Fanit ja "takinkääntäjät"

• 3 520
  • 46

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskoisin että aikamoni kääntäis takkinsa jos oma joukkue putoais 2-3 divariin ja saman kaupungin tai lähikaupungin joukkue pelais liigassa.Harva menis sinne divari matsiin ja jättäis liigan seurannan vähemmälle.Koska se liigan seuranta perustuu oman joukkueen pelaamiseen.Eli jos HIFK putoais mutasarjoihin niin kävisin jokeri/blues matseissa vaikka en varmaan faniksi alkais ja tuskin kovin montaa 3-divarin matsia katsoisin koska haluan nähdä hyvää jääkiekkoa......
Tietysti homma on eri jos paikkakunnalla missä asuu ei pelata liigaa

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti coolman
Uskoisin että aikamoni kääntäis takkinsa jos oma joukkue putoais 2-3 divariin ja saman kaupungin tai lähikaupungin joukkue pelais liigassa.Harva menis sinne divari matsiin ja jättäis liigan seurannan vähemmälle.Koska se liigan seuranta perustuu oman joukkueen pelaamiseen.Eli jos HIFK putoais mutasarjoihin niin kävisin jokeri/blues matseissa vaikka en varmaan faniksi alkais ja tuskin kovin montaa 3-divarin matsia katsoisin koska haluan nähdä hyvää jääkiekkoa......
Tietysti homma on eri jos paikkakunnalla missä asuu ei pelata liigaa

Tässä ilmoittautuu ainakin heti yksi poikkeus. Jos Ässät edelleen jossain pelaisi, siis muualla kuin liigassa, tai vaikka lakkaisi kokonaan olemasta, en lähtisi takkiani kääntämään jonkun muun esim. asuinpaikkakuntani seuran hyväksi, en edes tuohon kuvatunlaiseen tyyliin, etten oikeaksi faniksi tunnustautuisikaan.

Jokainen tietenkin toimii niin kuin parhaaksi näkee. Minulle jääkiekolla ei enää olisi merkitystä ilman Ässiä. Jostakin varmaan lapsellista ja naurettavaa ajettelua, mutta minkäs teet.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Naapero relaa joskus

Viestin lähetti wabbit

Naapero olen monella ketjulla seurannut viestejäsi. Yleensä et koskaan kirjoita asiasta vaan haluat tuoda julki sen, että sinun seurasi on parempi kuin muiden ja vielä ilman perusteluja. Tiedän, että faniuteen kuuluu omien kannustaminen ja muiden lannistaminen, mutta kuitenkin jotain hyvää makua saa käyttää.
Kyllä, olen fani, ja varmasti haluan myös julkituoda sen, että nimenomaan Jokerit on lähellä sydäntäni. Se, että tartut minun kirjoitukseeni, jonka perään olen vielä laittanut hymiön, osoittaa vain sen, että tunnet syvää antipatiaa rakastamaani seuraa kohtaan. Jos TODELLA olisit huolissasi siitä, että palstalla ei käytetä jutuissa aina hyvää makua et varmastikaan olisi ensimmäisenä valittamassa siitä juuri minulle.
Lueskeles näitä viestiketjuja ja tarkasteles nimenomaan juuri teidän ifk-fanien kirjoituksia koskien esim. Jokereita. Tuolla on suljettuna ainakin yksi viestiketju, jossa ifk-fanit vaalivat tätä peräänkuuluttamaasi "hyvää makua"...
"jallis on huono/homo/ahne/pelle..."
"ville on ahne paska/petturi..."
"narrit sitä, narrit tätä..."
"miljoonajoukkue, virkamieskiekkoa..."
Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään tarvetta luoda tällä palstalla itselleni jotain "imagoa" aina täyttä asiaa kirjoittavasta suuresta tietäjästä. Rakastan jääkiekkoa ja Jokereita.
Toivoisi vain sinunkin avaavan silmäsi. Hjallis ei ole itse saatana ja Jokerifanit eivät ole aina niitä riitaa haastavia idiootteja, sellaisia kun löytyy ehkä omastakin leiristä.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä....

...kuitenkin tuntuu, että jotkut voisi relata vähän. Fanius on vasta sitten hauskaa, kun tajuaa että tärkeintä ei ole lopputulos vaan tapahtuma. Siis että on jotain mistä iloita, surra, rakastaa, hävitä, voittaa jne. and so on. Se päättyykö illan if-jokerit 2-4, 3-3 tai 5-1 on yhdentekevää. Pääasia on tapahtumat ennen ottelua, itse ottelu ja sen jälkeiset tapahtumat. Kokonaisuus. Jääkiekko-ottelu. Tapahtumista voi nauttia niin monella tasolla.

Tietysti pitkässä sarjassa on kivempi voittaa kuin hävitä ja varsinkin voittaa edes sillon tällöin. Se ei kuitenkaan ratkaise ketä, miten ja koska kannatetaan ja miksi ja millä tasolla.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Kyllä....

Viestin lähetti Johannes
...kuitenkin tuntuu, että jotkut voisi relata vähän. Fanius on vasta sitten hauskaa, kun tajuaa että tärkeintä ei ole lopputulos vaan tapahtuma. Siis että on jotain mistä iloita, surra, rakastaa, hävitä, voittaa jne. and so on. Se päättyykö illan if-jokerit 2-4, 3-3 tai 5-1 on yhdentekevää. Pääasia on tapahtumat ennen ottelua, itse ottelu ja sen jälkeiset tapahtumat. Kokonaisuus. Jääkiekko-ottelu. Tapahtumista voi nauttia niin monella tasolla.

Tietysti pitkässä sarjassa on kivempi voittaa kuin hävitä ja varsinkin voittaa edes sillon tällöin. Se ei kuitenkaan ratkaise ketä, miten ja koska kannatetaan ja miksi ja millä tasolla.
Aivan, ja miltä tuntuisi voittaminen jos ei välillä häviäisi.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Takinkääntämisestä

Viestin lähetti Iceman
...Eniten vituttaa nuo aikaisemmin mainitut gloryhunter -fanit joita jokainen hyvinmenestyvä ja ennenkaikkea mestaruuksia voittava joukkue saa...

Noista henkilöistä voi todeta, että voisitä helpomminkin itseään huijata... Mutta toisaalta joskushan se faniuskin alkaa ja hyvin paljon porukkaa lähtee mukaan juuri hyvillä jaksoilla ja osa putoaa pois laskukaudella, muuta aina jotkut jäävät.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Hyviä kirjoituksia, kiitoksia niistä.

Itse haluaisin pientä suvaitsevuutta nk. fundamentalistien ja puhdasoppisten (ortodoksien) joukkoon. Tilanne ei ainakaan omalla kohdallani ole ollenkaan sellainen, että olisi vain yksi joukkue, joka on sydäntä lähellä. Tottahan asia on niin, että Kärpät on itselleni SE jääkiekkoseura, suurin ja kaunein. Olen miettinyt, että jos Oulun seudulla jollain ihmeellä nousisi toinen vakavasti otettava seura, niin vaihtaisinko suosikkini (kärjistetysti sanottuna) vanhasta homeisesta organisaatiosta nuoreen terveeseen? Tällä hetkellä sisäinen ääneni sanoo, että ei. Mutta asuinpaikkojen takia sydämmessäni on tilaa myös mm. Hermeksen, Sportin ja KalPan edesottamuksille ja nuoruusvuosien takaa sieltä löytyy lokero Tapparalle, josta saamani "kommunistinen" mielikuva aiheuttaa melkoisen viha-rakkaus -suhteen :-) Ja tokihan HIFK myös luuraa jossain kolossa...

Suosikkijoukkuehan on tunteen asia. Jos joku huomaa 20 vuotta seuraa kannatettuaan, että oikeastaan tuon toisen seuran ilot ja surut aiheuttavat suurempia tunne-elämyksiä, niin kuka meistä on siihen mitään sanomaan?

Voipa jopa olla niin, että ajan myötä tunnesiteitä on niin paljon eri joukkueisiin, ettet enää voi sanoa suosikkiseuraasi, vaan ainoastaan sen, että pidät jääkiekosta.

Muksu kirjoittikin jo tuosta kriittisyydestä ja siitä, mitä sen pitäisi olla. Allekirjoitan tekstin täysin.

EDIT: Hienoa "hull", löysit kadoksissa olleet sanat tähän "gloryhunter"-asiaan. Eli jokainen gloryhunter on alkutaipaleellaan oleva fani. Annetaan ajan tehdä tehtävänsä.

Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Paikallismatseissa on lähes aina mukana joukossamme myös ainakin yksi Ifk-fani, joka ei yksin viitsi lähteä Areenalle. Herjan heitto on armotonta ja kovaa, mutta siihen se jää. Niin sanottua v-tuilua pitää ehdottomasti myös olla mukana, se kuuluu asiaan.

Tämä vähän asian vierestä. Joukkueen kritisoinnin ja takinkääntämisen välillä ei ole mitään yhteistä. Takinkääntäminen on joukkueen vaihtamista ja vielä kerran; NAISTA VAIHDETAAN, EI JOUKKUETTA!

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Gloryhuntereista sanotusta olen samaa mieltä, ja lisäänpä vielä saman mitä sanoin viime vuonna kun tästä keskusteltiin Tapparan palstalla (meidän kausihan meni viime vuonna ihan kohtuullisen hyvin).

Eli jos nyt ilmaantuu toiseen finaaliin jotain wannabe-faneja, niin saattaahan se ottaa hiukan kuppiin, tai jos kaveripiiristä yhtäkkiä paljastuu näitä "kaappitapparoita". Mutta tosifani, ole rauhassa: eivät he saa siitä finaalipaikasta / mestaruudesta / muusta menestyksestä yhtä paljon kuin sinä joka olet ollut katsomassa niitä kauheita hetkiä, jolloin koko homma tuntui pakkomielteeltä josta pitäisi päästä eroon. Eli turha tuomita ketään.

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko tämäkin takinkääntöä?

Kiitokset Suomi-Salama asiallisesta ja valaisevasta vastauksesta. Tällainenkin on siis aivan mahdollista. Ja kukapa meistä onkaan oikeutettu heittämään sen ensimmäisen kiven.

Takaisin itse takinkääntöön. Hämmästyttävän (tai no ei oikeastaan mitenkään hämmästyttävä, kun ihmistä tarkemmin katsoo) yleinen ja jokakeväinen ilmiö näyttäisi olevan se kuinka joistakin alimpaan helvettiin tuomituista pelaajista tuleekin Suomen maajoukkuepaidassa yhtäkkiä suuria sankareita (jos vain sattuvat onnistumaan, epäonnistujiahan haukutaan entistäkin enemmän ja kaikki on tietysti heidän edustamansa seuran tai Aravirran syytä). Tyyliin Kamalahdesta Karalahti.

Samoin Jokereiden ylimielisestä Selänteestä tuleekin yhtäkkiä koko Suomen mukava Teemu NHL:ssä pelatessaan.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Maajoukkueen ikifani

juu, ollaan

ei haittaa, vaikka olis kuin monta TEPSIn ja Jokereiden
pelaajaa mukana, kunhan Ruotsi voitetaan....

Varmaan ideana hommassa se, kun joukkue on
ALL-STARS ja seurat vain kummeina taustalla

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Vänrikki Naapero
En halua arvostella mutta täytyy sanoa että minulle olisi täysin mahdotonta edes ajatella kannattaa jotain muuta joukkuetta kuin Jokereita. Jokerit ennen, nyt ja ikuisesti!
Sympatiaa voi tuntea muitakin joukkueita kohtaan, mutta oman joukkueen hylkääminen ja toisen joukkueen faniksi ryhtyminen olisi mahdotonta.

Niin, mina vain olin rehellinen ja seurasin sydameni aanta, ei siina sen kummempaa. Jarjellahan naita asioita ei voi selittaa. Sita en ymmarra, jos jollain ihmisella on jotain nokan koputtamista siihen, mita seuraa kukin kannattaa. Tosin naille gloryhuntereille saatan minakin hymahtaa. En halua minakaan arvostella tai sanoa pahalla, mutta eikos niita juuri Jokereista taida loytya melkoiset lajat? Tarkoitan etenkin nuorempia ihmisia, joille osalle Jokerit taitaa merkita vain coolia Harkimon imperiumia, perinteista ja seurauskollisuudesta viis veisaten. Saatan olla vaarassakin ja toivottavasti olenkin, mutta tallainen kutina minulla on asian suhteen.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Suomi-Salama

En halua minakaan arvostella tai sanoa pahalla, mutta eikos niita juuri Jokereista taida loytya melkoiset lajat? Tarkoitan etenkin nuorempia ihmisia, joille osalle Jokerit taitaa merkita vain coolia Harkimon imperiumia, perinteista ja seurauskollisuudesta viis veisaten. Saatan olla vaarassakin ja toivottavasti olenkin, mutta tallainen kutina minulla on asian suhteen.
Niin, joka seurastahan näitä gloryhuntereita löytyy. Tapparan faneista monet ovat alkaneet kannattamaan Tapparaa juuri 80-luvun menestyksen vuosina. Jokereita 90-luvulla, samoin Tepsiä, IFK:lla ei tuntunut faneja olevankaan 90-luvulla, kunnes tehtiin imangonmuutos "big redsiksi" ja voitettiin mestaruus.
On tässä Jokeritkin jo olleet sen verran monta vuotta ilman mestaruutta, että pahimmat gloryhunterit (toivottavasti) ovat kaikonneet.

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
imango on hyvä hedelmä

IFK:lla ei tuntunut faneja olevankaan 90-luvulla, kunnes tehtiin imangonmuutos "big redsiksi" ja voitettiin mestaruus.

Samaa ja eri mieltä. *Kyllä ne tosifanit on siellä B2-katsomossa istuneet jo tovin ennen näitä "imangonmuutoksia". Porukkaa on toki tullut lisää onnistuneen markkinoinnin ja menestyksen ansiosta, ja valitettavasti mukana taitaa olla aika iso joukko näitä gloryhuntereita. Mutta kuten sanoit - joka jengillähän noita on.

*Pate tai joku voisi varmaan kertoa tarkemmin, milloin ja miten tuo IFK:n organisoituneempi fanitouhu on alkanut.

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Eiköhän kaverit tärkeintä ole se, että kaikki pitävät Espoon joukkueesta. Muut seurat ovat sijoilla 2-n.

Ei vaan. Yksi joukkue tietenkin, mitä kannattaa. Sitä saa minun puolesta arvostella ja kehua ilman perusteita ihan niin palojn kuin lystää. kunhan ei tätä seuraa vaihda, niinkuin helsinkiläiset 90-luvun alussa, kun nollasta kasvoi tuhat jokerifania.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Tunkki
kunhan ei tätä seuraa vaihda, niinkuin helsinkiläiset 90-luvun alussa, kun nollasta kasvoi tuhat jokerifania.
Millähän perusteella kerrot meille "faktasi"? Jokerien ykkösdivarikaudella yleisökeskiarvo oli yli 5000 katsojaa. Harkimokin kiinnostui Jokereista juuri siksi, että seuralla oli runsas ja äänekäs fanijoukko vaikka menestystä ei ollut. Sen muistaa jokainen joka ei ollut vaippaiässä 80-90 lukujen taitteessa.

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
No varmaan sillä samalla perusteella, jolla sinä väitit, ettei IFK:lla 90-luvulla ollut faneja lainkaan. Siis ennen BigReds Oy:tä jne.

Suosikkijoukkue
Jokerit

IFK:lla ei tuntunut faneja olevankaan 90-luvulla, kunnes tehtiin imangonmuutos "big redsiksi" ja voitettiin mestaruus.
Missä kohdassa tuossa ylempänä väitän että ifk:lla ei ollut 90-luvulla faneja? Tottakai heitä oli, mutta kuten kirjoitin TUNTUI kuin heitä ei olisi ollutkaan, johtuen huonosta menestyksestä yms.

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
mutu rules ok

Alat olla asian ytimessä. Tunkki tuskin oli tuolloin paikalla, ehkä hänestäkin vaan TUNTUI (huutaminen on kivaa) siltä, että niitä ikijokereita putkahteli menestyksen myötä ties mistä.

En tiedä, puhdasta mutua tämäkin.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: mutu rules ok

Viestin lähetti bystander
Alat olla asian ytimessä. Tunkki tuskin oli tuolloin paikalla, ehkä hänestäkin vaan TUNTUI (huutaminen on kivaa) siltä, että niitä ikijokereita putkahteli menestyksen myötä ties mistä.

En tiedä, puhdasta mutua tämäkin.
Jos TUNTUU niin silloin kannattaa kertoa että TUNTUU, muuten voi luulla että kyse ei olekaan TUNTEESTA vaan jostain muusta.

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
En kyllä ihmettele tätä Jokerifanien monistautumista. Pelasihan joukkueessa komeita teini-idoleita, joita näki Suosikin sivuillakin, tulevaisuuden tähtiä, sata maajoukkuepelaajaa, Keijo Säilynoja jne.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kannatan Ässiä. Aina PISTE. Vaikka on ollut vähän heikompaa muutama vuosi, niin ei tulisi mieleenkään vaihtaa joukkuetta. Fanina silti katson oikeudeksi kritisoida esim. joukkueen pelitapaa jos menee huonosti. Ja kyllähän niitä kehujakin jaetaan jos niihin on aihetta. Kuin nyt nämä kaksi matsia joiden seuraamisen missasin opiskelija/messuristeilyn (oli muuten hauskaa) vuoksi, eli HYVÄ ÄSSÄT tamperelaisten kiusaamisesta. Pitäisköhän olla useammin pois paikanpäältä? Hell no!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy