Mainos

FC TPS:n talous

• 5 441
  • 38

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
scholl kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että miksei Suomessakin ole siten kuten esim. FC Barcelonan matseissa eli myyntikoju stadikan porttien ulkopuolella missä myydään kaikenlaista. Moni voisi ostaa ex tempore kaulaliinan tai värikkään hatun. Ne eivät paljon maksa, esim. Barcelonassa kaulaliina 10e ja saatavilla monia värejä.
Ettei vaan olisi piraattituotteita?

scholl

Jäsen
MS kirjoitti:
Ettei vaan olisi piraattituotteita?

Ettet olisi pässi.

Niissä on hologrammit ja suurella stadionilla on syynsä, miksi myyntipaikat laitetaan sinne, mistä ihmiset tulevat (ja niin pitäisi olla täällä Suomessakin). Samoin nekin voivat ostaa, jotka eivät mene peleihin ja tuotteita voidaan myydä jo ennen ottelupäivää kuten CL-finaalin yhteydessä '99.

Vituttaa varsinkin sairaana lukea ihan pelkkää paskanjauhantaa ja vittuilua.

edit. onneksi pulssi tulee nyt pakollisena koko ajan tossa esille. kiihtyminen tuon viestin lukemisesta nosti pulssin 72 -> 99.

Cube

Jäsen
-japi- kirjoitti:
Samaa ajattelin, mutta taitaa olla aika suuret riskit kyseisessä puuhassa. Itse en ainakaan lähtisi myymään piraattituotteita stadikan vieressä.
San Siron ulkopuolella myydään/myytiin ainakin piraattikamaa ihan estottomasti.

scholl: Älä turhaan nyt provosoidu tuolla tavalla. Kyllä kysymys ainakin mun mielestä oli ihan asiallinen, vaikkei Barcelonassa noin toimittaisikaan. Ja hienoa ettei toimita, itselläkin reissu sinne vihdoin edessä loppukesästä.

scholl

Jäsen
Cube kirjoitti:
scholl: Älä turhaan nyt provosoidu tuolla tavalla. Kyllä kysymys ainakin mun mielestä oli ihan asiallinen

Ei ole missään tapauksessa asiallinen. Ehkä demareille on, mutta scholl on henkilö, jolla on erittäin pitkä historia brändien parissa. Eikä scholl missään tapauksessa osta piraattikamaa. Se on joko aito Rolex tai sitten jos ei kiinnosta niin voi ostaa kaupasta Omegan tai Tag Heuerin. Piraatit voi rinnastaa huumekauppaan.

Eli siis vielä kerran, scholl ei ole niin pässi etteikö osaisi tarkastaa, mistä ja mitä ostaa.

Suosikkijoukkue
New York Islanders
Cube kirjoitti:
San Siron ulkopuolella myydään/myytiin ainakin piraattikamaa ihan estottomasti.

Varmasti myydään ZSKA:n peleissäkin. Vitsi, vitsi..En tiedä, mutta luulisi olevan aika riskitouhua, jos tosiaan Italiassa noin toimitaan.

Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, eli lopetetaan tähän.

Cube

Jäsen
-japi- kirjoitti:
En tiedä, mutta luulisi olevan aika riskitouhua, jos tosiaan Italiassa noin toimitaan.
En tiedä onko riski vai ei, mutta kyllä noin toimitaan vähän joka puolella. Tai no stadioneista en osaa sanoa, koska niistä ei niin paljon kokemusta ole, mutta feikkikamaa yleensä ulkomailla näkyy katukuvassa paljon, eikä sitä mitenkään peitellä.

Olen 95% varma, että myös Camp Noun ulkopuolella myydään piraattikamaa. Sitä en tiedä onko scholl ostanut sitä vai aitoa tavaraa, mutta kyllä siellä vähemmän virallisiakin tuotteita melko varmasti on tarjolla niille, jotka niistä ovat kiinnostuneita.

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
scholl kirjoitti:
Ettet olisi pässi.

Niissä on hologrammit ja suurella stadionilla on syynsä, miksi myyntipaikat laitetaan sinne, mistä ihmiset tulevat (ja niin pitäisi olla täällä Suomessakin). Samoin nekin voivat ostaa, jotka eivät mene peleihin ja tuotteita voidaan myydä jo ennen ottelupäivää kuten CL-finaalin yhteydessä '99.

Vituttaa varsinkin sairaana lukea ihan pelkkää paskanjauhantaa ja vittuilua.
Aika moni automaattisesti yhdistää Etelä-Eurooppa+stadionin ulkopuoli+halpa fanituote = piraattituote.

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
scholl kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että miksei Suomessakin ole siten kuten esim. FC Barcelonan matseissa eli myyntikoju stadikan porttien ulkopuolella missä myydään kaikenlaista. Moni voisi ostaa ex tempore kaulaliinan tai värikkään hatun. Ne eivät paljon maksa, esim. Barcelonassa kaulaliina 10e ja saatavilla monia värejä.

Ainakin Klubilla oli viime kaudella, ja nythän Finskillä avautui ihan stadionin tilaan pieni fanikrääsämyyntipiste. Kuuleman mukaan menekki oli sen verta kova että esmes kaulahuivit loppuivat, mene ja tiedä...

TPS:n touhu näyttää siltä kuin siellä oikeasti yritettäisiin. Vaikka turkulaisille ei yleensä toivo muuta kuin uutta paloa, on tässä tehtävä poikkeus. Toivottavasti onnistuvat suunnitelmissaan.

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Kaulahuiveja, sekä muuta TPS-krääsää myyvä ständi olisi kyllä saatava ehdottomasti liitettyä ottelutapahtumaan. Sekä olympiakatsomon, kuin pääkatsomon tuntumaan.

Cube kirjoitti:
Olen 95% varma, että myös Camp Noun ulkopuolella myydään piraattikamaa. Sitä en tiedä onko scholl ostanut sitä vai aitoa tavaraa, mutta kyllä siellä vähemmän virallisiakin tuotteita melko varmasti on tarjolla niille, jotka niistä ovat kiinnostuneita.

Onhan siellä kaiken näköisiä paitoja ja huiveja ilman mitään hologrammeja tai LFP-tunnuksia. Usein näissä tuotteissa ei käytetä seuran logoa, joten se lienee laillista. Itse ostin matsihuivin (FC Barcelona-Getafe), jossa ei ollut logoja, vaan joukkueiden sekä stadionin nimet ottelun päivämäärä, sekä maininta cupin semifinaalista. Selvä enemmistö on silti näitä lisenssituotteita.

keppimies kirjoitti:
Kaulahuiveja, sekä muuta TPS-krääsää myyvä ständi olisi kyllä saatava ehdottomasti liitettyä ottelutapahtumaan. Sekä olympiakatsomon, kuin pääkatsomon tuntumaan.

Itse olen vähemmän TPS:n matseissa käynyt, mutta ainakin paikalliskilpailijalla on ständi siinä pääkatsomon takana sisätiloissa. Luulisi, että TPS:lläkin olisi vastaavassa paikassa, mutta vannomaan en voi mennä kun Tepsin peleissä vähemmän käyn.

Silti olisin yllättynyt mikäli TPS:llä ei vastaavaa toimintaa olisi. Varsinkin kun seuralla on muuten ollut viime aikoina tekemisen meininkiä todella.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mängimies kirjoitti:
Itse olen vähemmän TPS:n matseissa käynyt, mutta ainakin paikalliskilpailijalla on ständi siinä pääkatsomon takana sisätiloissa. Luulisi, että TPS:lläkin olisi vastaavassa paikassa, mutta vannomaan en voi mennä kun Tepsin peleissä vähemmän käyn.

Silti olisin yllättynyt mikäli TPS:llä ei vastaavaa toimintaa olisi. Varsinkin kun seuralla on muuten ollut viime aikoina tekemisen meininkiä todella.

Muistaakseni yksi kioski on TPS:n tuoteita varten.

BaronFIN

Jäsen
Liveseurantaa siinä mielessä, että TPS:ltä uhkaa jäädä Ykkösen kausi väliin rahoitusvaikeuksien takia.
650 000 euron budjetista puuttuu edelleen lähes puolet ja kausi alkaa kolmen viikon päästä. Tilanne on vakava, ei luovuteta, lisärahoitusta tarvitaan..
TPS:n jalkapallokausi uhkaa jäädä väliin rahoitusvajeen vuoksi - Urheilu - Turun Sanomat

Miten tilanne voi olla tämä jos sarjan alkuun on se kolme viikkoa? Onko varainkeruussa sitten ollut toivotaan, toivotaan-suunnitelma, joka on vakuuttanut lisenssin myöntäjät, mutta joka ei sitten kuitenkaan ole toteutunut? Vanhaa velkaa paljon? Aika kova budjetti vai onko?

Miten voi ykkösessä pelaaminen maksaa vuodessa yli 10k€/vko? Jos rahoja ei saa raavittua kasaan lipputuloista/sponsoreilta, niin sitten pitää pelata niillä lupaavilla junioreilla ja rakentaa uutta nousua kestävämmän talouden kautta. Ei tää niin vaikeaa voi olla.

Toki jos tavoitellaan kuuta taivaalta ja haetaan nousua hinnalla millä hyvänsä, niin suomalaisessa jalkapallossa ei niin paljoa rahaa pyöri etteikö tämä voisi kostautua vaikka nousu tulisikin. Ikävä on Turun derbyjä, olivat hienoja tapahtumia.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Miten voi ykkösessä pelaaminen maksaa vuodessa yli 10k€/vko? Jos rahoja ei saa raavittua kasaan lipputuloista/sponsoreilta, niin sitten pitää pelata niillä lupaavilla junioreilla ja rakentaa uutta nousua kestävämmän talouden kautta. Ei tää niin vaikeaa voi olla.

Toki jos tavoitellaan kuuta taivaalta ja haetaan nousua hinnalla millä hyvänsä, niin suomalaisessa jalkapallossa ei niin paljoa rahaa pyöri etteikö tämä voisi kostautua vaikka nousu tulisikin. Ikävä on Turun derbyjä, olivat hienoja tapahtumia.

Ongelmahan on juuri se, että ensin liigassa tavoiteltiin kuuta taivaalta. Eli tehtiin budjetti jos nollatulos tulisi sillä, että päästäisiin Eurooppaliigassa viimeiseen karsintavaiheiseen ja myytäisiin pelaaja x-summalla pois. No ei päästy, ei myyty. Lopputulos oli sitten joku 600k tappiota. tätä maksellaan varmaan tuossakin summassa aika isolla kädellä.

Kaikista tragikoomisinta tässä, että tuon perseilyn tehnyt kaveri nyt vaikuttaa palloliitossa. Kiitos siis hyvästä työstä voisi mennä myös liiton suuntaan, kun hyvästä työstä palkitaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy