Olisi kuitenkin hauska nähdä kaikki lähetetyt, koska en täysin luota Jokereiden fanituotevastaavien design-silmään aikaisempien räpellysten takia.
Kyllä, voi olla että moni tyylikäs yksinkertainen on jäänyt pois. Jos tuossa on 12 hienointa, niin vähän olen pettynyt tasoon. Tosin ei tässä itselläni pahemmin olisi varaa arvostella, koska en kilpailuun osallistunut. Visioita kyllä olisi vaikka millä mitalla, mutta sen verran on peukalo keskellä kämmentä kuvanmuokkausohjelmien sun muiden kanssa, että en viitsinyt edes yrittää. Suurin osa on näistä taas vaan niin yliammuttuja. Tässä omat mielipiteeni paidoista:
1/12, Punainen paita, jossa "KEEP CALM AND LOVE JOKERIT"-teksti. Sinänsä tyylikäs ja rohkeasti erilainen, jopa Jokerilogo jätetty pois, mikä ei ole välttämättä huono asia. Mutta sopisiko "KEEP CALM"-tekstin tilalle paremmin joku muu? Ja ehkä hieman pienemmällä koolla kaikki, nyt tekstit täyttää lähes koko paidan etuosan. Plussaa siitä, että tässä ei ole sitä "Minä - Me"-tekstiä. Ehkä ostaisin.
2/12, Valkoinen paita, jossa sekava etumus. Tavaraa on liian paljon. Mustavalkoinen logo on hieno, ja myöskin pieni EST. 1967 on ok, näyttää paremmalta, kuin Since 1967. Pois vaan se kiekko, tähdet ja "MINÄ >> ME >> JOKERIT"-slogan. JOKERIT HELSINKI voisi lukea vaikka selässä, ja huomattavasti pienemmällä fontilla. Ja etuosassa voisi silloin Jokerilogoa tiputtaa alemmas. Mutta sotkeeko se EST. 1967 siinä, vai jäisikö kokonaan pois. Tälläisenä en tätä paitaa ostaisi.
3/12, Sininen paita, jossa kulunut Jokerilogo ja kulunut "JOKERIT HELSINKI"-teksti. Loppupeleissä aika yksinkertainen teos, mikä on vain plussaa. Mutta teksti voisi olla huomattavasti pienempi. Tekstin koon takia tämä jäisi minulta ostamatta.
4/12, Valkoinen paita, jossa EP:n porukkaa liput käsissä Helsingin kaupungin ollessa kannattajien edessä. Kuva on tyylikäs, mutta sen alla oleva "STADI KUULUU MEILLE!"-teksti voisi olla jokin muu, vaikka ihan vaan tyylikkään yksinkertaisesti Helsingin Jokerit. Nyt jotenkin tästä saa sellaisen kuvan, että tällä on vain tarkoitus kuittailla IFK:n suuntaan. Ja selästä ehdottomasti "MINÄ.ME" pois, kuten myös Jokerilogo, joka on yliampuvan iso. Jos logo halutaan näkyville, niin vaikka ihan muutaman sentin kokoisena niskaan. Selkämys pilaa muuten tyylikkään paidan, tälläisenä en tätä ostaisi.
5/12, Punainen paita keltaisella kauluksella. Tässä on samaa tyyliä, kuin edellisessäkin. Hieno kuva, jossa Batman-tyyliin Jokerlogo heijastettu Helsingin ylle. Mutta kuvan alapuolella oleva "Minä >> Me >> Jokerit"-slogan pilaa taas kaiken. Jos halutaan teksti, niin mielummin vain ihan "Helsingin Jokerit" tai "Jokerit Helsinki". Niskassa oleva 1967 hyvä, koska on sopivan pieni. Paidan värikin voisi ehkä olla jokin muu, kuin punainen. Kuvan alta teksti vaihtoon tai kokonaan pois, muuten tämä jää itseltäni ostamatta.
6/12, Väritykseltään sama, kuin edellinen, eli punainen paita ja keltainen kaulus. Yksinkertaisuudesta pisteet, kuten myös siitä, että paidassa ei ole muita tekstejä, kuin "JOKERIT HELSINKI". Mutta tämä kuva, hienosti on jollain välähtänyt, jäätelötuuttihan sopii kesään, mutta Jokereiden sulamisesta on muutenkin saanut tarpeeksi kuulla, niin jokin muu kuva tilalla, tai jää tämäkin paita itseltäni Storen hyllylle.
7/12, Musta paita, jossa erikoisella fontilla "NOTORIOUS JOKERIT HKI"-teksti. Tässä vähän samaa tyyliä, kuin paidassa 1/12. Rohkeasti jätetty perinteiset logot pois, mutta jokin tässä silti mättää. Itse ehkä jättäisin sanan "NOTORIOUS" pois ja tekstin ylä- tai alapuolelle mustavalkoisena ja kuluneena pienen Jokerilogon. Ei tälläisenään niin paljon iske, että ostaisin.
8/12, Taas punainen paita keltaisella kauluksella. Paita on niin kauan todella tyylikäs, ennen kuin näkee selkämyksen. Se "MINÄ ME" ei vaan sovi yhteenkään paitaan. Etumus on hieno ja yksinkertaisen tyylikäs, mutta selästä se teksti pois ja siellä oleva pieni logo sinne "MINÄ" sanan kohdalle. Tekstin takia en ostaisi, muuten ehdottomasti.
9/12, Sininen paita, jossa Jokerilogo ja "Helsinki Jokerit"-teksti punaisen, keltaisen ja vaalean sinisen rinkuloiden ympäröimänä. Yksinkertaisen tyylikäs, logo ja tekstit hillityllä koolla, selässä ei mitään turhia "MINÄ - ME"-tekstejä. Saattaisin jopa ostaa.
10/12, Jo paljon "tykätty" valkoinen paita, jossa punakeltainen raita pystysuunnassa ympäri paidan. Edessä rinnassa sopivan hillityllä koolla Jokerit-teksti ja Jokerilogo. Tässä näkee miten tyylikästä on se moneen kertaan mainittu yksinkertaisuus. Hieman ehkä jopa retrotyylinen. Valkoinen väri sopii loistavasti. Ja ei mitään turhia "MINÄ - ME"-tekstejä tai vuosilukuja. Jos tulee myyntiin, niin todennäköisesti ostan.
11/12, Mustanharmaa paita, jossa edessä kuluneena Jokerilogo, mailat ristissä, tähtiä, vuosiluku ja löytyyhän sieltä myös se "MINÄ - ME"-tekstikin. Värit ovat loistavat ja toteutus muutenkin hieno. Pisteet mustavalkoisuudesta ja sopivan kokosista kuvista ja teksteisä. Mutta ne pari pronominiä jättäisin edelleen pois. Niskassa oleva pieni "JOKERIT HELSINKI"-teksti on hyvä. Vähän 50/60, että ostaisinko vai en.
12/12, Musta paita, jossa vinossa oleva iso Jokerilogo ja "Jokerit Helsinki"-teksti. Mitähän tähän nyt sanoisi. Ei ainakaan haettu mitään yliampuvia tekstejä tai muutakaan ylimääräistä. Mutta silti ei jotenkin tämäkään oikein mieltä lämmitä, onko kuva ja teksti vain liian iso, vai mikä mättää. Tälläisenä tuskin ostaisin.
Tässä oli omat näkemyksini paitaehdokkaista. Ja ei ollut tarkoitus haukkua kenenkään paitaa, hatunnosto jokaiselle kilpailuun osallistuneelle. Mutta jotain jäin nyt kyllä kaipaamaan, yksikään paita ei ollut sellainen, että "pakko saada toi"