FIFA-sarja

  • 311 990
  • 1 319

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt on pariviikkoa UT:ta takana ja täytyy kyllä kehua tuota pelimuotoa, hakkaa änärin vastaavan ihan satanolla. Minkäslaisia jengejä porukalta löytyy? Tässä meitsin nykyinen kokoonpano: Herwood IFK FIFA 13 Ultimate Team Squad | Futhead

IF Sturridge on aivan loistava, 86 ball control, 93 finishing, 88 shot power, 90 dribbling, 92 acceleration ja 93 sprint speed, eli kaikki hyökkääjän tärkeimmät ominaisuudet löytyy. Paukuttanut 15 maalia 9 pelissä.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Di Natalehan se varmaan onkin. Kova kaveri. Ja juu voihan ne arvot viä muuttua, mut itse en siihen usko. Kuhan pälisevät...

Mun mielestä normi Sturri on jopa parempi kun se IF. Outoa kyllä. Ja siis se päivitetty normaali. Uskomattoman kova pääpelissä!!!

Omat tiimit on menny taas vaihteeks uusiksi. Äkkiä niihin vaan kyllästyy kyllä. Toinen kokoonpano on 4-3-2-1 ja pelkkiä Arsenalin miehiä normaaleine kortteineen ja toinen on

IF Sirigu

TOTS Filipe - Silva - Pepe - Pereira

Ramirez - TOTS Benat - Isco

IF Podolski - IF Soldado - TOTS Vela
 

RDivis

Jäsen
Ehdottomasti paras uutinen jonka FUTiin liittyeen olen kuullut on se, että nuo korttien formaatiot poistuvat. Pelisysteemiä voi siis vaihtaa ainakin askelen kivuttomammin. Vaikka tämä todennäköisesti nostaa pelipaikkaa vaihtavien korttien hintaa "markkinoilla".

Tyylikkään näköisiä ovat nuo uudet kortit ja pakat.
 

Leijonasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Tampa Bay Lightning
Anteeksi jo etukäteen jos tästä on jo tässä ketjussa puhuttu mutta olen aloittanut FUT:in äskettäin, niin kysyisinkin että miten se kannattaa aloittaa ?
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Anteeksi jo etukäteen jos tästä on jo tässä ketjussa puhuttu mutta olen aloittanut FUT:in äskettäin, niin kysyisinkin että miten se kannattaa aloittaa ?

Edellisen sivun ylimmäisessä viestissä ainakin joukkueen pelaajista juttua. Sitä edellisellä sivun loppupuoliskolla kemioista vähän.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Anteeksi jo etukäteen jos tästä on jo tässä ketjussa puhuttu mutta olen aloittanut FUT:in äskettäin, niin kysyisinkin että miten se kannattaa aloittaa ?

Ostat netistä 4200 MS-pointsia kolmellakympillä ja alat availeen pakkoja. Semmoset 100k saat pelimerkkejä vaikka mitään tähtiä et pakoista saisikaan. Niillä sitten rakentelet itsellesi joukkueen tai kaksi. Siellä on kaikilla halukkailla jo jokaisessa divarissa kultaisista korteista kootut joukkueet niin turha antaa tasoitusta alkamalla pelaamaan randomeilla pronssisilla joukkueilla.

Tulipa tossa pyydettyä töistä vapaata syyskuun 27 ja 28 päivä että saa nauttia uudesta Fifasta heti alkuunsa ainakin sen kolme päivää putkeen. Plääninä olisi ostaa heti kärkeen 21k MS-pointsia. Jos osuis tuleen joku CR7, Messi tai edes lähelle moinen niin sen myymällä olisi sitten järjetön kasa kolikkoja koko Fifan loppuajaksi. Toki eihän sieltä varmaan tule hevon helvettiä ja samalla rahalla saisi ostettua kolikkoja relun miljoonan edestä, mutta on se pakkojen availu oluen seurassa vaan niiiiiin siistiä.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse aloitin FUT:n reilu pari viikkoa sitten, enkä ole euroakaan oikeaa rahaa peliin laittanut. Tuntuu paljon paremmalta "itse" kasata joukkuetta omilla hyvin ansaituilla coinsseilla. Ja kyllä kovan joukkueen nopeasti saa kasaan ilman oikeaa rahaa, tässä esimerkiksi mun nykynen rosteri:

Herwood IFK FIFA 13 Ultimate Team Squad | Futhead

Itse en ainakaan ikinä laittaisi toistasataa euroa videopelin lisämateriaaleihin. Kukin tosin tyylillään.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Itse aloitin FUT:n reilu pari viikkoa sitten, enkä ole euroakaan oikeaa rahaa peliin laittanut. Tuntuu paljon paremmalta "itse" kasata joukkuetta omilla hyvin ansaituilla coinsseilla. Ja kyllä kovan joukkueen nopeasti saa kasaan ilman oikeaa rahaa, tässä esimerkiksi mun nykynen rosteri:

Herwood IFK FIFA 13 Ultimate Team Squad | Futhead

Itse en ainakaan ikinä laittaisi toistasataa euroa videopelin lisämateriaaleihin. Kukin tosin tyylillään.

No ei mutta sehän on tosi hieno homma. Oikeasti ihan mahtavaa kuulla että olet "itse" kasannut joukkueesi. Ei voi kun arvostaa.

Ja vaikka peliä rakastankin niin en kuitenkaan pelaa sitä työkseni. En siis jaksa tehdä kuten sinä. Joukkueesi arvo on about 180k ja olet koonnut sen kahdessa viikossa. Yhdestä ottelusta saa kolikkoja semmoset 400-600 kipaletta ja oletetaan että sun keskiarvo niissä olisi vaikka semmoset ystävälliset 550kpl per matsi. Eli olet pelannut n. 330 peliä kahteen viikkoon kasataksesi itsellesi tuon "kovan" joukkueen. Mutta kuten sanoit niin kukin tyylillään. Toki jos tuo pitää paikkansa niin arvostan sitä oikeasti. Toisin kun tuota aiempaa itsesi ylistämistä. Mutta toiset nyt vaan menee bussilla ja toiset taksilla. Get over it.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ei mutta sehän on tosi hieno homma. Oikeasti ihan mahtavaa kuulla että olet "itse" kasannut joukkueesi. Ei voi kun arvostaa.

Ja vaikka peliä rakastankin niin en kuitenkaan pelaa sitä työkseni. En siis jaksa tehdä kuten sinä. Joukkueesi arvo on about 180k ja olet koonnut sen kahdessa viikossa. Yhdestä ottelusta saa kolikkoja semmoset 400-600 kipaletta ja oletetaan että sun keskiarvo niissä olisi vaikka semmoset ystävälliset 550kpl per matsi. Eli olet pelannut n. 330 peliä kahteen viikkoon kasataksesi itsellesi tuon "kovan" joukkueen. Mutta kuten sanoit niin kukin tyylillään. Toki jos tuo pitää paikkansa niin arvostan sitä oikeasti. Toisin kun tuota aiempaa itsesi ylistämistä. Mutta toiset nyt vaan menee bussilla ja toiset taksilla. Get over it.

Pelejä tullut kahden viikon aikana 73kpl. Tiesithän, että coinsseja voi ansaita myös muuten kuin pelaamalla tai fifa-pointseja ostelemalla? Osta halvalla myy kalliilla, sanooko mitään? Ja tuo squadin arvo 180k ei nyt todellakaan pidä paikkansa, ja monet noista on vielä "löytöjä", eli halvalla on saanut.

E: ja mitenköhän olen itseäni ylistänyt:D?
 

Zerotta

Jäsen
FC Prostidudes

Italialaispainoitteinen jengi löytyy täältä. Tuntuu toimivan itsellä kaikken parhaiten italialaiset juipit. Viikon verran oon nyt pelannut kunnolla, saldona 23-4-10 ja nyt ollaan ensimmästä kertaa kokeilemassa onnea korkeimassa divisioonassa. Yllätyin kuinka nopeasti tässä saa kasattua mieluisan joukkueen, jolla vieläpä pärjää ihan kivasti.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Pelaakos porukka paljon Seasonsia täällä? Itse aloitin tänään Real Madridilla (joo lässynlää kova joukkue), ja saldoksi tuli tältä päivältä 5-1-0. Tällä hetkellä painellaan siis 9.divisioonassa. Missä divisioonassa taso alkaa jo kovenemaan? Ainoa peli jonka jo 9.divarissa pelasin, päättyi 15' kohdalla minun johtaessani 4-0, kun vastustaja lähti pakoon.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Pelejä tullut kahden viikon aikana 73kpl. Tiesithän, että coinsseja voi ansaita myös muuten kuin pelaamalla tai fifa-pointseja ostelemalla? Osta halvalla myy kalliilla, sanooko mitään? Ja tuo squadin arvo 180k ei nyt todellakaan pidä paikkansa, ja monet noista on vielä "löytöjä", eli halvalla on saanut.

Eli siis olet tienannut peleillä jonkun 40k coinssia. Pelkästään IF Sturridge, Toure ja Kompany maksavat yhteensä 100k. TOTS:it yhteensä joku 50k ja lopuista tulee reilut 20k. Eli ok, arvo on 170k eikä 180k. Mutta hyviä "löytöjä" olet kyllä tehnyt ja paljon. GG.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Ultimate Team on kyllä erittäin hieno pelimuoto. Oman joukkueeni olen koonnut Valioliigasta ja taktiikkana toimii 4321.

Hazard-Balotelli-Sturridge
Fellaini-Y.Toure-Ramires
Clichy-Luiz-Kaboul-Walker
Cech

Coinseja löytyy 50k ja seuraavana hankintalistalla on IF Sturridge.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli siis olet tienannut peleillä jonkun 40k coinssia. Pelkästään IF Sturridge, Toure ja Kompany maksavat yhteensä 100k. TOTS:it yhteensä joku 50k ja lopuista tulee reilut 20k. Eli ok, arvo on 170k eikä 180k. Mutta hyviä "löytöjä" olet kyllä tehnyt ja paljon. GG.

Totta, niin olen. Eikä se ole edes vaikeaa, mutta mitä sinä nyt sellaisesta tietäisit, helpompaa se visan vinguttaminen on. Pelissä on myytävänä niin paljon kortteja, joiden buy now hinta on n. puolet todellisesta arvosta. Näitä kun ostelee ja laittaa samantien 2x kalliimalla myyntiin niin alkaa coinsseja tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
FUT:tia tullut itsekkin pelailtua aika paljon ja kyllähän tuon pelimuodon hienous on nimenomaan pakkojen availussa. Itsellä ollu aina periaatteena että omassa jengissä pelaa ainoastaan pakasta nostettuja pelaajia eli marketista en osta ketään. Kemiaa on vaikea saada ylös mutta paljon hauskempaahan tuo on.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Pelaakos porukka paljon Seasonsia täällä? Itse aloitin tänään Real Madridilla (joo lässynlää kova joukkue), ja saldoksi tuli tältä päivältä 5-1-0. Tällä hetkellä painellaan siis 9.divisioonassa. Missä divisioonassa taso alkaa jo kovenemaan? Ainoa peli jonka jo 9.divarissa pelasin, päättyi 15' kohdalla minun johtaessani 4-0, kun vastustaja lähti pakoon.


Ensimmäiseksi muuta asetuksiin "manual only"
Peli on pelkkää munaravia ja koohotusta sekä flipperi syöttöjä ja liian tarkkoja vetoja semi ja assisted asetuksilla.

Manuaaleilla peli on rauhallista rakentelua, paikkojen hakemista syöttelemällä, palloa joutuu oikeasti kierrättämään puolustuksen kautta kun et voi laittaa sitä millin tarkkaa flipperi syöttöä kuten assisted asetuksilla, tulee myös epäonnistuneita syöttöjä, vetoja ja voit laittaa pallon juuri sinne minne haluat. Peleissä tulee aivan mahtavia tapahtumia ja on kuin eri peli manual asetuksilla.
Kovia vastuksia on jo 8 divarista alkaen manual asetuksilla ja pelit
muistuttavat jalkapalloa toisin kuin kuin assisted asetuksilla.

Pelaajat ovat huomattavasti tasokkaampia manuaaleilla pelatessa ja pelit aivan mahtavia.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelaajat ovat huomattavasti tasokkaampia manuaaleilla pelatessa ja pelit aivan mahtavia.

Tämä on ihan totta. FIFA13 jäi tuo Seasons-moodi vähän vähemmälle, mutta FIFA12 tuli raivattua manualeilla tie 1.divariin astikin. FIFA13 online-hommat siirtyi FUTin puolelle, johon toivottavasti tulisi tuo manual-haku joskus.

Pelissä on myytävänä niin paljon kortteja, joiden buy now hinta on n. puolet todellisesta arvosta. Näitä kun ostelee ja laittaa samantien 2x kalliimalla myyntiin niin alkaa coinsseja tulemaan.

Totta. Itsellä FIFA13 oli jouluun mennessä kasassa about 500 000 coinsia, mutta intti vähensi pelailuja aika paljon. Nyt tuon omankin squadin hinta on ehkä puolet siitä arvosta, jolla joukkueen ostin.
Niin ja tosiaan kaikki rahat hankittu pelaamalla ja ostoilla/myynneillä. Pakkoihin en FIFA13 paljoa laittanut, kun siitä tahtoo aika hyvällä prosentilla jäädä tappiolla. :D Vaikka onhan se pakkojen avaaminen helvetin mukavaa hommaa.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Ensimmäiseksi muuta asetuksiin "manual only"
Peli on pelkkää munaravia ja koohotusta sekä flipperi syöttöjä ja liian tarkkoja vetoja semi ja assisted asetuksilla.

Manuaaleilla peli on rauhallista rakentelua, paikkojen hakemista syöttelemällä, palloa joutuu oikeasti kierrättämään puolustuksen kautta kun et voi laittaa sitä millin tarkkaa flipperi syöttöä kuten assisted asetuksilla, tulee myös epäonnistuneita syöttöjä, vetoja ja voit laittaa pallon juuri sinne minne haluat. Peleissä tulee aivan mahtavia tapahtumia ja on kuin eri peli manual asetuksilla.
Kovia vastuksia on jo 8 divarista alkaen manual asetuksilla ja pelit
muistuttavat jalkapalloa toisin kuin kuin assisted asetuksilla.

Pelaajat ovat huomattavasti tasokkaampia manuaaleilla pelatessa ja pelit aivan mahtavia.
Tarkoitat varmaan manuaalisia näppäimiä?

Joo itse vihaan tuota Filipperi peliä ja pelaankin rauhassa kierrättäen palloa ja etsien kunnollista paikkaa. Mutta otan neuvosta vaarin ja kokeilen tänään! :) toivottavasti sille tielle jäädään.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Ite voin kanssa suositella lämpimästi manual-näppäimiä. Tekevät pelistä paljon paremman. Olen jo pari vuotta odotellut FUT:in jotain pelimuotoa jossa pelataan manuaaleilla mutta ainakaan vielä ei sellaista ole löytynyt, josko ensi versiossa....
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
...helpompaa se visan vinguttaminen on.

Juurikin näin. Enkä voi kyllin korostaa tuota "helpompaa" sanaa. Pakkojen availu on vaan niin mukavaa puuhaa ja saapa pelailla si otteluita eikä kyttäillä "löytöjä". Mutta pääasia kaikki pelaa!
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Tarkoitat varmaan manuaalisia näppäimiä?

Joo itse vihaan tuota Filipperi peliä ja pelaankin rauhassa kierrättäen palloa ja etsien kunnollista paikkaa. Mutta otan neuvosta vaarin ja kokeilen tänään! :) toivottavasti sille tielle jäädään.

Joo, manual controllit. Peli voi aluksi olla hankalaa, mutta kannattaa treenata siinä treenitilassa. Peli muuttuu huikean paljon realistisemmaksi manual controlleilla ja muistuttaa siis jalkapalloa, eikä flipperi kohellusta kuten assisted/semi controlleilla. Älä turhaudu jos aluksi ei onnistu, menee jokunen peli treenatessa varsinkin laukauksia.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelaakos porukka paljon Seasonsia täällä? Itse aloitin tänään Real Madridilla (joo lässynlää kova joukkue), ja saldoksi tuli tältä päivältä 5-1-0. Tällä hetkellä painellaan siis 9.divisioonassa. Missä divisioonassa taso alkaa jo kovenemaan? Ainoa peli jonka jo 9.divarissa pelasin, päättyi 15' kohdalla minun johtaessani 4-0, kun vastustaja lähti pakoon.

Onhan tuota tullut pelattua jokunen peli, saldo on 282-92-187 ja ykkösdivarissa ollaan pääasiassa menty, satunnaisia kakkosdivarivierailuja ja alkua lukuunottamatta. Sanotaan niin, että vasta siinä 4-3 divassa alkaa taso kovenemaan ja kakkonen vastaa mielestäni jo FUT:n ykköstä johtuen varmaan divisioonien määrästä (10 vs 5). Ykkösessä taso on todella kova, jokaiseen peliin täytyy keskittyä täysillä, jotta voittoja tulee. Pelin tempo on rauhallisempi ja vedot hillitympiä kuin futissa, joten maaleilla ei usein kauheasti mässäillä. Ykkösdivarin title on kova saavutus (vaatii 23p), siihen ei turhan usein pääse. Sarjassa pysymiseenkin tarvitsee jo 14p.
 
Viimeksi muokattu:

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Nyt on ekat tuntumat otettu manual controlleihin ja eihän se ihan putkeen mennyt. Ensin kokeilin practice-moodissa noin tunnin verran, jotta sai edes hieman tuntumaa. Vedot eivät olleet ongelmallisia, mutta syötöt (varsinkin keskitykset) karkaili ihan minne sattuu.

Hieman tuntumaa saatuani päätin kokeilla career modessa noita näppäimiä. Pelaan Fiorentinalla ja vastaan asettui Inter (voitto 2-0), jonka jälkeen jatkui Suomen karsintapelit MM-kisoihin (voitto Tanskasta 1-0 ja Englannista 2-1). Kyllä se pikkuhiljaa alkaa sujumaan. Vaikeusasteeksi tosin päätin vaihtaa Legendarysta World Classiin näin aluksi, mutta kohta voisi vaihtaa takaisin Legendaryyn.

Onlinessa ei juurikaan ole tullut kokeiltua manual controlleja, koska alemmissa divareissa ei ole löytynyt vastustajaa, joka pelaisi myös samaa divisionaa, enkä viitsi manuaaleilla harjoitteluvaiheessa pelata, kun kaveri laittaa assistedeilla millintarkkoja syöttöjä yms.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Nyt on ekat tuntumat otettu manual controlleihin ja eihän se ihan putkeen mennyt. Ensin kokeilin practice-moodissa noin tunnin verran, jotta sai edes hieman tuntumaa. Vedot eivät olleet ongelmallisia, mutta syötöt (varsinkin keskitykset) karkaili ihan minne sattuu.

Hieman tuntumaa saatuani päätin kokeilla career modessa noita näppäimiä. Pelaan Fiorentinalla ja vastaan asettui Inter (voitto 2-0), jonka jälkeen jatkui Suomen karsintapelit MM-kisoihin (voitto Tanskasta 1-0 ja Englannista 2-1). Kyllä se pikkuhiljaa alkaa sujumaan. Vaikeusasteeksi tosin päätin vaihtaa Legendarysta World Classiin näin aluksi, mutta kohta voisi vaihtaa takaisin Legendaryyn.

Onlinessa ei juurikaan ole tullut kokeiltua manual controlleja, koska alemmissa divareissa ei ole löytynyt vastustajaa, joka pelaisi myös samaa divisionaa, enkä viitsi manuaaleilla harjoitteluvaiheessa pelata, kun kaveri laittaa assistedeilla millintarkkoja syöttöjä yms.

Pärjäät jo aika hyvin. Kannattaa vedoissa muistaa että jo todella pieni ohjaimen tatin kääntäminen riittää jotta veto menee esim. alakulmaan.

Onlinessa kannattaa pelata pari ekaa divaria noilla assisted/semi/munaravi/flipperi asetuksilla ja esim. 7 divarista lähtien pelejä löytää manual asetuksilla jo nopeasti ja vastus on kovaa jo siellä, koska pelaajat laadukkaampia ja pelit huomattavasti realistisempiä manuaaleilla. Tulee paljon hienoja tapahtumia kun joka syöttö ei ole millin tarkka ja vedot varmoista paikoista ei mene aina ja voit antaa loistavia syöttöjä juuri minne haluat. Vaparitkin oppii nopeasti, kannattaa laittaa pallo hieman ohi maalista ja sitten kierrettä niin menee suheellisen hyvin maaliin.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Tuli tuossa pelaajauramoodissa voitettua edellisellä kaudella Capital One Cup, FA Cup, Valioliigan mestaruus, Champions Cup ja sitten vielä kesän 2018 maailmanmestaruus. Tietysti Valioliigan maalikuninkuus ja maailman paras pelaaja -titteli siihen kaupan päälle.

Mitä sanoo Arsenalin manageri ennen seuraavan kauden alkua, ennen ensimmäistä harjoituspeliä? No tietenkin, että: "Harjoituskausi alkaa, näytät olevan kunnossa. Sinun pitää nyt vakuuttaa minulle kuuluvasi pelaavaan kokoonpanoon."

Tosiaan olen pari edellistä kautta vetänyt sellaista 30+ maalia kaudessa -tahtia Arsenalissa. Kai se on ihan loogista, että pitää harjoituskaudella näyttää, mihin pystyy...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös