FC Haka - Liverpool

• 5 524
  • 55

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Täytyy muistaa että Liverpool pelas kauden ensimmäisen virallisen pelin mutta Hakan pitäisi juuri nyt olla parhaimmillaan.
Väitän että jos siellä olisi ollut joukkue joka olis edes jaksanut juosta niin loppunumerot olisivat olleet ihan toisenlaiset.
Haka on kohlinut itselleen euroopasta vanhoja kaakkeja jotka olivat eilenkin ihan puhki.Pettymys oli 0-5 on kotona eikä sitä voi muuksi muuttaa.Jos amatööri joukkue jossa pelas Atik ja kummpanit pystyi voittamaan Poolin aikanaan niin ei voi muuta sanoa kuin paha pettymys.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Pieniä painotuseroja, jotka joudun tässä yhteydessä nyt korjaamaan.

Sander Westerveld - David Seaman 1 - 0

Jamie Carragher - Ashley Cole 0,5 - 0,5
Sami Hyypiä - Rio Ferdinand 0 - 1
Stephane Henchoz - Sol Campbell 0 - 1
Markus Babbel - Gary Neville 1 - 0

Patrik Berger - Steve McManaman 0,5 - 0,5
Dietmar Hamann - Paul Scholes 0 - 1
Steven Gerrard - Steven Gerrard 0,5 - 0,5
Jari Litmanen - David Beckham 0 - 1

Michael Owen - Michael Owen 0,5 - 0,5
Emile Heskey - Emile Heskey 0,5 - 0,5

4,5 - 6,5 ja Englannille silti.
Liverpoolilla on muuten käsittämättömän kova keskikenttä, kun ajattelee että penkillä ovat vielä noiden lisäksi McAllister, Redknapp, Biscan, Diomede ja piilokärki Barmby.

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
HN: Arvioit siis 7/11 Liverpoolin miehestä joko yhtä hyväksi tai paremmaksi kuin Englannin maajoukkueen avauskokoonpanon pelaajan. Tuollakin perusteella voi siis aivan hyvin sanoa, ettei Liverpool ole oleellisesti maajoukkuetta heikompi.

Millä perusteilla muuten arvioitte puolustajien paremmuutta ?
Minä olen koko ikäni serannut tiiviisti jalkapalloa, mutten vieläkään ole oppinut laittamaan pakkeja kovin kummoisesti paremmuusjärjestykseen. Hyökkäävien pelaajien peliesityksen arvioiminen on huomattavasti helpompaa. Jotensakin tuntuisi siltä, ettei tuo pakkien arvioiminen ole välttämättä helppoa ammattilaisillekaan. Maajoukkueissakin puolustuksessa on yleensä vuodesta toiseen samat vanhat parrat siinä missä hyökkäävissä rooleissa vaihtuvuutta riittää. Kerran läpimurron tehnyttä puolustajaa ei helpolla paikaltaan syrjäytetä, koska vertaaminen muihin on vaikeata ja siksi on helpompi turvautua vanhaan tuttuun pelaajaan kuin uuteen mieheen. Maalijyvänsä kadottanut hyökkääjä on sen sijaan heti helppo vaihtaa paremmassa vireessä olevaan maalitykkiin.

Loppuun vielä muita ihmettelyn aiheita futiksen saralla:

Miksi ihmeessä Jaap Stamia pidetään maailman parhaana pakkina ? Karskin tuntuisen olemuksensa takia ?

Miksi Zolaa peluutetaan vuosikaudet hyökkääjänä, kun jo amatöörikin näkee, ettei maalintekotaito ole miehen paras ominaisuus vaan loistava syöttötaito? Miksei Zolaa siis laiteta pelinrakentajaksi keskikentälle ?

Kuinka on mahdollista, että Gustavo Poyet oli jatkuvasti penkillä viime kauden aikana ?

Kuinka on mahdollista, että huipputehoton Marco Delvecchio vei AS Romassa koko viime kauden ajan avauskokoonpanopaikan ohi huipputehokkaan Vincenzo Montellan ?

Miksi Lazio osti Fabrizio Ravanellin ?

Miksi Manu osti Juan Veronin, kun heillä on jo Roy Keane ?

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse arvioin esim. toppareita arvostellessani ensin miehen kyvyt katkojana ja puhtaasti vartioijana. Sitten tulee eteenpäin pelaamisen taito ja kyky homman pitämiseen kasassa keskustassa johtamalla ts. ohjaamalla ja keskustelemalla muun linjan kanssa. Laitapakkien kohdalla ratkaisee omalla kohdallani enemmän juoksuvoima ja taito kuin em. ominaisuudet. Laitapuolustajan ei välttämättä tarvitse olla huippu puolustamaan sanan varsinaisessa merkityksessä.
Keskuspuolustajia ei turhaan vaihdeta, sillä avainasemassa on se, että pelaajat tulevat hyvin toimeen keskenään ja osaavat toimia kentällä sen mukaan. Kommunikoiden ja toisiaan täydentäen. Tätä taas ei yleensä ihan hetkessä synny. Laitapakeista on ainakin Englannin kohdalla helppo sanoa syy. Heitä ei ole :) Jotain kertoo, että Phil Nevillekin on maajoukkuemies.

"Miksi ihmeessä Jaap Stamia pidetään maailman parhaana pakkina ? Karskin tuntuisen olemuksensa takia ?"

Kyllähän hän on herra tontillaan. Kömpelön oloinen kaveri, mutta ohi ei mennä. Sijoittuu loistavasti ja katkoo kaiken mahdollisen. Paras ja paras, mutta yksi parhaista varmasti.

"Miksi Zolaa peluutetaan vuosikaudet hyökkääjänä, kun jo amatöörikin näkee, ettei maalintekotaito ole miehen paras ominaisuus vaan loistava syöttötaito? Miksei Zolaa siis laiteta pelinrakentajaksi keskikentälle ?"

Ei Zola ole varsinainen pelinrakentajakaan. Hän on hyvä kärkipari puhtaalle maaliruiskulle. Monipuolinen hyökkääjä. Keskikentällä luulen kaverin jäävän jalkoihin.

"Kuinka on mahdollista, että Gustavo Poyet oli jatkuvasti penkillä viime kauden aikana ? "

Jaa'a. Rainieri on mielipuoli? Kyllähän Poyetilla on koko ajan ollut kiusaa pikkuvammojenkin kanssa, joten ehkäpä siinäkin on osa selitystä asiaan. Loppukaudestahan hän taas pelasi säännöllisesti.

"Kuinka on mahdollista, että huipputehoton Marco Delvecchio vei AS Romassa koko viime kauden ajan avauskokoonpanopaikan ohi huipputehokkaan Vincenzo Montellan ? "

Romalla on maailman paras kärki, Batigoal. Delvecchio sopii parikseen paremmin. Aivan kuten Argentiinan maajoukkueessakin rinnallaan pelaa Claudio Lopez, eikä maalarina parempi Hernan Crespo.

"Miksi Lazio osti Fabrizio Ravanellin ?"

Hetken mielijohde? :) Nythän se palaa Englantiin..

"Miksi Manu osti Juan Veronin, kun heillä on jo Roy Keane ?"

Juan Sebastian Veronin haluavat kaikki. Maailman yksi parhaista ehdottomasti. On hiukan hyökkäävämpi ja monipuolisempi kuin Keane. Juoksukone. Keanen ei tarvitse silti olla paikastaan huolissaan, sillä Veron pelannee hiukka ylempänä. Tekee ManU:n keskikentästä taas entistäkin vahvemman. Saa nähdä putoaako maajoukkuemies Scholes seurajoukkueessaan taas penkille Veronin myötä. Se on saletti, että jollekin siellä niin käy. Tätä miestä ei hankittu penkille.

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mike: Kyllähän minä tiedän, että pakkien arvojärjestystä arvioidaan tuollaisten kriteerien perusteella, mutta millä ihmeellä sitä osaa arvioida paremmuusjärjestystä katkojana tai vartioijana ? Tilastoista voi tietysti päätellä jotain puolustuksen pitävyydestä, mutta yksittäisen pelaajan suorituksen arviointi on kyllä enemmän tai vähemmän sitä kuuluisaa mutua.

"Kyllähän hän on herra tontillaan. Kömpelön oloinen kaveri, mutta ohi ei mennä. Sijoittuu loistavasti ja katkoo kaiken mahdollisen."

Minä taas olen nähnyt vähän liiankin usein, että Stamista mennään heittämällä ohi. Sijoittuminenkaan ei ole kovin kummoista, katkominen sentään kohtuullista. Minun mutullani keskitason pakki.

"Ei Zola ole varsinainen pelinrakentajakaan. Hän on hyvä kärkipari puhtaalle maaliruiskulle. Monipuolinen hyökkääjä. Keskikentällä luulen kaverin jäävän jalkoihin. "

Luulisi, että Zola jää ennemminkin jalkoihin siellä kärjessä taistellessaan karskien toppareiden kanssa. En voi ymmärtää sitä, että jos Chelsean hyökkäyksessä on ollut ajoittain ylitarjontaa niin Zolaa on varaa istuttaa penkillä sen sijaan, että hän olisi keskikentällä ruokkimassa maalitykkejä.

"Jaa'a. Rainieri on mielipuoli? Kyllähän Poyetilla on koko ajan ollut kiusaa pikkuvammojenkin kanssa, joten ehkäpä siinäkin on osa selitystä asiaan. Loppukaudestahan hän taas pelasi säännöllisesti."

Kyllä Poyet istui penkillä terveenäkin ja myös loppukaudesta. Onneksi mies älysi vaihtaa seuraa. Minun mielestäni Poyet on maailman parhaita keskikenttämiehiä, todellinen tyyliniekka. Veronit ja Keanit jäävät minun arvoasteikossani taakse.

"Hetken mielijohde? Nythän se palaa Englantiin"

Ai palaa vai ? Tuo on mennytkin multa ohi. Pääsee siis edelleen naureskelemaan miehen suurille puheille ja pienille teoille.

Veron ja Keane ovat molemmat mielestäni yliarvostettuja pelimiehiä. Hyviä pelaajia toki molemmat ovat, mutteivat maineensa veroisia. On kyllä todella mielenkiintoista havaita kuinka karski ulkomuoto tuntuu usein vaikuttavan ihmisten saamaan kuvaan (Stam, Veron, Keane, S.Mäkelä...). Leonardo Di Caprion naamalla pelaavaa Roy Keanea tuskin arvostettaisiin yhtä paljon.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ravanelli

Niin, eikös äijä mennyt Derbyyn, joka justiinsa käväisi Suomessakin SalPan vieraana. Rava teki muistaakseni Pässien avausmaalin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy