Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

  • 174 413
  • 403

Valametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seisomapaikkaliput taitaa vaan olla juuri Jyppiläisten fanipäädyssä? Tosin hauskempaahan se vielä on jos (ja kun) voitetaan :D

Mutta miten voi jumalauta olla mahdollista että Jyp on myynyt hallinsa kahteen ensimmäiseen kotipeliin jo lähes täyteen ennenkun on edes tiedetty ketä vastaan he pelaavat? Luulisi tuon olevan liigan säännöissäkin kielletty. Ja jos ei ole niin pitäisi todellakin olla!

JYP perusteli tuota myyntijuttua sillä, että esim. aitioita ei olisi ehditty myymään päivässä. Pieni seura, vähemmän rahaa kuin...

Synergialla (Hippos) seisomakatsomot sijaitsevat molemmissa päädyissä - voit halutessasi seilata samalla lipulla molemmissa päädyissä.

Vieraskannattajille on kuitenkin varattu katsomo-osa JYP-kannattajien vastapäisen päädyn kulmasta. Sinne siis Jokereita kannustamaan! Ei tule niin orpo olo mustakaapujen ja rummutuksen keskellä :)

Tervetuloa Jyväskylään.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
JYP perusteli tuota myyntijuttua sillä, että esim. aitioita ei olisi ehditty myymään päivässä. Pieni seura, vähemmän rahaa kuin...
Ostakaa halvempia pelaajia jos homma on fyrkasta kiinni. Aitiot voi sitä paitsi vapauttaa erikseen myyntiin ilman että koko hallia tarvitsee myydä. Oli miten oli, kohta alkaa traktori yskiä kun etelän tuulet jyrää yli.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos kutsusta, nyt on liput lauantain vieraspeliin hommattu :)

Hienoa, että Jokeri-taustaisiakin on eksymässä paikalle lauantaina ;) Itsellä kun sattuu olemaan 2 lippua ihan siinä teidän fanikatsomon viressä.

Jyväskylässähän pärjää, jos jättää soihdut ja totaaliuhon kotiin. Hyvää tunnelmaa odotellessa,

Nimimerkillä "Pistä YV. jos omaat 2 istumapaikkaa päästä, jonne JYP hyökkää 2 erää (vaihto kiinnostaa)"
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Hienosti väkeä Jyväskylässä, mutta mikä vittu siinä on että yhden jengin "kannattajat" tai siis yksittäistapaukset heittävät tuota tavaraa kentälle.

Melkein toivoisi että joku oma teloo itsensä tuolla. Ja miksei muut mukana olevat vetele näitä vatipäitä tukkaan?
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hienosti väkeä Jyväskylässä, mutta mikä vittu siinä on että yhden jengin "kannattajat" tai siis yksittäistapaukset heittävät tuota tavaraa kentälle.

Melkein toivoisi että joku oma teloo itsensä tuolla. Ja miksei muut mukana olevat vetele näitä vatipäitä tukkaan?
Kysy tuomareilta mikä oli meno? Vittu jos vihelletään ihan vihkoon niin silloin pitää vaikka hyökätä kentälle, jos muu ei auta! Aivan vitun säälittävää tuomaritoimintaa taas! Aleksi Rantala sun talo palaa jo!!
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Kysy tuomareilta mikä oli meno? Vittu jos vihelletään ihan vihkoon niin silloin pitää vaikka hyökätä kentälle, jos muu ei auta! Aivan vitun säälittävää tuomaritoimintaa taas! Aleksi Rantala sun talo palaa jo!!

Ei pidä! Toi tavaran viskeleminen on niin munatonta touhua, joka pilaa koko kannattajakunnan maineen. Mitä vittua se auttaa, jos sä viskelet sun viikkorahas sinne kentälle? Hyppää saatana vaikka ite sinne mielummin.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei pidä! Toi tavaran viskeleminen on niin munatonta touhua, joka pilaa koko kannattajakunnan maineen. Mitä vittua se auttaa, jos sä viskelet sun viikkorahas sinne kentälle? Hyppää saatana vaikka ite sinne mielummin.
Et sä väärässä ole, mutta kanna luusi vieraskatsomoon ja anna kaikkesi joukkueelle. Sen jälkeen voit tulla pätemään. Tunteella mennään ja ne jotka eivät elä ytimessä eivät tiedä mitä tarkoitan. Tervetuloa!
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Et sä väärässä ole, mutta kanna luusi vieraskatsomoon ja anna kaikkesi joukkueelle. Sen jälkeen voit tulla pätemään. Tunteella mennään ja ne jotka eivät elä ytimessä eivät tiedä mitä tarkoitan. Tervetuloa!

Mä arvostan sitä, että sinäkin olet ilmeisesti ollut Jyväksylässä Jokereiden tukena. Loistava juttu, ja töllönkin läpi kannustus kuului helvetin hyvin. Siellä ei kuitenkaan saa käyttäytyä ihan miten lystää eikä minkäänlaisen tavaran jäälle viskomista voi puolustella, oli Rantala viheltänyt miten tahansa.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mä arvostan sitä, että sinäkin olet ilmeisesti ollut Jyväksylässä Jokereiden tukena. Loistava juttu, ja töllönkin läpi kannustus kuului helvetin hyvin. Siellä ei kuitenkaan saa käyttäytyä ihan miten lystää eikä minkäänlaisen tavaran jäälle viskomista voi puolustella, oli Rantala viheltänyt miten tahansa.
Tule elämään hommaa ja kommentoi sitten. Aivan turha huudella näppiksen takaa. Et ole samalla sivulla, emme ymmärrä tosiamme. Ei enempää tästä, mutta nyt on kaikkien Jokereiden kaivettava viimeinenkin ruuti esiin ja kannettava se maanantaina Areenalle! Myös keskisektorissa saa kannustaa!
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tule elämään hommaa ja kommentoi sitten. Aivan turha huudella näppiksen takaa. Et ole samalla sivulla, emme ymmärrä tosiamme. Ei enempää tästä, mutta nyt on kaikkien Jokereiden kaivettava viimeinenkin ruuti esiin ja kannettava se maanantaina Areenalle! Myös keskisektorissa saa kannustaa!

Emme ole samalla sivulla, siitä olen samaa mieltä. Kyllä mä "elän hommaa" vaikka en tänää Jyväskylässä ollutkaan.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Myös keskisektorissa saa kannustaa!

On totta, että keskisektori saisi olla aktiivisempi kannustamisen suhteen. Kuitenkin ainakin minua alkoi HIFK-sarjassa rasittamaan, kun 102 ja 103 alkoivat huutamaan eivät 104 "kingit" lähteneet mukaan, parhaillaan jopa alkoivat usein hoilata päälle omia virsiään. Puolestaan silloin kun 104 alkaa laulamaan ja huutamaan, tulisi aina 103 ja 102 yhtyä heidän ääneensä. 104 seisomakatsomo kannustaa uskomattoman hyvin, mutta nöyryys puuttuu, kun he pitävät itseään muita parempina.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
On totta, että keskisektori saisi olla aktiivisempi kannustamisen suhteen. Kuitenkin ainakin minua alkoi HIFK-sarjassa rasittamaan, kun 102 ja 103 alkoivat huutamaan eivät 104 "kingit" lähteneet mukaan, parhaillaan jopa alkoivat usein hoilata päälle omia virsiään. Puolestaan silloin kun 104 alkaa laulamaan ja huutamaan, tulisi aina 103 ja 102 yhtyä heidän ääneensä. 104 seisomakatsomo kannustaa uskomattoman hyvin, mutta nöyryys puuttuu, kun he pitävät itseään muita parempina.

Vahva sama tähän. 104 valitettavan harvoin "nöyrtyy" mukaan muiden aloittamiin huutoihin/ taputuksiin. Esim. YV-myllyssä kävi kerran niin, että muu Eteläpääty aloitti taputuksen ja 104 jatkoi "Tervetuloa meidän Helsinkiin"-chanttia päällekäin, tappaen samalla YV-taputuksen.

Itse olen ollut playoff-peleissä irtolipuilla 103 katsomon oikealla puolella käytävää ja huutanut lähes jokaisessa huudossa mukana. Runkosarjassa kausari löytyi "keskisektoriin", joten voin kokemuksesta sanoa, että tuolta kauempaa on todella vaikea pysyä rytmissä. Capoa keskisektoriin niin homma kulkee taas paremmin!

Kolikonheittelijät: Pyydän, lopettakaa tuo tyhmyys! Onko se sitten kiva fiilis, kun vaikka Teräväinen luistelee juuri Sinun heittämääsi kolikkoon ja p*skoo siinä rytäkässä vaikka polvensa uran päättävällä tavalla? Niinpä.
 

Nypsi

Jäsen
Tule elämään hommaa ja kommentoi sitten. Aivan turha huudella näppiksen takaa. Et ole samalla sivulla, emme ymmärrä tosiamme. Ei enempää tästä, mutta nyt on kaikkien Jokereiden kaivettava viimeinenkin ruuti esiin ja kannettava se maanantaina Areenalle! Myös keskisektorissa saa kannustaa!
Kai tajuat, että ne sinun kannattamat Jokeri-pelaajatkin halveksivat ja pitävät kolikonheittelijöitä täysinä pelleinä? Sen sijaan asiallisesti kannustavia faneja arvostavat.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Kai tajuat, että ne sinun kannattamat Jokeri-pelaajatkin halveksivat ja pitävät kolikonheittelijöitä täysinä pelleinä? Sen sijaan asiallisesti kannustavia faneja arvostavat.

Mä olen aina miettinyt näitä kommentteja. Oletko esimerkiksi jonkun pelaajan kaveri tai itse pelaaja ja osaat vastata pelaajien puolesta?

En siis millään tavalla hyväksy tätä kolikoiden heittelyä, mutta piti vain takertuu tuollaiseen asiaan.
 

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Kolikonheittäminen jäälle kertoo näistä tyypeistä kaiken. He ovat yksinkertaisesti idiootteja ja todennäköisesti työttömiä luusereita.

He eivät ole oikeasti kannattamassa joukkuetta, vaan purkavat pahaa oloaan vastustajan faneihin.
 

Nypsi

Jäsen
Mä olen aina miettinyt näitä kommentteja. Oletko esimerkiksi jonkun pelaajan kaveri tai itse pelaaja ja osaat vastata pelaajien puolesta?

En siis millään tavalla hyväksy tätä kolikoiden heittelyä, mutta piti vain takertuu tuollaiseen asiaan.
Ei tarvitse kuin katsoa ja kuunnella Häppölän kommentteja eilisestä pelistä tuon kolikonheittelyn suhteen, sen pitäisi jo kertoa mitä mieltä pelaajat ovat tuosta toiminnasta. Ja kyllä, tunnen myös liigapelaajia, ei tämä Suomi nyt niin iso paikka ole, että SM-liigapelaajat olisivat jotain myyttisiä satuolentoja.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tule elämään hommaa ja kommentoi sitten. Aivan turha huudella näppiksen takaa. Et ole samalla sivulla, emme ymmärrä tosiamme. Ei enempää tästä, mutta nyt on kaikkien Jokereiden kaivettava viimeinenkin ruuti esiin ja kannettava se maanantaina Areenalle! Myös keskisektorissa saa kannustaa!
Onhan toi nyt aivan vitun munatonta touhua heitellä jotain kolikoita sinne jäälle. Mitä sillä voitetaan? Kyllä sitä nyt pitää saatana (ainakin lähes) aikuisen ihmisen pystyä kontrolloimaan sitä omaa tekemistä sen verran ettei rupea mitään sinne jäälle viskomaan. Vitun idioottimaista touhua, en ymmärrä. Ja olin kyllä itsekin Jyväskylässä, elämme samalla sivulla mutta emme näköjään ymmärrä toisiamme jos olet noiden kolikoiden kannalta.
 

Lazuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen ollut playoff-peleissä irtolipuilla 103 katsomon oikealla puolella käytävää ja huutanut lähes jokaisessa huudossa mukana. Runkosarjassa kausari löytyi "keskisektoriin", joten voin kokemuksesta sanoa, että tuolta kauempaa on todella vaikea pysyä rytmissä. Capoa keskisektoriin niin homma kulkee taas paremmin!

Keskisektorin kausikorttilaisena allekirjoitan tämän!

Jullisarjassahan keskisektorilla oli oma caponsa, jonka takia oli helpompi pysyä mukana chanteissa. En itse kuulu Eteläpääty ry:hyn, joten seuraava ei ole mitään muuta kuin omaa huomiota. Olin nimittäin huomaavinani jonkinsortin vihaa seisomakatsomon ja keskisektorin capojen välillä. Chantit meni aina ihan päin vittua, kun toinen osa huutaa toista ja toinen toista chanttia ja ainakin seisomakatsomon capoilta tuli muutama vihainen katse ja keskisormi keskisektorin capolle. Etenkin matsien lopussa vituttaa, kun fanikatsomo yhä vetää pitkiä ja vaikeita chantteja, joihin keskisektorin on vaikea yhtyä. Pitkät chantit on helvetin jees, jos ne vedetään oikeissa paikoissa, mutta ainakin minun korvaani perinteiset jokerit-huudot toimii parhaiten otteluiden lopussa. Piti kirjotella tästä jo puolivälierien aikaan, mutta jäi nyt tähän hetkeen.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Ei tarvitse kuin katsoa ja kuunnella Häppölän kommentteja eilisestä pelistä tuon kolikonheittelyn suhteen, sen pitäisi jo kertoa mitä mieltä pelaajat ovat tuosta toiminnasta. Ja kyllä, tunnen myös liigapelaajia, ei tämä Suomi nyt niin iso paikka ole, että SM-liigapelaajat olisivat jotain myyttisiä satuolentoja.

Älä nyt vedä hernettä nenään. Nyt ehkä vähän väärässä kohdassa lähin kyseenalaistaa tätä, että tunnetko pelaajia tai oletko itse pelaaja. Tuntuu vaan välillä niin käsittämättömältä. Kun joku fani pystyy kertomaan mitä pelaajan päässä liikkuu ilman, että tuntee pelaajan henkilökohtaisesti tai pelaaja on itse antanut lausunnon missä kertoo asian olevan juurikin näin miten fani sen väittää.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Etenkin matsien lopussa vituttaa, kun fanikatsomo yhä vetää pitkiä ja vaikeita chantteja, joihin keskisektorin on vaikea yhtyä. Pitkät chantit on helvetin jees, jos ne vedetään oikeissa paikoissa, mutta ainakin minun korvaani perinteiset jokerit-huudot toimii parhaiten otteluiden lopussa. Piti kirjotella tästä jo puolivälierien aikaan, mutta jäi nyt tähän hetkeen.

Tähän vahva sama! Pelisilmää kaivattaisiin nimenomaan noiden pitkien chanttien sijoitteluun, kiima kohtiin yksinkertaista ja kovaa lähtevää kiitos! Pleijareissa huomautettavaa ei ole juuri ollut.

Kolikonheittelijät: Pyydän, lopettakaa tuo tyhmyys! Onko se sitten kiva fiilis, kun vaikka Teräväinen luistelee juuri Sinun heittämääsi kolikkoon ja p*skoo siinä rytäkässä vaikka polvensa uran päättävällä tavalla? Niinpä.
Onko tätä niin vaikea ymmärtää?
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Capoille terveisiä:

Silloin kun vastustajan joukkueen fanit alkavat huutaa oman joukkueensa nimeä, heidät pitää huutaa "suohon" huutamalla vastaan jotain yksinkertaista ja ytimekästä. "Jo-ke-rit!" "Vain yksi jengi Stadista" "Minä, Me, Jokerit"

Eilen kun Jyp-fanit saivat maalinsa jälkeen hieman kiimaa ja huutoa aikaan, meidän olisi pitänyt huutaa heidät suohon samantien. Jyp saa maalin jälkeen kovan pyörityksen Jokeri-alueelle ja luulisi että sieltä tulisi odotetusti "Taistele Jokerit" mutta mitä tekee paikattoman capo? Alkaa vetää jotain keskitempoista (En nyt tähän hätään muista) settiä joka ei sovi siihen paikkaan ollenkaan! Onko liian vaikeata lopettaa kesken joku chantti ja vaihtaa se yksinkertaisempaan ja siihen sopivaan pelitilanteeseen kun tilanne sitä vaatii?

Jotain pelisilmää hei!
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanon jo heti alkuun, että palautteesta ei tarvitse ottaa nokkiinsa. On tosi jees, että löytyy jengiä, joilla on energiaa huudattaa isoa katsomoa matsista toiseen. Vaikka vastaukseni kommenttiin "no tuu ite koittaa" on "en tule", koen silti oikeudekseni antaa palautetta toiminnasta, ja ehkä juuri sen ulkopuolelta on helpompi bongata epäkohtia kuin actionin keskeltä. Itse seurasin matsia ja katsomoa eilen paikattoman vierestä, monesti kuitenkin myös ylhäällä keskemmältä hallia.

Pelisilmä. Nimimerkki bultsin kanssa samaa mieltä, että pelisilmä ontuu välillä. Kun vierasfanit saavat kiiman päälle, ei kannata viritellä mitään lauluja tai buuata sinne suuntaan, vaan pistää vireille joku mahdollisimman yksinkertainen, kovavolyyminen oma kannustus. Tai jos kauden toistaiseksi tärkeintä matsia on jäljellä kymmenen minsaa, ei kannata lauleskella jotain melankoliselta kuulostavaa rallatusta. Eiliseltä myös sellainen huomio, että helvetin kauan joku hyvin pieni porukka jatkoi jotain ihme Jyväskylä-rallatusta muiden kiusaantuneena odotellessa, milloin se loppuu.


Avauskentälliset ja maalijuhlat. Avauskentällisiä kuulutettaessa tapanahan on nykyään lyödä kädet kerran yhteen ja huutaa "hei!" kunkin pelaajan kohdalla. Kun ensin vierasjoukkueen viisikolle on buuattu, luonnollinen reaktio on alkaa lyödä käsiä rytmikkäästi yhteen, kun seuraavaksi tiedossa on Jokerit. Tämän huomaa hyvin esimerkiksi yläkatsomoissa. Kun siellä tajutaankin, että Eteläpääty ei taputa vaan odottaa kädet pystyssä, into laantuu, eikä lopulta avausviisikoille pidä ääntä kukaan muu kuin Eteläpääty. Koko hallin saisi paremmin mukaan, jos heti vierasjoukkueen jälkeen alettaisiin taputtamaan rytmikkäästi koko Jokerien avauskentällisen ajan. Siinähän voisi edelleen huutaa joka pelaajan kohdalla vaikkapa "HEI!". Tähän myös deejiille vinkiksi, että oikeanlaisen biisin rytmiin on aina helppo taputtaa (vrt. HIFK:n "Whatever You Want").

Maalin jälkeinen "oooooooo..." kädet aaltoillen, on sekin vähän tunnelmaa latistava juttu muissa katsomoissa. Peli ehtii usein jatkua kiusallisen pitkään ennen kuin kuuluttaja on saanut sanottua maalintekijän nimen, jolloin myös lähinnä valitettavasti buuaukselta kuulostava "oooo..." jatkuu kiusallisen pitkään. Tähänkään ei todellakaan yhdytä missään muissa katsomoissa, vaan porukka lopettaa kaikenlaisen mökän pitämisen, kunnes sitten vihdoin pääsee taputtamaan maalintekijän kuuluttamisen jälkeen. Toisinaan maalin jälkeen Eteläpääty rupeaa virittelemään jotain kummallisia lauluja, kun oikea tapa kiskoa muut katsomot mukaan on ehdottomasti pistää "JOO-KEE-RIT, JOO-KEE-RIT"-huuto.


Taistele Jokerit & Jokerit - taptaptap. Ongelma ei ole se, että ei pysytä rytmissä, vaan se, että rytmi on alun alkaeenkin ihan väärä. Nykyisellään ne ovat "JOk..taptaptap..JOk..taptaptap" sekä "Taistele Joke..tatap tataptap". Näiden epäonnistuminen ei johdu jostain Eteläpäädyn kollektiivisesta rytmitajuttomuudesta, vaan kyse on pakko olla siitä, että se aloitetaan väärin ja siihen väärään rytmiin on totuttu. Huudon vola kärsii tästä ihan helvetisti, kun taputukset ja rumpu puskevat päälle ennen kuin huuto on ehtinyt puoleen väliin. Eilen huomasin capon aloittavan nämä huudot tyyliin "Joookkkeriiit" tai "Taisssssssteleeee Jokeeriiit" ja rummun lyövän päälle aivan liian nopeasti. Niitä ensimmäisiä huutoja lienee turha venyttää, kun se sekoittaa porukkaa ja mahdollisesti rumpujäbääkin. En oikein tiedä, miten tämä pitäisi vääntää rautalangasta, kun kyllähän jokainen varmasti himassaan osaa tehdä oikeassa rytmissä "Jokerit! - taptaptap - Jokerit! - taptaptap". Tämä on oikeasti aika iso ongelma ja jälleen rajoittaa sitä, miten muut katsomot yhtyvät mukaan. Eilenkin "Jyppi - pampampam - maali" meni muskarilaisilta ihan ongelmitta, ja samoin jullifaneilta sujuu iiäfkoonsa. Onko capot kokeilleet aloittaa huutoja venyttämättä sitä ensimmäistä yhtään? Ja onhan sillä rumpalilla varmasti rytmitaju? TÄMÄ KUNTOON!!!


Potentiaalia on kuitenkin vaikka mihin ja hiomalla joitakin pieniä, mutta tuikitärkeitä asioita kuntoon, tunnelma saadaan takuulla entistä paremmaksi. Kannustamisen tavoitteena lienee kuitenkin saada koko halli mukaan, eikä esiintyä päädyllä muulle hallille. Paikoin Areenassa on näidenkin pleijarien aikaan ollut niin sikahyvä tunnelma, että sen tahtoisi toistuvan ja kantavan pidemmällekin.
 
Noissa Jokerit-taptaptap-huudoissa pitäisi mielestäni painottaa viimeistä tavua 'rit'. Kuulostaa heti paremmalta ja ehtii sanoa sanan loppuun. Kaksi ekaa tavua pitkänä ja viimeinen lyhyenä ja voimakkaana: "Joo-kee-RIT".

Ja miksi helvetissä paikaton katsomo lähtee ylivoimataputuksissa vetämään hitaalla tahdilla uudestaan, kun koko halli saa juuri aikaan nopean ja kiihkeän taputuksen? En ymmärrä. Rumpalille lisäksi rytmitaju - vetää jotain ihan omaa välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös