Fanitoiminta -ja matkat kaudella 2013–2014

• 200 002
  • 885

-TMA-

Jäsen
Seisomakannattajakatsomo

Seisomakannattajakatsomosta kun on nyt viime aikoina puhuttu, niin HC TPS:n facebookista löytyy kuva tulevasta kannattajakatsomosta. Mustavalkoinen näyttää vaan hyvältä!

Kuva

Viimeksi muokattu:

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Seisomakannattajakatsomosta kun on nyt viime aikoina puhuttu, niin HC TPS:n facebookista löytyy kuva tulevasta kannattajakatsomosta. Mustavalkoinen näyttää vaan hyvältä!

Kuva

Mistä saadaan sponsori vaihtamaan kaikki nuo karmeat punaiset penkit mustaan ja valkoiseen. Siinä olisi vuoden kulttuuriteko!

Erittäin hyvältä näyttää. Jättimäinen askel eteenpäin. Toivottavasti homma lähtee hyvin liikkeelle, kun pelit starttaavat.

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä saadaan sponsori vaihtamaan kaikki nuo karmeat punaiset penkit mustaan ja valkoiseen. Siinä olisi vuoden kulttuuriteko!

En oletakkaan sinun olevan täysin tosissasi idean kanssa, mutta eikös mustan käyttö hallin seinissä, penkeissä yms. ole kiellettyä? Veskarin kaiketi vaikeampi nähdä tulevia laukauksia? Voi olla, että olen käsitykseni kanssa myös täysin metsässä.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Hyvältä tuo uusi seisomakatsomo näytti livenä. Ainakin fasiliteetit ovat sellaisia, että voi toimia oikein hyvin. Harjoituspeleissä tuskimpa oletettavissa kummoistakaan menoa, mutta uskon sarjan alkaessa tunnelman nousevan kattoon.

Hyvä paikka päästä treenaamaan chantejä uutta seisomakatsomoa varten on ensi sunnuntaina futiksen derbyssä. Tässä vähän fiilisteylyä tulevasta.

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Mikäs meininki oli eilen uudessa fanikatsomossa? Joko oli porukka löytänyt tiensä sinne näin varhaisessa vaiheessa?

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tänään oli ihan hyvin mobia paikkalla ottelussa. Pariin otteseen lähti ihan mukavasti ääntäkin näin sunnuntai-iltapäivään.

TPS:kin näytti hakevan aktiiveja pyörittämään toimintaa. Hyvin paljon toiminta on kiinni siitä millaista porukkaa on hommaa viemään eteenpäin, joten pitää toivoa, että innokkaita ja osaavia jannua/jannutaria löytyy.

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään oli ihan kelpo meiniki, näin B3:ssa istuneen näkökulmasta. Perus "TPS" ja "Tepsi *clap clap clap*" huudot olivat ihan äänekkäitä kun molemmat katsomot olivat mukana, ja olin yllättynyt chänttien toimivuudesta. Taisi Kannattajien futisfaneja eksyä katsomoon? Katsomoon vain enemmän porukkaa niin hyvää tulee.

Itse en tulevalla kaudella aio chäntteihin osaa pahemmin ottaa, käsiä voin enintään läpsytellä. Ja toki noihin perushuutoihin. Itse aion raahata "suuriin" peleihin itse tehdyn lipun (kokoa 3x3 metriä) mukaan. Omaan kausarin B3:n ja B4:n käytäväpaikalle istumaan siis, ja lippu olisi käytävällä sen osan pelistä kun se ei liehu. Ja "suurilla" peleillä tarkoitan sellaisia, joihin porukkaa olisi odotettavissa esim. kauden avaus ja jokin viikonloppupeli vähän kovempaa porukkaa vastaan. Mihin tahansa TPS-SaiPaan en sitä jaksaisi mukaan ottaa.

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Tänään oli ihan hyvin mobia paikkalla ottelussa. Pariin otteseen lähti ihan mukavasti ääntäkin näin sunnuntai-iltapäivään.

TPS:kin näytti hakevan aktiiveja pyörittämään toimintaa. Hyvin paljon toiminta on kiinni siitä millaista porukkaa on hommaa viemään eteenpäin, joten pitää toivoa, että innokkaita ja osaavia jannua/jannutaria löytyy.

Itse olen vain tylsä klubitakki katsoja alakerran sivusta, mutta uteliaisuuttani kysyn että etkös itse meinaa ryhtyä vetämään, jos oikein olen ymmärtänyt niin kokemusta löytyy. Hieno idea tuo katsomo, mutta luulen että uudet naamat on alkuun aika ujoja lähteä meininkiin mukaan. Toisaalta jos järkkärit sinne "pakottaa" kaikki kenellä on sinne kausari, on se iso massa sitten helpompi saada huutamaan, näitä halvan lipun perässä olijoita jotka karkaa muualle, ei kuitenkaan saa muut kuin järkkärit kuriin. Ei ketään tietenkään pakottaa voi, pointti oli vaan se että joku voi vaikka pelätä mennä sinne kun on vieraita naamoja kaikki, niimpä katselee jossain piippuhyllyllä halvalla koko kauden jos ei muualle käsketä.

Suosikkijoukkue
TPS
Itse liputtaisin myös Jaakon puolesta tähän pestiin. Kun kerran kokemustakin hommasta löytyy ja futis puolelle saatu aikaan loistava meininki niin miksi ei myös nakkikattilaan?
Muutenkin olisi hyvä saada kokenut kaveri tähän vetämään, että saadaan homma heti alusta alkaen rullaamaan, eikä puolta kautta mene uuden opetteluun. Keltanokan voi toki ottaa siihen aisapariksi jos on innostusta.

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
TPS:kin näytti hakevan aktiiveja pyörittämään toimintaa.

Itse olisin toivonut, että homman olisi annettu mennä omalla painollaan eteenpäin ja katsomosta nousta esiin niiden jotka olisivat alkaneet hommaa vetämään katsomossa, se toimi futiksen puolella joten miksei se toimisi myös lätkän puolella. Toivottavasti tämän haun tarkoituksena on enemmänkin saada joku joka olisi katsomon ja seuran välillä yhteyshenkilönä kuin itse katsomon vetäjänä.

-TMA-

Jäsen
Itse olisin toivonut, että homman olisi annettu mennä omalla painollaan eteenpäin ja katsomosta nousta esiin niiden jotka olisivat alkaneet hommaa vetämään katsomossa, se toimi futiksen puolella joten miksei se toimisi myös lätkän puolella. Toivottavasti tämän haun tarkoituksena on enemmänkin saada joku joka olisi katsomon ja seuran välillä yhteyshenkilönä kuin itse katsomon vetäjänä.

Joo, osittain tarkoitus on antaa toiminnan kehittyä omalla painollaan, mutta halu olisi tietenkin saada seuran ja katsomon välille yhteyshenkilöitä - tiimi, joka haluaisi viedä hommaa eteenpäin.

Joku voi vetää katsomossa aktiivisempaa roolia, joku voi kehittää ideoita tifoiksi, joku voi lähteä vierasmatkan vetäjäksi. Rooleja ja etenkin mahdollisuuksia löytyy. Samaan hengenvetoon täytyy vielä korostaa sitä, että nyt on koko organisaation tuki todellakin takana.

Eli TPS:n sähköpostiin voi ilmoittautua mikäli kiinnostusta riittää. Se ei vielä sido mihinkään, vaan yritetään seuraavaksi järjestää tapaaminen , jossa katsotaan tarkemmin mitä tehdään ja miten edetään. Ideoita otetaan myös vastaan, nyt on mahdollisuus vaikuttaa.

Ja tämä foorumi toimii myös hyvänä kanavana tähän suuntaan.

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Täytyy nostaa kyllä toimiston väelle hattua. Annetaan mahdollisuudet luoda kunnon katsomotoimintaa tänne kun sitä ei ihan hirveästi ole nähty. Toivotaan, että mahdollisimman moni innostuisi ja sitä kautta lähtisi homma pikkuhiljaa kasvamaan. Ehkä vielä joskus pystytään haastamaan vieraskannattajat joita hallilla vierailee. ;)
Toivotaan myös, että saadaan aktiiviset vetäjät touhulle niin uusien naamojen on helppo tulla mukaan.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Itse olen vain tylsä klubitakki katsoja alakerran sivusta, mutta uteliaisuuttani kysyn että etkös itse meinaa ryhtyä vetämään, jos oikein olen ymmärtänyt niin kokemusta löytyy.

Enköhän tuolla nyt tavalla jos toisella vaikuta. Mieluiten varmaan opastaisin nuorempia oikealle tielle, mutta kaipa siellä ainakin tarvitsee itse capoilla. Oma aika on kuitenkin aika rajattua. Toki matseissa ehdin käymään, mutta sen ulkopuollella tekemiseen ei hirveästi riitä aika, ja sitä riittää aika paljon.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Keski-Euroopan kierros

Onko täältä muuten joku tulossa seuraamaan TPS:n ja uusien pelaajiemme keski-Euroopan kiertueen otteita?

Pe 24.08.2012 18:30 (CET) SCB-TPS (Bern)
La 25.08.2012 17:30 (CET) FG-TPS (Fribourg)

Bernin matsissa olen takuuvarmasti paikan päällä - Fribourgin reissu on vielä vähän harkinnassa. Ainakin Bernin matsista voin heitellä muutamia pikkuvinkkejä.

- vaikka halli ei suurella todennäköisyydellä tulekaan täyteen, niin matsilippu kannattaa silti hankkia etukäteen
- yksinkertaisinta keskustan SCB Shopista (Universal-Sport urheiluvaateliikkeen yhteydessä - Zeughausgasse 27)
- lipunmyynti liikkeen toisessa kerroksessa - luottokortit EIVÄT käy
- seisomakatsomo - "Grand Stand" (~10.600 paikkaa) aivan ehdoton paikka - hinta 20.00 CHF (~18 EUR)
- lippua ostettaessa todennäköisesti kysytään haluaako vieraspäätyyn (ei käytännön merkitystä)
- oluen juonti ON SALLITTUA katsomoissa - SCB-muovituopin pantti 2.00 CHF (saa takaisin tiskiltä tuoppia palautettaessa)

- hallille on yksinkertaisinta mennä joko ratikalla tai bussilla - kulkevat matsipäivinä non-stop
- matka sisältyy lipun hintaan - 3h ennen matsin alkua ja 2h matsin jälkeen
- raitiovaunu 9 (Guisanplatz) päätepysäkki (keskustasta ~15min)
- helpointa ottaa joko rautatieaseman edustalta tai Zytgloggen kulmilta
- extra-bussit ajavat samaa reittiä
- matsin jälkeen kannattaa jäädä pois Zytgloggen pysäkillä, jolloin vanhan kaupungin kellariravintolat ovat muutaman sadan metrin säteellä

- lämpötila tällä hetkellä päivisin ~+30-34C (juuri nyt +31C) - öisin reilut +20C
- loppuviikosta tosin on odotettavissa ukkosmyrskyjä
- päivät ovat kuitenkin aurinkoisia ja lämpimiä - sateet/ukkoset tulevat yleisesti vasta illalla ja yöllä

YV:llä voi heitellä lisäkysymyksiä, jos jokin asia jäi askarruttamaan. En tosin takaa mitään pikaisia vastauksia... Yritän myös viikonlopun aikana ja/tai alkuviikosta heitellä jotain kommentteja uusien pelaajiemme otteista todennäköisesti pelaajakohtaisiin ketjuihin.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pieniä päivityksiä edellisiin tietoihin sekä viralliseen tiedotteeseen!
Ainakin Bernin matsista voin heitellä muutamia pikkuvinkkejä.

- vaikka halli ei suurella todennäköisyydellä tulekaan täyteen, niin matsilippu kannattaa silti hankkia etukäteen
- yksinkertaisinta keskustan SCB Shopista (Universal-Sport urheiluvaateliikkeen yhteydessä - Zeughausgasse 27)
- lipunmyynti liikkeen toisessa kerroksessa - luottokortit EIVÄT käy
- seisomakatsomo - "Grand Stand" (~10.600 paikkaa) aivan ehdoton paikka - hinta 20.00 CHF (~18 EUR)
HC TPS kirjoitti:
Yli 17000-paikkainen PostFinance Arena tunnetaan myös yli kymmenen tuhatta fania kattavasta seisomakatsomostaan, joten perjantain kohtaamisen pitäisi olla European Trophyn tasolla kärkiluokkaa niin pelin kuin tunnelmansakin puolesta.
Tulevan viikonlopun European Trophy -peleihin TPS:a ja Tapparaa vastaan seisomakatsomoa EI AVATA, vaan myynnissä on ainoastaan numeroimattomia istumapaikkalippuja. Kyseessä on kuitenkin SCB:n kauden 2012-13 avausmatsi kotona, joten hyviä paikkoja silmälläpitäen hallille kannattaa mennä ajoissa. Matsi tosin alkaa arkipäiväksi kohtuullisen aikaisin - 18:30 (normaalisti 19:30, 19:45 tai 20:15), joten se verottanee ainakin jonkin verran yleisöä. Numeroimattoman istumapaikan hinta olikin vain 15CHF (+2 Frangia "toimituskuluja"). Poikkeuksellisesti liput ovatkin myynnissä Universal-Sportin katutasossa eikä toisessa kerroksessa, kuten aiemmin mainitsin.

Lämpötila huitelee edelleen tuolla +30C paremmalla puolen ja aurinko porottaa lähes pilvettömältä taivaalta. Huomenna ajoissa hallille ja ennen matsia nautitaan ulkomyyntikärryistä kolmea kovaa B:tä - Bratwurst, Brot und Bier!

Auf Wiedersehen mittenand!

Liitteet

• SCB-TPS.jpg
    SCB-TPS.jpg
    58,7 KB · kertaa luettu: 552

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kysellään jo hyvissä ajoin, viikon päästä lauantaina 1.9 olisi Tampereella European Trophyn ottelu Tappara-TPS. Mahtaako sinne olla menossa TPS -faneja paikalle? Itse raahaudun todennäköisesti kavereiden kanssa hallille, mutta olisi hienoa jos hallissa olisi myös TPS -kannattajia.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Laitataan vähän lauluja, joita kaikki kannattajakatsomoon tulevat ja miksei muutkin voi opetella: Laulukirja

Katsomossa tulee lisää opeteltavaa, mutta tuosta on hyvä aloittaa. Parhaiten ne tietenkin oppii paikanpäälle, mutta ehkä tuo vähän auttaa.

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt pitää päästä vähän selvyyteen miten katsomot yhdessä toimivat sekä milloin tehdään mitäkin. Tänään oli aivan karseaa, kun seisomakatsomo tekee omaa chänttiään jota kukaan ei tiedä (ei siinä mitään väärää ole enkä lähde niitä kieltämään) mutta sitten joku älykääpiö istumakatsomosta aloittaa samaan aikaan karjumaan omiaan. Pian päällä oli kaksi chänttiä ja paljon vihaisia miehiä.

Aluksi nyt täytyy saada katsomoon yksi ja ainoa vetäjä (+ tuuraaja), joka aloittaa kaikki "T-P-S! T-P-S!" chänttiä monimutkaisemmat chäntit sekä ohjeistaa miten ne hoidetaan, esim. seisomakatsomo huutaa "On vain yksi!" ja istumakatsomo vastaa "Meidän Tepsi!". Molemmat katsomot haluavat ääneen, myös he jotka istuvat.

Kunhan päästään eroon näistä päällekäin chänttäämisestä niin se on jo iso askel. Uskon, että täältä löytyy varmasti joku halukas joka voi chänttejä vetää. Sitten liiga-avauksessa sana kiertämään, jotta kaikki saavat tietää eikä tule epäselvyyksiä.

Ja nyt itse kysyn joltain kuka tietää (-TMA-?), että miten isojen fanilippujen kanssa menetellään? Tänään Tapparafaneilla oli suuri lippu, jonka keppi taisi ehkä juuri ja juuri ylittää sen 2 metriä sekä lippu, joka kooltaan taisi olla aika "ylikokoinen". Kyllä kai kelpaa, jos Tepsifani (eli tässä tilanteessa minä) tuo 3x3 lipun vähän väliä peleihin? Lippu on palosuojattua materiaalia ja keppi on teleskooppia, joten en pysty lyömään ketään hengiltä kepilläni samalla kuin lippu palaa (lue, täysin turvallinen).

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo tähän on kyllä pakko ottaa kantaa, itse istun B3:n eturivissä, ja oli loistavaa kun siitä seisomakatsomosta yksi äijä siitä edestä huusi ohjeistusta (me huudetaan xx te huudatte xx jooko?) ja sitä noudatettiin. Sitten kun oli mun lempi chantti menossa siinä seisomakatsomon puolella, niin sieltä tää yks sankari alkoi B3 takarivistä huutamaan T-P-S huutoa.

Samaa joukkuetta tässä kannatetaan, ja mielellään ne päähuudot siitä seisomakatsomon puolelta, siitä kun nyt lähtee eniten sitä mekkalaa kuitenkin!

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyseessä taisi olla yksi entinen b2 ''vetäjä'', jolla ilmeisesti pieni auktoriteettikriisi. Taaempaa kun katsoin niin tahallisesti yritti aloittaa omia huutoja laulujen päälle. Ei näin. Ei todellakaan näin.

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Taaempaa kun katsoin niin tahallisesti yritti aloittaa omia huutoja laulujen päälle. Ei näin. Ei todellakaan näin.

Juu ei todellakaan näin. Menossa olevan huudon/laulun päälle ei pitäisi aloittaa omia huutoja vaikkei haluaisikaan kyseistä huutoa/laulua vetää vaan silloin ollaan hiljaa.

Samaa joukkuetta tässä kannatetaan, ja mielellään ne päähuudot siitä seisomakatsomon puolelta, siitä kun nyt lähtee eniten sitä mekkalaa kuitenkin!

Samaa joukkuetta kannatetaan ja siksi menossa olevan huudon päälle ei pitäisi kenenkään aloittaa omaa huutoaan, koska siitä ei ole kuin haittaa tunnelmalle. Uskoisin, että tarkoituksena olisikin, että "päähuudot" lähtee seisomakatsomon puolelta ja siihen kaikki innokkaat yhtyvät.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy