Fanitoiminta- ja matkat kaudella 2021–2022

  • 18 456
  • 118
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Harras toiveeni on, että KHL:n pääarkkitehti ei nyt päättäisi alkaa joulun kunniaksi sotimaan Ukrainassa, mutta jos hän niin tekee, lienee jokaiselle fanille selvää, että Jokereiden pelejä ei katsota sitten missään, hallilla tai telkkarista?
Vien kausarin suorinta tietä toimistolle ja lopetan Discoveryn tilaamisen. Jos KHL:stä poistumien ei ala tapahtua tämän kauden jälkeen, teen tämän muutenkin. Enää ei jaksa, ei yksinkertaisesti vaan jaksa tätä politiikkapelleilyä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Tuo oli ihan hyvä ele Eteläpäädyltä. Toki Venäjää vaivaa samat ongelmat kuin Belarusta, joten ideaa voisi jatkojalostaa.


Näistä olisi kiinnostustta kuulla enemmän. Mut julkisesti ei kannata mainita henkilöitä paljastavaa, Valko-Venäjän KGB osaa lueskella nettiä sujuvasti ja tehtaankatu auttaa mielellään,,
Mä jakaisin näitä tosi mielelläni täällä, oli tosi koskettavia stooreja, mutta pyyntö oli ettei vielä jaettaisi, koska se olisi "liian vaarallista". Mä kyselen vielä voiko niitä missään muodossa jakaa, em. seikat huomioiden.
Niin kauan kuin tämä koskee vain Valko-Venäjää, eikä Venäjää ja Kiinaa, niin tämä on pelkästään naurettavaa pelleilyä ja irtopisteiden hakemista. Koittakaa pitää joku logiikka.
Viimeksi eilen kyseenalaistin koko KHL:ää tästä ihmisoikeusnäkökulmasta. Olemme ottaneet asiaan kantaa aikaisemminkin ja todenneet, ettemme hyväksy ihmisoikeusloukkauksia. Eilinen kannanottomme oli laajemminkin suunnattu "niille, joilla ei ole ääntä".

-Roope, EP
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mun mielestä voitas jo pikkuhiljaa pitää isompaa protestia myös KHL vastaan. Pelataan tuolla just niin kauan ku fanit tulee paikalle ja ei tee asialle mitään. Propsit kyllä eilisestä, hieno ja tärkeä veto.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä aion pysyä kaukana Eteläpäästä. Tuo fani porukka ei ansaitse minun kunnioitusta.

Ainakin minun kunnioituksen on EP ansainnut lähiaikoina. Varmaan ainoa porukka Ilmalassa, joilla on edes hieman kanttia nostaa vaikeitakin asioita pöydälle ja eilenhän nimenomaan kyseenalaistettiin koko KHL:ssä pelaaminen, ettei kyse ole vain Valko-Venäjästä.

Enemmän munaa Eteläpäädyllä on kuin mitä esimerkiksi Jari Kurrilla, joka on myynyt koko sielunsa ja organisaation Kremlin pojille.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kannattaa tehdä jo nyt. En tiedä missä maailmassa elät näiden jankkausten kanssa, mutta Liigaan siirtymistä ei ole tapahtumassa vuosikausiin. Kiekko-Espoon tie on se todennäköisin vaihtoehto.
Joo no korjataan sen verran *pois KHL:stä*.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Kannattaa tehdä jo nyt. En tiedä missä maailmassa elät näiden jankkausten kanssa, mutta Liigaan siirtymistä ei ole tapahtumassa vuosikausiin. Kiekko-Espoon tie on se todennäköisin vaihtoehto.
Se kävisi mulle ihan fine. Jos vauhtia pitää hakea Mestiksestä tai Suomi-Sarjasta niin sitten haetaan
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelataan tuolla just niin kauan ku fanit tulee paikalle ja ei tee asialle mitään.
En tiedä onko oikea ketju keskustella, mutta tämä on mun mielestäni se yksi suurimmista näkemyseroista, joka jakaa jengiä. Itse kuulun siihen kastiin, joka ei usko tämän touhun lakkaavan ennenkuin Kurri päättää, että tämä ei olekaan enää hyvä juttu ja/tai rajan takaa päätetään, että rahaa ei tipu. Näistä ensimmäisen en usko hetkeen tapahtuvan, kun on mieluisan roolin saanut ja viesti ulospäin on monesti ollut olkien kohauttelua. Jälkimmäiseen en usko pelkän faniporukan pystyvän vaikuttamaan.

Joka tapauksessa siinä nousee ongelmaksi se miten jakautunut tämä porukka tänä päivänä on. Palsta erikseen, ei tarvitse kovin kummoista katsausta vaikkapa nyt some-alustojen puolelle tehdä, jotta saa kuvan siitä miten eri ääripäissä ihmiset suhtautuvat asioihin Jokereissa ja sen ympärillä. Aika pian saa kuvan, että lopulta tätä porukkaa ei yhdistä kuin saman joukkueen kannattaminen. Kaikki sen ulkopuolella on toisille vettä ja toisille lannoitetta. Jos tuosta, sanotaan nyt vaikka 20-30 henkilön ydinporukka lähtee, jää sinne kuitenkin vielä iso määrä muuta porukkaa. Esim. Old Chiefs tuskin tulee kävelemään ulos niin pitkään kuin henki pihisee. Eli toisin sanoen mitään yhtenäistä isoa liikettä tämän eteen jos nyt ei mahdoton, niin äärimmäisen vaikea on saada aikaiseksi.

Kolmas vaihtoehto (jota kukaan ei toivo) olisi se, että maailmalla tapahtuu jotain suurta, kuten nyt vaikka ilmassa olevat kysymysmerkit Venäjän ja Ukrainan nykytilanteen välillä. Tällöin peliin varmastikin puuttuisi jo Suomi valtionakin.

Voin toki olla tässä väärässäkin ja näin tapahtuessaan sen myönnän, mutta tällä hetkellä oma usko ei näihin skenaarioihin riitä. Ainakaan pikaisella aikataululla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse kuulun siihen kastiin, joka ei usko tämän touhun lakkaavan ennenkuin Kurri päättää, että tämä ei olekaan enää hyvä juttu ja/tai rajan takaa päätetään, että rahaa ei tipu. Näistä ensimmäisen en usko hetkeen tapahtuvan, kun on mieluisan roolin saanut ja viesti ulospäin on monesti ollut olkien kohauttelua.
Ei bulvaanit asioista päätä. Kyllä Kurri roolinsa ymmärtää.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En tiedä onko oikea ketju keskustella, mutta tämä on mun mielestäni se yksi suurimmista näkemyseroista, joka jakaa jengiä. Itse kuulun siihen kastiin, joka ei usko tämän touhun lakkaavan ennenkuin Kurri päättää, että tämä ei olekaan enää hyvä juttu ja/tai rajan takaa päätetään, että rahaa ei tipu. Näistä ensimmäisen en usko hetkeen tapahtuvan, kun on mieluisan roolin saanut ja viesti ulospäin on monesti ollut olkien kohauttelua. Jälkimmäiseen en usko pelkän faniporukan pystyvän vaikuttamaan.

Joka tapauksessa siinä nousee ongelmaksi se miten jakautunut tämä porukka tänä päivänä on. Palsta erikseen, ei tarvitse kovin kummoista katsausta vaikkapa nyt some-alustojen puolelle tehdä, jotta saa kuvan siitä miten eri ääripäissä ihmiset suhtautuvat asioihin Jokereissa ja sen ympärillä. Aika pian saa kuvan, että lopulta tätä porukkaa ei yhdistä kuin saman joukkueen kannattaminen. Kaikki sen ulkopuolella on toisille vettä ja toisille lannoitetta. Jos tuosta, sanotaan nyt vaikka 20-30 henkilön ydinporukka lähtee, jää sinne kuitenkin vielä iso määrä muuta porukkaa. Esim. Old Chiefs tuskin tulee kävelemään ulos niin pitkään kuin henki pihisee. Eli toisin sanoen mitään yhtenäistä isoa liikettä tämän eteen jos nyt ei mahdoton, niin äärimmäisen vaikea on saada aikaiseksi.

Kolmas vaihtoehto (jota kukaan ei toivo) olisi se, että maailmalla tapahtuu jotain suurta, kuten nyt vaikka ilmassa olevat kysymysmerkit Venäjän ja Ukrainan nykytilanteen välillä. Tällöin peliin varmastikin puuttuisi jo Suomi valtionakin.

Voin toki olla tässä väärässäkin ja näin tapahtuessaan sen myönnän, mutta tällä hetkellä oma usko ei näihin skenaarioihin riitä. Ainakaan pikaisella aikataululla.
Samoilla linjoilla sun kanssa. Kyllä ollaan syvällä mudassa. Ylös pitäis päästä.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei bulvaanit asioista päätä. Kyllä Kurri roolinsa ymmärtää.
Juu, meinasinkin lähinnä sitä, että edes mitään sykäystä sisältä päin toiseen suuntaan ei tapahdu, ennenkuin Jokereissa aletaan katsomaan tätä pääosin muusta kulmasta, kuin jääkiekosta ja tälle Kurria pidän tulppana. Tokikaan sekään ei välttämättä mitään muutosta saa aikaiseksi, mutta vaatii myös sen, mikäli toiseen suuntaan halutaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
"Hauskana" voi myös nostaa Ylen jutun eiliseltä johon on jälkikäteen lisätty kohta: "Jokereilla on kolme virallista faniyhdistystä, Jokerit Fan Club Ry, Old Chiefs ja Eteläpääty. Kaksi muuta faniyhdistystä ei osallistunut mielenilmaukseen". Joku tuolta on selkeästi kokenut tarvetta korjata YLE:ä aiheesta. "Ei me siks oltu hiljaa, vaan ihan muutenvaan"?

Oikein hienoa, jos noiden kahden muun yhdistyksen jäsenet eivät tällä kertaa olekkaan istuneet tumput suorana ja suu supussa, vaan ovat kannustaneet, oikein ääneen kanssa, Jokereita! Hiljaiselta minun korvaani kuitenkin kuulostivat. Ottelulähetyksestä huomaa hyvin 10 peliminuutin kohdalla, kun Päädyn fanit aloittaa kannustuksen. Jatkoivatkohan nämä toiset klubilaiset senkin jälkeen äänekästä kannattamistaan?

Edit: likki uutiseen vielä: Jokerien kannattajayhdistys Eteläpääty esitti hiljaisen protestin Dinamo Minsk-ottelussa – "Toivoisimme, että Jokerit pystyisi edustamaan länsimaisia arvoja"
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Jokeri-fanit ja uusi normaali: Ei uskalleta jakaa positiivisia tarinoita anonyymillä keskustelupalstalla siitä mitä kohtaan protestoitiin. ”THIS IS KHL”.

Luulisi että.. ääh. Mitään ei tapahdu.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Jokeri-fanit ja uusi normaali: Ei uskalleta jakaa positiivisia tarinoita anonyymillä keskustelupalstalla siitä mitä kohtaan protestoitiin. ”THIS IS KHL”.

Luulisi että.. ääh. Mitään ei tapahdu.
Mahdatko nyt viitata tällä viestiini, jossa kerroin:

"Mä jakaisin näitä tosi mielelläni täällä, oli tosi koskettavia stooreja, mutta pyyntö oli ettei vielä jaettaisi, koska se olisi "liian vaarallista". Mä kyselen vielä voiko niitä missään muodossa jakaa, em. seikat huomioiden."

Mä tarkennan vielä: sain V-Venäjältä viestejä aiheesta. Mm. erään koskettavan tarinan + kuvan aiheeseen liittyen. Kuva ja siihen liittyvä tarina on kuitenkin "arkaluontoinen" ja sen jakaminen julkisesti olisi vaarallista kuvan lähettäjälle ja siinä esiintyville henkilöille. Aion kunnioittaa lähettäjää, enkä jaa sitä, ellen saa erikseen lupaa.

Multa voi hallilla tulla kysymään jos kiinnostaa, niin näytän ja avaan tämän.

-Roope, EP
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Mahdatko nyt viita tällä viestiini, jossa kerroin:

"Mä jakaisin näitä tosi mielelläni täällä, oli tosi koskettavia stooreja, mutta pyyntö oli ettei vielä jaettaisi, koska se olisi "liian vaarallista". Mä kyselen vielä voiko niitä missään muodossa jakaa, em. seikat huomioiden."

Mä tarkennan vielä: sain V-Venäjältä viestejä aiheesta. Mm. erään koskettavan tarinan + kuvan aiheeseen liittyen. Kuva ja siihen liittyvä tarina on kuitenkin "arkaluontoinen" ja sen jakaminen julkisesti olisi vaarallista kuvan lähettäjälle ja siinä esiintyville henkilöille. Aion kunnioittaa lähettäjää, enkä jaa sitä, ellen saa erikseen lupaa.

Multa voi hallilla tulla kysymään jos kiinnostaa, niin näytän ja avaan tämän.

-Roope, EP

Juuri tämä. Ymmärrän sun pointin, mutta en sitä että tuon näkee sitten muut fanit/kannattajat ihan normaalina KHLään liittyvänä asiana.

Jos mun suosikkijoukkue pelaisi liigaa, johon liittyvissä asioissa pitää olla varovainen toisten fanien turvallisuuden takia, en edes kusisi tämän joukkueen ja liigan suuntaan.

Ei siinä. Kausikorttia ostoon ja vähän hihitellään että soitettiin väärä kansallislaulu. Nää vuodet KHLssä ovat tehneet Jokereiden nykykannattajista omistajansa näköisen. Ei sanota mitään, puhutaan latteuksia ja hyväksytään kaikki paska mitä vaan tulee vuodesta toiseen. Kurri on faniensa näköinen omistaja.
 

gamlagubbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Hauskana" voi myös nostaa Ylen jutun eiliseltä johon on jälkikäteen lisätty kohta: "Jokereilla on kolme virallista faniyhdistystä, Jokerit Fan Club Ry, Old Chiefs ja Eteläpääty. Kaksi muuta faniyhdistystä ei osallistunut mielenilmaukseen". Joku tuolta on selkeästi kokenut tarvetta korjata YLE:ä aiheesta. "Ei me siks oltu hiljaa, vaan ihan muutenvaan"?

Oikein hienoa, jos noiden kahden muun yhdistyksen jäsenet eivät tällä kertaa olekkaan istuneet tumput suorana ja suu supussa, vaan ovat kannustaneet, oikein ääneen kanssa, Jokereita! Hiljaiselta minun korvaani kuitenkin kuulostivat. Ottelulähetyksestä huomaa hyvin 10 peliminuutin kohdalla, kun Päädyn fanit aloittaa kannustuksen. Jatkoivatkohan nämä toiset klubilaiset senkin jälkeen äänekästä kannattamistaan?

Edit: likki uutiseen vielä: Jokerien kannattajayhdistys Eteläpääty esitti hiljaisen protestin Dinamo Minsk-ottelussa – "Toivoisimme, että Jokerit pystyisi edustamaan länsimaisia arvoja"
Innostuin tästä viestistä pohdiskelemaan näitä kolmea faniyhdistystä. Mainitaan nyt alkuun, että en ole koskaan ollut minkään näistä jäsen.

Eihän noista kahdesta ensimmäiseksi mainituista voi edes puhua faniyhdistyksinä nykyään.

Kausarilaiset on ostanut 15e jäsenyyksiä noihin, että saavat Arenan kaljoista tarjousta = profit. Winkwink, tällä kaudella tuon tarjouksen saa pelkällä kausarilla.
Jos vaikka Old chiefsillä on mutulla 70-100 jäsentä niin mihin ne tuon 1500 euroa käyttävät? Paven Pietarin reissuun vai muutamaan kausariin?
Miksi vitussa nämä myyvät edelleen jäsenyyksiä roikkumalla Ep:n mukana? Siksi että siellä on ne 10 pitkän kaavan fania omilla paikoillaan edelleen?

Eteläpääty on meidän ainoa konkreettinen faniyhdistys nykypäivänä.
Kaikkien näiden fanijäsenyyksien pitäisi mennä Ep:lle, sillä fyrkka menee oikeasti Jokereiden fanituksen/fanitoiminnan edistämiseen, eikä muutaman henkilön.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaa tehdä jo nyt. En tiedä missä maailmassa elät näiden jankkausten kanssa, mutta Liigaan siirtymistä ei ole tapahtumassa vuosikausiin. Kiekko-Espoon tie on se todennäköisin vaihtoehto.

Kiekko-Espoon tie on jotenkin huono? Parissa vuodessa noussut Mestiksen kärkiporukaksi. Jos nimi olisi Jokerit, olisi tuo nippu jo Liigassa.

Tämä käy paremmin kuin hyvin.
 

vensteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eteläpääty on meidän ainoa konkreettinen faniyhdistys nykypäivänä.
Kaikkien näiden fanijäsenyyksien pitäisi mennä Ep:lle, sillä fyrkka menee oikeasti Jokereiden fanituksen/fanitoiminnan edistämiseen, eikä muutaman henkilön.

On kyllä melko outo ja jokseenkin typerä näkäkulma asiaan. Eli fanijäsenyyttä ei pitäisi valita sen mukaan mikä kerho/yhdistys on jäsenensä näköinen ja mikä toimii jäsenen idealogian mukaisesti vaan sen mukaan missä rahat käytetään parhaiten? Hyi vittu.

Kuvitteellinen esimerkki: Olen ollut yhdistyksen X jäsen jossa on vahvasti vastustettu jokereiden pelaamista venäjällä. Kyseinen yhdistys on pieni max 30hlön porukka. Nyt siis minun pitäisi siirtyä kannattamaan eteläpäätyä jossa ei ollenkaan vastusteta venäjällä pelaamista mutta silti minun tulisi ruveta maksamaan heille jäsenyysrahaa koska he käyttävät rahat "parhaiten"?

10 ruplaa siirretty @gamlagubbe tilille t. Roope & co.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Jos vaikka Old chiefsillä on mutulla 70-100 jäsentä niin mihin ne tuon 1500 euroa käyttävät? Paven Pietarin reissuun vai muutamaan kausariin?
Sen verran täytyy vielä korjata, että en lähtisi tällä tavoin osoittelemaan jotain yksittäistä tyyppiä tai laittamaan tuollaisia syytöksiä.

Old Chiefs ry, kuten mekin, toimii demokraattisesti. Siinä on se hieno puoli, että jos hallitus ei nauti jäsenistön luottamusta, niin hallitus vaihtuu. Ja kun historiaa katsoo, niin luottamusta on nautittu melko pitkään.

Old Chiefs on mm. tukenut, kuten mekin, rahallisesti Poriin, Imatralle, Valkeakoskelle ja Turkuun suuntautuneita fanimatkoja, sekä erilaisia fanien yhteistapahtumia. Yhdistysten rahankäyttö on myös täysin avointa jäsenille ja se käydään läpi vuosittain vuosikokouksessa.

Kaikesta me ei aina olla samaa mieltä, eikä tarvitsekkaan olla, mutta yhdessä voidaan silti toimia ja seurata Jokereita.

-Roope, EP
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri tämä. Ymmärrän sun pointin, mutta en sitä että tuon näkee sitten muut fanit/kannattajat ihan normaalina KHLään liittyvänä asiana.
Jospa kaikilla ei ole pää pensaassa ja viestin lähettäjän terveyttä sekä vapautta halutaan suojella? Täältä lintukodosta on helppo huudella, mutta faktat pitää tunnustaa. Tuo on todellisuus ja normaali, sen ymmärtäminen on aika kaukana hyväksymisestä. Eteläpäädyn 10 min vaikeneminen osoitti, että hyväksymiseen on vielä pitkä matka.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Eteläpääty on meidän ainoa konkreettinen faniyhdistys nykypäivänä.
Kaikkien näiden fanijäsenyyksien pitäisi mennä Ep:lle, sillä fyrkka menee oikeasti Jokereiden fanituksen/fanitoiminnan edistämiseen, eikä muutaman henkilön.
Entäs jos tukee mielummin muutamia henkilöitä kun eteläpäädyn pikkupoikia tai vanhaa vassarinuoriosastoa? Kyllä niitä sinne mahtuu useampi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Jospa kaikilla ei ole pää pensaassa ja viestin lähettäjän terveyttä sekä vapautta halutaan suojella? Täältä lintukodosta on helppo huudella, mutta faktat pitää tunnustaa. Tuo on todellisuus ja normaali, sen ymmärtäminen on aika kaukana hyväksymisestä. Eteläpäädyn 10 min vaikeneminen osoitti, että hyväksymiseen on vielä pitkä matka.

Se että hyväksyy joukkueensa pelaamisen, maksaa ottelulipuista jne., liigassa jossa tuo on normaali, niin en ymmärrä hetkeäkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös