshipin jälkeen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Millä konsolilla @ZayWest pelailet? Itsellä vielä PS4 ja uusimman painoksen kävin julkaisupäivänä hakemassa. Slidereina Operation Sportsin OS Community Sliderit, ja olen kyllä näihin tyytyväinen. Muutenkin koko peli muistuttaa enemmän jalkapalloa kuin edeltäjänsä. Plussaa myös siitä, että tactical defending toimii tässä huomattavasti paremmin kuin FIFA 21:ssa, joka oli ennen tätä viimeisin pelaamani FIFA.

Oman pelaajani pelipaikka on vielä CF, mutta olen vähän harkinnut tuon muuttamista CAM:ksi, kun ei nykyisen seuran Bournemouthin muodostelmassa ole paikkaa tuolle positiolle, vaan joudun pelaamaan strikerina (ts. saan palloa vähemmän ja tässä pelaajani vahvuudet eivät parhaalla mahdollisella tavalla nouse esiin). Toinen kausi menossa ja overall 80. Ensi kesänä toivottavasti isompiin ympyröihin 2. Bundesliigan ja Championshipin jälkeen.

PS4 täällä.

Ja tosiaan slidereita kannattaa kokeilla. Jokainen löytää varmasti ne miellyttävimmät. Noilla omilla "insane realistic" jotka ihan googlesta löytyy, ovat mainiot ultimate-tasoon. Peli on jalkapalloa.

Ja nyt paria pelailua myöhemmin yhä edelleen vaihdosta peliin ja välillä otettu jopa vaihtoonkin tai ilmoitetaan että vielä ei riitä avaukseen. Treenaa paremmin.

Ihan hyvältä vaikuttaa vieläkin ja tekoäly nyt on parempaa. Ei tarvitse hyökkääjänä pyrkiä olemaan puolustuksen paras kun tekoäly tekee itsenäisiä päätöksiä.
 

Jeffrey

Jäsen
Ihan lupaava alku.

Löysin kesällä FUT pelimuodon oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässäni. Nyt uuden version saavuttua tuo muodostui jopa todella hyväksi muodoksi pelajata. Peli oli jalkapalloa ja itse pärjäsin syöttökuvioilla hyvin näitä juoksu ja kikkanapit pohjassa juoksevia vastaan.

Olihan se kuitenkin tiedossa. Jo useiden vuosien ajan pelistä on yritetty tehdä enemmän jalkapalloa, mutta muutettu sitten päivityksissä takaisin munaravipalloon jumalallisine pelisuorituksineen. Tämän viikon päivitys sitten vei myös tämän vuoden version tuohon suuntaan. Kymmenkunta peliä yritin uuteen päivitykseen sopeutua, mutta oman mielenterveyden järkyttyä siirryin takaisin Assassins Creediin.

Kunhan verenpaine FIFAn osalta laskee niin voisi pyrkiä siirtymään takaisin muihin pelimuotoihin.

Ihan Lupaava alku, mutta voihan nenä tätä tämän viikon päivitystä. Toivottavasti ei ole vaikuttanut samalla tavalla single peleihin?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Toivottavasti ei ole vaikuttanut samalla tavalla single peleihin?

Tuossa yöllä herättyäni pelasin pari tuntia ja edelleen jalkapalloa makuuni. Jopa niin inhorealistista että vähän närästi haasteellisuus. Hyvä asia imo.

Mutta pelaankin vain pelaajauraa ja sliderit kyllä tekevät työtä käskettyä. Edelleen erona aiempaan että nyt en tosiaan minään 17-18 vuotiaana räkänokkana dominoi ultimate-tasolla.

En toki ole nyt vielä pelannut kuin tuon 4-5 kertaa, mutta ei ole kaduttanut ostopäätös.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Täytyy tuosta pelaajaurasta mainita että alun kokeilun jälkeen aloitin Valioliigassa Forestissa. Tasona tuo ultimate ja 4min jaksot.

12 ottelua, 2-5-5.

Omat tehot strikerina 4 maalia ja 2 syöttöä.

Alkuun vaikutti että "hyvä henkilökohtainen ystäväni" Jesse Lingard on huikea apu keskikentällä ja pohjustanut maaleistani 3. Nuo vain syntyivät 5 ensimmäiseen otteluun ja kaveri muuttunut sitten ihan fleguksi. Tuhoaa suunnilleen kaiken jos pallon hallinta siirtyy meille. Hänen kauttaan kun peli vahvasti kulkee.

Cooper on median hampaissa ja ajattelin lausunnolla puolustaa häntä. Saa nähdä saako fudut vielä. Sikäli reilu tyyppi että jos minä otan yhtään vapauksia, hän roolittaa minut siten. Eli parempi puolustaa vain hyökkääjänä muodossa. Jos perseilee, joutuu vaihtoon ja palkinnoksi tulet seuraavaan otteluun 65min kohdalla kehiin.

Otteluiden keskiarvo ei kohoa ilman maalia ja siltikin 7-8 arvosana tiukassa. Pääasiassa tasoa 5.5.

Närästää kyllä huolella, mutta samalla nautin. Ei tule mitään ilmaiseksi ainakaan minun tasoiselle pelaajalle ja kehityskohtia pohdittava tarkkaan. Ei tee juoksuvoimalla hirveästi mitään ellei ole hyökkäysäly ja viimeistely myös kehityksen kohteena. Ja pallonhallinta yms. Näissä pystyi aiemmin oikomaan.

Eli ihan kiehtovaa kaikesta huolimatta.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Manageri uran aloitin Sunderlandilla Championshipissä ja tavoite oli taistella jo ensimmäisen kauden aikana noususta Valioliigaan. Tasona world class ja slaiderit manuaalilla, joten syötöt ja laukaukset ovat vaikeampia toteuttaa. Manuaalilla on tullut jo FIFA21:stä pelattua, joten ihan uutena ei tullut. Edellistä peliä ei ollut ja kyllä tää nykyinen tuntuu todella hyvältä pelimoottorilta vielä ps5:lla pelattuna. Pienet lisät höystettynä tämä manageripeli tuntuu oikein onnistuneelta, vaikka ainahan näissä EA:n peleissä olisi kiva saada kerralla enemmän.

Lähes tulkoon kaikki pelit tuli ekalla kaudella pelattua itse ja viimeisellä kierroksella voitto Blackpoolista noustiin kuudennelle sijalle ja näin ollen playoffseihin. Takeeta ei ollut kuinka ristiin muut joukkueet pelaavat, mutta selostajan sanoessa että joukkue sinne jatkopeleihin pääsee, oli helpotus. Watford hoidettiin yhteismaalein 8-2 ja en tiedä mitä siellä Watfordissa oikein töppäiltiin, mutta tuntui että meni aivan vihkoon heillä. Slaidereita olen muuttanut itselleni ja botillekkin jonkun verran, mutta tuntui että varsin liisterissä olivat. Yllättäen sitten Middlesbrough tuli vastaan Wembleyllä ja se hoidettiin 2-1! Näin ollen Sunderland nousee kolmantena joukkueena Valjuun, yhdessä Norwichin sekä Sheffieldin kanssa.

Erikoismainintana junnuista ensimmäisellä kaudella löytyi 16 -vuotias Mikel Calderon, joka painoi CAM paikalla 22 maalia, hän oli 67ovrl, mutta nyt kauden alkaessa hän on noussut 73:ksi. Value taisi olla 2,2milj, kun hänet naarasin akatemiaan. Nyrkkisääntönä on tullut pidettyä miljoonan tuntumassa tuota valueta, ellei sitten löydy eri paikalle jotain 500k valuen omaavaa pelaajaa, jotta saa rotaatiota. Valjuun lähdetään siitä että pyritään pitämään tuo paikka ylhäällä.

FA cupissa tuli viime kaudella puolivälierissä vastaan City, Cancelo otti pelin alkuun punaisen ja painoin maalin sen jälkeen. Lopputulos taululla 4-1 Citylle alivoimaisena, kun Haaland innostui maalinteossa minun 67ovrl veskaria vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös