SonOfMothMan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Tuhansia seuraajia saat vaikka saman tien Intiasta tai Pakistanista maksamalla 1000 rupiaa sekä kaksi lammasta sellaiselle taholle, joka duunaa botteja ja feikkitilejä erilaisille some-alustoille. Ei se ole minulle ainakaan seuraajien määrästä kiinni onko joku tili sen verran luotettavan näköinen, että sinne kehtaa omat yhteystiedot sekä 50 euroa heittää menemään.Ymmärrän tämän puolen varsin hyvin, mutta miten voit saada tilinluomis hetkellä tuhansia seuraajia, jotta toiminta vaikuttaisi luotettavalta? Jostain on alotettava. Huppareiden suunnitelija/tilaaja ottaisi tuossa ihan valtavan riskin, jos tilaisi huppareita monia kymmeniä ellei satoja ilman halukkaiden rahoja. Kuten yllämainittiin, Ep ry itse mainosti tätä tiliä onassa stoorissaan.
Tässäkin siis hyvä idea taustalla ja oikein menevän näköinen huppari suunniteltu. Harmi vaan että niitä on alettu myymään samaan tapaan kuin nigerialainen prinssi kyselee apuja internetseissä isänsä pelastamiseksi maanpaosta. Olisi vaan kannattanut heittää tuo tilauslomake virallisen Eteläpäädyn some-kanavien kautta julki, niin olisi kaikilla ollut varmuus siitä, että homma on kosher ja toimija on luotettava.
Itse en käytä mitään sosiaalisia medioita (ellei Jatkoaikaa lasketa sellaiseksi, minä en laske), joten en tiedä miten yleistä tällainen toiminta on somessa, että vähän hämyisen oloinen ja tuntematon taho alkaa Google formsilla keräämään ihmisten arkaluontoisia tietoja. Itselläni alkaa kyllä tuollaisesta hälytyskellot raikaamaan.
Mutta ilmeisesti siis saattaa olla ihan luotettava taho, kai, ehkä, varmaankin.