Onkos tuossa susiklubin henkilöautokuskien lukumäärässä mitään rajoitusta, moniko saa sitä kuljettajatukea ja tuleeko tuo tuki KalPalta vai maksaako etelänporukka jälleen kerran kuten vuosien ajan kaiken omasta pussistaan?
Tuleeko asiaan parannusta ja onko siitä ollut mitään puhetta, että ryhdytäänkö tätä etelä-suomen tunnetusti aina niin hyvin pelannutta fanitoimintaa ja sen kuljetustyötä jotenkin tukemaan vaikkapa seuran puolelta? Ymmärsin että klubi hankkii itse sponsorinsa.Jos ilmottaisin oman peugeottini klubin kyytiautoksi, kuka siellä maksaa sen tuen minulle kuskina olemisesta?
Sinänsä ihan helkkarin hienoahan tuo klubin vuosien täysin omakustanteinen toiminta laajalla säteellä eteläisessä suomessa on ollut, kun ajattelee että itse on kaikki maksettu.Tuttavani klubissa naurahti ja siteerasi erästä kuuluisaa jäsentä osuvasti,että miten helppoa olisikaan klubinkin järjestää satojen ihmisten suurtapahtumia, jos sillä olisi ollut etelässä seuran kaikki media- talous-toimihenkilö-ja organisaatiotuki järjestämisessä apuna ja takana vuosien ajan .Helppoahan se on tosiaan -melkein kenen vaan- järjestää massatapahtumia jos saa laajaa tukea ja apua linja-autojärjestelyjä myöten ja voi vielä vaikkapa heittää 400 ihmiselle pääsylipunkin suunnilleen pilkkahintaan, puhuin tuossa meidän tyttöjen kanssa juuri hiljattain kun juteltiin vähän isommassa porukassa,eri puolelta etelä-suomea kotoisin olevien kanssa siis- kaikesta siitä, kuka mitäkin toimintaa pystyy järjestämään ja on kuluneina kausina järjestänyt voimillaan KalPan fanitoiminnan kasvun hyväksi.Noita henkilöautokyytejä ei kyllä passaa väheksyä eikä kaikkia niitä, jotka ovat asettaneet oman autonsa sen yhteisen hyvän käyttöön. Se on sitä tarpeellista ja tosissaan arvokasta, oikeaa vapaaehtoistyötä sekin.Iso hatunnosto näille jässiköille jotka jaksaa ajaa.
Kaikkea hyvää näille meidän omatoimisille ja itserahoittaville sankareille tulevaan kauteen, teitä totisesti tarvitaan.Minulta on muutama ihminen kysellyt noista bensarahoista, joten jos tähän ei tule vastauksia tai ohjeita niin pistän kaverit kääntymään suoraan klubin puoleen. Toivottavasti tälläkaudella jo alkaa nyt viimein hommat sujumaan niinkun niiden olisi pitänyt sujua jo aikoja sitten, siis fanitoiminnan tukemisessa ja kaikkien työn arvostamisessa! Valitettavasti vaan liian usein kaikki hyvä huomataan yleensä vasta sitten, kun sitä ei enää ole eikä vanhat konkarit enää jaksa yksin tehdä kaikkea ja maksaa itse kaikkea omasta pussistaan yhteiseksi hyväksi.
Toivotaan nyt, että järki voittaa ja ollaan opittu tulevaa varten jotakin näistä kuluneista kausista.Sekin on totta mitä pari kaveria minulle totesi: Jotta fanitoiminta kasvaisi oikeasti ja saisi uusia, pysyviä toimijoita, pitää laajennuksessa käyttää hyväksi kaikkia jo olemassaolevia, kokeneita aktiiveja.
Vain itseään ja historiaansa kunnioittava yhteisö voi kasvaa ja laajentua oikeasti.Siitäkin on lukuisia esimerkkejä kaikkialla maassa olemassa.