FIFA-sarja

  • 314 138
  • 1 319

ditrim

Jäsen
Mitenköhän tämä kantelu toimii käytänössä?

En osaa sanoa, mutta änärin puolella EA:lta on tullut jopa vastauksia kysymyksiin ja ongelmiin, joten eiköhän siellä joku vastaile fifan pelaajillekin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
FIFA 13:sta uudistuksia julkaistu. Eli tärkeimmät taitaa olla:

-Fysiikkamoottoria viritelty lisää
-Pelaajien yksilöllisyyttä lisätty
-Kuljetusta monipuolistettu(nyt ei tarvitse välttämättä käyttää kokoajan harhautusnappeja, vaan rytminvaihdoksilla ja suunnanmuutoksilla pystyy vaikuttamaan enemmän vastustajaan)
-Syötöissä voit syöttää vihdoinkin liian kovaa(tarpeeksi kovaa myös pitkiä syöttöjä koskien) ja pelaajat osaavat automaattisesti nostaa syötön korkeutta pikkaisen jos vastustajan jalka olisi suoraan edessä
-Ehkä tärkeimpänä(ennakkoon) ensimmäisen kosketuksen merkitystä ja kontrollia on tuotu mukaan peliin. Nyt siis syöttö, pelaajan asema, vastustajan asema, pelaajan taito, jne. vaikuttaa ensimmäiseen kosketukseen, jippii!

Uudistukset kuullostavat hyviltä, mutta varmaankin jotain todellista nähdään vasta E3:lla ja myöhemmin sitten itse demon muodossa 3-4kk päästä. Sitä odotellessa pitää keskittyä oikeaan fudikseen ja vähän FIFA12:stakin vielä...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko joku hommannut tämän Uefa Euro 2012-päivityksen Fifa 12-pelille?

1800 pts näyttäisi maksavan Xbox Livessä ja ainakin arvostelut ovat ihan kohtuullisia tästä paketista.

Suosituksia? Haukkuja?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Onko joku hommannut tämän Uefa Euro 2012-päivityksen Fifa 12-pelille?

1800 pts näyttäisi maksavan Xbox Livessä ja ainakin arvostelut ovat ihan kohtuullisia tästä paketista.

Suosituksia? Haukkuja?

En suosittele, vaikken omista. Enisnnäkin siinä ei ole ollenkaan karsintoja ja osa joukkueista on ilmeisesti vielä niin ettei ole edes oikeita pelaajia. Puhumattakaan että muuten olisi lisenssoitu läheskään kaikki joukkueet.

Tuo karsintojen puuttuminen itselleni tipautti heti yksistään pois hankintalistalta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En suosittele, vaikken omista. Enisnnäkin siinä ei ole ollenkaan karsintoja ja osa joukkueista on ilmeisesti vielä niin ettei ole edes oikeita pelaajia. Puhumattakaan että muuten olisi lisenssoitu läheskään kaikki joukkueet.

Tuo karsintojen puuttuminen itselleni tipautti heti yksistään pois hankintalistalta.

Tämä selvä. Karsintojen puuttumisen huomasin itsekin ja siksi juuri tulin kysymään. Road To World Cup 98 edelleen paras futispeli näistä, näin väitän.
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Liian koukuttavaa tämä Fifa 12:sta pelaaminen. Ostin pelin toissapäivänä ja pelitunteja on kertynyt kevyet 15. Aloittelin pelaamalla Ultimate Teamia, jonka jälkeen siirryin manageroimaan Career modessa. Career moden joukkue löytyy Englannin 3.korkeimmalta sarjatasolta, joten kehitettävää ja haasteita on aivan riittävästi.

Taidan tästä lähteä pelaamaan.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Liian koukuttavaa tämä Fifa 12:sta pelaaminen. Ostin pelin toissapäivänä ja pelitunteja on kertynyt kevyet 15. Aloittelin pelaamalla Ultimate Teamia, jonka jälkeen siirryin manageroimaan Career modessa. Career moden joukkue löytyy Englannin 3.korkeimmalta sarjatasolta, joten kehitettävää ja haasteita on aivan riittävästi.

Futiskuume on minullakin niin korkea, joten olen ajatellut, että pitäisikö minunkin tuo FIFA 12 ostaa, mutta taidan kuitenkin malttaa odottaa kolmentoista ilmestymistä. Siihen asti saa FIFA 11 kelvata. Neljä pitkää kuukautta taitaa tuohon uuden version ilmestymiseen vielä olla, mutta toivottavasti jaksan vielä yhdentoista Tottenham-manageroinnin parissa sen ajan. Tuossa pari viestiä aiemmin eagle listasi tärkeimpiä uudistuksia ja täältä voi lukea lisää.
 

Ralph

Jäsen
Futiskuume on minullakin niin korkea, joten olen ajatellut, että pitäisikö minunkin tuo FIFA 12 ostaa, mutta taidan kuitenkin malttaa odottaa kolmentoista ilmestymistä.

Sama juttu muuten, mutta aion ostaa tuon FIFA 12:sta vaikka käytettynä halvemmalla. FIFA 13 kun ilmestyy samoihin aikoihin kuin NHL 13 enkä aio kahta peliä aio samaan aikaan ostaa. Tällä hetkellä minulla on vain kaksi jalkapallopeliä, mutta molemmat ovat arvokisapelejä eikä siellä ole seurajoukkueita jotka minua juuri nyt kiinnostaa.

Ilmoitampa myös tänne, että jos jollain on myydä käytetty FIFA 12, ilmoitelkaa yksityisviestillä.
 

RDivis

Jäsen
FIFA 12 on kyllä loisto peli jota on tullut pelattua jo vaikka kuinka. Taidan olla lvl 42, eli siis saat pisteitä, kun pelaat ja tietenkin, kun saavutat jotain, taso nousee nopeammin.

FIFA on yleisestikin minulle sellainen pelijulkaisu, jota tulee pelattua enemmän tai vähemmän seuraavaan julkaisupäivään saakka. Muita pelejä tulee ja menee siinä rinnalla, mutta FIFA tulee aina takaisin.

Nytkin on Marseillessa neljättä kautta menossa projekti, jossa puolipakolla olen tehnyt tilaa junnuakatemian pojille. Mahamet Robert (FRA) (GK), Christopher Fournier (FRA) (LM), Miguel Koevermans (NED) (CB) ovat kaikki scouttien mukaan tulevaisuuden huippuja. Lisäksi akatemiasta on tulossa lisää helmiä. mm. belgit Neessens (LW) ja De Smets (CM).

Mutta tästähän voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkästi. Jätetään tässä kohtaa tähän.
 

ditrim

Jäsen
Pakko hieman kehaista tuota FIFA Street -peliä. Ostin tuon pelin ihan kokeilumielessä ja hauskaa on ollut. On mukavaa kasvattaa omaa ukkelia ja tiimiä samaan aikaan. Lisäksi pelaaminen hauskaa verrattuna muistoihini FIFASTA (josta jäi mieleen superjoukkueilla ja superkärjillä väkisin rynniminen). FIFA12 en ole kokeillut vaan angstaan täällä aikaisempien fifojen perusteella.

Streetillä ei rynnimisellä pärjätä. Ei auta edes Messi tai Ronaldo.

Valitettavaa on se ettei Online Team Playssa ole klubeja vaan pelkkää sparria.
 

Ralph

Jäsen
Vähän kyselisin tuosta FIFA 2012:sta. En vielä peliä omista, joten en tiedä vielä mitään.

1. Onko tuo Career Mode sama, mikä NHL:ssä on Be A GM? Eli mennäänkö siinä yhdellä joukkueella useita vuosia putkeen. Pelaajat vanhenee, lopettaa, nuoria ilmestyy tilalle. Pelaajilta loppuu sopimus, tehdään jatkosopimuksia tai päästetään menemään. Uusia pelaajia ostetaan muilta joukkueilta, muistakin liigoista.

2. Jos se on niin, että pelaajia ostellaan toisilta, niin miten se määriytyy, paljonko on rahaa milloinkin käytettävissä? Tuskin sitä rahaa loputtomasti on, että voisi ostaa kaikki mahdolliset pelaajat. Ja kun aloittaa uuden Career Moden (?), niin voiko heti ostella pelaajia vai alkaako se niin, että pitää odottaa seuraavaan siirtomarkkina-aikaan?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Vähän kyselisin tuosta FIFA 2012:sta. En vielä peliä omista, joten en tiedä vielä mitään.

1. Onko tuo Career Mode sama, mikä NHL:ssä on Be A GM? Eli mennäänkö siinä yhdellä joukkueella useita vuosia putkeen. Pelaajat vanhenee, lopettaa, nuoria ilmestyy tilalle. Pelaajilta loppuu sopimus, tehdään jatkosopimuksia tai päästetään menemään. Uusia pelaajia ostetaan muilta joukkueilta, muistakin liigoista.

2. Jos se on niin, että pelaajia ostellaan toisilta, niin miten se määriytyy, paljonko on rahaa milloinkin käytettävissä? Tuskin sitä rahaa loputtomasti on, että voisi ostaa kaikki mahdolliset pelaajat. Ja kun aloittaa uuden Career Moden (?), niin voiko heti ostella pelaajia vai alkaako se niin, että pitää odottaa seuraavaan siirtomarkkina-aikaan?

1. Aika pitkälle sama. Itse pelannut 4 kautta West Hamin managerina ja nuoria pelaajia scoutataan ympäri maailmaa ja nostetaan akatemiaan josta voi solmia sopimuksen.

Joka kauden jälkeen tulee tarjouksia muistakin seuroista joista voi valita.

2. Rahaa on käytössä suhteessa joukkueen kokoon isoilla enemmän ja pienillä vähemmän. Itsellä taisi olla n. 10m ekalla kaudella ja nyt oli muistaakseni 50m(Viimeisellä kaudella voitin liigan ja CL:n). Eli menestyksen mukaan sitä rahaa on millä mällätä. Hyvä peli ja Career mode ainakin meikäläiselle sopivan laaja.
 

Ralph

Jäsen
2. Rahaa on käytössä suhteessa joukkueen kokoon isoilla enemmän ja pienillä vähemmän. Itsellä taisi olla n. 10m ekalla kaudella ja nyt oli muistaakseni 50m(Viimeisellä kaudella voitin liigan ja CL:n). Eli menestyksen mukaan sitä rahaa on millä mällätä. Hyvä peli ja Career mode ainakin meikäläiselle sopivan laaja.

Hienoa. Osaisiko joku sanoa, minkälaisissa rahamäärissä Juventus liikuu? West Hamilla oli siis n. 10m, joten luulisi Juventuksella olevan melko selvästi enemmän.

Ja onko peli suomenkielinen? Toinen jalkapallopeli mikä minulla on, on MM-kisapeli 2010 ja sitä ei saa suomenkieliseksi.
 

RDivis

Jäsen
Hienoa. Osaisiko joku sanoa, minkälaisissa rahamäärissä Juventus liikuu? West Hamilla oli siis n. 10m, joten luulisi Juventuksella olevan melko selvästi enemmän.

Ja onko peli suomenkielinen? Toinen jalkapallopeli mikä minulla on, on MM-kisapeli 2010 ja sitä ei saa suomenkieliseksi.

Valikkoja ei saa suomeksi, ainakaan minun mielestäni. Olisiko Juvella jotakin £15m-20m jos board difficulty on legendary. Rahamäärät saa toki euroiksi laitettua.

SamSal tai joku voi nuo halutessaan tarkistaa.

e: siis selvennyksenä board difficulty vaikuttaa johtokunnan odotuksiin ja rahamääriin. Itse käytän vaikeinta eli legendary-tasoa.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
FIFAN managerointi on selvästi edellä NHL12 managerointia. Nuorien pelaajien scouttaus on mielenkiintoisempaa kuin änärissä. Jos jääkiekko ja jalkapallo ovat samalla viivalla on FIFAN ostaminen huomattavasti järkevämpää kuin änärin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Tuo Career Mode ei mielestäni ole kovinkaan hääviä. Kyllä sitä pelaa ja kaikki pelaaja hankinnat ja scouttaukset ovat ihan kivoja, mutta tuo botti vastustaja on todella huonosti toteutettu. Vaikeimmalla tasolla pelit on todella vaikeita ja taas esim, Semi prolla saat maalin aina kuin haluat. Useasti myös botti pelin lopussa johto asemassa junnaa ärsyttävästi palloa. Suosittelen enemmin Ultimate Teamia onlinen puolella. Toki sielläkin nykyään on ryssitty peliä aika huolella näillä kaikilla puolustuksen apu näpeillä, jonka takia monet heikommatkin pärjäävät siellä. Se on todella perseestä, varsinkin kun suurin osa vastustajista ovat englannista ja heillä on pelin nopeimmat pakit ja muutkin pelaajat ja käyttävät noita nappeja, niin se on kyllä todella perseestä pelata. FIFA on noiden osalta epäonnistunut onlinen suhteen aika pahasti. Kyllä tuo Ultimate kuitenkin nappaa ja siellä pärjää jos vain tekee itselleen tarpeeksi hyvän jengin. Itse olen tykännyt pelata heikommilla joukkueilla ja sen takia noita nappi engelsmanneja vastaan on aika turhauttavaa pelata. Negatiivisesta viestistä huolimatta kuitenkin suosittelen, että jos halua on FIFAA pelata, niin kannattaa tuota Ultimatea kokeilla. Omasta mielestäni Career Mode on aika tylsää, mutta se on vain minun mielipiteeni.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Eikös noissa ultimate team otteluissa saa valita tactical defencen ja manuaali controllien tai assistien väliltä. Vain muutama on-line peli on tullut pelattua joten termi nappi puolustus on vähän outo.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Oletko muokannut slidereita lainkaan?

Olen mä hieman, mutta en oo hirveästi ruvennut niitten kanssa kikkaileen. Auttaa varmaan toki.

Eikös noissa ultimate team otteluissa saa valita tactical defencen ja manuaali controllien tai assistien väliltä. Vain muutama on-line peli on tullut pelattua joten termi nappi puolustus on vähän outo.

Emmä tollasesta tiedä, mutta joka toinen jätkä siellä tactical defense nappeja käyttää, mikä kyllä ruinaa aikalailla koko hoidon. Itellä pitää olla kyllä hyvä jengi jos aikoo noita tactical defende kavereja voittaa. Ite en niitä käytä sen takia, koska kunnon pelaajat niitä ei käytä ;)
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eikös noissa ultimate team otteluissa saa valita tactical defencen ja manuaali controllien tai assistien väliltä. Vain muutama on-line peli on tullut pelattua joten termi nappi puolustus on vähän outo.

En itsekkään tiedä, mutta onhan se niin että ei enää ilman tactical defendingiä tuota voi oikein edes kuvitella pelaavansa. Sen verran tylsää se puolustaminen useimmiten oli aiemmin. Siis pelkkää prässinappia pohjassa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
En itsekkään tiedä, mutta onhan se niin että ei enää ilman tactical defendingiä tuota voi oikein edes kuvitella pelaavansa. Sen verran tylsää se puolustaminen useimmiten oli aiemmin. Siis pelkkää prässinappia pohjassa.

Jos nyt oikein ymmärsin, niin käytät siis näitä RB ja A ym. nappeja. Jos käytät niin eikös se ole hieman tylsää, että ei tarvitse kuin painaa paria nappia ja omat pakit hoitaa homman. Kyllähän aito puolustaminen tehdää liukkareilla ja pitämällä oma linja kasassa. Jos olen väärässä, niin korjaa toki. Kavereiden kanssa mennyt tarpeeksi monta kertaa hermot noihin kavereihin ja varsinkin pitävät puolustuksessa pelin nopeimpia pakkeja, niin on se aika perseestä. Ja mielestäni aika, sanotaan nyt vaikka, että Nyyppää käyttää noita ns. apu nappeja. Vaikka eihän sille mitään mahda, että nyky FIFA on tuollaista. Esimerkiksi tuo A nappi, niin vastustajan pakki seuraa kokoajan pallollista miestä ja sun ei tarvii, kuin painaa yhtä nappia. Hanurista tollanen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jos nyt oikein ymmärsin, niin käytät siis näitä RB ja A ym. nappeja. Jos käytät niin eikös se ole hieman tylsää, että ei tarvitse kuin painaa paria nappia ja omat pakit hoitaa homman. Kyllähän aito puolustaminen tehdää liukkareilla ja pitämällä oma linja kasassa. Jos olen väärässä, niin korjaa toki. Kavereiden kanssa mennyt tarpeeksi monta kertaa hermot noihin kavereihin ja varsinkin pitävät puolustuksessa pelin nopeimpia pakkeja, niin on se aika perseestä. Ja mielestäni aika, sanotaan nyt vaikka, että Nyyppää käyttää noita ns. apu nappeja. Vaikka eihän sille mitään mahda, että nyky FIFA on tuollaista. Esimerkiksi tuo A nappi, niin vastustajan pakki seuraa kokoajan pallollista miestä ja sun ei tarvii, kuin painaa yhtä nappia. Hanurista tollanen.

Käsitit väärin. Tarkoitin juuri sitä että vanhemmissa FIFA-sarjan peleissä varsinkin netissä kaikki vetivät vain prässinappipohjassa. Nyt kun uudessa FIFA:ssa on tuo tactical defending, niin homma toimii itselläni niin että koitan puolustaa kuten oikeastikkin puolustettaisiin. Eli siis prässiasennossa peitetään jompaa kumpaa suuntaa keskustaa/laitaa tilanteen mukaan ja yritetään sitten tilanteen mukaan riistoa. En käytä siis tuota "autoetäisyyttä"(mikä on korvannut autoprässin) ollenkaan vaan olen sen napin siirtänyt sellaiseen nappiin ettei sitä edes muistaisi käyttää. Käytän vain ja ainoastaan prässiasentoa(olisikohan LT/RT boxilla) ja sitten riisto/taklausnappia sekä välillä liukkaria.

Aito puolustaminenhan ei todellakaan perustu liukkareihin, vaikka niitäkin pitää osata silloin käyttää kuin muuta ei voi tai ne on paras ratkaisu muusta syystä(esim. mahdollisuus vain sillä riistoon). Oikeasti kun puolustaminen perustuu juuri sijoittumiseen, hyvään prässiin(asento, suunta, etäisyys) ja sitten oikea-aikaiseen riistoon. Ei siis myöskään FIFA-maiseen "juoksen perässä 'prässäten'" mutta ei todellakaan liukkareita "heitellenkään".

Lisättäköön vielä että FIFA-sarjassa tuota liukkaria voi käyttää edes sitä mitä oikeasti, kun vielä 12:ssakin tulee aivan liian herkästi kortti. Ensimmäisestä rikkeestä kun olisi todella mukavaa saada yleensä ensin se nuhtelu(jos ei puhuta mistään älyttömän törkeästä tempusta) ja sitten vasta korttia heilumaan. Toki 12:ssa voi jo osua palloonkin, 11:ssä oli lähes mahdotonta.
 

RDivis

Jäsen
Suosittelisin myös heittämään kaikki avustukset manual-asentoon. Jopa laukauksen, tämä voi aluksi (ja vähän myöhemminkin) johtaa tehottomuuteen, mutta ainakin sen maalin tullessa tietää värkänneensä sen omin pikku kätösin. Valtaosa pelaajista vetää auto avuilla ja kuvittelee, että "yeesh, i'm töö king of FIFA" vaikka kaikki käytännössä tehdään puolesta.

OK, sen verran on pakko myöntää, että olen asettanut game speedin slow asentoon ja lisännyt hieman mm. tekoälyn harhasyöttöjä. Muuten en ehtisi manuaaleineni mukaan kunnolla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Suosittelisin myös heittämään kaikki avustukset manual-asentoon. Jopa laukauksen, tämä voi aluksi (ja vähän myöhemminkin) johtaa tehottomuuteen, mutta ainakin sen maalin tullessa tietää värkänneensä sen omin pikku kätösin. Valtaosa pelaajista vetää auto avuilla ja kuvittelee, että "yeesh, i'm töö king of FIFA" vaikka kaikki käytännössä tehdään puolesta.

OK, sen verran on pakko myöntää, että olen asettanut game speedin slow asentoon ja lisännyt hieman mm. tekoälyn harhasyöttöjä. Muuten en ehtisi manuaaleineni mukaan kunnolla.

Itse olen näiden lisäksi laittanut vielä vähän lisää voimaa omiin syöttöihin. Koska maata pitkin ei muuten oikein ole pystynyt antamaan sellaisia 25-30m syöttöjä edes parhailla pelaajilla ja tyhjään tilaan.

Ilmeisesti 13:sta tätäkään ei sitten tarvi, kun syöttöjen pitäisi olla luonnostaan paljon kovempia tai ainakin siis mahdollisuus syöttää niin kovia että voit syöttää liiankin kovaa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Käsitit väärin.

Asia selvä. Olet siis oikealla meiningillä liikenteessä. Itsekin käytän vain liukkaria silloin jos ollaan hieman jäljessä. Itse olen siinä jostakin syystä aika kova onnistumaan. Tuo vaikeuttaa harhauttamisessakin paljon kun kaverit tulee koko ajan perässä kiinni painamalla sitä yhtä nappia. Tuntuu vain, että nykyään lähes kaikki tuolla onlinessa noita apuja käyttää. Onko sitten ns. normi pelaajilla ruvennut menemään hermo tuohon touhuun ja sen takia niitä ei enään niin paljoa näe. Tiedä tuota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös