Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

  • 174 100
  • 403

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minnepäin Jokerifaneilla on liput Pelicans matsiin Lahdessa? Onko seisomakatsomo ylhäällä?
Matsi on siis lauantaina 26.01.2012

Seisomakatsomoon Jokereiden hyökkäyspäähän tullaan 50-100 lippua hommaamaan. Tammikuun ykköskohde on kuitenkin Tampere 19.1., joka avataan tänä iltana. Hinta vedetty pirun matalaksi etenkin Eteläpääty ry:n jäsenten osalta.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kevään Supermatka Tampereelle Tappara-Jokerit la 19.1.

Yhdistys heittää vähän ylimääräistä tukea ja Åbergilta saatiin mahtava alennus, joten nyt on hävettävän alhaset hinnat. Eteläpääty ry:n jäsenet maksavat reissusta ja matsilipusta vain 15 euroa ja ulkopuolisetkin pääsevät mukaan varsin säntilliseen 28 euron hintaan.

Ensimmäinen bussi täyttyi jo puolessa tunnissa, joten halvimpia pilettejä ei välttämättä kaikille halukkaille riitä. Minimitavoitteena 200 lähtijää.

Ilmoittautuminen ja faktat:
Jokerifanit.net - Vierasmatkat - Supermatka Tappara - Jokerit la 19.1.
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Huomenna Jokerit matkaa Ouluun, onko paikalle tulossa Jokeriväkeä? Itse matkaan kahden muun Jokeri-fanin voimin kohti Oulun Raksilaa.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kevään Supermatka Tampereelle Tappara-Jokerit la 19.1.

Yhdistys heittää vähän ylimääräistä tukea ja Åbergilta saatiin mahtava alennus, joten nyt on hävettävän alhaset hinnat. Eteläpääty ry:n jäsenet maksavat reissusta ja matsilipusta vain 15 euroa ja ulkopuolisetkin pääsevät mukaan varsin säntilliseen 28 euron hintaan.

Ensimmäinen bussi täyttyi jo puolessa tunnissa, joten halvimpia pilettejä ei välttämättä kaikille halukkaille riitä. Minimitavoitteena 200 lähtijää.

Ilmoittautuminen ja faktat:
Jokerifanit.net - Vierasmatkat - Supermatka Tappara - Jokerit la 19.1.

EP:n nelosdösään kolmekymmentä paikkaa jäljellä, eikä lisää tule kuin korkeintaan isompaan bussiin vaihtamalla, joten nyt alkaa olla viimeiset hetket varmistaa paikkansa.

Itse matsiin tulevia kehotamme hankkimaan lippunsa seisomakatsomosta tai D1:stä, jossa Old Chiefsillä on mukana bussillinen porukkaa.
 
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Oliko eilen Lahdessa joku omatoimiporukka? Ei tainnut olla kuitenkaan Eteläpäädyn reissu? Hyvä meininki kuitenkin kuullosti olevan, ainakin UrhoTV:n välityksellä. Ei paljon Ääriliikkeen huudot kuulunu
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Oliko eilen Lahdessa joku omatoimiporukka? Ei tainnut olla kuitenkaan Eteläpäädyn reissu? Hyvä meininki kuitenkin kuullosti olevan, ainakin UrhoTV:n välityksellä. Ei paljon Ääriliikkeen huudot kuulunu

Omilla kyydeillä tulleita Jokerikannattajia oli about 30-40 siellä vieraspäädyssä.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lauantaiseen 23.2. ifk-Jokerit -peliin myynnissä lippuja kotipeleissä fanitiskillä katsomon 105 edustalla hintaan 23€/kpl (vain käteisellä). Matsi on muuten loppuunvarattu, mutta faniyhdistykseltä irtoaa vielä satakunta lippua. Lippuja myydään ainoastaan jokerifaneille, mutta jäsenyyttä faniyhdistykseen ei vaadita.

Eteläpäädyn katsomossa vapaa paikoitus. Myös Old Chiefsien kautta pitäisi irrota lippuja.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tiistaina voitaisiin huutaa SM-liigan vastaisia chantteja kunnolla.

Lisäksi MK saanee tässä ajassa maalattua jonkun lakanan, jos/kun reagointi pelaa niin kuin se on viime aikoina pelannut.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse mietin juuri samaa. Mitenkäs tuo "haista vittu xxx", joka on toiminut hyvin sekä jalkapallo- että joskus myös jääkiekkokatsomossa?

Mielestäni alatyylin ilmaisut kannattaa jättää pois, koska ne vain vahvistavat yleistä mielipidettä siitä että lätkä on idiottien väkivaltaurheilua.

Paras tapa reagoida olisi tehdä virallinen valitus SM-Liigan virallisia teitä pitkin. Vuorinen varmasti haluaa lakaista tämän kaiken maton alle pikaisesti, mutta valitus pakottaisi heidät avaamaan casen uudelleen. Jokerit ei valitusta (ihan oikein) tee, joten nyt olisi fanien aika puolustaa omiaan ja lätkää. Eteläpääty ry, voisi ilmeisesti valituksen jättää, jos olen oikein ymmärtänyt.
 

OlviTenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
AVS
Facebook-ryhmä johon voi liittyä jokainen, joka on kanssani samaa mieltä.

Se, auttaako mitään, on toissijaista. Se, että näytät, mitä mieltä olet, on tärkeää.

Median talutusnuora poikki, J-P ulos!
 

Järä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eteläpääty ry, voisi ilmeisesti valituksen jättää, jos olen oikein ymmärtänyt.

Minun käsittääkseni ei Eteläpääty ry voi tehdä valitusta Urheilun oikeusturvalautakunnalle, koska kyseessä ei ole suoraan faniyhdistyksen oikeuteen tai etuun vaikuttava asia. Olkoonkin, että ratkaisu on täysin väärä ja epäoikeudenmukainen.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun käsittääkseni ei Eteläpääty ry voi tehdä valitusta Urheilun oikeusturvalautakunnalle, koska kyseessä ei ole suoraan faniyhdistyksen oikeuteen tai etuun vaikuttava asia. Olkoonkin, että ratkaisu on täysin väärä ja epäoikeudenmukainen.

Keken kanssa jotkut ehtivät jo jubailla ja mun käsitys on sama, eli vain Jokerit tai Nordlund voi viedä asian eteenpäin. Satavarmana en pysty tosin sanomaan.

Mikäli mahdollista, toivoisin, että valitus tehtäisiin niin, että se käsiteltäisiin vasta kauden jälkeen, jolloin se ei veisi huomiota, mutta periaatepäätös saataisiin takautuvasti aikaan.
 

Järä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Keken kanssa jotkut ehtivät jo jubailla ja mun käsitys on sama, eli vain Jokerit tai Nordlund voi viedä asian eteenpäin. Satavarmana en pysty tosin sanomaan.

Mikäli mahdollista, toivoisin, että valitus tehtäisiin niin, että se käsiteltäisiin vasta kauden jälkeen, jolloin se ei veisi huomiota, mutta periaatepäätös saataisiin takautuvasti aikaan.

Samaa mieltä optimaalisesta ajankohdasta. Valitettavasti valitusaika on kuitenkin vain 30 päivää päätöksen antamisesta, joten sitä ei pysty kauden päättymisen jälkeiselle ajalle lykkäämään olettaen, että kausi jatkuu pudotuspeleissä vähintään välieriin.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Jokainen Jokerikannattaja osannee antaa SM-liigan johdolle ansaitsemansa palautteen kun Jokerit palkitaan runkkarin voittajina. Iso "haista vittu" kauniisti tai rumasti liigalle olisi paikallaan, kunhan muistetaan palkita isosti omat kundit runkkarin voitosta ja ruoskia ne loppuun asti!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokainen Jokerikannattaja osannee antaa SM-liigan johdolle ansaitsemansa palautteen kun Jokerit palkitaan runkkarin voittajina. Iso "haista vittu" kauniisti tai rumasti liigalle olisi paikallaan, kunhan muistetaan palkita isosti omat kundit runkkarin voitosta ja ruoskia ne loppuun asti!
Toivottavasti tämä on vähintään kolmen promillen jurrissa kirjoitettu. Jumalauta, kun Jokerit voittaa runkosarjan niin siinä on perkeleesti syytä kiittää joukkuetta ja jättää muut asiat sivuun.

Jos sinulla puoliväliheikki on jotakin SM-liigaa tai sen johtoa vastaan niin ota sinne yhteyttä. Ihan rohkeasti vaan, mutta älä sotke Jokerien hienoa runkosarjaa omiin pettymyksiisi.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Toivottavasti tämä on vähintään kolmen promillen jurrissa kirjoitettu. Jumalauta, kun Jokerit voittaa runkosarjan niin siinä on perkeleesti syytä kiittää joukkuetta ja jättää muut asiat sivuun.

Jos sinulla puoliväliheikki on jotakin SM-liigaa tai sen johtoa vastaan niin ota sinne yhteyttä. Ihan rohkeasti vaan, mutta älä sotke Jokerien hienoa runkosarjaa omiin pettymyksiisi.

Tais olla lähempänä neljää kuin kolmea promillea. Pitäis laittaa joku alkolukko varmaan koneelle. ;) Todellakin haluan palkita pelaajat hienosta runkosarjan voitosta, mutta ei se sitä poista etteikö Vuorinen/muu liigan edustaja ansaitsisi vihellyskonserttia...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tais olla lähempänä neljää kuin kolmea promillea. Pitäis laittaa joku alkolukko varmaan koneelle. ;) Todellakin haluan palkita pelaajat hienosta runkosarjan voitosta, mutta ei se sitä poista etteikö Vuorinen/muu liigan edustaja ansaitsisi vihellyskonserttia...
Tämä selventää asiaa ja meriselitys hyväksytty. Asia vilpitön.

Liiga on liiga, mutta huomenna sankari on Jokerit !
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Olen monet kerrat miettinyt miksi eteläpääty ei kehitä fanipaita-kulttuuria enemmän eli kaikilla olisi nimenomaan siniset paidat jotka ovat eteläpäädyssä? Näyttäisi huom paremmalta nyt se on kun sillisalaatti siellä on kaikki sateenkaaren värit samassa kasassa? Ei näin mielestäni. Myönnän että en välttämättä ole paras sanomaan käyn n. 5-10 pelissä kaudessa ja loput pelit kyllä kokonaisuudessaan seuraan teeveestä. Tuota nyt olen aina miettinyt miksi noi siniset paidat eivät yleisty tarpeeksi että eteläpääty näyttäisi paremmalta. Hienoa kannustamista kaikenkaikkiaan muuten siitä pisteet.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Olen monet kerrat miettinyt miksi eteläpääty ei kehitä fanipaita-kulttuuria enemmän eli kaikilla olisi nimenomaan siniset paidat jotka ovat eteläpäädyssä? Näyttäisi huom paremmalta nyt se on kun sillisalaatti siellä on kaikki sateenkaaren värit samassa kasassa? Ei näin mielestäni. Myönnän että en välttämättä ole paras sanomaan käyn n. 5-10 pelissä kaudessa ja loput pelit kyllä kokonaisuudessaan seuraan teeveestä. Tuota nyt olen aina miettinyt miksi noi siniset paidat eivät yleisty tarpeeksi että eteläpääty näyttäisi paremmalta. Hienoa kannustamista kaikenkaikkiaan muuten siitä pisteet.

Johtunee varmasti siitä että jengillä on paljon mieltymyksiä mm. vuosikertapaitoihinsa, sitten taas löytyy myös muihin liigan fanikatsomoihin verrattuna suurehko määrä kannattajia jotka eivät koe tarpeekseen fanipaitaa pitää vaan osoittavat mielummin tukensa ja tunnustavat väriä muilla tavoilla ja tekstiileillä. Esim. kaulauhuivimeri EP:ssä on huikean näköinen. Mun mielestä jokainen vetäköön tyylillään.
 

Järä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieman jatkona edelliseen, minun näkemykseni mukaan EP:ssä fanikulttuuria on luodaan lähtökohtaisesti hieman eri arvojen pohjalta verrattuna useisiin muihin liigaseuroihin. Ykkösenä tulee sitoutuminen ja tunnelmallinen pääty, ulkoinen habitus on enemmänkin mukavaa bonusta.

Muutoinkin hallitsevan värin kuuluu pelipaitojen sinisestä värityksestä huolimatta olla punakeltainen, mikä mielestäni näkyy ihan hyvin esimerkiksi tuossa puoliväliheikin mainitsemassa huivimeressä.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Johtunee varmasti siitä että jengillä on paljon mieltymyksiä mm. vuosikertapaitoihinsa...

Näin. Itsellenikin on kertynyt vuosien mittaan niin paljon pelipaitoja ja muita Jokeripaitoja, että jossain pelissä saatan olla 90-luvun vihreävioletti paita päällä, kun taas seuraavassa pelissä vaikka ihan vaan sinisessä Jokeri t-paidassa. Sitten kun on koti- sekä vieraspaitoja, juhlapaitoja jne.. Niin niistä koostuu melkein pienimuotoinen Tikkurilan värikartta. Ihan fiilispohjalta valitsen pukeutumiseni jokaiseen peliin erikseen. En näe hyvänä ideana, että olisi joku etiketti, että kaikilla oltava esim. ne siniset pelipaidat päällä. Sitä en kiistä, etteikö se hyvältä näyttäisi. Mutta jokainen tyylillään.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kompataan edellisiä ja jatketaan vielä...

Yleisestikin ottaen nykyaikaisessa kannattajakulttuurissa pelipaitojen käyttö alkaa olla "so last season". Tietty liigastakin löytyy konservatiisemman ajatusmaailman omaavia faniyhteisöjä, joissa pelipaitojen käyttäminen ja niiden yhtenäinen linja ovat SE juttu. Eteläpäädyssä pelipaitojen vannoutunut käyttö on korvattu mm. punakeltaisilla huppareilla sekä kaulaliinoilla, joita näkee yhä useamman kannattajan yllä nykypäivänä. On mielestäni aivan loistavaa, että EP tekee omaa juttuaan välittämättä siitä, mitä muualla tehdään tai ajatellaan. Kyllähän tämä katsomokuva on jotain aivan tajuttoman kaunista, vai kuinka?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ja vielä jatkoa:

Olin itse aikanani samaa mieltä, että Eteläpäädyn kuuluisi olla sininen meri, jossa huivit tekisivät poikkeuksen punakeltaisuudellaan. Nykyisin olen kuitenkin kääntänyt takkiani, koska olen mieltynyt tuohon kirjavuuteen. Kuten mainittua, se huivimeri on maagisen näköinen tiettyjen chanttien aikana ja maaleja karkeloidessa. Sitä ei edes huomaa itse päädyssä istuessaan (tai siis paikka kun on päädyssä) kuinka hienolta se näyttää.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Punainen ja keltainen ovat Jokereiden värit. Sininen vain korostaa näitä kahta pyhintä väriä.
Nykyään päätyhän näyttää todella komealta, kun porukalla alkaa ihan kiitettävästi olla noita punakeltaisia kaulahuiveja, huppareita ja lippuja.
Heilutuslippuja saisi olla enemmänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös