FIFA-sarja

  • 312 482
  • 1 319

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Onko niillä tähdillä siellä formationissa jotain merkitystä? Italialla staroja ovat Buffon, Cannavaro ja Pirlo. En noita kahta jälkimmäistä edes peluuttaisi niin paljon, mutta pelkään menettäväni jotain jos otan heidät vaihtoon...

Eipä niillä taida olla mitään merkitystä. Sen verran satunnaisesti noita tähtiä tuntuu olevan. En ainakaan huomannut, lukenut, nähnyt mitään merkitystä.

En pelaa netissä juuri siitä syystä, että siellä ei pelata kuin isoilla mailla(samoin kun FIFA 10:ssä vain Barcat ja Realit aina kehissä) tai jos koitat rajoittaa maiden tasoa, niin et saa peliseuraa.
 

ditrim

Jäsen
En pelaa netissä juuri siitä syystä, että siellä ei pelata kuin isoilla mailla(samoin kun FIFA 10:ssä vain Barcat ja Realit aina kehissä) tai jos koitat rajoittaa maiden tasoa, niin et saa peliseuraa.

Olen pari turnausta pelannut netissä WorldCupOnlinea ja sitä moodia täytyy vähän kehaista. Alkulohkossa on tullut vastaan Afrikan maita sekä Eurooppalaisia jättiläisiä. Alkulohkon jälkeenkin vastaan on asettunut mielenkiintoisia maita. Tottakai se yli-Espanjakin tulee vastaan jossain vaiheessa, mutta olen päättänyt etten pelaa sitä vastaan turnauksessa kuin kerran. Vastustajaa ei ole onneksi pakko hyväksyä, joten Espanjat voi skipata yli jos siltä tuntuu.

Ensimmäisessä turnauksessa etenin finaaliin asti Italialla. Siellä mua laittoi käkeen aika uskottavaa vastahyökkäyspeliä pelannut Egypti! Turpaan tuli 3-1 vaikka paikkojen puolesta olisin voinut voittaakin. Liimatukkien oli vaan pakko sulaa pari kertaa tyhjän maalin edessä, läpiajoista puhumattakaan.

Toisen turnauksen pelasin äsken ja lähdin kuoroon ensimmäisessä pudotuspelissä Espanjaa vastaan. Miehet suli, minä en. Olipas tosi yllättävää, että Espanja-mies teki kahdesta paikastaan kaksi maalia, samalla kuin minä joka peliä dominoin, tuhlasin Gilardinolla ja Iaquintalla pari tuhannen taalan paikkaa. No, kyllä se turnausvoitto tulee vielä Italiallakin.

Vastustajien tasokin nousee miellyttävästi tuossa WorldCupOnlinessa mitä pidemmälle turnaus etenee. Alkulohkossa saan pelata puolitosissaan, kunnes pudotuspelivaiheessa pitää laittaa suurin vaihde silmään.

Katkeraksihan tässä tulee ja vitutuskäyrä pysyy koko ajan katossa, mutta tavallaan on ihan hauskaakin.
 

RDivis

Jäsen
Olen yrittänyt nyt lupaukseni mukaan opetella manual-kontrolleja (muualla paitsi laukoessa) todella rasittavaa ollut ainakin näin aluksi. Joskin olen jo tajunnut manuaalien vapauden ja hienouden jos ne onnistuvat. Lisäksi voi olla jokaisesta syötöstä ns. ylpeä, koska se on oma syöttösi :).

Alussa oli vaikeaa tehdä yhtään mitään. Oli todella lähellä, ettei edessä ollut katkera luovutus. Sitten alkoi edes hiukan sujua.

Nyt pystyy jo hyökkäämään järkevästi. Passit jäävät usein vähän hiljaisiksi tai tulevat hiukan liian eteen. Crossit lähtevät vähän minne milloinkin. Ehkäpä tämä tästä. Nyt ei ainakaan enää luovuteta!
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On kyllä huikea tämä MM-kisa peli. Suomella ollaan nyt vedetty jatkokarsintaan Irlantia vastaan legendary vaikeustasolla! Ennen vikaa peliä pinna eroa ryssiin, itsellä vastassa sakemannit ja ryssillä azerit. Noh, tasuri riitti, kun venakot puppeloi tasurin Bakussa. Venäjä lyötiin kahdesti ja saksaa vastaan molemmat tasan. Tappiot tuli sitten Walesille vieraissa ja Azerbaidjanille Bakussa. Oli kyllä huikeata, kun painoin koko pelin, mutten saanut maalia ja sitten pari pientä keskittymiskatkoa puolustaessa ja azeri läpi. Perussettiä suomelta.

Nettipelaaminen pistää vähän vituttamaan, kun vastaan saa tosiaan lähes aina sen viiden tähden jengin ja sitten kun jengi käyttää surutta kontrolliapuja...ainakin ihmeen kovalla prosentilla läpisyötöt ja keskitykset menevät omille kavereilla.

Mutta kyllähän tätä pelaa yksinäänkin pitkään. Eri mantereiden karsintoja on mukava kokeilla.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Laitetaan tämä vaikka tänne. Eli olen ostamassa tuota MM-kisa peliä ja ajattelin tilata sen täältä. Huomasin, että tuon saa tuolta Ahvenanmaalta miltei 20 euroa halvemmalla. Itsellä ei nyt aivot oikein toimi, joten kysynkin, että mikä juju tuossa on? Tai siis tiedän, että toimittaminen kestää kauemmin tuolta Ahvenanmaalta, mutta onko tuossa jotain muutakin mitä tulee huomioida? Mitä järkeä siis olisi tilata tuo kalliimpi versio?
 

ditrim

Jäsen
Laitetaan tämä vaikka tänne. Eli olen ostamassa tuota MM-kisa peliä ja ajattelin tilata sen täältä. Huomasin, että tuon saa tuolta Ahvenanmaalta miltei 20 euroa halvemmalla. Itsellä ei nyt aivot oikein toimi, joten kysynkin, että mikä juju tuossa on? Tai siis tiedän, että toimittaminen kestää kauemmin tuolta Ahvenanmaalta, mutta onko tuossa jotain muutakin mitä tulee huomioida? Mitä järkeä siis olisi tilata tuo kalliimpi versio?

Halvemmassa(jonka itse tuolta tilasin) ei ainakaan ole suomenkielistä manuaalia. Tilaa se vaan, niillä englanninkielisillä ohjeilla pärjää vallan mainiosti. Siitä, että onko kalliimman ostossa mitään järkeä en osaa sanoa mitään.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Halvemmassa(jonka itse tuolta tilasin) ei ainakaan ole suomenkielistä manuaalia. Tilaa se vaan, niillä englanninkielisillä ohjeilla pärjää vallan mainiosti. Siitä, että onko kalliimman ostossa mitään järkeä en osaa sanoa mitään.

Kiitos. Kohta menee sitten tilaukseen.
 

Anfortas

Jäsen
Tai siis tiedän, että toimittaminen kestää kauemmin tuolta Ahvenanmaalta, mutta onko tuossa jotain muutakin mitä tulee huomioida? Mitä järkeä siis olisi tilata tuo kalliimpi versio?
Kyseessä lienee sama kopio pelistä, mutta hintaeron muodostanee Ahvenanmaan erityisasema. Ainakin verohallituksen julkaisu (176.10) kertoo, että:
"Ahvenanmaan maakunta ei kuulu Euroopan yhteisön arvonlisävero- eikä valmisteveroalueeseen"

Ja alennuksesta on uutisoitu mediassa aiemminkin:
Verkkokauppa.com aloittaa halpakaupan Ahvenanmaan veroparatiisista -MikroPC 28.5.2009

Ja jotta viestiin saadaan jotain ketjun aiheeseen liittyvää: pro tasolla olen yrittänyt viedä Suomea MM-kisoihin, mutta Saksaa ja Venäjää on aivan mahdoton voittaa siitäkin huolimatta, että hallitsee peliä ja pystyy luomaan enemmän maalipaikkoja. Ja jos vahingossa onnistuu tekemään maalin, niin molemmat kuittaa välittömästi seuraavasta hyökkäyksestä. Aivan helvetin turhauttavaa, mutta kyllä siihen vielä lääke löydetään.
 

ditrim

Jäsen
Ja jotta viestiin saadaan jotain ketjun aiheeseen liittyvää: pro tasolla olen yrittänyt viedä Suomea MM-kisoihin, mutta Saksaa ja Venäjää on aivan mahdoton voittaa siitäkin huolimatta, että hallitsee peliä ja pystyy luomaan enemmän maalipaikkoja. Ja jos vahingossa onnistuu tekemään maalin, niin molemmat kuittaa välittömästi seuraavasta hyökkäyksestä. Aivan helvetin turhauttavaa, mutta kyllä siihen vielä lääke löydetään.

Joko olet onnistunut? Osaatko puolustaa? Tuolla tasolla luulisi riittävän, että osaat käyttää puolustuksessa omia joukkuekavereita hyväksi antamalla koneen karvata ja itse sitten vaan helppaat koneen ohjaamaa ukkoa tai poimit irtopallot. Koneen ukkelin saat pallollisen vihollisen perään pitämällä laukausnappulaa pohjassa.

Mulla on ollut viikon paussi kun vasempaan peukaloon tuli 3 tikin viiltohaava. Vähän olen reenannut injurissa ollellani noita full manual asetuksia ja tatilla ohjaamista. Viikon päästä saan tikit pois ja pääsen jatkamaan maailmanvalloitusta!
 

Anfortas

Jäsen
Joko olet onnistunut? Osaatko puolustaa? Tuolla tasolla luulisi riittävän, että osaat käyttää puolustuksessa omia joukkuekavereita hyväksi antamalla koneen karvata ja itse sitten vaan helppaat koneen ohjaamaa ukkoa tai poimit irtopallot. Koneen ukkelin saat pallollisen vihollisen perään pitämällä laukausnappulaa pohjassa.
En ole, eikä ole ollut kovin lähelläkään. 6-7 kertaa olen tahkonnut karsinnat läpi ja olen aina jäänyt lohkon kolmanneksi. Puolustuksen kanssa ei ole muuten ongelmia kuin keskityksissä. Siinä ei paljoa Tihiset ja Hyypiät auta, kun Saksa tai Venäjä päättää runnoa johtoon - ja niin monesti se maali tulee juuri puskemalla. Fifa 10:ssä Realit ja Barcat pystyy pitämään kohtuudella poissa maalipaikoilta vaikka vaikeustaso on sama.

Nyt kun olen oppinut nostamaan pallon maalivahdin yli, niin 5,6-0 kotivoitot on - muita kuin Saksaa ja Venäjää vastaan - ihan tavallisia.
(Video)
 

ditrim

Jäsen
En ole, eikä ole ollut kovin lähelläkään. 6-7 kertaa olen tahkonnut karsinnat läpi ja olen aina jäänyt lohkon kolmanneksi. Puolustuksen kanssa ei ole muuten ongelmia kuin keskityksissä. Siinä ei paljoa Tihiset ja Hyypiät auta, kun Saksa tai Venäjä päättää runnoa johtoon - ja niin monesti se maali tulee juuri puskemalla. Fifa 10:ssä Realit ja Barcat pystyy pitämään kohtuudella poissa maalipaikoilta vaikka vaikeustaso on sama.

Hmm... Jos ongelma on siinä ettei toppareilla saa pidettyä vastustajan kovia puskijoita kiinni, niin kannattaa kiinnittää huomiota omien laitureidesi puolustuspelaamiseen. Itse peluutan aina orjallisesti 4-4-2 formatiota, jossa kaikki kahdeksan alinta pelaajaa osallistuvat puolustukseen. Jos vastustaja yrittää hyökätä laidan kautta, niin puolustukseen pitää osallistua myös ylempien keskikenttien (tai laiturien), siten, että joko laitakeskikenttämies karvaa päälimmäisenä vastustajan keskittäjää ja laitapakki tukee, tai sitten hätätilanteessa toisinpäin.

Formation 4-2-2:

Kärki - Kärki
Vasen keskikenttä - Oikea keskikenttä
Vasen puolustava keskikenttä - Oikea puolustava keskikenttä
Vasen laitapakki - Toppari - Toppari - Oikea laitapakki​

Jos tuollainen formaatio pysyy hyvin kasassa niin vastustajalle ei jää juuri muuta mahdollisuutta kuin vastahyökkäykset ja säkämaalit. Vastahyökkäyksissä (varsinkin ihmistä vastaan) pitää aina muistaa, että alimmasta miehestä ei saa mennä läpi. Jos mies kuitenkin pääsee läpi, niin pakin tärkein tehtävä on suojata mahdollinen syöttösuunta (josta voi tehdä tyhjiin). Samaan aikaan kannattaa yrittää luoda vastustajan läpiajotilanteesta mahdollimman ahdas nostamalla maalivahtia maalilta oikeaan aikaan (Kolmio).

Lisäksi jokaisen oman hyökkäyksen jälkeen on erittäin tärkeää ohjata puolustavat keskikentät takaisin topparien eteen etukarvaajiksi. Tämä harvoin onnistuu ihan täysin, mutta kannattaa pitää huolta, että edes toinen puolustavista keskikentistä kirmaa pakkien avuksi vastahyökkäyksissä.

Altavastaajana kovia vastuksia vastaan kannattaa kiinnittää ensisijainen pelitaktinen huomio oman maalin varjelemiseen. Loppujen lopuksi altavastaajan puolustustaisteluvoitto tuntuu kaikista parhaalta. Varsinkin netissä.

Nyt kun olen oppinut nostamaan pallon maalivahdin yli, niin 5,6-0 kotivoitot on - muita kuin Saksaa ja Venäjää vastaan - ihan tavallisia.
(Video)

Yksinläpiajochippi toimii hienosti mutta mielestäni muut kuin suorat chipit maalia kohti menevät aika helposti harakoille. Maaliin chippaamisesta on tehty myöskin paljon vaikeampaa kuin FIFA10:ssä, joten olen alkanut keskittymään ennemminkin oikea-aikaiseen ja oikean lujuiseen laukaukseen.

Eilen poistin ne kolme tikkiä peukalosta. Josko sitä pääsisi terveellä peukulla jo parin päivän päästä takaisin verkkoon pelaamaan :)
 

Vladu #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tshekki
Fifa 10

Olen ihmetellyt sitä, kun pääsee kahdella pelaajalla läpi maalivahtia vastaan, niin jos syöttää tälle toiselle pelaajalle (eteenpäin?), vihelletään paitsio. Onko jalkapallossa oikeasti joku tällainen sääntö vai onko tässä joku bugi. Tuota on tapahtunut nyt muutaman kerran.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Olen ihmetellyt sitä, kun pääsee kahdella pelaajalla läpi maalivahtia vastaan, niin jos syöttää tälle toiselle pelaajalle (eteenpäin?), vihelletään paitsio. Onko jalkapallossa oikeasti joku tällainen sääntö vai onko tässä joku bugi. Tuota on tapahtunut nyt muutaman kerran.

Ei ole bugi vaan ihan oikea vihellys. Eli eteenpäin ei saa syöttää, kun on kahdella läpi. Pelaaja jolle syöttää on paitsiolinjan alapuolella. Ei muistaakseni esim. vielä 2007 Fifassa ollut tuota, eli tuore tapaus (?).
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei ole bugi vaan ihan oikea vihellys. Eli eteenpäin ei saa syöttää, kun on kahdella läpi. Pelaaja jolle syöttää on paitsiolinjan alapuolella. Ei muistaakseni esim. vielä 2007 Fifassa ollut tuota, eli tuore tapaus (?).

Saahan sitä syöttää eteenpäin, mutta syöttöhetkellä syötönvastaanottajan pitää olla pallon tasalla tai sen takana. Syöttösuunnalla siis ei ole väliä, vaan vastaanottajan asemalla syöttöhetkellä.
 

ditrim

Jäsen
Vittu että kyrsii koko saatanan World Cup. Rangaistuspotkujen vetämisestäkin on tehty ihan paskaa. Se keskittymismittari ennen potkua on sinänsä ihan hyvä uudistus, mutta kun se ei toimi ainakaan nettipelissä ollenkaan. Vaikka kuinka vihreän kohdalla aloitan laukauksen virittämisen, niin sen viivan on pakko rekisteröityä sinne jonnekin keltaisen rajamaastoon. Koska siinä vihreän kohdalla kuuluu painaa? Tämä asia on muuten ihan erilailla kun pelaa konetta vastaan. Silloin siihen vihrään alueeseen osuu aina. Mutta netissä ei toivoakaan.

Sitten vituttaa ihan raivona ne huonot yhteydet. Ei pitäisi ikinä hyväksyä vastustajaa jolla ei ole täydet yhteydet. Vittumaista pelata maailmanmestaruudesta fyysisesti ylivoimaista Brasiliaa vastaan kun peli tökkii ja pätkii ratkaisevilla hetkillä. Kummallekohan se pallo jää tökkimisen jälkeen, Adrianolle vai heiveröiselle homo-Pirlolle? Vitun vittu kun ei ne EA:lla osaa tehdä edes valikkoja kunnolla. Kuinka vaikeaa olisi luoda sinne sellainen asetus ettei se tarjoaisi hyvällä netillä pelaaville pelaajille vastaan niitä yhden tolpan tökö-tökö-vastustajia? On ihan vitun varmaa että sellainen heebo joka on tottunut tökkimiseen, saa kohtuuttoman edun pelatessaan kunnon yhteyteen tottunutta vastaan.

Vitun FIFA, olisikohan kannattanut panostaa peliin vähän enemmän, eikä erikoistua ainoastaan hienoihin tuuletuksiin? Ja miksei niitä saa kytkettyä pois päältä? Eiköhän jokainen ole jo nähnyt tuhanteen kertaan ne samat ylipitkät ja mauttomat tuuletukset? Ainoa jolle annan edes lievää hyväksyntää on se helvetin kyljelleen kyhnyttämään hyppy.

Pitäisi mennä sinne EA:n toimistolle tallomaan niiden vitun fifa-fan-poikien Ronaldo-rillit murskaksi.
 

Vladu #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tshekki
Ei ole bugi vaan ihan oikea vihellys. Eli eteenpäin ei saa syöttää, kun on kahdella läpi. Pelaaja jolle syöttää on paitsiolinjan alapuolella. Ei muistaakseni esim. vielä 2007 Fifassa ollut tuota, eli tuore tapaus (?).

Saahan sitä syöttää eteenpäin, mutta syöttöhetkellä syötönvastaanottajan pitää olla pallon tasalla tai sen takana. Syöttösuunnalla siis ei ole väliä, vaan vastaanottajan asemalla syöttöhetkellä.

Kiitos tiedoista. Ja nyt sarjassamme todella tyhmät kysymykset; onko tuo sääntö myös siis ihan "oikeassakin" jalkapallossa? En ole asiaan kiinnittänyt ennen huomiota. Täytyy tällaisen lätkäjätkän vähän päivitellä sääntötietämystään jalkapallosta näin MM-kisojen alla.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika kovaa tylytystä ditrimiltä. Olen aikeissa ostaa tämän World Cup pelin, kun tuo FIFA10 alkaa hieman kyllästyttämään. Onko tässä paljonkin eroavaisuutta FIFA10?
 

ditrim

Jäsen
Aika kovaa tylytystä ditrimiltä. Olen aikeissa ostaa tämän World Cup pelin, kun tuo FIFA10 alkaa hieman kyllästyttämään. Onko tässä paljonkin eroavaisuutta FIFA10?

  • Online World Cup
  • Paremmat maalivahdit
  • Uusittu rangaistuspotku
  • Two-button control
  • Ihkuja tuuletuksia

Mä ainakin annoin jo oman FIFA10:n kaverille lainaan kun olin ostanut tän kisapelin. Hyvä keino hankkia itselleen pelikaveri :) Ei se 45 euroa ole mikään kohtuuton hinta tästä pelistä, varsinkaan jos alkaa tahkomaan netissä. Tosin kun netissä pelaa, niin päivityksien avulla maajoukkueiden väliset matsit tuntuu kyllä aika samalta... No, vaikka tossa tuli aikaisemmin vähän purettua angsteja, niin kyllä minusta tuo peli on hankkimisen arvoinen.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
  • Online World Cup
  • Paremmat maalivahdit
  • Uusittu rangaistuspotku
  • Two-button control
  • Ihkuja tuuletuksia

Hyvältä näyttää. Varsinkin tuo "paremmat maalivahdit" kohta nosti osakkeita. FIFA10 maalivahdit kun tahtoo olla aika vitun tyhmiä ja sen lisäksi aika paskojakin. Tuuletukset on melko turhia, varsinkin pitkän pelaamisen ja samojen toistuvien tuuletuksien jälkeen alkavat kyllästyttämään, niin FIFA10:ssäkin. Noh, eiköhän tämä peli lähde tilaukseen. Sen verran kova jalkapallokuume on nyt MM-kisojen aikaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hyvältä näyttää. Varsinkin tuo "paremmat maalivahdit" kohta nosti osakkeita. FIFA10 maalivahdit kun tahtoo olla aika vitun tyhmiä ja sen lisäksi aika paskojakin. Tuuletukset on melko turhia, varsinkin pitkän pelaamisen ja samojen toistuvien tuuletuksien jälkeen alkavat kyllästyttämään, niin FIFA10:ssäkin. Noh, eiköhän tämä peli lähde tilaukseen. Sen verran kova jalkapallokuume on nyt MM-kisojen aikaan.

Lisäisin vielä että pelaajien aktiivisuutta on lisätty. Eli siis blokkaavat puolustuspäässä entistä paremmin palloja ja hyökkäyspäässä koittavat rynniä paremmin palloihin. Samoin pallon saa entistä realistisemmin haltuun, rinnalla voi syöttää omalle pelaajalle, vedot ovat selvästi parempia, jne.

Jotain tyhmiä uudistuksia, mutta onneksi mikään niistä pl. tuo kyseenalaisen vaikea rankkarisysteemi ei vaikuta itse kentällä tapahtuvaan toimintaan.

Kiitos tiedoista. Ja nyt sarjassamme todella tyhmät kysymykset; onko tuo sääntö myös siis ihan "oikeassakin" jalkapallossa? En ole asiaan kiinnittänyt ennen huomiota. Täytyy tällaisen lätkäjätkän vähän päivitellä sääntötietämystään jalkapallosta näin MM-kisojen alla.

Kyllä vain. Eli siis paitsiolinja katsotaan sekä pallon että vastustajan toiseksi alimman pelaajan(yleensä siis alin puolustaja, mutta teoriassa se voi olla vaikka maalivahtikin jossain tilanteissa jossa maalivahti lähtenyt vastaan ja puolustaja varmistaa viivalla) suhteen. Eli vaikka oltaisiin 5 läpi, niin jos pysytään syöttöhetkellä pallon linjassa(tai takana) niin paitsiota ei synny. Eli siis ensimmäisenä merkitsee pallon asema ja sen jälkeen sitten puolustajien asema suhteessa hyökkääjiin. Ja nämä kaikki aina syöttöhetkellä. Syötön jälkeen voi sitten liikkua miten vain tai jos ei palloa syötetä, niin paitsiotakaan ei synny.

edit:Niin tarkennattakoon vielä, että sama kuin syöttöhetki koskee myös vetohetkeä. Eli jos veto lähtee ja hyökkäävä pelaaja on paitsiossa ja hänen katsotaan hyötyneen siitä(saa esim. riparin, blokkaa maalivahtia, tms.) niin silloin tämäkin on paitsio, samoin kuin se syöttöhetkellä tehty paitsio.
 
Viimeksi muokattu:

Soolo

Jäsen
Onko tässä kisapelissä jotenkin mahdollista lukittaa itseään pelaamaan yhtä tiettyä pelaajaa? Varsinkin kun porukalla on nyt pelattu, niin ois aika hemmetin bueno saada lukittua noita äijiä, kun jollain kuudella ukolla vääntää samalla puolella. Ainakin PESin pelaajat tietänevät mitä tarkoitan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Onko tässä kisapelissä jotenkin mahdollista lukittaa itseään pelaamaan yhtä tiettyä pelaajaa? Varsinkin kun porukalla on nyt pelattu, niin ois aika hemmetin bueno saada lukittua noita äijiä, kun jollain kuudella ukolla vääntää samalla puolella. Ainakin PESin pelaajat tietänevät mitä tarkoitan.

Ei, ellei pelaa sitä Captain Your Country tjsp moodia. Eli "Peruspelissä" et pysty lukitsemaan, mikä on kyllä sääli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
FIFA 11

Noniin, ensi vuoden versiosta jotain tietoa. Mm. syöttöihin panostettu(entistä enemmän merkitystä pelaajien taidoilla, sekä siis koneen takana, että pelaajilla ruutujen sisällä), samoin keskityksiin/kulmiin, maalivahteihin(edellistä enemmän realistisuutta, samoin pelaajamalleja parannettu. Yksi merkittävä uudistus on työmoraali, jonka avulla toiset tekevät enemmän ja toiset vähemmän töitä kentällä. Lisää tuokin realistisuutta. Niin ja mukana on ilmeisesti myös yläkierteet ja käsipallot.

Kentän ulkopuolelta kivat asiat ovat: pelissä voi tallentaa kovalevylle hailaitteja, vihdoinkin ja saa tehdä itse soundtrackit, joka itselleni aika sama.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Latailin tuossa eilen demoa tästä viimeisimmästä tekeleestä (pl. WC-versio) ja täytyy myöntää, että ensikertaa sitten FIFA 2001:n innostuin taas ainakin jonkin verran futispeleistä. Pari kertaa aiemmin olen suunnitellut ylimääräisen rahan salliessa jonkun ale-hintaisen pelin ostoa, mutten sitten ole viitsinyt kun en niistä ole mitään osannut sanoa.

Joten lyhyestä virsi kaunis, onko FIFA 10 tällä hetkellä miellyttävin tälläiselle satunnaispelaajalle? Ainakin demo vihjaa siihen suuntaan, mutta mitä ovat enemmän tätä pelanneet mieltä?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Latailin tuossa eilen demoa tästä viimeisimmästä tekeleestä (pl. WC-versio) ja täytyy myöntää, että ensikertaa sitten FIFA 2001:n innostuin taas ainakin jonkin verran futispeleistä. Pari kertaa aiemmin olen suunnitellut ylimääräisen rahan salliessa jonkun ale-hintaisen pelin ostoa, mutten sitten ole viitsinyt kun en niistä ole mitään osannut sanoa.

Joten lyhyestä virsi kaunis, onko FIFA 10 tällä hetkellä miellyttävin tälläiselle satunnaispelaajalle? Ainakin demo vihjaa siihen suuntaan, mutta mitä ovat enemmän tätä pelanneet mieltä?

Niin siis kannattaa ostaa tuo World Cup versio, eikä FIFA 10. Koska MM-kisapeli on selvästi parempi. Mielestäni tuo toimii ihan hyvin satunnaispelaajalle(koska voi laskea aina taitotasoa ja käyttää apuja). Toki FIFA 10:kin käy. PES on viime vuosina kyntänyt enemmän tai vähemmän suossa, joten FIFA 10, jos tahdot pelailla vain maajoukkueilla, mutta jos yhtään maajoukkueet innostaa, niin MM-kisapeli. Se on markkinoiden paras fudispeli, satunnaispelaajallekkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös