Fanituotemyynti

  • 618 229
  • 2 093

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En minäkään mitään mustaa tai sitä logoa halua, mutta kohtuus kaikessa.
Mikä se kohtuus siis on? Silti ostoksille? Vai pitää vaan olla hiljaa?

Jos nyt kerran fanituotemyynnille on oma ketjunsa, ajattelin että tänne voisi kirjoitella siitä että mielestäni a) myynnissä olevat tuotteet ovat pääosin hirveitä ja b) on noloa myydä khl-ajan kamaa ikään kuin uutena.

Samaa mieltä siitä että rahaa tarvitaan. Omani saisi pois sillä, että tekisi tuotteita jotka miellyttäisivät silmää. Toistaiseksi tässä epäonnistuttu kohdallani. Kiva jos muille putoaa.

Ja khl-krääsän myymistä en vastusta, mutta tyyliä kylläkin. Jos myydään niin rehellisesti vaan halukkaille joku surkeiden aikojen tyhjennysmyynti pystyyn ja kaalisoppaa kylkeen.
Toisaalta "Jokerit goes mall of tripla" on ehkä juuri sopivan masentavan niminen tapahtuma tuollaisille myyjäisille. :)
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielellähän KHL-ajan logovariaatiota ei enää myytävissä tuotteissa näkisi. Kaiketi jäämistö on ollut iso...
 

Kosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sojy, Jokerit, Islanders, West Ham
Teaser-kuvan perusteella ei säväytä.

Oliko K*L-aikana jotain baseball-takkia myynnissä, vai liekö se ihan oikeasti uus tuote?
K l aikana ei ollut baseball rotsia Myytävänä, mutta liiga-ajoilta löytyy komea jokeri-rotsi. Niitä tehtiin pieni erä, tyyliin muutamia kymmeniä.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Aivan järkyttävä tuo lippis tuossa kuvassa. Miten vaikeaa voi olla saada esim. musta pois. Joku ysäriväritteinen tai pelkkä sininen logolla olisi ihan hyvä.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Ai KHL-paskan myynti vol 2? No, eipä tarvitse Triplaan mennä pyörimään lauantaina. On kyllä surullista, miten vaikeata ja hidasta fanituotteiden osalta toiminta on ollut. Kesästä marraskuuhun tilanne ei ole parantunut kovinkaan paljoa. Ei varmaan olisi joululahjaksi tuotteille kysyntää..
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Ei mahdu kaaliin miten on niin vaikeaa pitää fanien haluamaa tuoteperhettä yllä?

Jokereilla on aina ollut ongelmia tämän kanssa.

Pelkästään jo tässä kyseisessä ketjussa on kymmenia erilaisia esimerkkejä ratkaista väri/komboväri/tuote-ratkaisuja.

- Halutaan yhden värin Jokerikamaa
- Halutaan hyvällä maulla värikomboja
- KHL-viittaukset helvettiin
- Aloitetaan perusasioista esim. Faniliput, lippikset, tarrat, kaulaliinat, brodeeratut pelipaidat yms. Perussälät.

Aloitetaan sitten ihan alusta. Täällä Jokeritovereilla varmasti tsiljoona ideaa.

Vai eikö raha kelpaa?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nyt on kyllä niin amatöörimeininkiä. Ensinnäkin, lähes jokainen tuote on ihan karsean näköinen. Toiseksi, miten helvetissä noihin uusiin tuotteisiin on saatu sössittyä tuo K*L-ajan logo?
Nyt myydään pääasiassa vanhaa varastoa. Siellä on todella paljon kamaa ja hyvä, että lähtevät kiertoon. Kaikkia ei miellytä, eikä tarvitsekaan. Mutta jokainen myyty euro on elintärkeä Jokereille.

Fanituotekokonaisuuteen on tulossa myös ihan isojakin uudistuksia. Niitä odotellessä mennään näillä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Toi KHL-logo on mielenkiintoinen. Itse en esim osaa mitenkään yhdistää tuota KHL-aikaan, kun ei paljoa tullut jengiä seurattua tuon 10-vuoden aikana. Ainoastaan tämän ketjun ansiosta tiedän, että tuo logo, suht minimaalisilla muutoksilla on ollut KHL:ssä käytössä. Veikkaan, että suuri yleisö ei edes mitään eroa huomaa.

Jotenkin tuo kuulostaa nyt muutenkin aika hakemalla haetulta kohulta, kun ero logossa on hyvin minimaalinen. Eri asia oli ne tuotteet joissa oli oikeasti KHL-sarjan logot mukana.

Värimaailma on taas ihan jokaisen makuasia, eikä oikein iske tännekään. Muutenkin olen itse aika minimalistisen designin ystävä ja esimerkiksi joku harmaa huppari pienellä logolla, vaikka värittömänä kohokuviolla toimisi itselle. Sitten tuohon yhdistettynä ysäriväritteinen snapback isolla logolla, niin ai että.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Myöhempien kohelovuosien, "Kurrin ajan" jokerilogo ei toden totta kovin paljoa tutuksi tulleesta narrinpäästä (mistä toki eri versioita on historian aikana ollut, mukaan lukien nykyisissä pelipaidoissa komeileva, hivenen virallisesta logosta eroava versio), mutta näin itse KHL-ajan skipanneena jokerifanina, mielelläni en näkisi sitä enää käytössä, kun "oikeakin" logo on olemassa.
 

Hilavitkutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun noita hintoja katsoo niin eiköhän nuo poiminnat ole vanhaa tavaraa mistä halutaan alennuksella eroon. Lippis ja huivi 10e kun nettikaupassa halvin lippis 25e. Edellinen huivikin minkä oon ostanut joskus 10 vuotta sitten maksoi muistaakseni jo silloin tuon 25e. Mun puolesta myyköön nuo vanhat pois alennuksella, mutta toivon todella että siellä on halukkaille myös uutta tavaraa.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi KHL-logo on mielenkiintoinen. Itse en esim osaa mitenkään yhdistää tuota KHL-aikaan, kun ei paljoa tullut jengiä seurattua tuon 10-vuoden aikana. Ainoastaan tämän ketjun ansiosta tiedän, että tuo logo, suht minimaalisilla muutoksilla on ollut KHL:ssä käytössä. Veikkaan, että suuri yleisö ei edes mitään eroa huomaa.

Jotenkin tuo kuulostaa nyt muutenkin aika hakemalla haetulta kohulta, kun ero logossa on hyvin minimaalinen. Eri asia oli ne tuotteet joissa oli oikeasti KHL-sarjan logot mukana.

Kyllähän se suurimmalle osalle porukkaa on ihan sama, millainen narrilogo lippiksessä tai pipossa on. Aika marginaalissa on se väki, joka kattelee ääriviivojen paksuuksia. Joten hyvä vaan kun kamaa laitetaan myyntiin ja parempi vaan jos/kun menee kaupaksi.
Allekirjoittaneelle tuo logoasia on sen verran pyhä, että huomaan eron liiankin helposti eikä silmä totu tuollaisiin "pieniin", mutta ennen kaikkea turhiin muutoksiin. Muistan KHL-ajan variaation lisäksi sen, että esim. Metropolitin aikakaudella paidassa oli vähän varioitu logo, joka ei myöskään tuntunut oikealta.

Nykypaidassakin oleva logo on varioitu ja silmä ei meinaa tottua siihenkään, mutta kun se ei sentään ole KHL-ajan logo, niin en valita liikaa, mutta en myöskään todennäköisesti osta sillä varustettuja tuotteitakaan, ellei sitten joku gameworn tartu ostoskoriin, kun niitä tulee myyntiin.

Kannattaa myös muistaa, että koska tuo yksi variaatio muistuttaa nimenomaan KHL:stä, Venäjästä, sodasta, Kurrista, epärehellisyydestä, mistä lie muustakin, niin siksi se on niin kritisoitu. Jokainen ostakoon niitä jos tahtoo, päästäänpähän eroon niistä, eikä niitä enää sen jälkeen mainosteta ja rahat menee Jokereille (toivottavasti).
 

JammeR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielipiteitä tästä on varmaan puolesta ja vastaan, mutta tärkeintä lienee Jokereiden kannattaminen eikä fanituote kiistely? Joku voisi laittaa muutaman kuvankaappauksen, jossa vierekkäin oikea logo ja väärät logot. Itse en ainakaan erota muita kuin sen Niken hirvityksen vuosien takaa.
 
Mielipiteitä tästä on varmaan puolesta ja vastaan, mutta tärkeintä lienee Jokereiden kannattaminen eikä fanituote kiistely? Joku voisi laittaa muutaman kuvankaappauksen, jossa vierekkäin oikea logo ja väärät logot. Itse en ainakaan erota muita kuin sen Niken hirvityksen vuosien takaa.
Vaikkei logo olisikaan kovin kummoisesti erilainen, niin silti nuo tuotteet ovat muutenkin huonoja. Lisäksi ne on tehty venäläisellä rahalla. Harmi, että ne jäivät nykyisten Jokerien riesaksi, sillä nykyisillä Jokereilla ei ole mitään tekemistä tuon pelleilyn kanssa. Enemmän silti saataisiin rahaa, kun tuotaisiin kunnon uudet tuotteet myyntiin. Vähintään pitäisi kertoa selvästi, että nyt myydään KHL-aikaisia tuotteita, eikä esittää, että kyseessä olisi uutuustuotteet.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielipiteitä tästä on varmaan puolesta ja vastaan, mutta tärkeintä lienee Jokereiden kannattaminen eikä fanituote kiistely? Joku voisi laittaa muutaman kuvankaappauksen, jossa vierekkäin oikea logo ja väärät logot. Itse en ainakaan erota muita kuin sen Niken hirvityksen vuosien takaa.
Kyllä, mutta ketjun aihe on fanituotemyynti ja siihen liittyy olennaisesti mm. se, minkälainen logo tuotteessa on ja miellyttävätkö tuotteet fanien silmää. Makuasioita pääosin, ja niistä saa keskustella.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Minun puolestani saisi tulla muutama tuote sillä Nike-logollakin, jotakin härskin hienoa siinä logossa on. Ehkä johtuu siitä, että yksi fanipaita löytyy sillä logolla.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Minun puolestani saisi tulla muutama tuote sillä Nike-logollakin, jotakin härskin hienoa siinä logossa on. Ehkä johtuu siitä, että yksi fanipaita löytyy sillä logolla.
Jollain oli viikonloppuna päällä tuo fanipaita tuolla logolla. Sehän on aivan hirveä :)

Markus Selinin sanoin : Isoimpia virheitä ikinä.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun puolestani saisi tulla muutama tuote sillä Nike-logollakin, jotakin härskin hienoa siinä logossa on. Ehkä johtuu siitä, että yksi fanipaita löytyy sillä logolla.
Hauska nähdä tällainenkin mielipide. Todella harvinaista. Itsellenikin päätyi noina vuosina collegepaita, jossa tuo logo on ja se löytyy edelleen kaapista. Se saa kuitenkin omalla kohdallani riittää tuon logon suhteen.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Minun puolestani saisi tulla muutama tuote sillä Nike-logollakin, jotakin härskin hienoa siinä logossa on. Ehkä johtuu siitä, että yksi fanipaita löytyy sillä logolla.
Inhosin tuota logoa silloin joskus todella suuresti, ja ihan perkeleen rumahan se on vieläkin. Silti, koska olen nostalgiaan taipuvainen henkilö, ymmärrän tän sun ajatuksen tosi hyvin. Telkkarista näin viime matsissa, että joku heilui hallilla päällään pelipaita tuolla Nike-logolla, ja ensimmäistä kertaa ikinä tuli sellainen fiilis, että onhan tuossakin kaikessa groteskiudessaan jo jotain siistiä. Liittyy varmaan siihen, että tänä vuonna Jokeri-tunteet on piiiiitkästä aikaa muutenkin enemmän pinnassa, ja kaikki narrien pre-2010-luku-historiaan liittyvä tuntuu lämpimältä. Sekä ehkä myös luottoon siitä, ettei tuollaista sörkkimistä mennä upealle logolle ikinä enää tekemään.

Sen verran puusilmä voin myöntää olevani, että en noita tässäkin ketjussa mainittuja perinteisen logon variaatioita toisistaan erota, ellen näe niitä vierekkäin samaan aikaan. Enkä välttämättä silloinkaan. KHL-ajan kamaa en itse osta periaatteesta, ja jos tuotteesta löytyy itse KHL-sarjan logo, niin ne vois musta tuomita hävikiksi ja stikata nuotioon. Jos joku sen sijaan haluaa vielä ostaa mustan lippiksen, jossa narri on piirretty vähän paksummalla viivalla, niin nekin eurot menee ensi vuoden liiganousuprojektiin, jossa jokainen penni on tervetullut. Ja vaikka se meiltä nettiin urheilusta kirjoittelevilta elinkautisilta joskus unohtuukin, niin 95% helsinkiläisistä ja puolet hallilla kävijöistäkään ei sitä mustaa lippistä yhdistä Kahilaan sen enempää, kuin tän vuoden Nordis-paitaakaan. Se mielleyhtymä tulee joko suoraan logosta tai sitten se ei tule. Monelle varmasti vielä tulee, ja se on asia jonka kanssa meidän on nyt elettävä ja josta voidaan pyrkiä pyristelemään pois vain ja ainoastaan läpinäkyvyydellä, rehellisyydellä ja ajan kanssa.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielipiteitä tästä on varmaan puolesta ja vastaan, mutta tärkeintä lienee Jokereiden kannattaminen eikä fanituote kiistely? Joku voisi laittaa muutaman kuvankaappauksen, jossa vierekkäin oikea logo ja väärät logot. Itse en ainakaan erota muita kuin sen Niken hirvityksen vuosien takaa.
Tämän viestin kirjoitin aikaisemmin tänne ketjuun, sen viestin liitteenä on kuvat, joissa ”oikea” logo sekä K*L-variantti:
Tuossa alla molemmat logot vierekkäin, sinisellä taustalla otettu Jokereiden kotisivuilta ja valkoisella taustalla oleva ilmeisesti vuoden 2019 logo joka Googlesta löytyi.

Erot eivät ole suuria, mutta silti eroa on, mm. narrin kauluksessa isoin ero eli vasemman- ja oikeanpuoleisimmat "heltat" erilaiset ja naaman muoto taitaa olla myös hiukan eri. Muistaakseni punainen oli myös khl-logossa vähän tummempaa sävyä.
”Oikea logo” on sinäänsä hämäävä termi, koska logohan on elänyt ja inkrementaalisesti muuttunut tässä vuosien saatossa useaan kertaan.

Pointti ei nytkään ole se, miten paljon logoa on muutettu itäliigan aikana, vaan se, kuka on logon uudelleen piirtänyt ja mihin ajanjaksoon se linkittyy.

Niin ja nytkin pelipaidoissa oleva logo on erilainen kuin tuo ”oikea” logo. Itse pidän eniten tuosta aikaisemmasta ”oikeasta” logosta, mutta tärkeintä se, että ainakaan tuota rybyjen uudelleenpiirtämää logoa ei enää käytettäisi missään. Edes ylijäämä fanikamassa. Lähettäisivät noi fanituotteet väärällä logolla vaikka hyväntekeväisyytenä jonnekin vähäosaisille.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä olen myös sitä leiriä, joiden mielestä Niken logo on aika siisti. Silloin kun se julkaistiin, en ollut samaa mieltä. Mutta osa Jokeri-historiaa ja jokunen vuosi sitten ostin itsellenikin vanhan fanipaidan sillä logolla. Välttämättä en silti uusia fanikamoja kaipaisi sen kanssa, aika aikaansa kutakin.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Yhtä asiaa en tajua Jokerien toimissa. Miten ihmeessä logosta ylipäätänsä tehdään, teetetään, myydään ja markkinoidaan tasaisin väliajoin mitään variaatioita? Variaatioita jossa muutokset ovat joko minimaalisia tai vähän suurempia? Mitään, siis tasan tarkaan yhtään mitään variaatioita ei tulisi edes harkita. Ei pienen muutoksen variaatiota eikä suuren muutoksen variaatiota. Saatika tilata sellaista mitään mihinkään käyttöön. Jos Finnair avaa uuden reitin, niin ei siellä uuden kohteen lentokentällä ole Finnairin logosta jotain sinnepäin versiota vaan tasan tarkkaan juuri se tuotemerkki jonka firma on käyttöönsä napannut. Toki firmat muuttavat logojaan, mutta kun se muuttuu niin se muuttuu kaikkialle kerrasta ja sitten mennään uudella. Jokerien tapaus on aivan toisenlaista ja tuntuu, että jokaisella työntekijällä on joku eri png/svg-file tallennettuna työkoneelleen jota voidaan välittää eteenpäin kun jotain jostain tilataan. Tästä muodostuu sillisalaatti ja logosta nähdään ties mitä versioita eri touchpointeissa.

Jokerien logo on pyhä eikä siitä pidä vääntää mitään sinnepäin versioita joka toiseen myyntiin tulevaan kaulaliinaan, Mestiskauden peliasuun (keltaiset pallot ovat ylisuuret), lentolehtiseen tai bussipysäkkimainokseen. Tehtävä olisi vieläpä aivan aivottoman helppo toteuttaa: eli yhdellä ihmisellä organisaatiossa olisi vastuu brändistä ja näkyvyydestä. Tämä henkilö määrittelisi käytettävän logon, fontit ja väripohjapaletin. Määrittelisi että mikä on sallittua ja mikä ei. Ja sen jälkeen firman jokaikinen työntekijä noudattaa omissa tehtävissään annettua brand guidelinesia aivan kuten muissakin firmoissa tehdään.

AJ Nimelle terkut jos tämän näet. Aihe on teikäläisen vastuulla. Nappaa siitä koppi ja jalkauta liikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös