@Etelepaaty2006 mainostelee uusia t-paitoja. Vaikka itse olenkin peräänkuuluttanut simppeleitä malleja (joita aikaisemmat mallit ovat olleet) niin nämä ovat kyllä tyylikkäitä.
"Pääty Areenalla"
"sukupolvelta toiselle"
Hyvin harvoin tulee mistään fanikamasta tunnetta, että tuollainen on saatava. Nyt tuli.
Tilaus lähti tuosta "Sukupolvelta toiselle" -paidasta. Iski johonkin tosi syvälle.
Meidän perheessä on Jokerit nimenomaan siirtynyt sukupolvelta toiselle. Faija aloitti oman tarinansa Jokereissa jo muistaakseni ennen Kanada-sarjaa, mutta viimeistään vuonna 1970 Puotila-Vartiokylän Montreal Canadiensissa. Oli tuolloin 8-vuotias. Faijan polku Jokereissa vei lopulta Liigaan asti ja pääsi pelaamaan kuuluisalla 82-83 kaudella virallisten tilastojen mukaan 1 ottelun, kunnes tie vei Ruotsiin muutamaksi vuodeksi ja lopulta ura koki aikaisen lopun loukkaantumisen myötä juuri ennen kuin meikäläinen vuoden -86 maaliskuussa syntyi.
Tämän jälkeen Jokerit siirtyi ensimmäisen kerran sukupolvelta toiselle, kun faija vei mut ensimmäiseen peliini vain puolivuotiaana. Ja lopulta tuosta tuli mun ja faijan oma juttu. Peleissä käytiin todella paljon, varsinkin kun Jokerijuniorit pääsivät ilmaiseksi peleihin. 90-luvun dynastian muistan suhteellisen hyvin ja kyllä pientä poikaa jännitti nuo finaalit aivan helvetisti, mutta olihan se nyt todella hienoa aikaa.
Oma peliura Jokereissa alkoi 5-vuotiaana, mutta oma tie vei vain 15-vuotiaaksi, jonka jälkeen lätkän peluuseen tuli 10-vuoden tauko. Jokereiden suhteen taukoa ei kuitenkaan tullut. Jokerit oli ja pysyi. Kunnes tapahtui, mitä tapahtui. Jokerit ei ollut enää osa mun elämää. 10-vuoteen en käynyt peleissä, en katsonut maalikoosteita, en seurannut tilastoja. En mitään.
Ensimmäinen lapsi syntyi 2020 tammikuussa. Toinen lapsi 2022 maaliskuussa. Huomasin monta kertaa harmittelevani sitä, etten pääse kokemaan omien lapsieni kanssa sitä, mitä koin oman isäni kanssa, kun käytiin peleissä. En pääse istumaan katsomoon lapsieni kanssa itse tehtyjen popparipussien kanssa, en pääse ihastelemaan jääkonetta, en pääse ylipäätään kokemaan sitä fiilistä ja tunnetta sekä yhteisöllisyyttä, jota Jokeripeleissä aina oli. Aina oli tuttuja, kenen kanssa jutella. Faijan vanhoista pelikavereista tuli mullekin tuttuja, keiden kanssa juteltiin peleissä ja vähintään moikattiin. Rehellisesti vitutti suunnattomasti, että multa vietiin tuo kokemus pois.
Enter Mikko Saarni. Jokerit tuotiin takaisin. Minä sain Jokerit takaisin. Ja vihdoin, vuoden 2024 joulukuussa (ensimmäinen kausi meni tämän suhteen vähän ohi sattuneista syistä), iibor sekä molemmat lapset istuivat D1:seen, samassa hallissa, jossa minäkin oman isäni kanssa katsoin ensimmäisen Jokeripelini. Mukana meillä oli kotona tehdyt popparipussit. Jokerit siirtyi jälleen sukupolvelta toiselle.
Ja kaksi ensimmäistä sukupolvea. Minä ja isäni. Käymme edelleen katsomassa yhdessä pelejä aina kun ehdimme. Kuten silloin joskus.