Fanitoiminta- ja matkat kaudella 2024–2025

  • 132 277
  • 868

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit / Ville Tourun Pokemon fanclub

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Onkohan paikallisessa Lidlissä ollut tarjous tuollaisista mädäntyneen hernekeiton värisistä kahisevista tuulirotseista, kun melkein kaikki sellaisiin sonnustautuneet? Miksi muuten kellään ei ole jengin värejä päällä? Näyttäisi paljon hienommalta kun koko posse olis valkovihreä.

Ulkoilmassa tuollainen touhu on ihan OK, mikäs siinä.

Mutta se ei ole minulle vielä selvinnyt, miksi oma naama pitää peittää kun kannustaa omaa joukkuettaan. Hävettääkö se niin paljon, että ei kehtaa omalla pärställä pomppia, vai mikä siinä on taustalla? Varmaan joku ultras-larppaus-koodi, ollaan niin pahiksia ja vaarallisia, että kukaan ei saa tietää keitä me ollaan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Mutta se ei ole minulle vielä selvinnyt, miksi oma naama pitää peittää kun kannustaa omaa joukkuettaan. Hävettääkö se niin paljon, että ei kehtaa omalla pärställä pomppia, vai mikä siinä on taustalla? Varmaan joku ultras-larppaus-koodi, ollaan niin pahiksia ja vaarallisia, että kukaan ei saa tietää keitä me ollaan.
Tämä, ei pysty ymmärtämään, varsinkin kun näyttää olevan ihan aikuisia ihmisiä tuossa. Joltain 13v natiaisilta vielä jotenkin voisi ymmärtää.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Hävettääkö se niin paljon, että ei kehtaa omalla pärställä pomppia, vai mikä siinä on taustalla?
Villi veikkaus, että naamat peitetään pyrojen takia. Mutta ei siinä, tämmöisiä bile-chänttejä lisää vaan!
 

Jester67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkohan paikallisessa Lidlissä ollut tarjous tuollaisista mädäntyneen hernekeiton värisistä kahisevista tuulirotseista, kun melkein kaikki sellaisiin sonnustautuneet? Miksi muuten kellään ei ole jengin värejä päällä? Näyttäisi paljon hienommalta kun koko posse olis valkovihreä.

Ulkoilmassa tuollainen touhu on ihan OK, mikäs siinä.

Mutta se ei ole minulle vielä selvinnyt, miksi oma naama pitää peittää kun kannustaa omaa joukkuettaan. Hävettääkö se niin paljon, että ei kehtaa omalla pärställä pomppia, vai mikä siinä on taustalla? Varmaan joku ultras-larppaus-koodi, ollaan niin pahiksia ja vaarallisia, että kukaan ei saa tietää keitä me ollaan.
Koska se oli varmaan sovittu pukukoodi ja ainakin mun mielestä helvetin hienon näköstä. Näkisin mielelläni EP:n marsseilla yhtä kurinalaista menoa että pukeuduttaisiin yhteen väriin, oli se sitten sininen, keltainen, valkoinen, vihreä tai liila.
Ja niinkuin @päätyläinen sanoi aiemmin, pyrojen käytön takia täytyy naamioitua, koska se on länsinaapurissa sekä täällä meillä erittäin vakava rikos mistä seuraa isot sanktiot.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska se oli varmaan sovittu pukukoodi ja ainakin mun mielestä helvetin hienon näköstä. Näkisin mielelläni EP:n marsseilla yhtä kurinalaista menoa että pukeuduttaisiin yhteen väriin, oli se sitten sininen, keltainen, valkoinen, vihreä tai liila.
Ja niinkuin @päätyläinen sanoi aiemmin, pyrojen käytön takia täytyy naamioitua, koska se on länsinaapurissa sekä täällä meillä erittäin vakava rikos mistä seuraa isot sanktiot.
Sitten voidaan miettiä sitä, miksi pitää tehdä jotain sellaista joka vaatii kasvojen peittämisen, koska tehty asia on vakava rikos.

Minä ainakin haluaisin nähdä, että meidän fanit toimivat lakien mukaan ja siten, että ovat ylpeitä näyttäessään paljaat kasvonsa Jokereita kannustaessaan. Jokereiden tukeminen pitäisi olla ylpeyden aihe, ei mikään häpeän tai pelon aihe.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten voidaan miettiä sitä, miksi pitää tehdä jotain sellaista joka vaatii kasvojen peittämisen, koska tehty asia on vakava rikos.
Myös aika moni niistä 612 mielenosoittajista peittää kasvonsa kun paiskovat näyteikkunoita paskaksi mielenosoituksen varjolla. Voidaan tosiaan miettiä miksi jotkut haluaa vastaavia idiootteja lähellekään Jokereita.
 

Jester67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten voidaan miettiä sitä, miksi pitää tehdä jotain sellaista joka vaatii kasvojen peittämisen, koska tehty asia on vakava rikos.

Minä ainakin haluaisin nähdä, että meidän fanit toimivat lakien mukaan ja siten, että ovat ylpeitä näyttäessään paljaat kasvonsa Jokereita kannustaessaan. Jokereiden tukeminen pitäisi olla ylpeyden aihe, ei mikään häpeän tai pelon aihe.
No pyrotekniikka on niin näyttävän näköistä marsseilla että jos se kasvojen peittämisen vaatii niin ei mua ainakaan kiinnosta.
Ehkäpä virkavallan pitäisi tulla vähän vastaan? Keksin satoja vakavampiakin rikoksia kun palavan soihdun käyttö ulkona.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Selvyyden vuoksi oma kantani oli tuossa ep:lle että ottaisivat hyvän chäntin käyttöön.

Muutoin olen siinä käsityksessä että soihdut ym. marssille ovat varmaan ihan ok jos niistä etukäteen ilmoitetaa? Hienon näköisiähän nuo ovat.

Lain puitteissa tunteellinen fanittaminen kaikinpuolin hyväksyttävää.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No pyrotekniikka on niin näyttävän näköistä marsseilla että jos se kasvojen peittämisen vaatii niin ei mua ainakaan kiinnosta.
Ehkäpä virkavallan pitäisi tulla vähän vastaan? Keksin satoja vakavampiakin rikoksia kun palavan soihdun käyttö ulkona.
Virkavallan pitäisi olla puuttumatta rikolliseen toimintaan, koska se on jonkun mielestä näyttävän näköistä? Ei mielestäni. Kyllä tuossakin on vaarana se, että savupommeista sun muista saattaa aiheutua merkittävää haittaa sivullisillekin. On ne varmaan tavan tallaajilta ihan perustellusti kiellettyjä.

Se on eri keskustelu pitäisikö noiden käytön olla sallittua tietyissä tapauksissa. Mielestäni pitäisi olla sallittua, esimerkiksi virkavallalle ennakkoon ilmoitetussa marssissa noita voisi mielestäni ihan vapaasti käyttää.

Laki on kuitenkin laki, vaikka itse olisinkin eri mieltä. Toivoisin, että kaikki Jokerifanit ymmärtää sen, että he edustavat omalla toiminnallaan myös Jokereita ja siten pitäisivät mielessä hyvät käytöstavat ja lakien kunnioituksen.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Virkavallan pitäisi olla puuttumatta rikolliseen toimintaan, koska se on jonkun mielestä näyttävän näköistä? Ei mielestäni. Kyllä tuossakin on vaarana se, että savupommeista sun muista saattaa aiheutua merkittävää haittaa sivullisillekin. On ne varmaan tavan tallaajilta ihan perustellusti kiellettyjä.

Se on eri keskustelu pitäisikö noiden käytön olla sallittua tietyissä tapauksissa. Mielestäni pitäisi olla sallittua, esimerkiksi virkavallalle ennakkoon ilmoitetussa marssissa noita voisi mielestäni ihan vapaasti käyttää.

Laki on kuitenkin laki, vaikka itse olisinkin eri mieltä. Toivoisin, että kaikki Jokerifanit ymmärtää sen, että he edustavat omalla toiminnallaan myös Jokereita ja siten pitäisivät mielessä hyvät käytöstavat ja lakien kunnioituksen.
Tässä olen hiukan eri mieltä. Kukaan yksittäinen henkilö ei edusta Jokereita millään tavalla.

Edit: ymmärrän kyllä täysin mitä tarkoitat, mutta haastavia juttuja nämä.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti kaikki savujen ja pyrojen puolesta puhuvat ymmärtää, että Jokerit ja jokerifanit on tällä hetkellä suurennuslasin alla. On ihan sama jos jossain maakunnissa Liiga-joukkueen fanit perseilevät, sitä tuskin kukaan huomaa. Mutta jos jokerifaneilla on pyroja, savuja, noloja lakanoita ja/tai osallistuvat naamiomieskulkueisiin, niin siitä on samantien negatiivisia uutisia valtakunnan ykkösmediat täynnä. Tällä tavalla ei tueta seuraa, tällä tavalla vahingoitetaan seuraa. Se ei voi olla vaikuttamatta laskevasti yleisömäärään, sponsoreiden kiinnostukseen, jopa kausikorttien myyntiin tulevina vuosina. Joten muistakaa tämä kun ihannoitte ruotsalaisia jalkapallofaneja.
 

Jester67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Virkavallan pitäisi olla puuttumatta rikolliseen toimintaan, koska se on jonkun mielestä näyttävän näköistä? Ei mielestäni. Kyllä tuossakin on vaarana se, että savupommeista sun muista saattaa aiheutua merkittävää haittaa sivullisillekin. On ne varmaan tavan tallaajilta ihan perustellusti kiellettyjä.

Se on eri keskustelu pitäisikö noiden käytön olla sallittua tietyissä tapauksissa. Mielestäni pitäisi olla sallittua, esimerkiksi virkavallalle ennakkoon ilmoitetussa marssissa noita voisi mielestäni ihan vapaasti käyttää.

Laki on kuitenkin laki, vaikka itse olisinkin eri mieltä. Toivoisin, että kaikki Jokerifanit ymmärtää sen, että he edustavat omalla toiminnallaan myös Jokereita ja siten pitäisivät mielessä hyvät käytöstavat ja lakien kunnioituksen.
Kunnioitan mielipidettäsi, enkä tarkoita tätä millään hlökohtaisella irvailulla, mutta viestistäsi käy aika hyvin ilmi, miksei Suomessa fanikulttuuri voi kasvaa koskaan samoille svääreille kuin Keski-Euroopassa tai ihan tuossa länsinaapurissa.
Mutta näillä mennään, kohta alkaa matsi!
 

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Siis hetkinen nyt. Jokerikannattajat ovat käyttäneet soihtuja ja savuja marsseilla jo ties kuinka monta vuotta ilman sen suurempia kitisemisiä. Tämänkin asian suhteen halutaan ilmeisesti mennä enemmän Pohjois-Amerikkalaista fanikulttuuria kohden.

Hämmentävää, jos joillekin tulee vielä tässä vaiheessa šokkina, että eurooppalaisen kannattajakulttuurin pohjalle perustettu eurooppalainen kannattajaryhmä harjoittaa eurooppalaista kannattajakulttuuria Euroopassa.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Keuruulla tänään katsomossa olleena tahdon sanoa kiitokset Jokerifaneille! :) Hyvää tunnelmaa halliin ja fiksusti käyttäytyneitä kannattajia vaikkei "teitä" oltukaan aidattu omaan katsomonosaan. Uskon että useampi KeuPan kannattaja allekirjoittaa tämän eli tervetuloa toistekin.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo

Suora kopio lyriikoista ei oletettavasti sovellu, mutta jos ei paljoa lähdetä muokkaamaan ns. pohjasanastoa, suomenkielinen käännös menisi jotenkin näin:

Kun arkipäivä on harmaa, koko elämä tuntuu paskalta,
Kävelen ympäriinsä unelmoiden, kyllä, kaipaan tänne aina.
Täällä meidän katsomoissamme tunnen itseni vapaaksi,
Kun laulan minun [kaupungilleni].

Shalalalalala lalalalala lalalalala x3

Kun laulan minun [kaupungilleni]


(Ja sitten taas alusta)x 2


Näitä on hauska käännellä huviksi, välillä oppii pari uutta sanaa, ei ehkä aina siitä kohteliaammasta päästä. Myöskin YO-kirjoituksia ajatellen hyvää perussanaston kertausta ja laajentamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös